De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:50

Yvie_Juudje schreef:
svdijk86 schreef:
Hippisch Centrum Groenraven is ook gesloten voor inschrijving overigens (23maart) Er staan 46 pers. op de lijst.

Ik ben benieuwd waarom ze het aantal gehalveerd hebben?? Misschien toch om aan die tijd te komen ofzo?

Ivm de tijd, net als de selectie voor deze week.
Ze beseffen dat 100 deelnemers te veel is en hebben dit aangepast.

Ik vroeg me ook al af hoe ze dit zouden gaan doen... Per keer zouden er 6 ruiters rijden in een totaal tijdsbestek van 3 uur... dan wordt het een korte clinic...

Drunksheep

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:05

Hmm, gaat wel hard met de inschrijvingen. Ben aan het twijfelen of ik de jonge hengst mee zal nemen in het L... Hij loopt nu nog niet eens B niveau dus ik weet nog niet hoe dat in april is. Hij pikt dingen wel snel op! :=

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:10

Het is een hele goede leerschool voor hem natuurlijk, hè...

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:14

Ja, daarom! En aangezien hij hengst is wil ik hem het liefst een paar keer mee hebben ergens naar toe om te kijken wat 'ie doet, voordat we op wedstrijd gaan. Maar het is ook zo stom als ik dan niet eens op L niveau met hem ben _O-

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:23

Ja, maar het gaat niet om het paard, het gaat om de ruiter! Toch???

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:31

Dat is waar natuurlijk, maar ik wil ook geen flater slaan haha :))

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:39

Als je er over denkt om met hem mee te doen, misschien even aangeven bij de organisatie hoe de situatie is met hem. Er bestaat een kans dat ze zeggen "geen beginnende hengsten in een groep"... Beter van te voren weten dan dat je toegang tot de ring geweigerd wordt... Toch?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:41

Hoe groot is de kans dat ze het paard niet meenemen in hun beoordeling? Een fijn paard laat zich makkelijker rijden dan een moeilijk paard, dat valt echter niet altijd aan de combinatie te zien.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:42

MR heeft mij zojuist laten weten dat na dit weekend ook de klasses zichtbaar zijn op de website.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:20

Drunksheep schreef:
Hmm, gaat wel hard met de inschrijvingen. Ben aan het twijfelen of ik de jonge hengst mee zal nemen in het L... Hij loopt nu nog niet eens B niveau dus ik weet nog niet hoe dat in april is. Hij pikt dingen wel snel op! :=

Gewoon doen joh ;)
Ik neem ook mijn jonge paard mee :j Die ga ik in maart pas B starten :Y)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:39

ponyparadijs schreef:
Hoe groot is de kans dat ze het paard niet meenemen in hun beoordeling? Een fijn paard laat zich makkelijker rijden dan een moeilijk paard, dat valt echter niet altijd aan de combinatie te zien.

Als een paard fijn is moet je als ruiter ook fijn rijden om dit te onderhouden hoor.. Probeer mijn paard zo fijn mogelijk te laten lopen onder het werk en ik vind het een heel makkelijk paard maar als ik er een ander op zet zie je precies waar de spanning van de ruiter zit omdat zij enorm spiegelt.. Diegene zou haar dan juist weer "moeilijk" vinden omdat ze "te" fijn reageert.

Mijn vorige was ontzettend sterk en daar kreeg je niets gratis van en daar zat ik echt op te knijpen om hem naar voren te houden en die liep nooit op eigen benen maar heb er nooit een jury of instructie over gehoord tot ze er zelf op zaten.

Terwijl je van deze het direct kan aflezen als ik verkramp.

Ben benieuwd hoe het de bokkers vergaat!
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 04-01-12 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:40

Je kan het denk ik alleen goed zien om de ruiters om dezelfde paarden te laten rijden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:46

svdijk86 schreef:
ponyparadijs schreef:

Als een paard fijn is moet je als ruiter ook fijn rijden om dit te onderhouden hoor.. Probeer mijn paard zo fijn mogelijk te laten lopen onder het werk en ik vind het een heel makkelijk paard maar als ik er een ander op zet zie je precies waar de spanning van de ruiter zit omdat zij enorm spiegelt.. Diegene zou haar dan juist weer "moeilijk" vinden omdat ze "te" fijn reageert.

Mijn vorige was ontzettend sterk en daar kreeg je niets gratis van en daar zat ik echt op te knijpen om hem naar voren te houden en die liep nooit op eigen benen maar heb er nooit een jury of instructie over gehoord tot ze er zelf op zaten.

Terwijl je van deze het direct kan aflezen als ik verkramp.

Ben benieuwd hoe het de bikkers vergaat!

