[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annika_s

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:22

Ik zou even rustig aan doen Doerakje, gewoon even aan de hand stappen en eventueel op het land laten lopen :) Beter even rustig aan dan straks eventueel dieper in de nesten zitten :)

KB_Horse fijn dat je zo lekker heb gelest ! En heel veel succes morgen!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:23

@valonka: jeetje, wat zwaar balen!! Beterschap ermee

@doerakje; ik zou 1 x per dag aan de hand stappen op het harde 20 min en voor de rest op paddock/wei en dus niet rijden/longeren.

@kn_horse; goed zo :) Alvast heel veel succes voor morgen!!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:09

KB_horse! Succes! Mijnes is ook mega hengstig vandaag! Gisteren nog niets aangemerkt.. nu staat ze te piepen in het land.. *zucht* meestal is het resultaat dan hinneken, stuiteren en huppelen. De wedstrijd is gelukkig dichtbij, we zien het wel!

Succes!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:52

Iedereen succes vandaag/morgen :)

Ik ben alweer ff terug! Niet zo heel fijn gereden maar wel tevreden. Eerste proef was zuinig gepunt (bij iedereen) daarbij had ik 171 en de 2e proef een hoop 6'en en 7'ens behalve voor m'n keertwending linksom, daar had ik een 5 :) als ik daar wat actiever naartoe gereden had had ik 2 winstpunten gehad want hij liet hem 1 pas staan, weer een leerpuntje voor de volgende x :) had nu 194, helemaal niet slecht dus :D
Uiteindelijk wilde ik al gaan want ik had m'n coupons al (kon je ophalen bij t secretariaat) maar ons mam wilde blijven.
Is maar goed ook want ik was 2x eerste en weer €50 erbij :))

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:48

Hmm dat was mijn idee ook ja.. Vandaag even met hem gewandeld aan t halster, hij vond de toeristen toch wel erg spannend :+ Hij staat verder ook gewoon in het land, dus maar even een mini vakantie voor nu..

Goed gedaan amiigo! En toch wel een fijne bijverdienste zo :D

Succes morgen KB_horse!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:05

Vandaag weer een puntje erbij gereden. Ben tevreden over hoe het gegaan was. Commentaar klopte, jury was wel streng.

Spannend kb horse!!! Hoor graag hoe het ging!!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:15

Hier ook weer een puntje erbij!

183 en 176 punten! 2e proef een beter gevoel, maarja.. :)
Desondanks gewoon te vreden, want vind m'n eigen gevoel ook belangrijk.

Heb ook leuke foto's! Show ze binnenkort wel even.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:20

tamaramt; ooh hier mag het altijd wel! De definitieve lijst word altijd aangehouden. Er word dan gewoon gevraagd of je eerder wil en kan starten met veel uitvallers. Maar moet zeggen dat dat al bijna niet voor komt!

Elise; Toch nog een wp idd!

BabiiVeeraa; Toch een super goed debuut zeg :D!

doerakje; ik zou idd ook ff rustig aan doen ;)

Amiigo; Gefeliciteerd :D Goed zeg!

Afgelopen vrijdag ook het M2 debuut gereden. Kon hem met losrijden niet fijn krijgen hij had echt last van de warmte achteraf ook heel erg pompen na ik weet niet hoe lang stappen. Maar desondanks vielen mij de proeven nog niet echt tegen om te rijden, alleen omdat ik hem niet fijn kreeg en ook zelf de handigheid nog moet krijgen kwamen de onderdelen soms vrij vlot achter elkaar aangezien het best veel paard is :P. Dus het verzamelen en sprong houden was ver te zoeken eigenlijk. Hier word ook nooit zo heel hoog gepunt in het M2, had 175 en 178 en daar was ik 2x 3e mee (waren 2 prijzen vanwege kleine groep). Dus zeker niet slecht gedaan en zat al in de buurt haha!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:30

@Amiigo; Goed gedaan, gefeliciteerd!! :)
Al was de 1e proef 171 met de eerste prijs dan wil ik niet weten hoeveel punten de andere deelnemers hadden :+

@tinkels: goed gedaan! :)

@tsplendig; goed debuut dus en dichtbij wp. De wp komen vanzelf wel :)
Helaas is het hier zelden starten op eigen tijd en bij uitvallers schuift alles gewoon door..

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:35

Volgens mij is het zelfs een regel van de KNHS dat je op je eigen tijd mag starten hoor? Zal het toch eens nakijken want dat is wel heeeel vervelend dat dat gebeurd!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:44

ik heb het bijna bij elke wedstrijd maar nu liep het wel heel erg in maar bijna bij alle wedstrijden schuift de tijd op. Tijdje terug selectie wedstrijd gereden en dat was een van de eerste keren dat je op eigen tijd mocht starten.

