[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:13

Over realitycheck gesproken, die had ik vandaag ook even :Y)
Ik was eens gaan nadenken over mijn jonkie, wat wil ik ermee, houden of toch weg doen.. Ik twijfelde echt heel erg en ik werd daardoor ook onzeker in mijn rijden, waardoor hij dit oppakte en ging lanterfanten en vervolgens kwamen die kletter momenten dus om de hoek kijken.
Om te beginnen had ik een lieve stalgenoot gevraagd of zij mij niet wilde helpen om hier doorheen te kunnen komen.
Ik ben zelf een ruiter met een lichte beperking door een ongeluk en daardoor ook onzeker over mijn eigen kwaliteiten. Ook al roepen mensen dat dit niet nodig is en ik nog handig zat ben met het rijden, ondanks alles, ik kan dit nooit volledig naast me neer leggen.
Vandaag ging mijn stalgenoot dus op mijn jonkie en als het goed zou gaan zou ik daarna opstappen.
Ik was al aan het denken geslagen of mijn angst/onzekerheid (ik weet niet welke van de 2 juist is, het is een combi van beide, ze versterken elkaar denk ik) terecht is.
Wat gebeurd er nou eigenlijk ? Hij heeft in principe gewoon geen respect en probeert onder het werk uit te komen, wat hem aardig lukt want hij heeft verschillende keren succes gehad (of mij eraf gekregen of ik ging terughoudender rijden). Wat zou er gebeuren als ik hem strenger ga rijden ? Dan krijg je protest in het begin, maar wat is het ergste dat kan gebeuren ? Dat ik er weer af val ? Ja, en dan ? Dan sta je toch weer op }:0 dat is elke keer gelukt. :P En wat als het succes heeft ? Dan kunnen we weer verder trainen en meer uit dit, in mijn ogen, toch wel talentvolle paard halen.
Door alles eens 'door te hebben gedacht' ging ik al een stuk geruster naar stal, ook wetende dat mijn lieve stalgenoot er eerst op zou gaan.
Ik paard gezadeld, even aan de longeerlijn gehad zodat het meeste frisse eraf zou zijn, en hij liep al braaf ontspannen aan de lijn.
Afbeelding
Nadat mijn stalgenoot hem had gereden, en hij eigenlijk vrij braaf was ben ik erop gegaan en heb precies gereden zoals zij dit deed, kort erop, niets toestaan en geen vinger geven, want dan neemt hij heel je arm, zoals ik afgelopen keer in mijn les ook had gedaan.
En het was maar een minuut of 20 dat hij uiteindelijk onder het zadel had gelopen, maar hij was zowaar aan het dampen, schuimbekkie en keek tevreden rond.
Ik hoop echt dat we nu zowel mijn onzekerheid als zijn idiote gedrag kunnen doorbreken.
Morgen doen we het nog een keer op deze manier, eerst stalgenootje en dan ik, dan heb ik dinsdag weer les, en hoop ik het zelf weer op te pakken.

Afbeelding

Oke heel verhaal, zijn jullie ooit door zoiets heen gegaan?
Ben van mening dat het vooral een mentale struggle is haha.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:16

Ghostattack schreef:
MonteKarlo, schijnt dat ze wel wat gewend zijn met idiote paarden. Dus daarom durf ik met mijn stresskip ook wel te gaan :))

Hahah! Maar jij gaat dus ook daarheen ? Ze komen niet naar jou?
Vind dat wel jammer, maar snap het ook wel, schijnen hele goede mensen te zijn en anders blijven ze stad en land afrijden.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:19

Oh dit is herkenbaar hoor! Ik heb ook een tijd in zo'n fase gezeten. Pony probeerde uit, en ik reageerde hier te onzeker op. Ik denk dat je nu heel goed bezig bent hoor! Dit is in ieder geval een grote stap in de goede richting!
Ik heb het ook zo opgelost, even ietsje strenger zijn, daar heb je uiteindelijk zoveel profijt van!! Larissa liep eerst ook heel erg onder je uit, daar heb ik toen heel veel overgangen mee gereden, want langer dan 3 passen in mijn tempo in draf kon eerst gewoon niet. Ook een goede instructrice heeft mij ontzettend geholpen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:21

MonteKarlo schreef:
Ghostattack schreef:
MonteKarlo, schijnt dat ze wel wat gewend zijn met idiote paarden. Dus daarom durf ik met mijn stresskip ook wel te gaan :))

Hahah! Maar jij gaat dus ook daarheen ? Ze komen niet naar jou?
Vind dat wel jammer, maar snap het ook wel, schijnen hele goede mensen te zijn en anders blijven ze stad en land afrijden.

