Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:37

Wij hebben ons ook ingeschreven! De punten om over te gaan hebben we al wel binnen maar om een beetje ritme te houden en om te kijken of we nog een beetje op de goede weg zijn.
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze geen Z1 hc meer hebben.
Leek me zo leuk om eens van een jury te horen hoe ze vinden dat we er voor staan. Ons echte debuut is helaas elke keer uitgesteld :o

Zelf heb ik eigenlijk vorige periode nooit reactie op het filmen gehad, één keer dat de filmer niet mee moest draaien (wat ik vreemd vond want mijn inziens moet dat wel anders is de combinatie uit beeld) denk dat het goed is al jury's wat zeggen over het filmen als het niet goed is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:44

xRoossie95 schreef:
Weten de jury's hier wat er gebeurd als ze iets onbeoordeeld terug sturen? Krijg je als deelnemer daar vanuit KNHS dan melding van?

Soms wel soms niet. Soms moet er opnieuw gefilmd worden of iets aangepast of extra ingeleverd.

Maar ik krijg ook weleens proeven waarvan een andere jury zegt dat het beeld te onduidelijk is. Soms kan ik ze dan wel beoordelen en soms krijg ik ze dan als youtube filmpje zodat de kwaliteit van het beeld beter is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:45

Esssther schreef:
Gisteren samen met mijn vader gefilmd (74 jaar). Ik heb ongeveer 20x gezegd: het is vandaag dinsdag 3 november, combinatie nummer.... Mijn vader met zijn grote handen en klungeligheid drukte continu op een knop of op het scherm en beëindigde daarmee elke keer weer het filmen.

En als hij dan om mijn paard heen liep, liep hij er heel kort om heen (ondanks dat ik zei dat ie afstand moest nemen) waarbij je met name de kont van mijn paard ziet en de aftekeningen aan de achterbenen slecht kunt zien. Sorry jury voor de klungeligheid! :=

Niet om vervelend te zijn, maar waarom lever je zo'n filmpje in? Het voldoet niet aan de (redelijk eenvoudige) eisen die er gesteld worden.

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:15

PSvanLot schreef:
Esssther schreef:
Gisteren samen met mijn vader gefilmd (74 jaar). Ik heb ongeveer 20x gezegd: het is vandaag dinsdag 3 november, combinatie nummer.... Mijn vader met zijn grote handen en klungeligheid drukte continu op een knop of op het scherm en beëindigde daarmee elke keer weer het filmen.

En als hij dan om mijn paard heen liep, liep hij er heel kort om heen (ondanks dat ik zei dat ie afstand moest nemen) waarbij je met name de kont van mijn paard ziet en de aftekeningen aan de achterbenen slecht kunt zien. Sorry jury voor de klungeligheid! :=

Niet om vervelend te zijn, maar waarom lever je zo'n filmpje in? Het voldoet niet aan de (redelijk eenvoudige) eisen die er gesteld worden.

Omdat dit het enige moment in de week is dat ik de binnenbak met goede verlichting tot mijn beschikking heb én zoals gezegd zijn aftekeningen slecht zichtbaar, niet niet zichtbaar. En de aftekeningen aan het hoofd zijn wel heel goed zichtbaar dus duidelijk te herkennen dat het mijn paard is. Als het echt niet goed was had ik het zeker niet ingestuurd, zo realistisch ben ik dan ook wel weer ;)

caro29

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:27

Ik vind ook dat we veel strenger mogen zijn qua video’s. Op CC stuur ik je ook weg als je geen paspoort kan laten zien en nu maar beoordelen? Dat gaat bij mij tegen mijn gevoel in en stuur ik terug. Iets niet te beoordelen krijgt bij mij ook een laag cijfer

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:32

caro29 schreef:
Ik vind ook dat we veel strenger mogen zijn qua video’s. Op CC stuur ik je ook weg als je geen paspoort kan laten zien en nu maar beoordelen? Dat gaat bij mij tegen mijn gevoel in en stuur ik terug. Iets niet te beoordelen krijgt bij mij ook een laag cijfer

Ze zijn er nu ook soms wel soft in. Maandag ook wat teruggestuurd omdat er niets van sporen en bit gefilmd was. Krijg ik de dag erop de proef terug met screenshots van laarzen en bit. Tja waar komen die dan vandaan?

Heb net ook een filmpje teruggestuurd, daar wordt met klein scherp spoor gereden. Ben benieuwd wat daarmee gedaan wordt, die zou niet alsnog beoordeeld mogen worden

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:35

Hoe filmen jullie met een dichte bakrand?

2m achter C, achter de bakrand op een verhoging? (Zoals de jury normaal ook in het hokje zit bij C?)
Is dit voor de jurys onder ons een fijne manier om het filmpje te zien?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:38

Jackyyb schreef:

2m achter C, achter de bakrand op een verhoging? (Zoals de jury normaal ook in het hokje zit bij C?)

Wanneer er oefeningen aan de korte zijde bij C verreden moeten worden is het handiger om op de binnenhoefslag te gaan staan als ruiter. In ieder geval het paard moet geheel in beeld zijn. van hoofd tot staart tot hoeven bij een oefening. Liever nog de gehele ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:53

PSvanLot schreef:
Jackyyb schreef:

Wanneer er oefeningen aan de korte zijde bij C verreden moeten worden is het handiger om op de binnenhoefslag te gaan staan als ruiter. In ieder geval het paard moet geheel in beeld zijn. van hoofd tot staart tot hoeven bij een oefening. Liever nog de gehele ruiter.

