[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:49

Ambre, wow eners, dat heb ik nog nooit geprobeerd! Moet ik ook eens doen :P Leuk dat je bij de NMK bent geweest, misschien heb je mijn merrie ook wel gezien?

Wissels zijn lastig, maar vaak gaan ze ook alweer beter als de galop ook vooruit gaat, dus er is altijd hoop!

Mijn instructeur dacht dat ik al Z2 startte, omdat de wissels goed gaan 8-) Heb van de week helaas maar één keer serieus kunnen rijden, ging wel heel fijn. Helaas heeft mijn schim zijn beentje verbrand -O- Moet morgen eigenlijk op de regio starten, maar twijfel nog heel erg. Hij loopt nu wel goed, maar ik denk steeds dingen te zien en te voelen en dat lijkt mij niet zo fijn om dan een proef te rijden.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:17

Ambre, wissel om de pas lijkt mij geweldig om te doen!!! wauw!

Geweldig, luv, als je paard zo begint te showen! Zo houden voor in de proeven!!!

roosje, met clubles, is dat dan met 8 in de les en "treintje rijden"?? Of individueel?

haha Mosh, reden te meer om Z2 te starten :D

Vandaag ben ik met Aristo naar een speciale activiteit geweest. Ze organiseerden een jurycursus "kür jureren" voor reeds actieve juryleden. Ze zochten dus mensen die bereid waren om hun kür voor te stellen, daarna was er nog een uitgebreide debriefing met vragen langs alle kanten.

Ik heb mij ingeschreven omdat het zeker interessant is qwa nieuwe ideeën en tips, maar ook omdat ik de kans krijg om Aristo een aan te pakken in de proef als hij op zijn sukkelgang over gaat.
Aristo heeft het eigenlijk best goed gedaan, alleen in de kurzkehrt bleef hij hangen en bij een lichte aanpassing van de proef. Hij dacht dat het gedaan was en wou niet meer aantrekken in de uitgestrekte galop. Achteraf leuke commentaar gekregen van de jury en hoofdjury die de les gaf.
Voor het technisch onderdeel zou ik rond de 65% draaien, voor het artistieke gedeelte rond de 69%. Dus een totaal van 67%! Daar zou ik tijdens een wedstrijd heel blij mee zijn :-)
Als er iemand geïnteresseerd is het filmpje, dan zal ik het uploaden.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:41

:j. Ja, leuk!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:14

Eners zijn we hier met het jonkie nog lang niet aan toe. Blijft wel kicken om het te doen. :j

Lekker even weg en naar de NMK Ambre. Lekker genieten van goede paarden.

Een kür rijden als oefening lijkt mij wel slim om te doen als je hem eens een keer wilt corrigeren. Daar heb je dan mooi de gelegenheid voor. En super commentaar gekregen. Dat is een mooie opsteker.

Hoe was de les zaterdag gegaan Sharon? Alweer iets beter?

X_Michelle_X

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:23

Gaat lekker bij jullie he dames? Ik lees iets over eners enzo.. hihi. Lekker hoor!

Hier gaat t niet lekker,, paardje loopt niet helemaal lekker, na een uur longeren wel beter maar nog niet zoals het hoort, ze maakt rechts achter ghaar pas niet af. lastig uit te leggen, maar ik denk dat ze in d'rheup blokkeert en daardoor t been niet naar voren kan zetten.
Nu een weekje longeren en dan verder kijken.... :(

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:30

He wat jammer dat het niet lekker gaat Michelle. Een lastig probleem lijkt me.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:58

Oei, michelle. Da's minder goed nieuws... Springt haar "op slot" of zo?

Vandaag een topdag gehad!!
Eerst met de jongste gereden en de eerste proef met 73,95% gewonnen. Dat is gigantisch veel voor mijn normen, ik vond dat ze aardig liep, maar ze had een fout gemaakt. Nou ja, de jury vond het het beste, dus ik klaag niet :D Tweede proef was de kür, ze viel ze in galop in de middendraf en ze liep weer zo gespannen als een duracellkonijn omdat ze alleen was. Toch eerste ex-aequo met 68%.

