Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:05

Eveline77 schreef:
Dan kunnen we nu weer overgaan tot de orde van de dag... refreshen... :=

_O-
(ik lach jou uit.... en maak me er vervolgens zelf ook schuldig aan O:) :Y) )

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:06

Hier ook heel soepel ingeschreven via de app!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:12

linda2008 schreef:
Eveline77 schreef:

_O-
(ik lach jou uit.... en maak me er vervolgens zelf ook schuldig aan O:) :Y) )

Maar echt _/-\o_

LexNaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:16

Eveline77 schreef:
Al ben ik minder fanatiek daar ik geen winst verwacht.

Haha idd... inschrijving gelukt.... en hup weer aan de refresh...

Ik heb strakkies even les... ben ik weer even afgeleid van het refreshen

Sterre98

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:22

Ik betrapte me erop dat ik net ook even keek.

Heb m gisteren om 23 uur opgestuurd :+

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:37

LexNaap schreef:
Haha idd... inschrijving gelukt.... en hup weer aan de refresh...

Ik heb strakkies even les... ben ik weer even afgeleid van het refreshen

Haha same here :Y)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:42

Hier ook al weer een paar keer gekeken. Vreselijk :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:46

Blijf verbaasd over hoeveel foute filmpjes er in gestuurd worden. Nu weer een die het paard niet filmt, de sporen niet, bit niet...
Of het paspoort onleesbaar in beeld. Hallo, dat zie je toch bij het filmen?

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:47

Ben toch wel blij dat ik de inlever check heb gedaan, vorige week zondag filmpje ingeleverd en nog geen punten. Had anders toch wel zenuwachtig geworden over mn eigen inlever-skills :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:50

PSvanLot schreef:
Blijf verbaasd over hoeveel foute filmpjes er in gestuurd worden. Nu weer een die het paard niet filmt, de sporen niet, bit niet...
Of het paspoort onleesbaar in beeld. Hallo, dat zie je toch bij het filmen?

Dat 1 ding misschien een keer minder duidelijk is (vergeten bit te filmen bijvoorbeeld) dat kan nog gebeuren, maar al die dingen samen is echt heel slordig..

Als ik iemand film check ik altijd even of het paspoort goed leesbaar is voordat ik doorblader naar de volgende pagina.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:51

Ik hoop wat dat betreft wel dat we strenger mogen zijn met afkeuren als dit definitief doorgezet wordt. Geen duidelijk paspoort? Paard/sporen/bit niet voor de proef goed gefilmd? Dan beginnen we niet eens aan de rest. Tijdens de proef knippen/plakken/inzoomen/meelopen? Filmpje beëindigen en beoordeling stoppen. Een foutje maken kan en mag, maar dit loopt niet nu pas net. Juist het inzoomen is iets wat deze weken ineens heel populair is. Ik beoordeel het ingezoomde onderdeel laag met de opmerking "niet goed te beoordelen wegens inzoomen". Ik kan het nl ook echt niet fijn zien als er ingezoomd wordt tijdens het onderdeel, zelfs als het beeld niet onscherp wordt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:54

WenK schreef:
Ik hoop wat dat betreft wel dat we strenger mogen zijn met afkeuren als dit definitief doorgezet wordt. Geen duidelijk paspoort? Paard/sporen/bit niet voor de proef goed gefilmd? Dan beginnen we niet eens aan de rest. Tijdens de proef knippen/plakken/inzoomen/meelopen? Filmpje beëindigen en beoordeling stoppen. Een foutje maken kan en mag, maar dit loopt niet nu pas net. Juist het inzoomen is iets wat deze weken ineens heel populair is. Ik beoordeel het ingezoomde onderdeel laag met de opmerking "niet goed te beoordelen wegens inzoomen". Ik kan het nl ook echt niet fijn zien als er ingezoomd wordt tijdens het onderdeel, zelfs als het beeld niet onscherp wordt.

Ik doe hetzelfde, stuur ze gewoon terug. En wat ik inderdaad niet kan zien beoordeel ik lager. Net ook weer 1. M1, halthouden bij C en achterwaarts. Heb letterlijk voor beide onderdelen de knie en het dekje in beeld. Er is nog geen moeite gedaan om het in beeld te krijgen.
Wat wil je dan vraag ik me af...

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:58

Geven jullie het commentaar ook mee op het protocol? Dus dat het paspoort niet scherp is. Bit en sporen slecht te zien?

Ik heb tot nu toe maar 1 keer commentaar gehad op de filmer. Die was te wiebelig. Maar als er meer misgaat hoor ik het graag. Ik heb bijvoorbeeld ook m'n eigen draai gegeven aan het voorstellen door een voorblad te maken. Geen idee of dat wenselijk is, dat heb ik zelf zo bedacht als makkelijk.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:00

Ik hoop dat als er laag beoordeeld wordt op de foutjes zoals inzoomen dat ze het wel afleren. Nu zitten er te weinig consequenties aan, zeker als je het onderdeel wel beoordeeld alsof het volgens de regels is, ook al maak je een opmerking.