Dat is bij ons al niet mogelijk, wj hebben een dichte bak wat wil zeggen dat filmer tegen C aan staat. Als ik mijn achterwaarts bij C moet doen en ik rijd 1,5 meter eerder af, ben ik deels ik beeld, maar ben ik ook meteen niet meer op de letter voor c-m-x- middenstap

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:58

bobje26 schreef:
PSvanLot schreef:

Dat is bij ons al niet mogelijk, wj hebben een dichte bak wat wil zeggen dat filmer tegen C aan staat. Als ik mijn achterwaarts bij C moet doen en ik rijd 1,5 meter eerder af, ben ik deels ik beeld, maar ben ik ook meteen niet meer op de letter voor c-m-x- middenstap

Dan zul je daar toch een keuze in moeten maken. Hoe zou je het anders op willen lossen? Als je niet in beeld bent is het niet te beoordelen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:00

Ik heb er eens een mailtje aan gewaagd naar de KNHS.

Vandaag had ik 2 filmpjes waarbij alleen een grote ronde om het paard gemaakt is en waarbij ik niets van de sporen en het bit heb kunnen zien. Afgelopen maandag ook al 1.
Ben benieuwd wat ik daar als antwoord op krijg.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:01

PSvanLot schreef:

Vandaag had ik 2 filmpjes waarbij alleen een grote ronde om het paard gemaakt is en waarbij ik niets van de sporen en het bit heb kunnen zien. Afgelopen maandag ook al 1.

Waarschijnlijk dat het de beoordeling niet in de weg staat en gewoon beoordelen

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:02

Binnenhoefslag achterwaarts en bij het voorwaarts gaan geleidelijk terugsturen naar de hoefslag zodat je ruim voor M weer op de juiste plek bent.

Je moet het ook niet moeilijker bedenken dan dat het is.

En als je het niet anders wil filmen dan heb je gewoon een slecht cijfer voor je halt houden en achterwaarts omdat het niet te beoordelen is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:04

caro29 schreef:
PSvanLot schreef:

Waarschijnlijk dat het de beoordeling niet in de weg staat en gewoon beoordelen

Dat zou ik heel bijzonder vinden. In de reguliere proeven controleer je als jury ook het bit en de sporen en wordt er niet gestart als er niet aan de eisen voldaan wordt.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:05

Hier de punten van de 5e ook binnen! We mogen nu Z! Super blij mee *\o/* zelfs een 8,5 voor halsstrekken <<)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:14

Gefeliciteerd Flicka! *\o/*

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:15

Zoo wat gaaf zeg!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:16

Woehoe!! Gefeliciteerd Flicka12! *\o/*

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:19

Flicka12 schreef:
Hier de punten van de 5e ook binnen! We mogen nu Z! Super blij mee *\o/* zelfs een 8,5 voor halsstrekken <<)

Gefeliciteerd! Wat goed, een 8,5 voor hals strekken!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:19

Gaaf! Gefeliciteerd!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:21

Ik heb ook een sticky note op het paspoort met de informatie. In het begin zei Daffodil eens dat het zo duidelijk was, dus toen direct ook gedaan.

Gefeliciteerd Flicka12, super knap :D Nu hopen dat de wedstrijden snel weer mogen zodat je Z1 kan starten? <<)

Buxy, hier zijn ook wel andere opties benoemd zodat je toch meer op Z1 niveau beoordeeld kan worden! Ik ga niet meer M2 starten als ik de 10 punten heb, maar dat komt ook door onze situatie.

Ik heb ook mijn punten terug. Ben beoordeeld door WenK dus dat was super leuk :D Ik heb 180, dus erg blij met mijn winstpunt! En ook met het protocol, staat overal wat bij dus kan ik dan zondag met nieuwe proefje weer beter op letten!

Vond het zelf wel de beste van mijn 3 proeven en dan de laagste score. Maar kon me in alle protocollen wel goed vinden. Ik heb gewoon ook nog veel rommeltjes en fouten. En daarbij blijft de aanleuning een aandachtspunt. Nog maar 7 puntjes en dan mogen we Z1 starten, wel heel blij mee. Rijden met trens blijft voor mij altijd wel een hele aanslag icm Karel. Sinds de beperking ook wel genoeg andere paarden gereden waar ik er met rijden totaal geen hinder van had. Hoop nog veel jaar plezier te hebben met Karel, maar zou er niet weer aan beginnen met een nieuw paard als ik met proefrijden weer zoveel stugheid etc voel :')

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:26

Leuk dat je een winstpuntje hebt! :D

Hoe weten jullie toch allemaal dat je een jury uit het topic had? :Y)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:40

Ik kreeg een PB gisteren :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:43

Flicka gefeliciteerd! Een 8,5 zelfs, wat goed!!

Urosa, gefeliciteerd! Leuk dat je door een bokt jurylid bent beoordeeld. Dan kun je ook nog wat extra feedback vragen enzo :D

*refresh refresh refresh* nope helaas... :Y)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:52

mcjv schreef:
Leuk dat je een winstpuntje hebt! :D

Hoe weten jullie toch allemaal dat je een jury uit het topic had? :Y)

Ik heb al eens vaker gegevens gedeeld waardoor je kunt weten wie ik ben. Jurynr 239990, de 1e letter van mijn boktnaam is mijn voorletter, de laatste letter is de 1e letter van mijn achternaam.

Zo hebben meerdere juryleden dat al gedaan.