[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:14

Jeetje wat een verhalen allemaal... Arme Cherry..
Succes Laura...

Ik had alleen mezelf stuk.. Fietste met een collega een bocht om en bam daar lagen we allebei... Was blijkbaar glad := Een ei op m'n knie en een blauwe plek erbij..
Morgen weer springen in Oudkarspel. Eerste start als 27e, dan een ertussen en dan weer. Ideaal! Lekker snel klaar :P

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:55

Jeetje, meiden toch! :oo Dat is niet niks! Heel veel sterkte! :(:)

Ik wil even mededelen dat ik en paard dag 1 hebben overleefd. :') Ze was gruwelijk nerveus en heet bij het losrijden en de BB. Hoop om d'r heen gekickbokst bij het losrijden en eenmaal in de ring was het vooral 'n hoop miscommunicatie. We zijn wel overal over heen gekomen, maar erg netjes was het niet (plus 'n zeldzame balk en een weigering). :') Mocht nog naar de jury komen, dus ik met lood in m'n schoenen naar boven, zei die jury: 'joh, zo erg was het niet hoor. Je was alleen door je startlijn gereden, dus dat moet je voortaan niet meer doen'. :Y)

Nou, pony in het stalletje. Lekker rustig en kalm. Mocht daarna dus m'n eerste B lopen, maar godstieten. Wat stond dat flink! D'r zaten al een paar linke lijnen in de BB, maar daar hadden ze in de B nog wat gekke dingen aan toegevoegd. := Heb hoofdschuddend m'n parcours gelopen, want ik zag het écht niet zitten. :') Zonder verwachtingen de ring in: zijn we toch mooi tot 7 gekomen (inclusief een oxer-stijl dubbel :D). Nummer 7 stond tegen de bakrand met publiek, en dat is echt niet haar ding. Kreeg haar daar niet goed voor, dus daar was het klaar. Ben er zeker van dat als ik haar daar door had gekregen, we 'm helemaal af hadden kunnen maken. :+:

Ben nu al helemaal trots op d'r! Morgen gaan we er nog een keer voor. Kan niet wachten! <3

Sorry voor het lange verhaal: hier een plaatje van d'r nukkige toetje vooraf. :') :D

Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:44

Wat een gave set!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:49

Dankjewel! Is eigenlijk de eerste keer dat ik alles bij elkaar aan heb. :') Kleuren zijn 'n beetje gek hier. Maar 't is allemaal champagne met navy en bruin leer. Maar d'r zit een blauw jasje onder m'n winterjas en op m'n bol staat 'n blauwe Charles Owen cap. :P

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:42

Jeetje laura!! Veel beterschap!!

Mijne staat nog steeds op de kliniek. Vanochtend weer paraffine toegediend want ze had niks gemest. Daarna kwam er een flots uit. Dat zag er dus goed uit.

Toen ik vanmiddag op de kliniek was (met trailer) vond ik haar liggend.. En down. Helemaal niet zoals ik haar ken. Nog steeds ziek dus :( ook had ze sinds vanmorgen niks gemest. Ze is weer opgevoeld en e verstopping zit er nog steeds -O- maar paraffine mag ze niet meer. Daarom weer pijnstillers gegeven om het dragelijk te maken. Nog even met haar gelopen. Ze is echt zielig :(

Nu hopen dat ze morgen die hele boel onder gescheten heeft :=

Mooie set bunn. Lekker veel km's maken!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:51

Cherry alweer thuis Elke? Arm paard!

En Laura ook heel veel sterkte met het paard. Hoop dat ze het op kunnen lossen in Utrecht!

En Goldie dus ook al blauwe plekken := Dat om en om is zo gek nog niet he, vind het met meerdere paarden ook altijd wel fijn :j

Veel geleerd dus vandaag Bunn! Succes morgen.

Ik heb mijn jongste telg ook 'thuis', werd tijd voor wat meer individuele aandacht en verzorging en dat gaat in het Koppel niet. Ze was best braaf met laden en in Tolbert ook topbraaf. Heeft toch wel veel geleerd van die week thuis vorig jaar toen ze koliek gehad had ;)
Idolaat zag er goed uit Goldie!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:06

Jeetje wat vervelend Elke dat het toch weer slechter gaat..

Ja idd gomir, met meerdere paarden helemaal handig.
Jee nog een erbij, waar haal je de tijd vandaan. Wel lekker dat Imagine thuis is (ze is echt enorm he :P) En goed om te horen dat Idolaat er ook goed bij staat, moeten nog maar even gaan bedenken wat nu het handigst is :P

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:10

Oei goldie opletten met fietsen hoor!
He wat vervelend Elke. Hopelijk heeft ze morgen wel goed gemest.

Gismo moest geheel onder narcose. Hij heeft nu een ijzeren draad om het hele zooitje heen en die zit aan z'n kiezen vast. Mogen m morgen weer oppikken. Draad moet er zes weken in blijven..
Gelukkig was t te repareren !

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:49

Jeetje klinkt echt vet heftig laura!! Moet ie nu ook een kap om hihi

Ik ga vannacht cherry telepathie-eren dat ze alles uit moet poepen want het heeft nu wel lang geduurd!! Ik wil dat ze morgen thuis komt!!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:55

Jeetje :(:)

Hoop dat de paarden snel weer opknappen!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 07:01

Wat een pech Elke en Laura!! Hoop dat ze snel opknappen!'

Ik ben lang weekend skien dus geen paardennieuws en ook niet zo veel WiFi alles te volgen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 08:04

Dat is allemaal heftig zeg meiden. Elke ik hoop echt dat het zich dan oplost, anders wordt het operatie denk ik?