Jazeker, is namelijk ook gelijk een goede oefening voor Zara. Dan moet ze EN op de trailer EN op andere locatie werken. Ik zorg dat er zoveel mogelijk gefilmd wordt :')

Jouw verhaal klinkt trouwens exact hetzelfde als bij mij! Ik ben ook vrij onzeker, terwijl ik best prima kan rijden en stevig zit. Dus als alles gecheckt is, moet ik ook gewoon strenger zijn met rijden. En inderdaad, als je eraf valt.. Tja kan gebeuren toch?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:22

Larissajulia schreef:
Oh dit is herkenbaar hoor! Ik heb ook een tijd in zo'n fase gezeten. Pony probeerde uit, en ik reageerde hier te onzeker op. Ik denk dat je nu heel goed bezig bent hoor! Dit is in ieder geval een grote stap in de goede richting!
Ik heb het ook zo opgelost, even ietsje strenger zijn, daar heb je uiteindelijk zoveel profijt van!! Larissa liep eerst ook heel erg onder je uit, daar heb ik toen heel veel overgangen mee gereden, want langer dan 3 passen in mijn tempo in draf kon eerst gewoon niet. Ook een goede instructrice heeft mij ontzettend geholpen!

Ja inderdaad! Ik heb gelukkig ook een hele lieve instructrice die altijd wil komen helpen, maar zij heeft ook gewoon een druk leven dus voel me altijd bezwaard als ik extra les wil zeg maar haha. Het wisselt nu tussen de 1 en de 2 keer per week.
Strenger zijn wil natuurlijk ook niet betekenen dat je grof bent, maar gewoon grenzen aangeven indd :j

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:26

Ghostattack schreef:
Jazeker, is namelijk ook gelijk een goede oefening voor Zara. Dan moet ze EN op de trailer EN op andere locatie werken. Ik zorg dat er zoveel mogelijk gefilmd wordt :')

Jouw verhaal klinkt trouwens exact hetzelfde als bij mij! Ik ben ook vrij onzeker, terwijl ik best prima kan rijden en stevig zit. Dus als alles gecheckt is, moet ik ook gewoon strenger zijn met rijden. En inderdaad, als je eraf valt.. Tja kan gebeuren toch?

Haha daar heb je een punt, extra goede training icm trailer :Y)
Ja het is niet zo zeer het vallen waar ik bang voor ben, dat kan me echt een worst wezen.
Maar bang dat ik het paard verpest, terwijl ik wil juist zo graag ook onder het zadel de fijne combinatie worden die ik vanaf de grond al met hem ben. Het is gewoon een cirkeltje van alles haha, ooit komt het wel, of niet. :P

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:08

Ik ga het straks allemaal maar even weer bijlezen :Y).

Vandaag was de bak nog wat bevroren en dus niet gereden. Wel wat vd gedaan met wodan en daarna op straat gestapt nu een stukje verder en hij deed het ontzettend goed. Nu kan ik ook hem op wedstrijd wat beter houden aan de hand.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:43

Leuk topic, ik ga dit jaar ook (weer) starten :)
Moet nog een paar pagina's lezen, en dan ben ik up to date :D

Sinds mei vorig jaar ben ik weer begonnen met rijden na 4 jaar uit de paarden te zijn geweest. Na al die jaren 1 bezoek aan een wedstrijd ging het weer kriebelen en enkele weken daarna had ik een leuk bijrijdpaard gevonden. Eind januari hebben we onze eerste wedstrijd :).

Vorige week ons wedstrijdsetje gekocht!

Afbeelding

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:08

Leuk charlotte coole set.

Wat voor paard heb je?

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:27

Charlotte446 schreef:

Sinds mei vorig jaar ben ik weer begonnen met rijden na 4 jaar uit de paarden te zijn geweest. Na al die jaren 1 bezoek aan een wedstrijd ging het weer kriebelen en enkele weken daarna had ik een leuk bijrijdpaard gevonden. Eind januari hebben we onze eerste wedstrijd :).

