[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tsplendid

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:27

Ik mag zondag ook weer, aaah eindelijk buiten weer. Voor het eerst met U.fo ook buiten dus ben benieuwd wat ie doet, is nog wel een binnenvetter :P.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:29

Vind ik ook altijd prettig om te horen TazzJazz. Dat is toch ook een doel van je/mijn rijden.

Succes met rijden :) En fijn dat er ijzers onderzitten.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:33

Michelle77 schreef:
Vind ik ook altijd prettig om te horen TazzJazz. Dat is toch ook een doel van je/mijn rijden.

Succes met rijden :) En fijn dat er ijzers onderzitten.

ja dat is altijd fijn om te horen:)

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:09

Ik meld me hier ook! Afgelopen weekend het L2 afgesloten met 196 en 202 punten en 2x 1e prijs, mijn instructice vind het nu wel tijd worden voor de M :+ . Dus binnenkort de stap maar maken!
Ik heb trouwens een zesjarige schimmel een holsteiner van (1,78), we zijn in 2012 heel rustig aan begonnen met wedstrijden rijden, heb hem eind 2011 zelf beleerd. En we zijn nu pas echt actief aan het doortrainen, heb omdat hij zo groot is eerst rustig aan gedaan! Hebben jullie beetje informatie van mij ;)

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:16

Princesj schreef:
Ik was vandaag 2x 2e, 181 en 175. Had een heel fijn gevoel, dus baalde beetje van deze punten. Maar gezien de andere klasses ook laag waren gepunt, ligt het niet alleen aan ons :=

Toch weer een wp erbij. Wel jammer dat het met je gevoel dan niet klopt.

_KellyAV schreef:
Die van mij gaat ook op aw strafkamp }> tijdens het losrijden deed hij het echt perfect, en in de proef ...... _-:(
Flemminghkjes strafkamp week :)) :')

Had wel eeeerg fijn gereden! Wereld van verschil met vorige week, alleen waren m'n punten zelfs slechter..
Terwijl hij echt gewoon fijn liep. Maargoed, had het er ook met andere mensen over gehad en 1 vrouw reed een tijdje terug bij haar en dat paard ging alles behalve de goede kant op. Vandaag liep dat beest heel goed, had ze 3 punten hoger..

Ik had ook een 7 voor halthouden-achterwaarts-voorwaarts. Nou t hh was niet alles, aw ging voor m'n gevoel slepend en met z'n kop in de lucht en voorwaarts ging eigenlijk ook niet goed.

Achja we gaan weer fijn doortrainen!
Ik ben erg blij met m'n nieuwe instructrice :D

Mooie laarzen Vicky! :))

Gefeliciteerd met je punt prinsesje (sorry ik weet je naam niet :') )
Ik had precies hetzelfde vandaag!

Balen van je punten. Succes met je strafkamp!
Michelle77 schreef:
Arme flemmetjes komende week _O-

Lastige is dat het altijd een jury sport blijft. Ene keer verdien je ze en krijg je ze niet, andere keer verdien je ze niet en krijg je ze toch.
Geloof ook dat deze jury niet heel scheutig was, maar als ik mijn proef zo terugzie, zou ik er ook niet veel meer van maken. Eerder minder _O-

Hier filmpjes voor de liefhebber (beter geluid uit te zetten ivm voorlezen haha)
1e proef, 3 voor aw, 3 voor contra (mijn fout) en 5 voor 2e middendraf (taktfout, heb het idee door de bodem) rest veel 6 en aantal 7.

[ Video ]

2e proef, 2 voor aw, rest 6 en best wat 7ens
[ Video ]

@coquette, is dat f.v.erbeek?
Jammer is dat wanneer een les niet is wat je ervan verwacht. Het moet wel bij jou en je paard passen inderdaad.

Leuk dat je de filmpjes laat zien. Hij liet je wel erg in de steek bij het achterwaarts gaan zeg.

_KellyAV schreef:
Haha dat doet die van mij dan niet. Aan de hand is hij erg goed afgericht ~~}> ik kan vanaf een afstandje terug roepen en dan gaat ie netjes achteruit :) maar ook lang niet altijd haha

Voorheen dacht var altijd: oh halthouden? Ik weet hoe dat werkt, dan moet ik daarna achteruit dus zal ik dat maar meteen doen! :)*
Vervolgens gaat ie dan zo 60 meter achteruit als je niks doet. Gelukkig doet hij dat nu nooit meer.
Aw kan hij eigenlijk wel heel goed, ik heb vaak moment dat ik hem echt naar achter voel "stampen" om het zo even te noemen.

Paard bij mij op stal doet dat ook weleens, dan kan hij ineens niet meer achteruit. Is ook een B'tje trouwens ;)

Die van mij gaat ook heel fanatiek achterwaarts. Ik moet echt oppassen dat ik ook niet meer dan 6 passen ga.