Dan Aristo in de M. Hij begon goed, eens aan de appuyementen en de schouder binnenwaards liet hij mij weer in de steek. Nu was mijn emmer vol en heb ik hem zo'n tik met de zweep gegeven dat iedereen het wel gehoord heeft. Direct daarna liep hij als een trein en heeft mooie wissels laten zien. De jury zei dat ik hem volledig terecht heb aangepakt en dat er duidelijk een verschil was te zien. Ik werd uiteindelijk 1e met 69%! Echt nooit gedacht!!

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:16

Dat is minder mich..

Wat een goede resultaten Webster, gefeliciteerd!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 00:08

Geen idee, ze loopt ook niet kreupel, maar ook niet 100% en dan ga ik er al niet opzitten.

Aankomende dagen longeren en dan zien we wel.

Ik hoop op spierenkwestie. Donderdag was de masseur geweest, toen was t elke X redelijk weer (droog, geen koude wind, etc.) als ik d'r ging doem, vrijdag longeren, za longeren em rijden, vandaag pakte ik d'r nat, druk en rillend van t land door de regen... de temp. Is prima, maar prinsesje had t koud. En aangezien ze na een uur longeren wel een stuk beter liep......

Let's hoop, we will see.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:33

Balen Michelle! Je ging net weer zo lekker met Stjar!

Nathalie gefeliciteerd! En leuk van het kur rijden.

Mijn les ging zaterdag boven verwachting goed. We hebben iets meer tijd genomen voor het oprichten. Dus goed vanuit het ronde omhoog gewerkt zodat hij z'n rug goed gebruikte. De galopappuyementen gingen super en zelfs de wissels gingen goed. Hij sprong alles in ene! Was soms wel voor m'n hulp, maar ik was blij dat ze niet in tweeën waren.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:10

Ik lees hier veel goede dingen! Spijtig genoeg ook weer wat mindere dingen..

Ook ik moet straks naar de DA met Soraya. Ze heeft al drie weken een bol op haar been linksvoor. Lijkt allemaal vocht maar voor de zekerheid toch eens laten nakijken.. Je weet maar nooit.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:23

Sterkte bij de DA straks Lien!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:03

Sterkte, ik ga voor je duimen!

Wat fijn voor je dat je les goed ging, Sharon! Dat is weer een opsteker. Rij je nu weer even zelf de aankomende tijd? Je zusje reed toch de kampioenschappen afgelopen weekend? Ging het goed?

Wat rot voor je Michelle, dat hij niet helemaal rad loopt. Misschien dat inderdaad een weekje longeren helpt. Staat ze hele dagen op het land, omdat je haar rillend van het land haalde?

Top gedaan, Webster! Echt super voor je! Ook dat de jury vond dat je hem terecht had aangepakt en dat er een duidelijk verschil te zien is.

Hoe ging de regio, Mosh? Heb je nog gestart? Hoe kan je schim zich verbranden? Door de zon en een lichte huid?

Amber heeft een mooie week uitgezocht om op vakantie te gaan: vanaf morgen wordt het prachtig weer! Geniet er lekker van!

Zaterdag met Blue naar buiten geweest, en echt hij liep super! Wissels gingen bijna allemaal goed, en de appuyementen liep hij als een trein. Daarna gedacht dat hij de galopappuyementen met wissels ook wel uit zijn hoef zou schudden, maar dat was toch net iets te veel van het goed, hihi! Gisteren in de bak geprobeerd dat gevoel weer terug te krijgen en dat ging best aardig. Zondag wedstrijd, dus dan ga ik ook zaterdag weer met hem naar buiten om hetzelfde te doen. Dit voelde zo fijn en ontspannen, dus dat ga ik er maar inhouden!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:50

Spannend dat je gaat starten volgend weekend Lizet! Leuk voor je.
Deze week rijdt mijn zusje hem drie dagen omdat ze vrijdag haar L1 debuut heeft. Dat is haar laatste wedstrijd ivm de zwangerschap. Dus daarna is hij weer zes dagen per week van mij, haha!

De kampioenschappen gingen goed. Het was op gras en ik heb sinds ik L2 start niet meer op gras gereden, omdat Vanquish vertikte daar oefeningen op te lopen. Ik had goede hoop dat hij een B proefje wel aan zou kunnen en dat was ook zo. Ze gingen keurig! Voor het eerst dat beide proeven gingen zonder grote fouten of impulsverlies oid. Ze was in de 1e proef 6e (van de 25) en mocht daarmee het podium op. Erg gaaf! Over het geheel was ze 8e geworden met twee winspunten. De B is daar mooi mee afgesloten! :D

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:11

Leuk zeg voor je zusje en jou!!