@Marjolein, ja dat geef ik aan. Voorblad is juist fijn, dan hebben we alle info in 1 oogopslag.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:02

Het lijkt me toch niet heel ingewikkeld om de bepalingen en uitleg van paardrijden.nl te volgen. Als je dat doet, kan het ook niet misgaan.

Ik zou nog wel graag advies willen over hoe de keertwending bij C te filmen als je een dichte bakrand hebt. Ik vind het dan zonde om voor dat ene onderdeel de bak te verkleinen en ik kan ook niet snel de bak inlopen. Kan ik dan gewoon de camera op de beenzetting richten voor dat onderdeel?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:03

_Anneruth schreef:
Het lijkt me toch niet heel ingewikkeld om de bepalingen en uitleg van paardrijden.nl te volgen. Als je dat doet, kan het ook niet misgaan.

Ik zou nog wel graag advies willen over hoe de keertwending bij C te filmen als je een dichte bakrand hebt. Ik vind het dan zonde om voor dat ene onderdeel de bak te verkleinen en ik kan ook niet snel de bak inlopen. Kan ik dan gewoon de camera op de beenzetting richten voor dat onderdeel?

Onderdeel op de binnenhoefslag laten rijden.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:06

Ah, goeie, Wenk. Die had ik nog niet bedacht.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:06

_Anneruth schreef:

Op de binnenhoefslag rijden, of ver genoeg richting de hoek rijden. Dat wordt ook regelmatig gedaan. Dan is de ruiter niet helemaal in beeld maar het paard wel. Dat is dan voldoende.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:08

Ik ben blij als mensen er een blaadje bij hebben. Of bij het commentaar de gegevens getypt hebben. Anderen filmen de startpas. Ook handig.

Het is dat ik hier geen filmpjes kan delen, maar wat ik in het M1 toch steeds voor ogen krijg... Ik begrijp dat echt niet. En nu zal ik hier wel weer door sommige mensen als denigrerend en negatief bestempeld worden, maar als ik steeds zeer diepe onvoldoendes uit moet delen dan zakt de moed me echt in de schoenen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:09

Dank voor je aanvulling PSvanLot.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:15

Ik heb me ook weer kunnen inschrijven. Aanstaande zondag onze eerste proef opnemen van deze periode en volgende week zondag ook weer een. Beide M1, pony voelt best fijn aan op het moment. De schouderbinnenwaarts gaat gelukkig de goede kant op en verder duim ik dat hij wat voorwaartser wordt door de herfst :+ Dan moet het hopelijk wel lukken om de M1 uit te rijden dit jaar. Nooit gedacht _/-\o_

Succes met het opnemen allemaal en met het refreshen :))

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:27

PSvanLot schreef:
Ik ben blij als mensen er een blaadje bij hebben. Of bij het commentaar de gegevens getypt hebben. Anderen filmen de startpas. Ook handig.

Het is dat ik hier geen filmpjes kan delen, maar wat ik in het M1 toch steeds voor ogen krijg... Ik begrijp dat echt niet. En nu zal ik hier wel weer door sommige mensen als denigrerend en negatief bestempeld worden, maar als ik steeds zeer diepe onvoldoendes uit moet delen dan zakt de moed me echt in de schoenen.

Snap ik. Je wil als jury toch ook het liefst iedereen blij maken met 200 punten. En niet met tegenzin een 3 opschrijven om daarna ook nog voor rot jury uitgemaakt te worden.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:31

Weten de jury's hier wat er gebeurd als ze iets onbeoordeeld terug sturen? Krijg je als deelnemer daar vanuit KNHS dan melding van?

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:33

Gisteren samen met mijn vader gefilmd (74 jaar). Ik heb ongeveer 20x gezegd: het is vandaag dinsdag 3 november, combinatie nummer.... Mijn vader met zijn grote handen en klungeligheid drukte continu op een knop of op het scherm en beëindigde daarmee elke keer weer het filmen.

En als hij dan om mijn paard heen liep, liep hij er heel kort om heen (ondanks dat ik zei dat ie afstand moest nemen) waarbij je met name de kont van mijn paard ziet en de aftekeningen aan de achterbenen slecht kunt zien. Sorry jury voor de klungeligheid! :=

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:34

Hier ook weer ingeschreven voor het nieuwe event vanaf 13-11.
Vanmiddag nog opnemen voor het event tm morgen. Dan kan het refreshen ook weer beginnen :))