Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:38

shirleyp schreef:
Ik heb net weer 8 B-proeven beoordeeld en teruggestuurd, hoop dat de deelnemers wat kunnen met mijn feedback :) Was leuk!

Ik ben behoorlijk aan het typen steeds, maar dat kost me wel meer tijd dan er eigenlijk voor een proef beoordelen staat... Mede-juryleden? Redden jullie het beoordelen binnen de tijd? Ik heb al 2 schermen en typ best vlot, meer tips?

Z1 mag idd worden voorgelezen.

Ik heb net toevallig even bijgehouden hoe lang ik erover doe en dat was 20 minuten per proef (M pony's).

Anoniem

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:39

Mag er uberhaupt nog gelezen worden? Je mag immers maar meer met 2 mensen bij elkaar zijn op 1,5 meter.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:40

Ik red het zelf binnen de tijd maar maak er dus geen volzinnen van. Als ik bij ieder commentaar er een volle zin van moet maken red ik inderdaad geen 4 in een uur

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:42

Ik red het wel. Nu kan ik blind typen en heb ik het protocol en de video naast elkaar op het beeldscherm. Ik hoef dus niet te switchen of de proef te pauzeren. Ook ik hou het bij niet te uitgebreide zinnen (zie voorbeelden die ik net gaf). Na afloop van de proef even de onderste cijfers invullen, een algemene opmerking en dan scroll ik het protocol van boven naar beneden nog 1 keer door om te onderstrepen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:48

Yvank_ schreef:
Mag er uberhaupt nog gelezen worden? Je mag immers maar meer met 2 mensen bij elkaar zijn op 1,5 meter.

Dat je maar met 2 personen mag zijn was destijds de reden waarom er niet voorgelezen mocht worden, ik neem dus aan dat dat nu ook weer zo is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:50

Dat leek mij dus ook ja!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:51

ynskek schreef:
Gefeliciteerd met alle behaalde punten.

Ik zie weer berichten over het commentaar en de tips op de protocollen, of het gebrek hier op...
Bedoelen jullie dan het aantal onderdelen in de proef waar iets achter staat of hoe uitgebreid er iets staat?

Ik probeer zelf als jury wel bij zoveel mogelijk onderdelen er wat bij te zetten maar ik maak er geen volzinnen van.

Voorbeeld van commentaar bij het halsstrekken kan zijn bij mij: "Constanter dalen" iemand anders die er een uitgebreidere zin van maakt zal misschien gaan naar "Halsdaling mag constanter aanwezig zijn. Nu nog wisselend."

Ik ben heel benieuwd wat jullie precies bedoelen met weinig commentaar

Dit was mijn laatste protocol. Mijn ervaring met de online proeven tot nu toe was juist dat er heel veel opbouwende kritiek en extra werkpunten bij geschreven werden. Nu een protocol met heel weinig opmerkingen. Zelfs geen tekst bij algemene indruk :( Viel mij een beetje tegen.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xVerax op 04-11-20 22:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:56

Ik heb de knhs (regio groningen) gevraagd of er nog mag worden voorgelezen en volgens hen mag dit wel onder de huidige regels.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 23:12

linda2008 schreef:
Yvank_ schreef:

Dat je maar met 2 personen mag zijn was destijds de reden waarom er niet voorgelezen mocht worden, ik neem dus aan dat dat nu ook weer zo is....

Oeh, dat is een goede! Ik dacht niet verder dan voorlezen in de klasse Z1...

@Anoeska27, bedankt! Ik zit ook aan 20 minuten als er tussendoor niks raars gebeurt en ik geen extra commentaar hoef te typen over iets dat vergeten is volgens de richtlijnen.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 23:43

PSvanLot schreef:
shirleyp schreef:
Ik heb net weer 8 B-proeven beoordeeld en teruggestuurd, hoop dat de deelnemers wat kunnen met mijn feedback :) Was leuk!

Ik ben behoorlijk aan het typen steeds, maar dat kost me wel meer tijd dan er eigenlijk voor een proef beoordelen staat... Mede-juryleden? Redden jullie het beoordelen binnen de tijd? Ik heb al 2 schermen en typ best vlot, meer tips?

Mag het Z1 nog voorgelezen worden nu je maar met 2 personen buiten mag zijn?

Dit stond ook op de site van hoefslag, waar enkele vragen zijn beantwoord.