[ [url=m/pZSa2l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi jasje zeg! Welk merk/type?
Moet zelf ook nog een jasje vinden dus ik ben inspiratie aan het opdoen :')

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:29

@MonteKarlo, ik heb een aantal keren een pony gereden die te sterk en fris was voor zijn jonge ruiter. Hij ging er weleens vandoor wat ik niet zo heel erg vond. De laatste keer dat ik op ben gestapt ging hij zo uit zijn dak, hoofd tussen zijn benen, springen en bokken. Nadat ik eindelijk af kon stappen (kon bijna geen adem meer halen door al dat heen en weer geklots) heb ik voor mezelf besloten dat het voor mij te gevaarlijk werd. Ivm werk en hypotheek, eigenlijk alleen praktische reden. Het gaf me verder ook geen plezier of voldoening om op hem te stappen. Voor mij is dat nu wel belangrijk, dat ik er plezier in heb. Natuurlijk kan je weleens een mindere periode hebben, maar dat moet niet aanhouden.

Toch een mooi einde, een tijdje na deze periode werd hij weer rustiger en kon zijn jonge ruiter weer zonder problemen lekker rijden :)

@joltsje, dankjewel! Ben er ook erg blij mee. Vroeger leende ik altijd het setje van iemand anders. Zelf iets shoppen is toch leuker :P Het is mijn bijrijdpaard, een NeWP van 8 jaar oud. Een ontzettend lief dier, klein beetje lui van zichzelf, toch wel heel liergierig als je iets van hem vraagt.

Dit is een slechte foto van een van de eerste keren rijden. Daaronder nog zijn lieve hoofdje <3

Afbeelding

Afbeelding

@Blue_Berry, het jasje is van Harry's Horse. Ik vind het een mooie stof en het model is iets langer en ietwat getailleerd.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:40

Leuke knollie!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:45

Welkom charlotte!

Ik heb EEIN-DE-LIJK!! een jasje gevonden die past en niet zo'n standaard zwart jasje.

Ik post hem als ik hem binnen heb.
Nu alleen nog een broek :')

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:19

Ik ben ook nog op zoek naar een jasje, maar ik denk dat ik mijn moeder hem laat maken aangezien ik niks leuk vind of het is het net niet. Lang leve een coupeuse als moeder. :D

Ik zat te denken aan een blauwe met zachte krijtstreep of iets dergelijks. Weet nog niet welke kleur set ik wil. Twijfel tussen donkerbruin of blauw. :P

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:23

Welkom!

Ik ben benieuwd naar je jasje!

Afbeelding
Xaffier zijn prijzen lijntje tot nu toe :)

Afbeelding
En nog eentje van mijn uitzicht gisteren haha.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:25

venivedivici schreef:
Welkom charlotte!

Ik heb EEIN-DE-LIJK!! een jasje gevonden die past en niet zo'n standaard zwart jasje.

Dankje! Leuk he shoppen? :P
Ben benieuwd naar je jasje!

mcjv schreef:
Ik ben ook nog op zoek naar een jasje, maar ik denk dat ik mijn moeder hem laat maken aangezien ik niks leuk vind of het is het net niet. Lang leve een coupeuse als moeder. :D

Ik zat te denken aan een blauwe met zachte krijtstreep of iets dergelijks. Weet nog niet welke kleur set ik wil. Twijfel tussen donkerbruin of blauw. :P

Dat is makkelijk! Vind het beide mooie kleuren, ben benieuwd naar het resultaat :)

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:26

Welkom Charlotte!!
Leuk die prijzen zo shelly!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:36

Shelly21: wel allemaal mooie oranje! :D

Charlotte: Indwrdaad handig, zit alleen een hoop werk aan het pas en meet werk, maar dan heb ik wel een op maat gemaakt jasje. :D

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:42

mcjv schreef:
Shelly21: wel allemaal mooie oranje! :D

Charlotte: Indwrdaad handig, zit alleen een hoop werk aan het pas en meet werk, maar dan heb ik wel een op maat gemaakt jasje. :D

Mijn vriend en ik zijn pas naar Thailand op vakantie geweest, daar heeft hij een pak op maat laten maken. Ik vind zoiets toch wel heel mooi als het perfect zit en het ziet er super uit :j

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:34

Vind ik ook, inderdaad. Ik heb bij veel jasje last dat ze te smal zijn in de schouders en als ik dan een maat groter neem, ziet het er weer niet meer uit. En ik heb ook altijd last van te korte mouwtjes :+

