[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:38

Change, wat een gaaf veulen heb je gekocht! Ik heb het even gemist qua afstamming. Maar is het dressuur of spring gericht? Wat doet je dressuurpuppy het goed zeg!

Ik heb geen ervaring met paarden zonder rem gelukkig. Maar stalgenoot heeft inderdaad een zelfde bitje als bovenstaande, dat als die echt doordrukt het een stangetje word en hij goed bij haar blijft. Gelukkig is het geen gemeenheid maar enthousiastme.

Nann_ Succes met de changementen.

Gaat er iemand bij laseur naar het halloween springen de 29e? Ivm afzegging 23e.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:39

Oh vandaar, ik dacht al dat is om de hoek! Herkende ook zo gauw geen locatie op die foto haha. Maar knappe schimmel heb je onder je kont!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:42

Ik heb precies hetzelfde met de wissels Nan! Echt frustrerend := heb er nu wel op getraind dat ie elke keer goed land, naja 9 van de 10 keer maar is in een parcours toch fijner als ze gewoon wisselen wanneer nodig!

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:48

Goede resultaten allemaal!
Afgelopen zaterdag dus mijn debuut gemaakt in het L... Daarvoor een rondje B gesprongen wat super ging (foutloos, 72 pnt en 3e). In het L begonnen we ook super tot we bij de eerste dubbel kwamen die er in de B nog niet stond, vol in de ankers en er niet overheen willen -O- dus uitgebeld helaas.
Van de week maar even op oefenparcours
Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:48

Ja in de les lukt het me ook maar in een parcours ben ik toch net nog ff te zenuwachtig zelf denk ik, dan ben ik er echt niet mee bezig.. :=

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:48

Nathalie wat jammer dat je rondje L niet zoals verwacht ging. Lekker blijven oefenen. :j

Nan wat vervelend dat het changeren niet lukt. Thuis wil Gibbie dat ook nog weleens vergeten, maar op wedstrijd changeert ze eigenlijk altijd.
Ik kan je er verder ook niet bij helpen, we hebben het geleerd met een balk. En als ze thuis niet goed overspringt dan houd ik haar rustig en geef in de volgende hoek de goede hulp. Juist niet op een volte, gewoon rechtuit en in de volgende hoek de goede hulp geven. Werkt hier bijna altijd en anders ga ik draven en galoppeer dan opnieuw aan.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:11

Saaams, ze is een afstammeling van Emir R x Furore. Springgefokt dus! :)

Wat vervelend dat het changeren lastig gaat, wij leren het de paarden altijd met een balkje, als ze dan niet omspringen dan weer terug op de diagonaal of laten doorrammelen zodat ze alsnog omspringen. :)

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:51

Dank voor alle tips. Ik rijd hem thuis en in de les met een dubbel gebroken watertrens en op concours met een dubbel gebroken pessoa bitje. Met 3 ringen, en dan de teugel met zo'n verbindings stukje aan de bovenste en de middelste ring.

Oefenparcours doe ik met mijn instructrice ongeveer 1x per maand. Dan doet hij inderdaad het zelfde. Maar met consequent stil en terug zetten als hij begint te rennen is de lol er voor hem dan na 1 rondje wel vanaf. Op oefenparours rij ik dan met de pessoa en 2 teugels zodat ik de 2e teugel erbij kan pakken als hij niet reageert op mijn zit en een korte ophouding.

Hij doet dit echt alleen als hij de weg weet. Voorheen ook wel eens bb en b gestart, dan hadden we het zelfde verhaal.

Vaak word hij dan al heet als de bel gaat inderdaad. Dan begint hij al te dribbelen en te doen

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:30

Zodra de bel gaat, gaat er bij een Cas een knop om. 1 brok focus dat alleen nog maar denkt HINDERNIS HINDERNIS WAAR BEN JE!!!! :')

Changeren aanleren vind ik ook erg lastig, is me dan ook nog niet gelukt :+ In het parcours doet ze het dan wel weer :=

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:39

Changeren blijft bij mij ook lastig, ene dag doet ze het direct om mijn hulp en de volgende dag doet ze het gewoon niet meer! :x

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:41

Net weer geoefend met een balk. Op de balk doet hij het super. Zonder balk vertikt hij het.. Vraag me dan af of hij niet sterk genoeg is of dat het ergens anders aanligt.. Gaan deze week gewoon veel met balk oefenen. Wie weet werkt het. Hij moet het gewoon kunnen. :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:58

Changeren deed Gismo vanzelf haha dus geen tips hier :')
Nann, ik heb niet echt mogelijkheden om hem door iemand anders te laten rijden hier. Niet zonder dat ik een bak geld kwijt ben en dat vind ik het nou ook niet waard.

Balen van je L rondje Nathalie..

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:40

Jaloers! Haha. En oké, jammer dat je niet iemand in je omgeving hebt.. Lastige situatie!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:02

Changeren doet vosje ook heel slecht maar ze landde gister elke keer goed dus dan mis je het ook niet :')

Die andere kan ze in serie maar in het parcours loopt hij soms als kip zonder kop rond en dan kent ie wissels op hulp ook niet meer :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:41

Mijn witje is ook kei slecht in changeren, dresuurpaard kan het na héél lang oefenen nu wel maar dat was ook een hele klus.