MioEnTia schreef:
Zat tijd om ff alles door te lezen, in de file in de bus.

Iedereen gefeliciteerd met de punten. En leuk om bij filmpjes enz te zien geeft toch net ff een beeld bij een profiel zeg maar!

Ik vind Deniro laarzen zo gaaf! Chique laarzen! Ik heb zelf vorig jaar een paar petries laten maken, lak croco. Echt Super want eigenlijk zaten m'n oude laarzen veelste krap bij m'n kuiten, constant kramp tijdens het rijden.

Mio en ik hebben de 30ste nog wedstrijd gehad, ging wel goed alleen reed ik de eerste proef verkeerd -2 en 179. Enorm zuur... Wel 3e geworden en daar ben ik ook enorm trots op. Tweede proef ging beter maar werd strenger gejureerd 168, balen.

Begin Mei zijn hier weer de dressuurdagen, erg leuk concours en ik ga daar 4 proeven rijden (2dagen). Dus 4x weer kans op winst, moet goedkomen denk ik zo!

Rijden er trouwens nog mensen in de omgeving hoeksche waard (zh)?

Balen van je punten
Ik start totaal niet bij jou in de buurt. ;)

Michelle77 schreef:
Net even Bogan zijn achterwaartsknopje opnieuw opgestart... Longeersingel erom, slofje eraan, ketting, brokjes en zweepje en de baan in. Heb hem even geherprogrammeerd hahaha Nou ja, zonder dollen, hij deed het eigenlijk best goed, maar gewoon even goed geoefend met door blijven stappen en niet uit zichzelf stoppen, maar pas als ik ho zeg.

Hij had eigenlijk een vrije dag, maar dit vond ik wel kunnen. Ben er ook nog even opgestapt (wel met zadel) en onder het zadel ook nog even aw gedaan. Wel met slofje. Dat ging prima. Hij gooide wel af en toe zijn kop eruit, maar dankzij het slofje lukte dat niet goed. Na een paar keer dat gedaan te hebben (elke keer belonen natuurlijk) weer de bak uit en afgezadeld. Morgen mag hij weer :D

Wel leuk, een jury die ik ken via bokt had even snel mijn linkjes doorgekeken (zij jureert ook tm M) en ze vond het er best ok uitzien al. Had bij haar zeker bij de bovenste helft gezeten van wat zei gisteren gejureerd had. Altijd leuk om te horen. Deze week dus even goed oefenen voor zondag :)

netjes opgelost toch!

Tsplendid schreef:
Ik mag zondag ook weer, aaah eindelijk buiten weer. Voor het eerst met U.fo ook buiten dus ben benieuwd wat ie doet, is nog wel een binnenvetter :P.

Ik vind buiten heerlijk!

Ik ga vanmiddag weer op concours, 22 oktober was de laatste keer :Y)
We starten nog L2, want het wedstrijdritme is helemaal weg natuurlijk.
Morgen krijgt die van mij zijn ijzers er weer onder. Gelukkig is het vandaag op zand starten.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:42

En niet zonder succes!
189 en 185. Nette proeven maar wel braaf gereden denk ik zelf.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:04

weer een tijdje afwezig geweest, aardig druk op moment. Probeer vanaf nu weer bij te blijven :P

Daphne hele gave laarzen!

Mio jammer van de tegenvallende punten..
ik rijd wedstrijden in de andere kant van het land :P regio achterhoek/twente over het algemeen

Michelle achterwaarts weer geinstalleerd
Leuk compliment

Tess fijn dat er ijzers onder zitten

Gwenn waar start je aankomend weekend? Ga je Ufo binnenkort al M2 starten?

Nette punten Lianne!

Hier afgelopen zaterdag weer wedstrijd gehad. Gemeente wedstrijd. Ochtendproef niet gereden zoals we kunnen, ze was wat onder de indruk van de tent en tribunes waardoor ze net wat strak bleef in haar lichaam en ik rommelig ga rijden. Toch 185 punten en de M1/M2 gewonnen. Alle rubriekswinnaars mochten 's middags finale rijden. Hier liep ze heel stuk fijner alleen een flinke storing in het aangalloperen wat 2x een 3 opleverde. Bij beide jurys 189 punten en 3e prijs :) Met als commentaar van de C jury dat ze het een geweldig paard vond. Super leuk om te horen :D
Ere ronde vond ze nog niet echt wat, stuiterbal :')

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:15

Gefeliciteerd dames!!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:15

Lianne; super toch weer 2 punten erbij!

Melissa; Ga dit weekend naar Diepenheim! De planning is om 30 mei voor het eerst M2 te gaan starten met U.fo! Super gereden weer!