Volgens mij staat er niks in het regelement van de knhs over, volgens mij wel dat je er minimaal een uur vantevoren moet zijn?
Dat meen ik tenminste?
Ik ben altijd ruim op tijd en ga meteen mijn paard klaarmaken na aankomst. Paard kan namelijk niet te lang op de trailer blijven want word dan door de spanning knetter gek.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:46

Hmm oke, toch vervelend lijkt mij! Ik zou het ook niet precies weten hoor, het veranderd ook zo vaak :P!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:48

Ik heb vandaag de onderlinge wedstrijd bij ons mee gereden! Wel met een officiële jury ( had haar ook al vaker gehad) voor mezelf eindelijk eens gereden en met rusultaat! We hadden 180 en 183 ! Met als commentaar nog een beetje werken aan de fine tuning hahah!

Nou daar zijn we natuurlijk nog steeds mee bezig! Jammer dat het nu niet officieel was :p Maarja we zitten in de stijgende lijn op naar de volgende officiële wedstrijd !

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:54

Iedereen gefeliciteerd!

Wij hebben vandaag debuut gereden.
Was zo zenuwachtig.
Twee keer derde met 188 en 176 punten.
Tweede proef was ik op :')

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:00

Goed bezig allemaal!! :D

Ja idd tamarant, in t M1 (zelfde ring) liep een súper goeie pony rond en het meisje reed een hele nette proef, bij de ene jury in de eerste proef 184 en de 2e proef bij een andere jury 204 :+

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:30

Jippie!!!! Had het echt niet verwacht hoor.. maar... heb 183 en 172 gereden!!! Dus dat betekend officieel M2!! :D

Echt hele erge fouten gemaakt maarja is niet zo raar als je je proeven niet had geoefend.... :+ al met al wel tevreden ondanks ik wist dat ze nog niet goed voor elkaar is heel blij!!

En de rest ook weer goed gedaan!! :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:07

Tsplendid schreef:
nadita; netjes zeg gefeliciteerd! Waarom als ik vragen mag rijd je maar 1 proef?

Ik heb hersenletsel opgelopen bij een ongeluk, en het daardoor altijd maar weinig energie.
Kan 1 proef alles geven, dan is bij mij het lampje uit.
Jammer, maar het is niet anders.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:09

Valonka: beterschap. Ben je even zoet mee.....

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:09

Amigo gefeliciteerd met je geldprijzen. Altijd leuk. Jammer van je punten.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:04

@askim; goed gedaan!! :)

@kb horse; ook goed gedaan, nette punten voor je debuut!!

@nadita: jeetje... dat is ook heftig zeg..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:07

Ik heb vanavond ook wedstrijd gehad en we hebben een nieuw record gehaald.

We hadden 202 punten en daarna nog de 2e prijs *\o/* *\o/* *\o/*
Dus superrrrr blij en weer 2 wp rijker.

Ik had 3 grote grove onnodige fouten( 3 x een 4!) maar daarin tegenover wel heel veel 8en( 8 x een 8) voor de onderdelen die goed gingen.

keertwending links en 8 en rechts een 7 :D :D :D
en voor mijn houding en zit een 8

Ik had als jury Jenny Schreven dus niet de minste jury en ze had als commentaar opgeschreven dat ze het zo jammer vond van de foutjes. Anders was ik dik 1e geweest met 3 wp :D :D :D
Dus heel blij

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:35

nadita; oh oke duidelijk! snap dan idd heel goed waarom je er 1 rijd :j

tamarant; jeeetje dat is gaaf zeg!! Gefeliciteerd! Ga je de M2 uit rijden offff? :P

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:02

stoere punten Tamarant!! :D Gefeliciteerd!
Heb je 1 proef gereden?

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:35

Nadita: Jeetje, is idd duidelijk waarom je maar 1 proef rijd. Ik zelf heb het ook een keer gedaan in het L2 maar dat vondt ik eigenlijk niets. Toen dacht ik na mn proef jeetje ben ik nu al klaar! Maar bij jou is het een ander verhaal..

Tamarant: Jeetje wat goed zeg! Echt heel goed!

Gisteren van Osteopaat geweest voor mn paard. Zo ik schrok me rot. Ik heb haar nog niet zo lang en wou zeker zijn dat alles goed is zegmaar. Dus ze is laatst naar de tandarts geweest ander zadel en nu nog even losgewerkt. Ze zat echt heeel erg vast bij haar onderrug doordat ze 2 jaar met een schreef zadel op heeft gelopen. En achter haar oren zat ze ook vast..Maar brr, ik vindt het toch eng om te zien.. Maar dus ook weer los gewerkt. ik mag tm donderdag niet doen en vrijdag longeren en zaterdag ff kijken hoe het gaat en dan mag ik er inprincipe weer op.

Dus ik ben benieuwd! Ik ben in ieder geval blij dat we nu alleen nog maar vooruit gaan en nu even niet meer blijven hangen! Ik weet dat alles nu goed zit dus kunnen we straks weer lekker aan de gang.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:51

Bedankt allemaal :D :D Ik zit nog op een roze wolk :D