Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:47

Voor het mennen geldt de pas voor zowel Dressuur/Vaardigheid als de SGMW :) voor zowel enkel, twee als vierspan

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:54

Ik vraag me af of ik nu nog aanvullend inschrijfformulieren in moet vullen voor wedstrijden na 1 januari waar ik al coupons voor heb opgestuurd.
Zouden verenigingen nog zo'n inschrijfformulier willen? In feite staat ook alles op de coupon.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:56

Fenny schreef:
@ Roxiie; hoeveel start je normaal? Een setje coupons (16 st) ben je normaal ook ongeveer €18,- voor kwijt he. Tel daar een startkaart bij op, dan kom je, volgens mij, op bijna hetzelfde bedrag.

Met als verschil dat de KNHS met het nieuwe systeem geen kosten meer heeft t.a.v. het drukken/printen en opsturen (porto) van coupons en startkaarten.. dus dan vindt ik het bedrag toch wel aanzienlijk!!
Ook hoeven ze de 'ingevulde' coupons niet meer op te slaan en te archiveren/registreren, scheelt ook veel uren en tijd. Alles gaat voortaan automatisch.
Dus eigenlijk betaal je alleen voor de 'digitale' startpas alleen 75 euri's..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:59

Fenny schreef:
@ Roxiie; hoeveel start je normaal? Een setje coupons (16 st) ben je normaal ook ongeveer €18,- voor kwijt he. Tel daar een startkaart bij op, dan kom je, volgens mij, op bijna hetzelfde bedrag.

en de postzegels ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:59

En de kosten leggen ze neer bij de verenigingen, die op hun beurt waarschijnlijk het inschrijfgeld weer gaan verhogen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:07

Ik denk dat ze ook de kosten voor ontwikkeling van de software terug willen en dat doorberekenen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:20

yvonnedv schreef:
Ik heb word 2010 starter kan het daar ook bij?

Weet ik niet, lukt het niet?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:24

Is dat 4 keer starten van die beperkte startpas ook al verder uitgelegd? Zijn dat 4 wedstrijden (maal 2 proeven) of echt maar 4 proeven?

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:26

Prijs valt alles mee, wordt zelfs goedkoper voor mij! :D :$

Wat echt een pluspunt is, is dat je niet apparte springcoupons hoeft te bestellen, waardoor de drempel om te gaan springen weer lager wordt....

En geen gedoe meer met startcoupons die kwijtraken bij de post, geen postzegels zoeken etc. +:)+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:34

Voor mij scheelt het wel, als spring/dressuur/sgw/endurance-ruiter :+
En ik vind het fijn dat alles straks digitaal gaat!

Verder vind ik het erg mooi dat de drempel om eens in andere disciplines te gaan kijken verlaagd wordt!
xx_Kelly_xx schreef:
Ja ik ben wel lid van een vereniging maar ik bedoel, dat je voor edurance altijd weer apart lid moest zijn van weer een andere vereniging.

Het lidmaatschap van de Endurance vereniging lijkt met de startpas te vervallen, aangezien de startpas ook geldt voor het starten in de endurance.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:37

Ik vind het eigelijk wel erg spelletje van de knhs ben dit jaar lid geworden bij de knhs en heb een startkaart betaald (dit normaal eenmalige uitgave) nu is het zo dat ik wederom weer voor die diensten moet gaan betalen (oke je coupons zitten er ook bij) zelf heb ik dit jaar nog maar 2 keer gestart, naast de verenigingskosten, knhs wordt het nu voor mij (als ik 2 keer in het jaar wil starten) wel heel veel hoger, want zo te zien is er voor mennen niet een kleinere bundel. Voorheen kon ik dus elk jaar mijn coupons gewoon meenemen (ik heb nog van dressuur en vaardigheid nog een hele stapel!)

Ik overweeg dan ook om maar te gaan stoppen omdat ik meer als 100 euro in het jaar knhs en vereniging + inschrijvingsgeld a 32 euro bij 4 starts + de benzine van mijn pick up (alles is hier verderweg) om alles in een keer mee te krijgen gewoon weg niet realistisch vind om nog te gaan starten...

Daarbij wilde ik altijd graag nog menendurece starten met mijn span maar daar zal ik nogmaals een andere startpas voor moeten aanvragen.
Ik zie namelijk dat endurance wel genoemd wordt maar de menendurance valt daar dan onder?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:40

L_Rivaldo, het is niet waar dat je eenmalig betaald voor je startkaart. Ook onder het huidige systeem betaal je jaarlijks een bedrag voor je startkaart, je krijgt alleen maar 1 afdruk die niet vervangen hoeft te worden. Ik neem aan dat dit met de pas hetzelfde blijft.

Wat ik begrepen heb valt de Mendurance onder de menkaart :j

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:41

Heb een beetje doorgelezen maar volgens mij geen antwoord gelezen op de vraag die ik heb.