Als het maximale aantal personen van 30 in een binnenruimte niet wordt overschreden en er 1,5 meter afstand wordt gehouden mag, indien dit noodzakelijk is voor veiligheid of verloop van de sportbeoefening (parcourshulp, etc.), een begeleider toegelaten worden.

Ik denk ivm het verloop van de sportbeoefening en het makkelijk aan kunnen houden van 1,5 meter je nog voorgelezen mag worden. Ik lees er verder niks over dat het niet zou mogen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 07:45

Ik probeer er ook zoveel mogelijk bij te zetten en te onderstrepen, ik moet dan wel het filmpje steeds stopzetten. Daardoor doe ik wel 20 minuten over een proef, zeker als er weer niet goed gefilmd is.
Onderaan zet ik altijd een verhaaltje met iets leuks/goeds wat me opviel en het belangrijkste waar aan gewerkt kan worden.
Mét dan vaak nog een aparte opmerking voor de filmer.

Ik heb een apart excel document waar ik alle proeven bijhoud die ik jureer, daar heb ik ook een paar algemene opmerkingen gezet bij bv middenstap, halsstrekken en galop verruimen. Dat kan ik dan snel kopiëren en plakken.

Over het niet goed filmen: ik geloof niet dat de KNHS daar strenger mee om wil gaan. Ik geef elke keer aan wat er allemaal niet klopte, maar hoor er niet veel over terug.
Alleen toen dat paard met het paspoort van een mini-pony hengst waar 3 seconden gefilmd was en geen kleur en geen aftekeningen. Dat bleek in orde :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 08:45

shirleyp schreef:

Ik onderstreep niet. Vaak ben ik ook wel meer tijd kwijt en ik heb maar 1 scherm op het moment

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 08:56

Nog meer mensen die bij de refresh club aansluiten vandaag voor de uitslag van 05/11? Haha *\o/* :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 08:58

Jennifer3010 schreef:
Nog meer mensen die bij de refresh club aansluiten vandaag voor de uitslag van 05/11? Haha *\o/* :j

Ik! :')

LexNaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:02

Jennifer3010 schreef:

Ja hoor weer schaamteloos van de partij!!!! :D

linda2008

Kaitlyn schreef:
Jennifer3010 schreef:

Ik! :')

Ja.. hier ook weer :Y)

Sterre98

Ja ik ook :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:03

Toch fijn.... hoeven we ons niet alleen te voelen :P

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:09

Ik doe ook weer gezellig mee :+

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:10

Wat een leuk topic ik heb veek gehad aan de tips hier. Afgelopen zaterdag voor het eerst proefje gefilmd en ingestuurd en gisteren al weer terug!
Super het zo kan in coronatijd. Met de merrie waarmee ik nu online start is mijn fokmerrie en onze kaart loopt tot feb. Zo kunnen we toch nog beetje gebruik van maken!
Succes voor de refreshers.. Ik had vanaf maandag ook aardig vaak gecheckt .. Verslavend... En ergens vreselijk want ik ben altijd erg ongeduldig van aard.
Hahaha.
Wij doen weer mee met de 12e en de 19e!

hojorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:15

Ik mag de refresh club voor de uitslag van 05-11 verlaten haha! Zaterdagavond opgestuurd en het protocol staat er sinds gisteravond of vanochtend op :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:23

Fijn Hojorie! Goede punten? Of in ieder geval tevreden?

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:29

Vandaag proefje voor deze week inleveren (gisteren gefilmd) benieuwd van welke ik eerst punten heb :') heel officieel moet ik vandaag (of morgen?) De punten terug krijgen volgens mij. Dus jongens, sorry als de site het niet doet maar dan ben ik m aan het overbelasten met refreshen _O-

hojorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:33

linda2008 schreef:
Fijn Hojorie! Goede punten? Of in ieder geval tevreden?

Het was het allereerste B proefje voor het paard dus zeker tevreden met 185 punten!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:40

Hojorie, gefeliciteerd! Dat is een mooi debuut!

Roossie, van de 29e hoor je uiterlijk vandaag de punten terug te krijgen ;)
(ik heb zojuist een filmcheck gedaan en daar staat in uiterlijk 5 werkdagen na de event datum. Dus voor de 29e is dat echt vandaag :j ik ga voor je duimen!)