[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:22

Wat goed Gomir! Mocht je je geld nog willen doneren houd ik me natuurlijk aanbevolen!

Hihi Elke trail en error doe ik ook aan!
Lithya is het bij jou wit of ook geen sneeuw gehad?

Wij hebben gelukkig geen sneeuw, daar ben ik wel blij mee.

Vanochtend Chall gereden en m'n nieuwe voortuig voor de derde keer schoon gemaakt enzo met m'n Rapide ledergel gebeuren, nu is ie eindelijk goed schoon en soepel, klaar voor gebruik. Ik snap niet dat mensen hun spulletjes niet schoon maken voor gebruik en voordelig op de foto zetten, dan kan je er veel meer voor krijgen :o
Straks maar weer even te kijken in Drachten.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:02

Straks zijn toch alleen pony's?

Nee hier thuis niets wit, maar in Wolvega wel. Is nog geen twee kilometer verderop.

Auto net opgehaald. Heel blij mee. Onderweg in Jubbega gestopt bij Blaauw kledingzaak. Mijn moeder ging mee ok de auto op te halen en die wilde daar graag kijken. Nog een leuk jack gevonden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:11

Er is vanavond ook nog finale van het landelijk M toch?
Ik heb geen zin om te gaan kijken, moet nog 5 dagen vrijwilliger zijn en nu vind ik het vooral nog heel jammer dat Bella er niet bij is :+

Wegen zijn wel goed te doen toch Lithya? Ik moet morgen vlak bij Wolvega zijn en hou niet zo van sneeuw met een vrachtwagen vol paarden :=
Gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:15

Vlakbij Wolvega? :o

Ja wegen zijn gewoon mooi schoon tot nu toe. Niets aan de hand.

Ja finale m is vanavond en nog een grotere rubriek.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:17

Sonnega ligt daar in mijn beleving best dicht bij in de buurt :P
En anders moet ik straks echt nog even op de kaart kijken waar ik heen moet :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:58

Haha, ja dan ben je mooi in de buurt. Kun je mooi door de tunnel. Rechts aanhouden en dan ben je zo in Sonnega.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:21

O ja, vorige keer moesten we via Rome en Parijs omdat ze die tunnel aan het maken waren :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 00:53

Geen jonkie Pantykous maar net zo groen als een driejarige.
Net terug van concours en nog slecht gereden ook. Tijd voor mijn bed.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 08:40

Nou, mijn concours volgende week wordt een meerdaags concours. :Y) Met overnachting voor ponypaard, dus mij hoor je niet klagen. :') Ben benieuwd hoe ze daar mee om gaat, vier rondjes in 'n weekend zouden haar best eens goed doen. Voor eens en altijd dat dressuurpaardengemiep eruit. :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:51

Oops she did it again....

*\o/* kind kringkampioen geworden. 3x op rij nu. Vorige winter in de B. In de zomer L1 en nu dus L2. Best wel trots op haar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:00

Super zeg! Gefeliciteerd!

Bunn wat leuk zo'n meerdaagse.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:02

Gefeliciteerd Anne!!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:22

Gefeliciteerd!!! En terecht dat je trots bent :Y)

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:46

Wat goed gefeliciteerd Anne!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:06

Super Anne!! Op naar de regio!!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:25

Ja hè, heb er zin in!

En gefeliciteerd Anne! :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:39

Gefeliciteerd Anne, doet ze goed!

Klinkt tof Bunn :j

Zit even de startlijst te kijken voor morgen, 80 starts in de bb en 95!! in de B :wow:

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:45

Is hier een stuk rustiger. Iets van 25 starts in de L ofzo

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:43

Oh, hier moeten ze in de L en M standaard twee (of meer) groepen maken. Volgend weekend staan er op de zaterdag bijvoorbeeld 'n stuk of 50 in de BB, en 80 in de B. Da's dan nog best heel rustig eigenlijk. :') Moet wel zeggen dat het dan toch altijd minder druk is dan het op de startlijst lijkt: er zijn er een hoop met een vrachtwagen vol jong spul. Tim Lips heeft bijvoorbeeld zowel in de BB als in de B 'n stuk of 5 startplekjes. :=

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:24

Gefeliciteerd Anne!
Jammer Urielle, wat ging er mis?