De 3 jarige lijkt het zo makkelijk te doen, maar geen idee hoe dat onder het zadel zal zijn.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:45

Bij westernpaarden wordt het meestal op net ff een andere manier geleerd, vanuit een volte of vanuit het wijken in galop, misschien dat je het op die manier kan proberen?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:59

Klein rondje maken en overdreven je binnentegel bij je knie zonder druk dan moeten ze wel over springen en overdreven met je buitenbeen achter de singel als een soort beginner :') dat werkte bij mijn pony wel alleen dat was een geval apart als die niet wilde dan deed die het ook niet en ging in contragalop gewoon nog paar rondjes verder

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:08

Aangezien ik zo af en toe een stille meelezer ben, vind ik het tijd om mij ook maar eens te melden in dit topic :D

Mijn naam is Kim, 22 jaar en ik studeer nog. Omdat ik vanwege drukte met school liever 1 paard rijd waar ik alle tijd voor heb, dan 2 waar alles snelsnel moet, rijd ik momenteel alleen Donalineke voor een stal hier in de buurt.

Dona is een 8 jarige Numero Uno x Purioso. Een paard met een geweldige instelling! Ik rijd haar nu een jaartje en daarvoor is ze zadelmak gemaakt, heeft ze 2 veulens gehad en vervolgens de merrietest gelopen. Sinds januari breng ik haar uit op concours en inmiddels ben ik de overstap naar het L aan het maken. Lang over getwijfeld omdat ik hiervoor weinig gesprongen heb en het paard onervaren is en ik soms de afstand nog niet zie, maar het gaat lekker en ik denk dat we er inmiddels wel aan toe zijn :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kimmess op 17-10-16 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:11

@Nathalie, ik heb zaterdag ook in Dalerveen gestart, volgens mij zie ik mezelf nog op de achtergrond staan op je foto, haha.

Jammer dat je rondje L minder ging, lekker door blijven oefenen! Leuke pony heb je :)

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:37

Kimmess schreef:
@Nathalie, ik heb zaterdag ook in Dalerveen gestart, volgens mij zie ik mezelf nog op de achtergrond staan op je foto, haha.

Jammer dat je rondje L minder ging, lekker door blijven oefenen! Leuke pony heb je :)

Hee toevallig :)
Ik blijf zeker door oefenen!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:20

Nann__ schreef:
Oh vandaar, ik dacht al dat is om de hoek! Herkende ook zo gauw geen locatie op die foto haha. Maar knappe schimmel heb je onder je kont!

Ja zou wel makkelijker zijn als ze daar stond haha! Dankjewel! Ben er ook echt heel blij mee. Ze gaat steeds beter en wordt steeds knapper oook <3

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:42

Wat een heen en weer gevlieg elitedeux :o

Jammer van je rondje in het L Nathalie, gelukkig was het B wel goed!

Het verschilt heel erg per paard of ze makkelijk leren wisselen. Heb er twee die het supermakkelijk doen en twee die er meer moeite mee hebben. Mijn ZZ-paard gaat het vast nooit meer leren :+

Drammen is geen optie ho=ho :o Dan maar een keer een echte ophouding en halt onderweg. Desnoods een paar keer met een iets scherper bitje om te voorkomen dat je er aan moet sleuren.

Nog mensen van hier die in Appingedam rijden deze week?

Ik heb druk dagje gehad vandaag. Eerst dierenarts om Idem Dito te keuren, helemaal top in orde en hij is dus vanavond opgehaald! Zal hem wel een beetje missen :o Toen voor het eerst zelf op Imagine gereden, wat een fijn paard is dat! Al vond ze andere ruiter op de rug wel een beetje gek.
Gup onverwacht ook nog geprobeerd door klanten, die zagen me rijden en wilden deze ook wel even proberen :+ Hij liet zich super zien en was top te rijden, nu afwachten of ik er nog iets van hoor.
Bella heeft gesprongen met Sofia, die pakt echt goed aan, over twee weken maar mee op concours om een rondje in te komen in het L. Toen heb ik Casciana van Goldie nog even geschoren en nu net thuis, doodop na zo'n dag :o

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:25

Dat klinkt als een zeer productieve dag Gomir! :D

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:29

Changeren.. Het is de bedoeling dat die van mij dat ook nog gaat leren :+
Maar daar zijn we voorlopig nog niet mee bezig, eerst alles maar is rustig laten herstellen.

Fijn dat de eerste keer zelf erop goed ging Gomir! Weet nog dat die van mij dat ook heel vreemd vond. Hij vond het maar raar dat die benen ineens zo hoog zaten. :+

Het herstel van die van mij gaat eigenlijk nog best wel snel, had ik eerlijk gezegd niet verwacht! :o
Er zijn heel wat korsten/vellen afgevallen.
De meeste plekken zijn nu dicht en er groeit ook alweer wat haar in op een aantal plekken. *\o/*

Zag wel dat vandaag zijn voorbeen opnieuw gebloed heeft, ik denk omdat hij er zelf aan likt..
Die snee zit precies onder de kogel en het is een flinke jaap dus die heeft nog wel wat tijd nodig.
Zijn achterbeen heeft hij nu nog een 'schone' plek over nu de korst eraf is, met wat tijd herstelt die wel mooi.

Ik ben blij met hoe het er nu uit ziet. De medicijnen zijn er nu bijna door *\o/*

Moest het even kwijt hoor, haha :o

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:37

Fijn dat hij zo goed herstelt!