Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

streep

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:53

ooh sorry, ik kon het niet terugvinden queenles

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:47

Ik wacht zelf nog op de punten van 05/11 in de klasse B, spannend!

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:48

Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste proef ingestuurd. Tevens mijn eerste officiële wedstrijd. Ik keek net op mijn knhs voor de uitslag daar stond helaas nog niets, nog even geduld dus. Maar het is vast ook mogelijk het in de knhs app te bekijken. Waar kan ik het daar vinden?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:57

Dala8 schreef:
Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste proef ingestuurd. Tevens mijn eerste officiële wedstrijd. Ik keek net op mijn knhs voor de uitslag daar stond helaas nog niets, nog even geduld dus. Maar het is vast ook mogelijk het in de knhs app te bekijken. Waar kan ik het daar vinden?

Spannend! Het staat bij klasseringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:11

Bron KNHS:

Voor de komende twee weken en zo lang er geen meetmomenten of wedstrijden mogelijk zijn wordt paardrijden.nl ook beschikbaar gemaakt voor de klassen Z1 t/m ZZ-licht. Hier worden geen winstpunten toegekend. Deelname in deze klassen geldt als een HC deelname.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:42

Ik heb ook weer 12 B proeven ontvangen. Ga ik morgen mee aan de slag

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:45

Yvank_ schreef:
Bron KNHS:

Voor de komende twee weken en zo lang er geen meetmomenten of wedstrijden mogelijk zijn wordt paardrijden.nl ook beschikbaar gemaakt voor de klassen Z1 t/m ZZ-licht. Hier worden geen winstpunten toegekend. Deelname in deze klassen geldt als een HC deelname.

Snap niet waar het HC is. Denk dat het meer storm gaat lopen als het voor punten is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:51

Omdat uit de pilot bleek het niet goed genoeg te beoordelen is in 20 x 60. Maar ze zullen nu toch wel tegemoet willen komen.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:17

PSvanLot schreef:
Ik krijg er zojuist nog 10 van 29 oktober, variërend van B t/m M2.

Oeh misch mijn stadgenote met haar paard in t L

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:19

Yvank_ schreef:
Bron KNHS:

Leuk! Misschien ga ik wel een keer een Z2 of ZZL proefje rijden om toch weer wat feedback te krijgen om mee verder te trainen. Ik zal de KNHS eens een berichtje sturen of ze het niet voor de subtop kunnen doen HC. Daar zou ik ook wel blij van worden.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:41

Ik heb zojuist weer een proefje ingestuurd.
Geen hele grove fouten, travers kwam er alleen niet helemaal lekker uit. Maar misschien iets te veel op safe gereden.
We gaan weer afwachten :)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:03

Wel apart, niet goed te beoordelen en bij HC dan wel? Goed, we moeten het er maar mee doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:09

Mosh schreef:
Wel apart, niet goed te beoordelen en bij HC dan wel? Goed, we moeten het er maar mee doen ;)

We mogen allang blij zijn er wat mogelijk is. Andere sporten die hebben gewoon maanden geen beoordelingen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:25

Gefeliciteerd met alle behaalde punten.

Ik zie weer berichten over het commentaar en de tips op de protocollen, of het gebrek hier op...
Bedoelen jullie dan het aantal onderdelen in de proef waar iets achter staat of hoe uitgebreid er iets staat?

Ik probeer zelf als jury wel bij zoveel mogelijk onderdelen er wat bij te zetten maar ik maak er geen volzinnen van.

Voorbeeld van commentaar bij het halsstrekken kan zijn bij mij: "Constanter dalen" iemand anders die er een uitgebreidere zin van maakt zal misschien gaan naar "Halsdaling mag constanter aanwezig zijn. Nu nog wisselend."

Ik ben heel benieuwd wat jullie precies bedoelen met weinig commentaar

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:30

ynskek schreef:
Gefeliciteerd met alle behaalde punten.

Ik zie weer berichten over het commentaar en de tips op de protocollen, of het gebrek hier op...
Bedoelen jullie dan het aantal onderdelen in de proef waar iets achter staat of hoe uitgebreid er iets staat?

Ik probeer zelf als jury wel bij zoveel mogelijk onderdelen er wat bij te zetten maar ik maak er geen volzinnen van.

Voorbeeld van commentaar bij het halsstrekken kan zijn bij mij: "Constanter dalen" iemand anders die er een uitgebreidere zin van maakt zal misschien gaan naar "Halsdaling mag constanter aanwezig zijn. Nu nog wisselend."

Ik ben heel benieuwd wat jullie precies bedoelen met weinig commentaar

Ik zelf bedoel met weinig commentaar 3 zinnetjes op mijn protocol :) Het korte commentaar, zoals je hierboven zegt, constanter dalen is duidelijk genoeg voor mij.

