sportpaard hoort niet op weide?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: sportpaard hoort niet op weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:40

Fotoooos :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:47

Sansje schreef:
Fotoooos :)

Afbeelding

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:48

Mindim schreef:
Heins zit bij je in de buurt joh, heeft die zijn paarden buiten?
Heb altijd bij zijn familie gewerkt :D

Jep!!! Ik zie iedere dag paarden buiten staan. Vaak in zeer kleine groepjes of alleen, maar dan kunnen ze over het hek wel contact hebben.
Dus ja mensen!!! Ook Johan Heins zet zijn bloemetjes... euh paarden buiten!!!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:50

Mindim schreef:
Ik ben even dom (soms heb je gelijk Tendance :D) paars? Help even Ninx :D :o?

*\o/* Ik heb gelijhijk!!!! *\o/*

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:50

:) ;)

Fijne stek ook zeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:51

Tendance schreef:
Mindim schreef:
Ik ben even dom (soms heb je gelijk Tendance :D) paars? Help even Ninx :D :o?

*\o/* Ik heb gelijhijk!!!! *\o/*

:( :D

En nu ga ik een rondje met de hond en op bed en dromen van Totilas al dollend in het land met Salinero :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:51

Sansje schreef:
:) ;)

Fijne stek ook zeg :)

Ik bof enorm :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:52

Mijn stek is ook heel fijn. Alleen is de shet het niet altijd eens met de grenzen... Gras op mijn stukje op???? Dan ga ik toch gewoon onder de draad door!?!?!
We weten door hem altijd precies wanneer we de paarden moeten verkassen!!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:53

We hebben hier stroomdraden op 4 verschillende hoogtes, beginnende vanaf 15 cm tot 1.50 met extra zware stroom, de stallen hebben verzwaarde muren met reden :D

Slaap lekker iedereen :evaw:

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:53

Mindim schreef:
:( :D

En nu ga ik een rondje met de hond en op bed en dromen van Totilas al dollend in het land met Salinero :D

hahahahahahah Welterusten!!!! Droom Bretton Woods er dan ook gelijk bij..... Hoef je niet ver voor te gaan als je toch al bij Totilas bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:54

Sansje schreef:
Ook bijzonder ;)
[EA-CO] Paard...pony...kado ? Nieuw.

Ga ook slapen.. Truste

Denk niet dat mijn paarden daar nu extra waardering voor hebben :D Een emmertje slobber werkt even goed :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:55

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:57

Ik ga ook slapen!!! Heb maar 7 weken vakantie, dus ik moet wel aan mijn rust denken!!!

Zie trouwens, dat het wel een oude foto op de link is, want mijn beide jonge paarden, waarvan ik er dus 1 verkocht heb, staan er nog op en de 2 paarden van vriendinnen van mij en die staan al lang niet meer bij ons op stal...

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:00

Kan me er ook niks bij voorstellen.. *proest* Maar er zal vast een markt voor zijn...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:17

We hebben zelf ook een keer zoiets voor ons paard gemaakt. Met wortels enzo... Denk je dat ze het wilden eten????
Echt niet!!! Stelletje verwende etters!!!
Was toen 12 hoor!!

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:22

Ik vind het onzin.
Een sportpaard heeft evengoed veel weidegang nodig, en dat is denk ik zelfs beter voor hem.
Want wat is daar nou aan voor een paard, de hele dag een beetje dom op stal staan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:50

Onze stal :)

even een domme foto hoor, hij is hier met zn beste maatje aan het stoeien ;)
ze staan hier in de kunstgrasbak, die is het hele jaar te rijden behalve bij strenge vorst. Daar meteen achter is de zandbak, maar die is momenteel erg mul en wordt dus niet gebruikt, hopelijk gaan ze die nog aanpakken voor de winter. Linksachter zie je de hal van de binnenbak, waar ook de zadelkasten en poetsplaatsen zijn.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HUKG6RIS.jpg

nog zo'n stomme foto :P, dit was tijdens het schrikparcours afgelopen winter. Maar geeft wel een goed beeld van de paddocks, hoe zij er bij winterdag bijliggen. Inmiddels is het voorste deel van de paddocks verhard, dus wat droger. Onze paddocks zijn ongeveer 20 x 40 en er staan vaan een stuk of 9 paarden in (mijn paddock is het rustigst, daar staan er nu 7).
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VGZQVHHM.jpg

hooiruiven in de paddock
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PT36B8RH.jpg

links en rechts paddocks, linksachter de buitenbakken, rechtsachter de longeercirkel en daarachter ligt het evenemententerrein, waar je kunt rijden/mennen en met een bruggetje over een plasje water, erg leuk
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NC38OVMX.jpg

de waterbak met bruggetje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BOLXTGSE.jpg

iedere paddock heeft twee schuilcontainers, die tegenovergesteld staan opgesteld, zodat er ook veel schuilhoekjes zijn buiten.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UD6HHVO8.jpg

Helaas verder geen goede foto's.