Bunn een pittig eerste dagje gehad. Succes joh, lekker oefenen daar en alles wat goed gaat is meegenomen!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 08:41

Ik weet het eigenlijk niet wat de volgende stap is mocht het niet eruit komen.. Zit nu in spanning op telefoon te wachten..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:20

Al weer wat gehoord Elke!

Bij jou de nacht ook goed verlopen Laura?

Zou naar Drachten. Vorige week afgesproken. Gister tijd afgesproken. Net een app gekregen, ik ga niet want ik wil rijden. Lekker.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:32

Elke heb je al nieuws?

Laura wat een naar ongeluk zeg!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:36

Hij staat rustig hooi te eten en we gaan m nu weer ophalen. Gelukkig allemaal goed gegaan!
Heb je al nieuws elke?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:33

Vanochtend weer even contact gehad met de dienstdoende dierenarts. Ze heeft duidelijk meer gemest maar nog niet genoeg paraffine mest. Ze blijft dus sowieso tot morgen op de kliniek. Ze heeft wel een beetje hooi gekregen wat misschien beetje helpt op gang helpt.

De da zei wel dat ze wel echt beter uit de ogen kijkt. Weer wat feller. Ik ga zelf vanmiddag langs, even met haar lopen en knuffelen (als ze zich nog niet te goed voelt haha want dan is knuffelen niet aan haar besteed)

Dus opzich goed nieuws! Wel heel naar dat je paard het hele weekend daar in z'n box staat :(

Wat raar lithya. En jammer!!
Gelukkig gaat het weer beter laura, zag je ook iets aan de buitenkant?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:59

Zolang er maar verbetering is Elke.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:41

Gelukkig gaat ze vooruit!

Wedstrijd was drama... Knettergek was ze... Durfde eigenlijk niet eens te starten, ik werd echt bang van der. Bijna niet ingesprongen daardoor. In de ring kon ze ook alleen nog maar steigeren (gelukkig niet heel hoog), omdraaien en achteruit rennen... Naja de bel ging en dacht we overleven dit wel :P Ze ging een beetje hard en daardoor hier en daar wat vlak. 2 balken daardoor.... Tussendoor deed ze weer zo raar. 2e rondje wel wat leuk tussendoor kunnen sturen en lekker schuin kunnen springen. Wederom een balk op 5, ze werd erg sterk in dat lijntje en later nog een balk...
Wel balen dus, maar alle afstanden klopten wel dus daar ben ik dan wel blij mee. Maar ze was echt hysterisch, kwamen ook allemaal van die piepgeluidjes uit :=
Voordeel is dat ik al weer thuis ben nu :P Paardlief is rondjes door de bak aan het galopperen :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:48

Knap dat je toch je rondjes gereden hebt Goldie!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:41

Gelukkig verbetering Elke!
Zoo stuiterbal van jou Goldie, en dan toch rond rijden. Knap hoor!

Ja je ziet aan de linker kant bij zn wang twee hechtingen want ze moesten daar een gaatje tussen twee kiezen boren om dat draad door te halen.
Hij stond echt heel zielig met zn buik opgetrokken en helemaal rillerig in die stal van de kliniek. Eenmaal thuis was dat gelukkig meteen weer over en viel ie zijn berg kuil aan. (En heel hard hinniken naar z'n maat Mickey :P )

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:44

Fijn dat 'ie weer terug mag Laura! En hopelijk gaat het heel snel 'n beetje beter, Elke! :(:)

En dag twee zit er ook weer op. Ze was beduidend beter te rijden dan gisteren. BB keurig rond, B deed ze echt heerlijk maar de allerlaatste oxer stond echt massief. Hoog, dicht met balkjes en daaronder brede witte blokken. Dat vond ze toch wel echt te indrukwekkend. :(:) Kreeg haar daar niet overheen, maar damn, wat liet ze zich in dat rondje fijn rijden! <3 Zag net snel een stukje film terug en 't zag er nog niet eens zo heel slecht uit ook. :') Zal kijken of ik 'n samenvattingfilmpje in elkaar kan knutselen! :D Kan niet wachten op de volgende keer!

Kortom: heerlijk weekend! Zeker als ik zo terug denk aan 'n jaar geleden: toen waren we 'n half uur bezig om haar in de buurt van een balkje te krijgen. Het is jammer dat ik niet vaker weg kan, maar desondanks zit er echt een dikke, opwaartse lijn in. <3

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:46

Klinkt zeer geslaagd Bunn, goed bezig!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:25

Fijn dat het met jouw paard weer goed gaat laura!
Hopelijk knapt die van Elke ook snel weer op :(:)

Je hebt de parcoursen in ieder geval uitgereden Goldie!

Ik ben weer thuis na 4 dagen Indoor Drachten, fantastisch mooi gehad, maar nu wel een beetje moe :o

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:36

Sjonge ik ben een paar dagen weg en er gebeurd hier van alles!

Fijn dat Gismo weer thuis staat met een beugelbekkie Laura, zijn ook van die rare ongelukken.

Hoe is het met je merrie Elke?

Super Bunn! *\o/*

Wat raar Lithya, sta je mooi te kijken dan. :n

Na twee schijtwedstrijden en een schijtles van de week ben ik gisteren 'stiekem' op cc gegaan in m'n eentje, even m'n eigen wedstrijd rijden zonder spanning. Dat werd beloond, eerste rondje nog onstuimig en een balk maar tweede rondje keurig foutloos en fijne afstanden. :j