Persoonlijk vind ik het fijn om te weten waarom ik een bepaald cijfer krijg. Vooral bij een onvoldoende of een 6'je. Hoger hoeft voor mij niks bij te staan :)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:32

Ben wel blij met de toevoeging van Z1 tm ZZL .. M'n Z1 debuut was geannuleerd door Corona. Nu dan maar HC online even kijken waar we staan.

HC mag je met beschermers om starten toch? Ter bevordering van de zichtbaarheid is het denk ik wel het overwegen waard om 'm in de witte beschermers te steken

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:32

Ynskek, als ik persoonlijk “klaag” over commentaar dan bedoel ik vooral dat er weinig op staat. Er hoeven van mij echt geen volzinnen uitgeschreven te worden, onderstrepen vind ik ook niet per se nodig. Sommige juryleden doen bij alles onder 6 iets schrijven, dat vind ik prima. Sommige doen ook bij de hogere cijfers een tip hoe het nóg beter kan, dat vind ik helemaal geweldig als dat er bij staat :j maar soms heb je zelfs bij onvoldoendes niets staan (ook al is het verplicht dacht ik? gebeurd helaas echt niet altijd) en dan heb je eigenlijk heel weinig aan zo’n protocol.....

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:36

Yvank_ schreef:
Mosh schreef:

We mogen allang blij zijn er wat mogelijk is. Andere sporten die hebben gewoon maanden geen beoordelingen.

Mij hoor je verder niet klagen hoor :D Na bijna 2 jaar noodgedwongen geen serieuze wedstrijden rijden ben ik al blij met iets.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:57

Het leed dat refreshen heet... |o
Ik betrap mezelf er zelfs op dat ik savonds na 20.00u gerust nog aan het refreshen ben... 8)7

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:22

linda2008 schreef:
Ynskek, als ik persoonlijk “klaag” over commentaar dan bedoel ik vooral dat er weinig op staat. Er hoeven van mij echt geen volzinnen uitgeschreven te worden, onderstrepen vind ik ook niet per se nodig. Sommige juryleden doen bij alles onder 6 iets schrijven, dat vind ik prima. Sommige doen ook bij de hogere cijfers een tip hoe het nóg beter kan, dat vind ik helemaal geweldig als dat er bij staat :j maar soms heb je zelfs bij onvoldoendes niets staan (ook al is het verplicht dacht ik? gebeurd helaas echt niet altijd) en dan heb je eigenlijk heel weinig aan zo’n protocol.....

De KNHS wil graag met name de 5/6/7 beargumenteerd hebben. Meestal is een 4 of lager wel duidelijk wat er mis was en bij een 8 of hoger wel duidelijk dat het goed was. Ikzelf probeer bij nagenoeg ieder onderdeel wel iets te zetten. Dan kan zijn "mooi recht!" bij een 8 voor het binnenkomen of "verzet" bij een 4 voor het aanspringen. Het kan ook zijn "mag de passen meer verlengen" in de stapverruiming of "daalt mooi, blijf verbinding houden" bij het halsstrekken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:29

Ik kan het zo snel niet terugvinden maar mag er in de Klasse Z1 voorgelezen worden?

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:31

linda2008 schreef:
Het leed dat refreshen heet... |o
Ik betrap mezelf er zelfs op dat ik savonds na 20.00u gerust nog aan het refreshen ben... 8)7

Dat is herkenbaar :j haha, nog even afwachten 8-)

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:32

Ik heb net weer 8 B-proeven beoordeeld en teruggestuurd, hoop dat de deelnemers wat kunnen met mijn feedback :) Was leuk!

Ik ben behoorlijk aan het typen steeds, maar dat kost me wel meer tijd dan er eigenlijk voor een proef beoordelen staat... Mede-juryleden? Redden jullie het beoordelen binnen de tijd? Ik heb al 2 schermen en typ best vlot, meer tips?

Z1 mag idd worden voorgelezen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:36

shirleyp schreef:
Ik heb net weer 8 B-proeven beoordeeld en teruggestuurd, hoop dat de deelnemers wat kunnen met mijn feedback :) Was leuk!

Ik ben behoorlijk aan het typen steeds, maar dat kost me wel meer tijd dan er eigenlijk voor een proef beoordelen staat... Mede-juryleden? Redden jullie het beoordelen binnen de tijd? Ik heb al 2 schermen en typ best vlot, meer tips?

Dankje :D!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:37

shirleyp schreef:

Mag het Z1 nog voorgelezen worden nu je maar met 2 personen buiten mag zijn?