Mooie percentages Webster :) Gefeliciteerd!

Michelle en Lien, balen, hopelijk zijn het onschuldige blessures..

Uiteindelijk niet gestart met de schimmel, eerst moet het been maar weer in orde zijn. Ben wel met mijn andere paard door naar de Hippiade in de L2. Dat is nogal een apart gevalletje met voorgeschiedenis, dus dit is wel een mooie mijlpaal zo.

Heb AnoukvW nog zien rijden in de kür. Je reed toch maar mooi mee tussen dat geweld ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:12

Wat een pech met de paarden. Sterkte bij de dierenarts Lien.
Leuk dat de kampioenschappen lekker gingen en dat ie op gras toch zijn beste beentje voorzette. En fijn dat de les goed ging Sharon. :j
Lekker buiten gereden Roosje en dus een super voorbereiding op de wedstrijd. Lijkt mij een goede manier. ;)
En Mosh naar de Hippiade! Gefeliciteerd. *\o/*

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:07

Gefeliciteerd Mosh! Ik wist niet dat je ook in Hoofddorp was! Jammer dat je niet met je schimmel was, maar begrijpelijk.

Ja vur dat was zeker leuk :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:47

Stjar staat met dit weer idd 24/7 buiten.

Gefeliciteerd mosh! En gefeliciteerd Sharon, met je zusje!

Een legger is niets om je druk over te maken lien, is zoweer weg, ff da erbij idd. Geeeeen probleem :)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:48

Super van de les sharon en een dikke proficiat voor je zus!! Was het gras niet te glad?

Mosh, proficiat!! Is de Hippiade een finale? En wat is de voorgeschiedenis? Ben wel benieuwd :-)

Geen idee wat een legger is. Is dat zoiets als een drukplek die zich opvult met vocht?

Ik zal vanavond eens mijn kür op het net zwieren..;

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:14

Mosh schreef:
Leuk zeg voor je zusje en jou!!

Mooie percentages Webster :) Gefeliciteerd!

Michelle en Lien, balen, hopelijk zijn het onschuldige blessures..

Uiteindelijk niet gestart met de schimmel, eerst moet het been maar weer in orde zijn. Ben wel met mijn andere paard door naar de Hippiade in de L2. Dat is nogal een apart gevalletje met voorgeschiedenis, dus dit is wel een mooie mijlpaal zo.

Heb AnoukvW nog zien rijden in de kür. Je reed toch maar mooi mee tussen dat geweld ;)

Haha je had beter mn proef kunnen zien, kur liep die net wat van mijn been af mn hand in, maar ach :D Hij deed het maar wel dat lieve dier :)
Gefeliciteerd dat je door bent! :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:19

Nou je hebt erg netjes gescoord vind ik Anouk! Ze zijn toch altijd wat zuiniger met de punten op de regio. Gefeliciteerd hoor!

Nathalie, de hippiade is het NK :) Eerst rij je kringkampioenschappen. Daarmee kun je je selecteren voor de regio (provincionale) kampioenschappen en daar kun je je weer selecteren voor de zogeheten Hippiade.

Het gras was niet glad. We hadden gelukkig weer een redelijk droge periode achter de rug. 's Ochtends regende het wel maar vanaf half 11 was het droog en door de wind en het open veld in het bos was het snel droog en prima te doen gelukkig!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:10

Wat leuk dat je ook naar de hippiade mag! Ik ga ook dus misschien komen we elkaar nog wel tegen :D

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:51

Ik heb de afgelopen week alleen even bijgelezen, maar las allerlei interessante verschillen tussen de wedstrijden in Nederland en Belgie;-) Als ik donderdag ben afgestudeerd heb ik ook weer wat meer tijd om te rijden en om te reageren... Heb gister maar eens de Z2 proeven doorgelezen, nu maar eventjes wat lijnen gaan oefenen!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:25

Gefeliciteerd allemaal met de punten en natuurlijk met de uitzending naar de Hippiade, top!!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:10

sharon, sjiek zeg!! hippiade klink wel raar :D

Na 4dagen niet rijden wegens "werkvakantie", vandaag toch naar de wedstrijd gegaan met Aristo. Eerste proef teveel geslapen, tweede proef herpakt en gewonnen *\o/*

't is hier bijzonder rustig...