Heb btw ook nieuwe wedstrijdlaarzen besteld haha totaal iets anders wat ik eerst wou maar denk dat ik ze wel gaaf ga vinden! Worden Petrie Coventry in donkerblauw croco met houten zool en lichtgrijs contrast stiksel en de binnenkant van de laarzen gewoon leer :). Wou eerst graag de Petrie Superior maar dat werd met hoe ik ze wou me iets te gek en scheelt nu dik 200euro!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:16

Gaaf gwenn. Waar heb je ze besteld?

Vanavond fijne priveles gehad :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:06

Fijn Melissa!

Ik mag vanavond ook weer :D

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:34

Gefeliciteerd dames!!

Gaaf tsplendid!! Als ze binnen zijn willen we uiteraard foto's zien :D wel gewaagd hoor dat blauw!

Succes vanavond Kelly!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:11

ik heb vandaag een fotoshoot gehad :) ben benieuwd *\o/*

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:17

Melissa; was nog niet helemaal de planning om ze daar te bestellen maar heb ze besteld bij Vr.iel.ink in Apeldoorn besteld :)! Aangezien ik daar samen met een vriendin ook dekje en oornetje gingen bestellen want ongeveer net zo lang gaat duren met een beetje "pech" dus :P.

Hoe ging het Kelly?

Vicky; jaaa dat zeker :D! Ja ik houd er wel van, rijd meerdere paarden en ene heeft zwart zadel en me eigen bruin en aangezien me cap en jasje blauw zijn dacht ik ga ik zelf in blauw haha!

Leuk Tess ben benieuwd!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:26

Ik ben benieuwd naar de foto's Tess!

Vandaag nog onverwachts opgegeven voor wedstrijd van zaterdag. Ik ben benieuwd want ben normaal helemaal van de rituelen, planningen en voorbereiding maar dat kan nu allemaal niet meer :')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:06

M'n les ging erg lekker!
Instructrice vond hem al erg verbeterd na vorige week :D maar hij vind het wel erg zwaar.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:12

Wat gaan jullie hard. Ik ga zo even bijlezen. Maar iedereen alvast succes die dit weekend gaan starten.

Dundee mag samen met een vriendin zijn eerste oefenparcours lopen. Ik ben benieuwd :D

celine_xx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:33

Alles nu eindelijk zo'n beetje gelezen, tijd om zelf iets te plaatsen! :D Zondag ga ik op de onderlinge M starten, ik ben benieuwd! Als het dan goed gaat ook op de officiële wedstrijden. Gelukkig vind ik met Boris schouderbinnenwaarts een stuk makkelijker dan wijken (al is het nog steeds niet makkelijk) en hals strekken is er bij de proef van zondag ook uit, dat oppakken na het halsstrekken vond ik namelijk nooit zo'n pretje.. Mijn probleem is ook een beetje de impuls en vering houden, soms lukt het goed, soms helemaaaaal niet en het gaat ook nog lastiger worden zonder zweep.. In de galop mag die nog iets meer nageven en buigen maar verder vinden we het prima zo! Buiten gaat het bij mij ook altijd beter, hij gaat dan meer showen en daardoor heb ik toch meer dat fijne ritme en die impuls. Wel jammer dat een vriendin van de club waarmee ik altijd tegelijk over ging niet mee gaat naar de M, daardoor begon ik eerst wel te twijfelen, maar met de Gelderse ben ik toch op vakantie en ik heb nog een jonge pony op stal staan, dus ik ben van plan met Bortje wat sneller over te gaan. Afgelopen L2 wedstrijd hadden we 207 en 202 dus nu ben ik bijna zeker dat ik na de onderlinge echt over ga :) PS: heeft iemand een goede tip tegen klepperende benen? Ik erger me er verschrikkelijk aan, maar het lukt me bij het doorzitten maar niet om ze stil houden :(

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:43

Gwenn leuk! wat voor dekje/oornetje heb besteld?

Kelly fijn dat je instructrice hem al vond verbeterd!

Celine leuk dat je onderling M gaat stsarten daarna wss officieel!

ik kan me benen helaas ook nooit stil houden. met name me rechterbeen niet :p

vanavond bij divoza geweest kijken/informeren naar laarzen. Genoeg moois gezien, wat de keus voor mij weer moeilijker maakt :P

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:15

Ik heb t volgens mij al eens gelezen in dit topic..maar weet t eigenlijk niet meer zeker, zijn sporen nu eigenlijk verplicht in de M? :7
Ik rij thuis altijd zonder, op wedstrijd heb ik ze wel steeds om gehad.
Iedereen succes die dit weekend op concours gaan!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 07:47

melissa_93 schreef:
Hier afgelopen zaterdag weer wedstrijd gehad. Gemeente wedstrijd. Ochtendproef niet gereden zoals we kunnen, ze was wat onder de indruk van de tent en tribunes waardoor ze net wat strak bleef in haar lichaam en ik rommelig ga rijden. Toch 185 punten en de M1/M2 gewonnen. Alle rubriekswinnaars mochten 's middags finale rijden. Hier liep ze heel stuk fijner alleen een flinke storing in het aangalloperen wat 2x een 3 opleverde. Bij beide jurys 189 punten en 3e prijs :) Met als commentaar van de C jury dat ze het een geweldig paard vond. Super leuk om te horen :D
Ere ronde vond ze nog niet echt wat, stuiterbal :')

Wat leuk!

