. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
. Dus binnenkort de stap maar maken!
Princesj schreef:Ik was vandaag 2x 2e, 181 en 175. Had een heel fijn gevoel, dus baalde beetje van deze punten. Maar gezien de andere klasses ook laag waren gepunt, ligt het niet alleen aan ons
_KellyAV schreef:Die van mij gaat ook op aw strafkamptijdens het losrijden deed hij het echt perfect, en in de proef ......
![]()
Flemminghkjes strafkamp week![]()
Had wel eeeerg fijn gereden! Wereld van verschil met vorige week, alleen waren m'n punten zelfs slechter..
Terwijl hij echt gewoon fijn liep. Maargoed, had het er ook met andere mensen over gehad en 1 vrouw reed een tijdje terug bij haar en dat paard ging alles behalve de goede kant op. Vandaag liep dat beest heel goed, had ze 3 punten hoger..
Ik had ook een 7 voor halthouden-achterwaarts-voorwaarts. Nou t hh was niet alles, aw ging voor m'n gevoel slepend en met z'n kop in de lucht en voorwaarts ging eigenlijk ook niet goed.
Achja we gaan weer fijn doortrainen!
Ik ben erg blij met m'n nieuwe instructrice
Mooie laarzen Vicky!
Gefeliciteerd met je punt prinsesje (sorry ik weet je naam niet)
Ik had precies hetzelfde vandaag!
Michelle77 schreef:Arme flemmetjes komende week![]()
Lastige is dat het altijd een jury sport blijft. Ene keer verdien je ze en krijg je ze niet, andere keer verdien je ze niet en krijg je ze toch.
Geloof ook dat deze jury niet heel scheutig was, maar als ik mijn proef zo terugzie, zou ik er ook niet veel meer van maken. Eerder minder
Hier filmpjes voor de liefhebber (beter geluid uit te zetten ivm voorlezen haha)
1e proef, 3 voor aw, 3 voor contra (mijn fout) en 5 voor 2e middendraf (taktfout, heb het idee door de bodem) rest veel 6 en aantal 7.
[ Video ]
2e proef, 2 voor aw, rest 6 en best wat 7ens
[ Video ]
@coquette, is dat f.v.erbeek?
Jammer is dat wanneer een les niet is wat je ervan verwacht. Het moet wel bij jou en je paard passen inderdaad.
_KellyAV schreef:Haha dat doet die van mij dan niet. Aan de hand is hij erg goed afgerichtik kan vanaf een afstandje terug roepen en dan gaat ie netjes achteruit
maar ook lang niet altijd haha
Voorheen dacht var altijd: oh halthouden? Ik weet hoe dat werkt, dan moet ik daarna achteruit dus zal ik dat maar meteen doen!![]()
Vervolgens gaat ie dan zo 60 meter achteruit als je niks doet. Gelukkig doet hij dat nu nooit meer.
Aw kan hij eigenlijk wel heel goed, ik heb vaak moment dat ik hem echt naar achter voel "stampen" om het zo even te noemen.
Paard bij mij op stal doet dat ook weleens, dan kan hij ineens niet meer achteruit. Is ook een B'tje trouwens
MioEnTia schreef:Zat tijd om ff alles door te lezen, in de file in de bus.
Iedereen gefeliciteerd met de punten. En leuk om bij filmpjes enz te zien geeft toch net ff een beeld bij een profiel zeg maar!
Ik vind Deniro laarzen zo gaaf! Chique laarzen! Ik heb zelf vorig jaar een paar petries laten maken, lak croco. Echt Super want eigenlijk zaten m'n oude laarzen veelste krap bij m'n kuiten, constant kramp tijdens het rijden.
Mio en ik hebben de 30ste nog wedstrijd gehad, ging wel goed alleen reed ik de eerste proef verkeerd -2 en 179. Enorm zuur... Wel 3e geworden en daar ben ik ook enorm trots op. Tweede proef ging beter maar werd strenger gejureerd 168, balen.
Begin Mei zijn hier weer de dressuurdagen, erg leuk concours en ik ga daar 4 proeven rijden (2dagen). Dus 4x weer kans op winst, moet goedkomen denk ik zo!
Rijden er trouwens nog mensen in de omgeving hoeksche waard (zh)?

Michelle77 schreef:Net even Bogan zijn achterwaartsknopje opnieuw opgestart... Longeersingel erom, slofje eraan, ketting, brokjes en zweepje en de baan in. Heb hem even geherprogrammeerd hahaha Nou ja, zonder dollen, hij deed het eigenlijk best goed, maar gewoon even goed geoefend met door blijven stappen en niet uit zichzelf stoppen, maar pas als ik ho zeg.
Hij had eigenlijk een vrije dag, maar dit vond ik wel kunnen. Ben er ook nog even opgestapt (wel met zadel) en onder het zadel ook nog even aw gedaan. Wel met slofje. Dat ging prima. Hij gooide wel af en toe zijn kop eruit, maar dankzij het slofje lukte dat niet goed. Na een paar keer dat gedaan te hebben (elke keer belonen natuurlijk) weer de bak uit en afgezadeld. Morgen mag hij weer
Wel leuk, een jury die ik ken via bokt had even snel mijn linkjes doorgekeken (zij jureert ook tm M) en ze vond het er best ok uitzien al. Had bij haar zeker bij de bovenste helft gezeten van wat zei gisteren gejureerd had. Altijd leuk om te horen. Deze week dus even goed oefenen voor zondag
Tsplendid schreef:Ik mag zondag ook weer, aaah eindelijk buiten weer. Voor het eerst met U.fo ook buiten dus ben benieuwd wat ie doet, is nog wel een binnenvetter.

