Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukvW

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 08:24

Wat een drukte hier! :) Wel opvallend hoeveel mensen opeens uit de meeleesmodus komen wanneer het woord clinic is gevallen :')

MIJn paarden zijn in vorm, lekker aan het lopen en goed gehumeurd :)

Over de clinic ga ik hier niets meer zeggen, mag niet van odenxia :D

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 08:26

Nou Anouk daar heb je wel gelijk in :+

Fijn dat ze zo goed gaan :D

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:05

En nog bokkers die zondag in Lisse gaan starten?

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:32

Iedereen die op concours gaat dit weekend, succes alvast :)
Ik heb zelf gisteren voor het eerst gereden op mn winterlocatie, bij mijn trainster aan huis.
Helaas was mijn paardje erg stijf, trainster dacht eerst dat ze kreupel was maar het bleek echt stijfheid te zijn. Hebben uiteindelijk maar een klein half uurtje wat losgewerkt. Ze krijgt vandaag vrij om nog even wat meer te kunnen wennen aan de stal en dan kijk ik vrijdag weer of het al wat beter gaat :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:33

Nee inderdaad Anouk ik ben heel streng :P

Maar je hebt gelijk hoor. Heb het ook gezegd in het clinic topic.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:34

Ik ga binnenkort weer lessen, paardlief gaat weer goed :D oprichting is nog niet zoals het was. evenals de conditie, maar t gaat verder erg fijn :D

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:36

Gelukkig Michelle.

Ik moest die van mij gisteren in de les behoorlijk aan de veter zitten. In de draf leverde dat nog een kleine discussie op. Ik baal daar altijd een beetje van, want ik ben bang dat ik altijd veel te streng ben. Volgens mij instructrice was dat absoluut niet het geval :+

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:02

Wanted ik herken dat wel. Denk zelf dan ook altijd dat ik te streng ben.
Zondag had mijn man een heel stuk gefilmd, het zag er ok uit, maar ik zag terug dat dat strenge eigenlijk nog best meevalt.

Horseyfries kun je mij nog iets uitleggen over de werkpirouette, je schrijft travers achtige volte, ik ben er ook mee aan het sleutelen, maar hoe zet je die dan in, toch niet traversaal, maar wel gebogen?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:06

Een vriendin vroeg hoe het met mijn paard ging, dus ik ja. T gaat goed! Conditie is er nog niet, de oprichting ook niet. en de draf word nooit meer zoals het was.

Zij: huh?

Ik: het is nu al beter dan t ooit was!! :D

Hihi. :D

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:30

Haha ik zou ook even raar opkijken als je dat tegen mij had gezegd Michelle :P

Precies Sythaa. Ik wil niet hard hoeven schoppen en wil niet streng hoeven zijn in mijn hand. Maar af en toe ontkom je er niet aan om je sporen er in te drukken en een strenge ophouding te maken. Voor mijn gevoel is het dan super erg wat ik aan het doen ben, maar het valt blijkbaar reuze mee.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:32

vind het ook altijd hardstikke leerzaam om je zelf terug te zien op film. Soms is het gevoel en het beeld toch verschillend.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:32

AnoukvW schreef:
Wat een drukte hier! :) Wel opvallend hoeveel mensen opeens uit de meeleesmodus komen wanneer het woord clinic is gevallen :')

Daar heb je ook wel gelijk in :+
Ik lees altijd al wel mee, want er komen hier o.a. veel nuttige tips voorbij. Alleen ik voelde me nog niet (helemaal) welkom omdat we pas Z1 + 5 zijn.. Maargoed een kans om aan zo'n leerzame clinic mee te doen wilde ik toch niet laten schieten. Maar ik vind ook wel dat diegene die hier al het langst zijn voorrang hebben... Verder zal ik in dit topic niet meer het woord 'clinic' gebruiken, maar wilde het toch even kwijt ;) .