Er staat dat de startpas uiterlijk april 2012 wordt toegezonden. Maar hoe moet dat met de wedstrijden in januari en februari?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:41

L_Rivaldo schreef:
Ik vind het eigelijk wel erg spelletje van de knhs ben dit jaar lid geworden bij de knhs en heb een startkaart betaald (dit normaal eenmalige uitgave) nu is het zo dat ik wederom weer voor die diensten moet gaan betalen (oke je coupons zitten er ook bij)

Je startkaart betaalde je anders ook al elk jaar, is geen eenmalige uitgave. Het enige wat in principe eenmalig was was dat je een fysieke startkaart ontving, maar betalen doe je elke jaar weer.

edit: moet zeggen dat ik het wel naar geldklopperij vind ruiken. De kosten rijzen echt de pan uit op deze manier. Had dit jaar voor het eerst een set van 32 besteld, met de gedachte nooit weer te hoeven bestellen (paard is inmiddels 16 en door allerlei omstandigheden kom ik niet veel vaker dan 5 a 6 keer per jaar op wedstrijd). Mijn springcoupons die ik ooit heb aangeschaft, maar wederom door omstandigheden nooit heb gebruikt, kunnen de prullenbak in. En dan krijg je in januari ook nog een lekkere rekening van de KNHS+lidmaastchap vereniging.

Wat me in de gauwigheid ook opviel, maar dat kan ik over het hoofd gezien hebben, is dat er geen startkaarten meer voor half geld zijn vanaf 1 oktober. Of zou men dan geneigd zijn om voor de gelimiteerde startpas te kiezen.
Laatst bijgewerkt door Moska op 28-10-11 14:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:46

yvonnedv schreef:
dat formulier staat er al op.

Weten jullie waar dat digitale inschrijfformulier dan staat?

Ik lees alleen dit:
In de loop van 2012 kan er via Mijn KNHS ingeschreven worden voor wedstrijden. In de overgangsperiode lopen inschrijvingen voor wedstrijden die na 1 januari 2012 plaatsvinden via het KNHS inschrijfformulier dat je vanaf vandaag kunt downloaden op www.knhs.nl/startpas. Zodra de inschrijvingsmodule in Mijn KNHS gereed is schrijft een ruiter zich online in, waarmee zijn gegevens automatisch bekend worden bij de wedstrijdorganisatie.

En op de startpas site vind ik nu nog geen formulier....

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:47

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:51

Nu jullie dat zeggen over de bijdrage van je startkaart klopt inderdaad dit was ik even vergeten op de rekening die ik laatst kreeg van de vereniging.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:58

Moet toch vreselijk lachen om iedereen die hier roept dat het allemaal 'zo duur' is/wordt.
Dan moet je echt een andere hobby zoeken, paarden zijn DUUR!!!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:08

Startkaart is 44 euro per jaar. Coupons denk ik zo'n 1 euro per stuk. Stel je rijdt (bijv dressuur) 4 proeven in de maand (4x12=48) dan zit je ook al samen met de startkaart op 92 euro.
Dus die 75 euro is helemaal niet zo duur voor de gemiddelde wedstrijdruiter (qua proeven/parcoursen)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:14

whauw 48 proeven per jaar rijden, daar kan ik alleen maar van dromen... geloof dat ik daar een jaar of 6 over doe... maw het is niet voor iedereen gelijk en de een moet meer laten om te kunnen rijden dan de ander (iets in de trant van dat je niet bij een ander in de portemonnee kunt kijken). Komt waarschijnlijk nog bij dat het startgeld omhoog gaat, anders is het voor de organiserende vereniging helemaal niet meer rond te breien. Deze invoering heeft gevolgen voor beide partijen en ze zijn niet allemaal even leuk, alhoewel het in bepaalde opzichten best een vooruitgang is.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:21

Oke zijn er waarschijnlijk wat minder, maar vaak als je dressuurt start je wel 2 concoursen in de maand (outdoorseizoen) en dan vaak 1 parcour/1proef of 2 proeven. Dus dan zit je op 4 in de maand.
Indoor is er in veel streken maar 1 proef, dus dan zou je misschien een keer op minder proeven zitten.
Maar sommigen vinden 75 euro duur maar denk dat als je met regelmaat start dat het echt niet veel duurder is.

En hoop inderdaad ook niet dat het startgeld omhoog gaat, dan zou het inderdaad totaal wel erg duur worden een jaar wedstrijdrijden..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:22

Weet iemand wat de kosten zijn voor een ponystartpas. Ik kan dat niet vinden namelijk!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:26

Fitzroy schreef:
En de kosten leggen ze neer bij de verenigingen, die op hun beurt waarschijnlijk het inschrijfgeld weer gaan verhogen.

En bij de 'gewone' ruiters ..

Citaat:
Scum: Ik denk dat ze ook de kosten voor ontwikkeling van de software terug willen en dat doorberekenen.

Dat zat er ook aan te komen. Vraag me alleen af hoe hoog deze kosten zijn geweest (en of het niet goedkoper had gekunnen).
In deze moeilijkere tijden, waar alles duurder wordt (hooi, stro, stalling, etc. etc.) zou het fijn zijn geweest om voor de startpas juist minder geld kwijt te zijn geweest -O-

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:29

manie schreef:
Moet toch vreselijk lachen om iedereen die hier roept dat het allemaal 'zo duur' is/wordt.
Dan moet je echt een andere hobby zoeken, paarden zijn DUUR!!!

Wat lekker kort door de bocht...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:32

Ik moet zeggen dat wij nu komend jaar goedkoper uit zijn dan 2011. Dus ik ben er blij mee!
Ik verwacht overigens niet dat het startgeld heel erg veel omhoog gaat. Zo niet helemaal niet omhoog gaat! Wij als vereniging hebben namelijk niet meer kosten dan afgelopen jaar!