De dochter van de staleigenaar start net net met haar fries in de M dressuur.
De vrouw die hier het hoogste rijdt in de sport is die hierboven in de waterbak, zij start haar ene paard in de M en de andere in de Z, beide kunnen dit gemakkelijk aan en kunnen gemakkelijk hoger (ook qua punten) maar aangezien je met mennen maar tot de ZZ kunt starten rijdt zij alle klasses helemaal uit.
Haar paarden staan van 8 tot 4 buiten en gaan daarna naar binnen. Bij zomerdag loopt de Z-merrie ook snachts buiten, de ruin gaat altijd naar binnen ivm eczeem.
Verder hier geen echte sporters, eigenlijk alleen ik maar ik ben beginnend. Wel hebben we nog een aantal andere ruiters die net beginnen met wedstrijden en een paar daarvan starten ook in een meertal.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:28

Gaaf gedaan zeg met al die schuilplekjes enzo :)

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:38

Electra63 schreef:
Ja, het is vaak een deken om een ander gebrek te compenseren... :+

Welk gebrek?

En trouwens, wat is er mis met een leuk dekje? Dat gaat ook niet ten koste van de algehele gezondheid van het paard. :D[/quote]

Een dekje als in een schabrak onder het zadel? Dat is alleen maar nuttig lijkt mij. Maar een deken opleggen omdat het mooi is (Behalve als het ff voor een foto is bv), gaat alleen maar ten koste van je paard...

Met gebreken bedoel ik geen zin om uit te stappen, gooi er een deken op.
Geen zin om rekening te houden met je paard, en hem niet te veel in het zweet te werken, omdat de ruiter meer/langer/zwaarder wil trainen, gooi erna gewoon een zweetdeken erop.
Wil je je paard wel schoon houden omdat je daarna niet zo uitgebreid wil poetsen, gooi er een deken op.

Snaptu?

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:40

Tendance schreef:
We hebben zelf ook een keer zoiets voor ons paard gemaakt. Met wortels enzo... Denk je dat ze het wilden eten????
Was toen 12 hoor!!

ahhhh.... Ik zie nu echt zo'n teleurgesteld klein meisje voor me ;(

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:23

Laaavo schreef:
Tendance schreef:
Was toen 12 hoor!!

ahhhh.... Ik zie nu echt zo'n teleurgesteld klein meisje voor me ;(

We waren super teleurgesteld toen!!!
Gelukkig wilden die arme... Niet verwende manegepaarden het wel hebben!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:10

Laaavo schreef:
Electra63 schreef:
Ja, het is vaak een deken om een ander gebrek te compenseren... :+

Welk gebrek?

En trouwens, wat is er mis met een leuk dekje? Dat gaat ook niet ten koste van de algehele gezondheid van het paard. :D

Een dekje als in een schabrak onder het zadel? Dat is alleen maar nuttig lijkt mij. Maar een deken opleggen omdat het mooi is (Behalve als het ff voor een foto is bv), gaat alleen maar ten koste van je paard...

Met gebreken bedoel ik geen zin om uit te stappen, gooi er een deken op.
Geen zin om rekening te houden met je paard, en hem niet te veel in het zweet te werken, omdat de ruiter meer/langer/zwaarder wil trainen, gooi erna gewoon een zweetdeken erop.
Wil je je paard wel schoon houden omdat je daarna niet zo uitgebreid wil poetsen, gooi er een deken op.

Snaptu?[/quote]

Ik ben het niet helemaal met jou eens.
Ons paard zweet snel en hevig, maar heeft een superconditie. Na een uur (privé-)les wordt hij keurig uitgestapt, maar in de winter als het 's avonds erg koud is, krijgt hij even een zweetdeken om, voordat hij zijn staldeken om krijgt, om zeker te zijn, dat hij niet nat onder zijn gewone staldeken staat.

Omdat hij snel zweet, willen wij voorkomen dat hij een dikke wintervacht krijgt, immers dan zweet hij nog sneller en blijft hij nog langer nat. Dus in de herfst krijgt hij een dunne staldeken op.

En rekening houden met je paard om hem niet in het zweet te werken? Dat is net als bij mensen, zeer verschillend. De één zweet sneller als de ander, maar dat is geen excuus om niet te werken.

En behalve dat het nuttig is kan een dekje ook nog mooi zijn. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:34

Die anti-deken sentimenten zal ik nooit zo goed begrijpen denk ik.

En over mijn vraag van gisteren: dit soort topics staan vaak vol met posts waarin mensen vertellen dat ze de perfecte stalling voor hun paard hebben en die mensen vinden het ook fijn om dat vaak te zeggen en zichzelf daarbij op de borst te kloppen. Vandaar dat ik wel eens wilde weten waar ik zo'n stal hier in de buurt zou kunnen vinden.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:42

Lovely schreef:
Die anti-deken sentimenten zal ik nooit zo goed begrijpen denk ik.

En over mijn vraag van gisteren: dit soort topics staan vaak vol met posts waarin mensen vertellen dat ze de perfecte stalling voor hun paard hebben en die mensen vinden het ook fijn om dat vaak te zeggen en zichzelf daarbij op de borst te kloppen. Vandaar dat ik wel eens wilde weten waar ik zo'n stal hier in de buurt zou kunnen vinden.

Niks mis met blij zijn met het plekje dat je hebt gevonden voor je paard toch ;)...