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:34

luv schreef:
AnoukvW schreef:

Ik lees altijd al wel mee, want er komen hier o.a. veel nuttige tips voorbij. Alleen ik voelde me nog niet (helemaal) welkom omdat we pas Z1 + 5 zijn.. Maargoed een kans om aan zo'n leerzame clinic mee te doen wilde ik toch niet laten schieten. Maar ik vind ook wel dat diegene die hier al het langst zijn voorrang hebben... Verder zal ik in dit topic niet meer het woord 'clinic' gebruiken, maar wilde het toch even kwijt ;) .

Ja eens, ik was ook een stille meelezer, ik mag ook nog niet Z2 starten... Maar zie hele nuttige tips voorbij komen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:36

Jullie zijn ook van harte welkom hoor!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:38

luv schreef:
AnoukvW schreef:

:')

Heb dit alleen maar gezegd zodat modjes ons Z2 topic niet sluiten omdat het alleen nog maar over de clinic gaat snapppie?

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:47

luv schreef:
AnoukvW schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens :j
Al zal het voor mij nog wel even duren voordat we Z2 gaan starten. Film van vorige wedstrijd terug gezien. Paard moet nog een hoop kracht bijkomen. Plus dat ze morgen gescant wordt, ben bang dat er iets op de eierstokken zit aangezien mevrouw door de Regumate heen breekt met hengstigheid...

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:49

Bedankt voor het welkom! :D
Ik zal me voortaan wat meer laten horen dan ;)

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:19

Les je nog steeds bij mieke mich? Waar ligt haar nadruk op?
Of les je bij Vanessa/Leonie (was je volgens mij ook wel eens heen geweest toch?)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:23

beemst36 schreef:
Les je nog steeds bij mieke mich? Waar ligt haar nadruk op?
Of les je bij Vanessa/Leonie (was je volgens mij ook wel eens heen geweest toch?)

Momenteel les ik nog niet, maar ik ga weer gewoon bij Mieke lessen en neem af en toe een lesje van bijvoorbeeld Leonie mee.
Mieke is heeeeeel streng, ze ziet alles, dat heb ik echt nodig. Ook is ze heel fanatiek, we gaan door tot t goed gaat. We waren bezig met de achterhand (en oprichting) maar toch de ontspanning houden.
Nu zullen we wel weer gewoon bij t begin beginnen. Maarjaa :P

Jullie gaan ook lekker he? Les je nog bij Bianc?

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:26

Ja nog steeds bij bianca. Gaat opzich goed, maar nu in de proef alles nog aan elkaar breien zonder ontploffingen... Vorige keer ging het best goed, reed alleen vrij simpel op safe maar had 199 en 203 en geen ontploffing. Wel iets spanning in de stap maar ga zondag proberen om tijdens de stap een liedje te zingen ivm me ademhaling zodat ik zelf optimaal blijf ontspannen voor het aangalopperen.
En we zijn even niet op wedstrijd geweest omdat we veel met de ponies op wedstrijd zijn geweest.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:34

Zo, hier komt vandaag de masseur voor Olie, hopelijk is hij dan dit weekend fris en fruitig om op wedstrijd te gaan.
Ik zal me in het andere topic ook wel even melden, al snap ik heel goed dat jullie liever alleen die-hard topiccers erin willen hebben.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:35

Nog even en je haalt me in :+ hahahaha.

Ik hoop begin volgend jaar weer te starten :)
Stress hebben wij niet meer gehad in de proeven *klop, klop*, de eerste z1 proef op Texel was de laatste ontploffing :D

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:49

Kijk dat gaat goed! Je inhalen zal niet zo snel gebeuren hoor, het is altijd net hoe zijn pet staat en heb regelmatig 202 en 203.. Maja het moet nog allemaal even samenvallen en soms lukt dat wel en soms weer niet..

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:50

als iemand nog tips heeft om ontploffingen in de verzamelde stap --> galop tegen te gaan, dan hoor ik het graag! in de wissels blijft hij echter wel ontspannen..

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:54

Ik heb net het omgekeerde probleem :D In stap is ze rustig, maar in de eenvoudige wissels is mijn dame een bommetje :P