Leuk Bunn, ik ben ook es paar dagen geweest. Heel gezellig ook :)

Qua drukte is het hier gemiddeld denk ik? 80 in de B, 60 in de L of iets..

Ik ben vandaag naar Gert geweest. We hebben iets nieuws geprobeerd op het stoppen van cherry. Eerst hebben we het uitgelokt door voor de sprong echt helemaal niks te doen. Soort van 'zoek jij het maar ff zelf uit' toen stopte ze dus. Op dat moment voor de hindernis houden en haar zo on-paard-vriendelijk een gedrukt dat ze bijna door midden ging. Daarna weg draaien van de hindernis en dan absoluut er niet meer aanzitten, niet meer boos zijn dus. Dit brengt haar dus in het weigeren = pijn = ik mag nooit meer stoppen denken..

Daarna stopte ze nog 1 keer en weer hetzelfde recept. Vanaf toen, echt niet normaal jeeeeeetje wat sprong ze fijn!!! Gert had haar nog nooit zo zien springen. Super in de manieren en dat zonder enige gepor of getrek van mij. Ik mag haar dus best laten lopen, in het begin wist ze niet ze goed wat ze er mee moest met die 'vrijheid'en ging ze dus best hard. Na een tijdje begreep ze dat ze de ruimte kon nemen en dus ook een grote galop kon maken en met haar benen naar voren kon springen (snappen jullie het nog :Y) )

Zodoende kreeg ik dus eigenlijk de controle weer soort van terug. Heel apart. Maar het gaf weer erg veel vertrouwen. Als ze de ruimte krijgt om het zelf soort van op te lossen dan hebben we hele fijne afstanden en gaat eigenlijk alles heel gesmeerd :D

Dus ik ben happy haha wat een verhaal. En dan heb ik m'n hartslagmeter nog niet eens verteld :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:18

Gefeliciteerd Anne wat leuk!
Leuk Bunn, goeie oefening!
Wat fijn dat dit zo effectief is! Top!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:44

Merk dat het per wedstrijdlocatie beetje verschilt hoeveel er mee doen, NH niet zo heel veel maar meer ri Utrecht en verder kom je ook al vaak 2 groepen tegen in het L...

Goed Elke, blij met je hartslagmeter? Ik heb er nu een paar x mee gereden maar nog niet echt een trainingsplan ermee gemaakt, hoe wil jij dat doen? Of gebruik je meer om na afloop af te lezen?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:58

Ja ben er erg blij mee.
Ik begin nu eerst met aflezen hoe ze er voor staat en dan vanaf volgende week een interval training. Iedere vierde dag een training prikkel geven op bepaalde hartslag. Eerst laag tempo en dat steeds iets harder op dezelfde hartslag. Conditie training dus :) en dan gebruik ik het horloge om steeds te kijken of ik de juiste hartslag kan behouden :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:40

Wedstrijd afgelast morgen :(

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:57

Zo trainde ik vroeger ook op het strand Elke. Maar tegenwoordig heb ik daar wat minder gelegenheid voor :o
Fijn dat ze goed aanpakte!

Balen Laura. Waar zou je heen en waarom is het afgelast?

Leuk Bunn :j Ik ben laatst met de paarden ook twee keer twee dagen weg geweest, leren ze heel veel van! Had gehoopt deze week ook drie dagen van huis te zijn, maar dat ging helaas niet door :n

Vandaag met de paarden naar Sonnega geweest. Onderweg wel onverwacht even heel slecht weer met dikke sneeuwbuien, maar gelukkig niet zo glad op de weg als vorige week.
Gupje mocht voor het eerst met de 'grote' paarden mee. Meteen L in een kijkerig parcours was wel even spannend voor hem, maar tweede rondje liet hij zien dat hij er simpel over kan en liep hij met 1 foutje rond! Sprong echt heel ruig! Eddie was in het L dubbel nul en Bella sprong ook top in het M, zo'n fijn scherp beestje is dat! :+: