[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:27

Dat klinkt als een goed experiment Myour :-) Vooral fijn als je twee weken kunt uitproberen, dan zit je tenminste niet aan een duur bit vast (en uiteindelijk als het tegen zit aan een hele bittencollectie :+ )

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 00:34

Myour: Leuk om zo eens te proberen HC een L2 proefje! Zo heb ik mijn eerste (oefen)wedstrijd ook eerst L1 en tweede proef L2 gereden.

Scheelde 10 punten, in de L2 hoger! Dus voor mij meten duidelijk dat ik L2 zou gaan starten haha. (L1 mocht ook niet)

Maar als je in het L1 standaard in de 190 rijd, kom je in de L2 ook prima mee!

Dit is vaak wel de klasse waar de echte 'basis'combinatie's op afhaken.. Waar je in een B en het L1 nog wegkomt met een paard dat niet fijn in de aanleiding staat, wordt dit in de L2 echt wel lastiger. Ik vind persoonlijk de stap L1 > L2 ook een stuk groter dan L2 > M1.
M1 worden de proeven bijna makkelijker vind ik, maar word meer van de houding, richting gedragenheid/oprichting gevraagd..

Hier ook weer 2 wedstrijdjes ingeschreven, beetje een dipje, due hopelijk is dit een mooie reden een tandje bij te zetten. En ach, we hebben niks te verliezen, lekker genieten wordt dan ook het doel :)

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:57

Yvank je gaat goed in de L1!
Gewoon doen die L2, ik vond het niet zo'n groot verschil iig.

Nies wat leuk dat je op die manier M1 hebt gereden, en wat n toeval dezelfde jury als de vorige x.

Myour, hoe loopt ie nu op het bitje?

Hier vandaag weer gestart, In m'n eerste proef zat m'n plastron ineens bij m'n buik heb hem n paar onderdelen vast gehouden. Tijdens de stap geprobeerd bij z'n schoft onder m'n zadel te duwen. Dat lukte niet toen had ik hem maar naar m'n lezer gegooid. Ik was daardoor helemaal afgeleid, reed m'n onderdelen wel maar niet echt heel fijn.

Tweede proef had ik m'n plastron weer goed zitten, verloor ik m'n zweep haha.
Ik rij thuis bijna nooit met zweep, eigenlijk alleen op wedstrijd met m'n tweede proef.

Maar ik was al helemaal blij wat m'n punten ook waren, hij was niet omgesprongen met de galop. Thuis gaat dat ook heel goed maar op wedstrijd dus vaak niet.

Ik had 183 en 180, dus 2 Wp erbij!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:01

@ Apple: dat leek mij dus idd ideaal om het zo te kunnen doen :)

@ Renee: je hebt de verkeerde even gequote haha ik ga niet hc L2 starten. Vind de M1 proeven idd ook heel fijn te rijden maar ze veel kritischer naar de achterhand, oprichting, neus op de loodlijn, is mijn ervaring.

@ Thirza: gefeliciteerd met je punten, wat 'n pech ff met je plastron, vervelend als dat zo midden in je proef gebeurt.

Heb nu 3x met het bitje gereden en ben er heel tevreden mee tot dusver! Op 1 of andere manier is ie er fijner mee op te richten en hij ontwikkelt er beter schuim op. Dus tot nu toe mag ie blijven :) vandaag even gelongeerd, dus komende dagen weer ermee rijden, ben benieuwd!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:37

Super Thirza!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:11

Gefeliciteerd Thirza, je had tijdens de proef een vrije impressie gegeven ;)

Renee: Inderdaad van L1 naar L2 lijkt me lastiger dan van L2 naar M1. Ik kom als mijn paard loopt op wedstrijd meestal in de buurt van de 190 of hoger. Helaas wisselt zijn stemming nog wel eens dus het is altijd afwachten. Vandaar dat we nog even blijven zitten :)

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:02

hahaha netam idd!
een stalgenoot had het gefilmd, haha zie je mij met dat ding in mn handen. Vlak voordat ik hem weg gooide was ze gestopt met filmen :)

Thnx nies en myour!

Mij lijkt de overgang naar de M1 juist zo groot!
ik ben er zelf ook echt nog niet aan toe, vind mezelf niet eens L2 waardig maar goed.
Deus kan alle trucjes wel zoals SB en travers, maar hem goed op het achterbeen krijgen is gewoon lastig. Dat is in het M1 nog belangrijker, dus daar denken we nog maar niet aan.

Nellie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:26

Je doet het hartstikke netjes Thirza, gewoon doen. Wat kan er mis gaan?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:43

Qua beeld vragen ze meer in het M1 natuurlijk, maar qua proef heb je wat meer tijd tussen je oefeningen. Geen lichtrijden tussendoor, geen halsstrekken, oefeningen die je wat 'uit balans' kunnen halen. Daarbij vind ik sb makkelijker dan wijken. In totaa vind ik de M1 proef dus eigenlijk makkelijker dan de L2.

Hier gister weer gestart, eerste proef heel fijn gereden, tweede proef ook wel maar paar foutjes. Achterwaarts en halthouden zijn nog wel werkpuntjes bij ons.

Komen we in de kantine, liggen mijn coupons al klaar, dus ik dacht Ow prijsuitreiking geweest, coupons meenemen en naar huis..
Tot mijn vriendin zei, dat kan nog helemaal niet?! Vraag eens naar de hele uitslag. Deze was er inderdaad nog niet. Dit is blijkbaar een nieuwe regel dat je je coupons al op kunt halen voor de prijsuitreiking. Vond het wel raar..

Mijn punten : 194 & 188
Ja, moet je dan wachten of niet?

Wel dus, 3e en 2e prijs !!! Jippie!
Maar wat ik vooral leuk vond was dat ik met een big smile mijn proef heb gereden, denkend: war heb ik toch een geweldig paard <3

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:53

Super!!!

Oh da's wel ideaal dan. Ik denk dat ik voorlopig niet start, maar zou ik wel heel fijn vinden. Vroeger in Bavel schreven ze de punten al vaak bij de startlijst. Wist je soms al je punten als je de tweede proef nog moest rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:55

Dat gebeurt hier al zeker 8 jaar. Coupons liggen er altijd al. Wachten ze nooit mee tot afloop van de rubriek. En tussentijdse uitslagen ook.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:18

Ik hoorde inderdaad dat dit vaker voorkomt, voor mij was het echt nieuw! Ik was echt naar huis gegaan ervan uitgaande geen prijs te hebben haha!

Maargoed dat mijn vriendin mij pushte toch even navraag te doen!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:33

Hier ook al een aantal jaren zo dat we de punten en protocollen voor de prijsuitreiking krijgen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:49

Hier maken ze echt nooit de punten van tevoren al bekend. Ben twee keer in Gelderland gestart en toen alleen op 't grote concours maakten ze de uitslag al bekend. En in Noord-Holland met de regio maakten ze tussendoor wel enkele uitslagen al bekend zodat je beetje kon inschatten of je moest blijven voor het overkampen.

Renee gefeliciteerd met je punten en prijzen!

@ Yvank: wel beetje saai hoor, vind het afwachten tot de uitreiking altijd wel iets spannends hebben haha.

Hier gaat alles toppie, sinds 't nieuwe bitje heb ik helemaal weer 'het' gevoel terug <3 ook heb ik het lastige besluit genomen om over te stappen naar een nieuwe instructrice. De klik raakte door omstandigheden weg en daarom werkte het niet meer fijn. Wel goed uit elkaar gegaan en ben haar nog steeds super dankbaar voor alles wat ik bij haar geleerd heb :) Heb onlangs proefles gehad bij iemand anders en dat ging echt heel fijn! Lag ook mooi op 1 lijn met Robin van Lierop waar ik was geweest, hij ging echt zo lekker lopen <3 over anderhalve week hebben we onze laatste wedstrijd voor de kring dus hopelijk kunnen we dit gevoel meenemen en nog even knallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:58

Mwah als je als eerste start in rubriek van 30 is de grap er snel af :D

Fijn dat het goed ging!

Ik wou volgende week L2 gaan maar kan nu niet metbit rijden dus rij bitloos. Even kijken of ik hem dan fijn genoeg krijg :P

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:00

Hallo, zou ik me hier ook bij aan kunnen sluiten? :wave:

ik ben 3 weken geleden met mijn merrie in het L2 gestart, en zou het leuk vinden om een beetje mee te lezen en te praten met jullie ervaringen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:19

Yvank haha dat komt hier nagenoeg nooit voor :P de grootste rubriek waar ik gestart ben was met 20 man in de L2 op de kringkampioenschappen. Normaal gesproken ligt het meer tussen de 5-10 deelnemers, soms een uitschieter tussen de 10-15.

Hey Pris hier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:33

Vanavond les gehad ging fijn :) als die nou de komende dagen zo lopen blijft durf ik het wel aan om zo bitloos te starten. Instructrice vond het ook prima gaan :j .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:11

ziet er goed uit yvank! het lijkt wel alsof hij zich wat vastzet in z'n nek of zijn dat misschien de foto's?

@renee: klinkt als een super fijn gevoel!! dat zijn echt de proeven waar je later nog aan terug denkt :D hier is het overigens vaak zo dat je al kort na je proef je uitslag weet, of ze je protocollen al klaarleggen ligt meestal aan de organisatie. (soms willen ze ze nog niet weggeven om alle scores aan het eind nog te controleren als ze allemaal bekend zijn voor de definitieve einduitslag)

en dat ze dit doen dat is bij mij in de buurt echt niet iets van de afgelopen 7 jaar :P had het voor het eerst zo'n 2-3 jaar terug oid

de groepen hier zijn op normale wedstrijden rond de 10-15 idd, op kleine wedstrijden iets minder en op selecties zo rond de 25!
als er 25 starts zijn en je moet ergens in het begin dan zit je idd echt niet te wachten om daar helemaal te blijven, zeker niet als je punten niet heel hoog zijn :P en anders kan je altijd nog op en neer rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:54

Denk dat dat de foto's zijn. Hij heeft niet zo'n lange hals haha.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:11

Ziet er goed uit Yvank.

Ik ben gisteren weer gestart, maar helaas zat het weer niet mee. Het regende pijpenstelen toen ik moest inrijden en mijn proefje moest rijden. Paard heeft geen ijzers en dan is het toch lastig rijden op gras. Om die reden op safe gereden en dat was ook aan de punten te zien. Wel heeft hij zich keurig gedragen. Eind van de maand gaan we een nieuwe poging doen en hebben we dan op droog weer.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:37

:wow: Netam: was het ook echt zo glad of puur voor de zekerheid? Om die reden zoek ik nu nog mijn wedstrijden op zand uit.. Wat waren je punten nog?

Yvank: wanneer is de wedstrijd? Mag je op een gewone wedstrijd bitloos starten?
Op de foto's oogt het prima dus zou het gewoon proberen idd!

Laura: de proeven van vorige week zullen me zeker nog even bijblijven! Zo heerlijk kunnen rijden.

Nu ben ik gister weer geweest, ik niet helemaal scherp dus paard al helemaal niet. Eerste proef heel mat gereden. Tweede proef nog een poging gedaan de motor aan te zetten, impuls was een stuk fijner, maar in halthouden etc zakte ze zo in elkaar op de voorhand dat we niet eens meer wegkwamen. Echt geen fijne proeven voor mijn gevoel.

Toch nog 3e en 2e met 189 & 204 :wow:

We mochten sowieso al M1 starten maar nu samen ook in 4 wedstrijden M-startgerechtigd.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:59

Mag ik mij hier ook melden?
L2 debuut is eind april al gemaakt, maar rijd nog wel steeds L2 nu met 6 winstpunten.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:53

Renee, het was inderdaad erg glad. Heb om die reden niet de middengalop kunnen rijden, middendraf en af en toe de hoeken moeten afsnijden. Punten waren 174 en 177. Helaas kreeg ik gisteren een mail binnen dat de wedstrijd van eind van de maand niet door kan gaan vanwege te weinig aanmeldingen.

Gefeliciteerd met je punten!

Sunshinee: Welkom, wat voor paard heb je?

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:59

Netam bedankt :)

Ik heb een kwpn merrie van 13 Jaar,
Een lennard (spring) x Bayard.

Wij zijn nu L2+6 afgelopen woensdag 190 punten gereden. We hebben maar 1 proef gereden.

Dit zijn wij:

Afbeelding