Tsplendid schreef:
Lianne; super toch weer 2 punten erbij!

Melissa; Ga dit weekend naar Diepenheim! De planning is om 30 mei voor het eerst M2 te gaan starten met U.fo! Super gereden weer!

Heb btw ook nieuwe wedstrijdlaarzen besteld haha totaal iets anders wat ik eerst wou maar denk dat ik ze wel gaaf ga vinden! Worden Petrie Coventry in donkerblauw croco met houten zool en lichtgrijs contrast stiksel en de binnenkant van de laarzen gewoon leer :). Wou eerst graag de Petrie Superior maar dat werd met hoe ik ze wou me iets te gek en scheelt nu dik 200euro!

Succes dit weekend.
Wauw het klinkt echt heel chique <3

TessJazz schreef:
ik heb vandaag een fotoshoot gehad :) ben benieuwd *\o/*

krijgen wij het resultaat ook te zien :D

_coquette_ schreef:
Ik ben benieuwd naar de foto's Tess!

Vandaag nog onverwachts opgegeven voor wedstrijd van zaterdag. Ik ben benieuwd want ben normaal helemaal van de rituelen, planningen en voorbereiding maar dat kan nu allemaal niet meer :')

Succes, soms is spontaan starten net zo goed!

_KellyAV schreef:
M'n les ging erg lekker!
Instructrice vond hem al erg verbeterd na vorige week :D maar hij vind het wel erg zwaar.

Ja dat merk ik aan die van mij ook.
Hij wil heel graag en werkt ook keihard, maar soms vind hij het wel heel moeilijk.
Al moet ik zeggen dat ik vind dat het kwartje vrij snel valt vaak.

Leonie_M schreef:
Wat gaan jullie hard. Ik ga zo even bijlezen. Maar iedereen alvast succes die dit weekend gaan starten.

Dundee mag samen met een vriendin zijn eerste oefenparcours lopen. Ik ben benieuwd :D

En hoe ging het?

celine_xx_ schreef:
. Afgelopen L2 wedstrijd hadden we 207 en 202 dus nu ben ik bijna zeker dat ik na de onderlinge echt over ga :) PS: heeft iemand een goede tip tegen klepperende benen? Ik erger me er verschrikkelijk aan, maar het lukt me bij het doorzitten maar niet om ze stil houden :(

Nou de M moet wel lukken, met deze punten mag je niet meer twijfelen hoor!
Let goed op je ademhaling tijdens het rijden, nu ik beter en dieper ademhaal kan ik ook stiller zitten.
Maar bij sommige paarden blijf je klapperbenen houden. Dit heb ik op mijn eigen ook meer dan op andere paarden.

melissa_93 schreef:
Gwenn leuk! wat voor dekje/oornetje heb besteld?

Kelly fijn dat je instructrice hem al vond verbeterd!

Celine leuk dat je onderling M gaat stsarten daarna wss officieel!

ik kan me benen helaas ook nooit stil houden. met name me rechterbeen niet :p

vanavond bij divoza geweest kijken/informeren naar laarzen. Genoeg moois gezien, wat de keus voor mij weer moeilijker maakt :P

Waar twijfel je tussen? nieuwsgierig :j

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:14

ik heb mij helaas moeten afmelden voor mijn debuut morgen
later meer

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:15

Celine; Succes!

Melissa; van Equiline! Die dekjes enzo blijven altijd heel mooi, kost wel wat maar als het lang mee gaat is het te doen. Petrie Coventry heeft echt heel veel keus en is ook wel erg mooie laars, ondanks dat het rundleer is wel heel soft!

FairLady_; Balen zeg dat je je hebt moeten afmelden!

Ga rond 5uur nog ff rijden en de staart etc vast wassen, ben benieuwd morgen!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:19

Vervelend Fairlady.

Anderen ook succes!

Ik ga ook straks op het gemakje rijden, wassen etc. Morgen ook weer op pad :D

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:02

Vandaag de 4e m1 wedstrijd gehad en weer 2 wp kunnen binnenhalen.
Nu we weer buiten kunnen starten was ze zo veel meer ontspannen. Heerlijk gevoel.