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:40

mcjv schreef:

Gaaf zeg!! Zou als je de optie hebt op maat laten maken. Zit toch altijd net wat mooier vind ik. Wat voor kleur tuig heb je? Bij bruin tuig zou ik voor bruin gaan en bij zwart voor donkerblauw :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 02:26

@Blue_Berry: Ik heb zwart tuig, mij leek blauw inderdaad ook mooier. Paard is donkerbruin. :) Twijfel dan alleen om ook een andere cap te kopen. Heb nu een donkergrijze kep en zwarte laarzen voor trainen maar denk toch dat een blauwe cap, blauw jasje en zwarte laarzen een mooier geheel is.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:11

Lekker bezig shelly!

Shoppen is super leuk vooral voor je paard :')

Vind als je je tuig alles 1 kleur hebt, je jasje wel ander kleurtje mag zijn.
Hou zelf ook niet van zwarte jasjes omdat iedereen die heeft haha.

Heb zelf alles bruin.
Maar omdat er voor nu zwart dressuurzadel komt ga ik verder niks aanpassen.
Me jasje is grijs/blauwig met een bruine kraag.
Hoef alleen nog witte broek en me knhs in te schrijven en dan gaan we maar is beginnen.
Zin in!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:06

Alles bruin vind ik wel onwijs gaaf! Mijn haflinger had eerste helemaal bruin tuig helaas doordat dat zadel absoluut niet goed meer lag een nieuw zadel aangeschaft en dus zwart... Nu is zijn tuig zwart en mijn wedstrijd outfit helemaal bruin (op cap na die is nog zwart maar ik ga eerdaags de moed verzamelen om eindelijk een charles owen cap aan te schaffen in het bruin haha) en ik wil misschien ook nog een donker bruin wedstrijd dekje aanschaffen

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:51

Ghostattack schreef:
Ja ik eigenlijk ook _O- Wil komende week even naar de huisarts, mijn rugpijn wordt namelijk met de dag extremer. Ze moeten even opnieuw foto's maken denk ik.. Denk dat er toch een wervel ooit is verschoven en dat het nu daardoor zo'n pijn doet. Daarnaast ben ik ontzettend allergisch + verkouden, dus ook daarvoor maar even iets vragen :+

Ben zo benieuwd wat de osteopaat gaat vinden bij Zara! Ik verwacht weer een blokkade in de rug net zoals vorig jaar.

Nou ik vergeet elke keer te bellen.. dus schiet ook niet echt op!
Balen zeg dat je zo'n last van je rug hebt! Maar als je die foto kan laten maken weet je daarna wel of er iets aan de hand is!
Ik heb sowieso een lichte scoliose in mijn rug, tussen mijn schouderbladen. Hier heb ik nu gelukkig geen last van maar het zit onderin helemaal vast. Moest vandaag het sportveld uitzetten op mijn werk, bukken was niet heel fijn! Maar ik denk dat het ook komt doordat ik nu veel actiever ben gaan paardrijden. Ik ben van 1x in de week 30 min naar 4x in de week gegaan :') Dus mijn spieren zeggen nu denk ik gewoon: Woaw! Wij moeten ineens hard werken!

Hopelijk valt het mee bij Zara!

venivedivici schreef:
Ghostattack heb veel dingen gehoord over county mill is dat echt zo goed?

Toevallig heeft het meisje dat ons zadel gekocht heeft een vlog over CM geplaatst. Hier heeft zij dat zadel na laten kijken enzo. Ik vond het wel erg interessant maar naar mijn idee duurde het super lang!

MonteKarlo schreef:
Pff balen zeg! :(:) Heb je vaker rugpijn ?
Inderdaad misschien dat het donderdag weer beter gaat!

Zie hierboven! :)