Maar dat bedoel ik ook! Je kan het niet helemaal zien aan het rijden. Terwijl je rijden wel degelijk afhankelijk is van het paard waar je op zit!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:53

svdijk86 schreef:
Drunksheep schreef:
Ik heb al iemand gesproken die ook gewoon had mogen meedoen met d'r D-pony fjord (Sjolvir) en ik heb zelf ook gemaild. Beetje jammer dat er gelijk wordt gedaan alsof je achterlijk bent :+

Sjolvir doet toch helemaal niet mee met dr fjord maar met die zwarte? Volgens mij is Fjordie voorlopig met pensioen hoor.

Ik doe mee met fjord :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:00

ponyparadijs schreef:
Maar dat bedoel ik ook! Je kan het niet helemaal zien aan het rijden. Terwijl je rijden wel degelijk afhankelijk is van het paard waar je op zit!

Bedoelde meer dat op een fijn paard rijden net zo moeilijk is als op een moeilijk paard :P Leek net of je bedoelde dat het bij paarden die fijn gereden zijn niet uit maakt wie je erop zet.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:25

Nee meer dat je aan de combinatie niet altijd ziet of een paard nou wel of niet fijn is. En wat voor jou natuurlijk een fijn paard is kan voor mij wel een heel moeilijk paard zijn.

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:39

Als ik even logsich mag nadenken.
Het jaar om één jaar sponsering. Dus natuurlijk gaan ze kijken wie er in dat komende jaar de meeste wedstrijden kan winnen en het beste kan presteren?
De achterlichtende gedachte voor een sponsor is toch altijd naamsbekendheid? Ik denk dat ze zeker ook naar het paard gaan kijken. Ik doe gewoon mee voor de ervaring, dus ik zie het wel.

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:46

CharlotteMae schreef:
Het jaar om één jaar sponsering. Dus natuurlijk gaan ze kijken wie er in dat komende jaar de meeste wedstrijden kan winnen en het beste kan presteren?
De achterlichtende gedachte voor een sponsor is toch altijd naamsbekendheid? Ik denk dat ze zeker ook naar het paard gaan kijken. Ik doe gewoon mee voor de ervaring, dus ik zie het wel.

Tja, dat betekent dan ook dat als je een jong paard hebt, je sowieso weinig kans maakt omdat je daar nog niet zover qua klasses mee kan..

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:47

CalvinenGino schreef:
Je kan het denk ik alleen goed zien om de ruiters om dezelfde paarden te laten rijden.

Maar de ene ruiter kan meer met een heel sensibel paard en de ander krijgt juist weer meer uit een wat rustiger paard..
Blijft toch moeilijk denk ik:j

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:49

Ik denk dat er per klasse een winnaar uit komt. Dus ook in de lagere klasse. Anders had je je daar niet voor in kunnen schrijven, lijkt mij.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:56

Ik vind het nog steeds een raar verhaal dat fjorden wel mee mogen doen en haflinger niet.. :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:06

FriesWytske schreef:
Ik denk dat er per klasse een winnaar uit komt. Dus ook in de lagere klasse. Anders had je je daar niet voor in kunnen schrijven, lijkt mij.

Denk het niet.. er zijn gewoon een aantal selecties en kwartfinale, halve finale en er wordt uiteindelijk een kur in je eigen klasse gereden als finale.

Neem aan dat deze gewoon beoordeeld wordt met een percentage.. En daarmee kun je de sponsoring winnen.

Een goede L ruiter kan het dan winnen van een "normale" Z ruiter op basis van percentages..

In een lagere klasse maak je als je hoge ogen gooit en mooie punten rijd dus veel meer kans dan als je boven je niveau start op de bonnefooi omdat je je paard wel Z waardig vind.

Tenminste.. dat lijkt me voor de hand liggend.. :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:32

Nou, als ik thuis ben ga ik me inschrijven met hengstemans, kan me altijd nog uitschrijven! :D

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:39

Drunksheep schreef:
Nou, als ik thuis ben ga ik me inschrijven met hengstemans, kan me altijd nog uitschrijven! :D

Even offtopic, maar welk merk is jouw rijjasje?
Ik ben nog opzoek naar een bruine :+

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:43

Antoontje schreef:
CharlotteMae schreef:

Tja, dat betekent dan ook dat als je een jong paard hebt, je sowieso weinig kans maakt omdat je daar nog niet zover qua klasses mee kan..

Ik denk het wel. Maar zo is het natuurlijk bij de ´normale´ KNHS wedstrijden. Als het nog niet helemaal bevestigd is, krijg je minder punten.
Het lijkt me anders bijna niet te doen om te beoordelen wie er nou ´beter´ is.