regio achterhoek/twente over het algemeen
Met als commentaar van de C jury dat ze het een geweldig paard vond. Super leuk om te horen
. Wou eerst graag de Petrie Superior maar dat werd met hoe ik ze wou me iets te gek en scheelt nu dik 200euro!
wel gewaagd hoor dat blauw!
ben benieuwd
! Aangezien ik daar samen met een vriendin ook dekje en oornetje gingen bestellen want ongeveer net zo lang gaat duren met een beetje "pech" dus
.
! Ja ik houd er wel van, rijd meerdere paarden en ene heeft zwart zadel en me eigen bruin en aangezien me cap en jasje blauw zijn dacht ik ga ik zelf in blauw haha!
maar hij vind het wel erg zwaar.
Zondag ga ik op de onderlinge M starten, ik ben benieuwd! Als het dan goed gaat ook op de officiële wedstrijden. Gelukkig vind ik met Boris schouderbinnenwaarts een stuk makkelijker dan wijken (al is het nog steeds niet makkelijk) en hals strekken is er bij de proef van zondag ook uit, dat oppakken na het halsstrekken vond ik namelijk nooit zo'n pretje.. Mijn probleem is ook een beetje de impuls en vering houden, soms lukt het goed, soms helemaaaaal niet en het gaat ook nog lastiger worden zonder zweep.. In de galop mag die nog iets meer nageven en buigen maar verder vinden we het prima zo! Buiten gaat het bij mij ook altijd beter, hij gaat dan meer showen en daardoor heb ik toch meer dat fijne ritme en die impuls. Wel jammer dat een vriendin van de club waarmee ik altijd tegelijk over ging niet mee gaat naar de M, daardoor begon ik eerst wel te twijfelen, maar met de Gelderse ben ik toch op vakantie en ik heb nog een jonge pony op stal staan, dus ik ben van plan met Bortje wat sneller over te gaan. Afgelopen L2 wedstrijd hadden we 207 en 202 dus nu ben ik bijna zeker dat ik na de onderlinge echt over ga
PS: heeft iemand een goede tip tegen klepperende benen? Ik erger me er verschrikkelijk aan, maar het lukt me bij het doorzitten maar niet om ze stil houden
melissa_93 schreef:Hier afgelopen zaterdag weer wedstrijd gehad. Gemeente wedstrijd. Ochtendproef niet gereden zoals we kunnen, ze was wat onder de indruk van de tent en tribunes waardoor ze net wat strak bleef in haar lichaam en ik rommelig ga rijden. Toch 185 punten en de M1/M2 gewonnen. Alle rubriekswinnaars mochten 's middags finale rijden. Hier liep ze heel stuk fijner alleen een flinke storing in het aangalloperen wat 2x een 3 opleverde. Bij beide jurys 189 punten en 3e prijsMet als commentaar van de C jury dat ze het een geweldig paard vond. Super leuk om te horen
![]()
Ere ronde vond ze nog niet echt wat, stuiterbal
Tsplendid schreef:Lianne; super toch weer 2 punten erbij!
Melissa; Ga dit weekend naar Diepenheim! De planning is om 30 mei voor het eerst M2 te gaan starten met U.fo! Super gereden weer!
Heb btw ook nieuwe wedstrijdlaarzen besteld haha totaal iets anders wat ik eerst wou maar denk dat ik ze wel gaaf ga vinden! Worden Petrie Coventry in donkerblauw croco met houten zool en lichtgrijs contrast stiksel en de binnenkant van de laarzen gewoon leer. Wou eerst graag de Petrie Superior maar dat werd met hoe ik ze wou me iets te gek en scheelt nu dik 200euro!
TessJazz schreef:ik heb vandaag een fotoshoot gehadben benieuwd
_coquette_ schreef:Ik ben benieuwd naar de foto's Tess!
Vandaag nog onverwachts opgegeven voor wedstrijd van zaterdag. Ik ben benieuwd want ben normaal helemaal van de rituelen, planningen en voorbereiding maar dat kan nu allemaal niet meer
_KellyAV schreef:M'n les ging erg lekker!
Instructrice vond hem al erg verbeterd na vorige weekmaar hij vind het wel erg zwaar.
Leonie_M schreef:Wat gaan jullie hard. Ik ga zo even bijlezen. Maar iedereen alvast succes die dit weekend gaan starten.
Dundee mag samen met een vriendin zijn eerste oefenparcours lopen. Ik ben benieuwd
celine_xx_ schreef:. Afgelopen L2 wedstrijd hadden we 207 en 202 dus nu ben ik bijna zeker dat ik na de onderlinge echt over gaPS: heeft iemand een goede tip tegen klepperende benen? Ik erger me er verschrikkelijk aan, maar het lukt me bij het doorzitten maar niet om ze stil houden
melissa_93 schreef:Gwenn leuk! wat voor dekje/oornetje heb besteld?
Kelly fijn dat je instructrice hem al vond verbeterd!
Celine leuk dat je onderling M gaat stsarten daarna wss officieel!
ik kan me benen helaas ook nooit stil houden. met name me rechterbeen niet :p
vanavond bij divoza geweest kijken/informeren naar laarzen. Genoeg moois gezien, wat de keus voor mij weer moeilijker maakt