MonteKarlo schreef:
Over realitycheck gesproken, die had ik vandaag ook even :Y)
Ik was eens gaan nadenken over mijn jonkie, wat wil ik ermee, houden of toch weg doen.. Ik twijfelde echt heel erg en ik werd daardoor ook onzeker in mijn rijden, waardoor hij dit oppakte en ging lanterfanten en vervolgens kwamen die kletter momenten dus om de hoek kijken.
Om te beginnen had ik een lieve stalgenoot gevraagd of zij mij niet wilde helpen om hier doorheen te kunnen komen.
Ik ben zelf een ruiter met een lichte beperking door een ongeluk en daardoor ook onzeker over mijn eigen kwaliteiten. Ook al roepen mensen dat dit niet nodig is en ik nog handig zat ben met het rijden, ondanks alles, ik kan dit nooit volledig naast me neer leggen.
Vandaag ging mijn stalgenoot dus op mijn jonkie en als het goed zou gaan zou ik daarna opstappen.
Ik was al aan het denken geslagen of mijn angst/onzekerheid (ik weet niet welke van de 2 juist is, het is een combi van beide, ze versterken elkaar denk ik) terecht is.
Wat gebeurd er nou eigenlijk ? Hij heeft in principe gewoon geen respect en probeert onder het werk uit te komen, wat hem aardig lukt want hij heeft verschillende keren succes gehad (of mij eraf gekregen of ik ging terughoudender rijden). Wat zou er gebeuren als ik hem strenger ga rijden ? Dan krijg je protest in het begin, maar wat is het ergste dat kan gebeuren ? Dat ik er weer af val ? Ja, en dan ? Dan sta je toch weer op }:0 dat is elke keer gelukt. :P En wat als het succes heeft ? Dan kunnen we weer verder trainen en meer uit dit, in mijn ogen, toch wel talentvolle paard halen.
Door alles eens 'door te hebben gedacht' ging ik al een stuk geruster naar stal, ook wetende dat mijn lieve stalgenoot er eerst op zou gaan.
Ik paard gezadeld, even aan de longeerlijn gehad zodat het meeste frisse eraf zou zijn, en hij liep al braaf ontspannen aan de lijn.
[ [url=m/u1nF7k.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nadat mijn stalgenoot hem had gereden, en hij eigenlijk vrij braaf was ben ik erop gegaan en heb precies gereden zoals zij dit deed, kort erop, niets toestaan en geen vinger geven, want dan neemt hij heel je arm, zoals ik afgelopen keer in mijn les ook had gedaan.
En het was maar een minuut of 20 dat hij uiteindelijk onder het zadel had gelopen, maar hij was zowaar aan het dampen, schuimbekkie en keek tevreden rond.
Ik hoop echt dat we nu zowel mijn onzekerheid als zijn idiote gedrag kunnen doorbreken.
Morgen doen we het nog een keer op deze manier, eerst stalgenootje en dan ik, dan heb ik dinsdag weer les, en hoop ik het zelf weer op te pakken.

[ [url=m/uPagP6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oke heel verhaal, zijn jullie ooit door zoiets heen gegaan?
Ben van mening dat het vooral een mentale struggle is haha.

Wat vervelend zeg dat je zo onzeker bent geworden tijdens het rijden, en ook naar van je ongeluk!
Ik vind dat jijzelf het beste kan aangeven wat je wel of niet aan durft met je paard. En dat mensen jou niet moeten gaan dwingen. Heel fijn dat je stalgenoot je zo goed helpt en je hierdoor weer zekerder wordt!
Ik heb het niet zo 'erg' als jou gehad maar nadat ik van Donna was gevallen zakte mij de moed ook in de schoenen, kwam huilend thuis en zei; ik stop ermee! Omdat ze zo fel reageerde als ik erop zat. (uiteindelijk bleek het zadel haar pijn te doen). Maar na mijn val ben ik dus samen met de eigenaresse gegaan en heeft zij mij 20 min aan het werk gezet en laten zien wat zij doet als Don een bakkabouter ziet. Hierna ben ik erop gegaan en rij vanaf die dag veel relaxter. Heeft mij heel goed gedaan en ben zo blij dat ik niet heb opgegeven!
Ik geloof erin dat, dat bij jou ook goed gaat komen! Je moet ook niet vergeten dat je paardje nog jong is en het weer nu zo wisselend is. Succes! :)

Charlotte446 schreef:

[ [url=m/pZSa2l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! :) Leuk dat je mee komt kletsen!
Je hebt een mooie set <3
Welke omgeving ga je starten?

venivedivici schreef:

Wat fijn! :)
Foto foto foto foto! :)

mcjv schreef:

Dat is wel heel gaaf! Heb je wel iets origineels en maar eentje van! :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

@FleurSandro: Oeee ik wil ook al heel lang een Charles Owen <3
Deze: Afbeelding
Maar vind de prijs gewoon echt te gek!
Heb nu een bruine BR Zenith cap met steentjes, 2dehands kunnen scoren :=