[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:32

gomir schreef:
mistid schreef:
Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Casago staat me heel erg aan en Cream on Top ook. Casogo heb ik gisteren gezien.

Ik was ook heel erg gecharmeerd van Casago! Vooral zijn galop, vermogen en goede achterbeentechniek maken hem voor Bella interessant. Denk wel dat hij een merrie met bloed nodig heeft als ik het paard en zijn moederlijn zo zie.
Ik denk niet dat de Baldwin bloederig genoeg is voor die hengst eerlijk gezegd.

Cream on top vind ik een leuk sportpaard, maar niet meer dan dat. Als je die gebruikt moet je het voor de kleur doen ;)

Van Floris TN verwacht ik ook niet dat die bloed mee gaat geven op deze merrie, hoewel de hengst zelf mij live heel erg mee viel!

Ik zou op deze merrie Connect wel durven gebruiken, die gaat zeker meer luxe en elasticiteit geven, maar zal wsl niet vergroten in stokmaat (is mijn eerste indruk van de veulens).

En vind het leuk dat je Gigolo van de Toekomst noemt :D Hij was gister erg gespannen, maar ik denk niet dat die een lastig karakter gaat vererven hoor. Ik heb zijn volle broer gekend, daar kon mijn zusje als 4-jarige hengst gewoon mee rondsturen en was een topfijn beestje. Heeft Sandra van de Outenaar later nog in het Z gereden volgens mij. Nothing to Lose heb ik zelf gekend en een aantal nakomelingen, ook totaal niet lastig. En die Jackson-merrie waar hij uitkomt was goud waard!
Duc de Normandie zit zo ver weg in jouw merrie dat ik daar niet zo mee zou zitten :n
(Bella is van moederskant Wellington x Farn, maar zelfs dan ben ik niet strenger dan geen Nimmerdor in de eerste drie generaties bij de hengst ;) ).

Ik ben zondagmiddag ook bij de Grote Prijs in Amsterdam Pantykous! Vond het zo leuk vorig jaar :D

Gezellig!!! Waar zit je? Vond het leuk om te ouwehoeren vorig jaar :D

gomir

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:42

Even gezocht op de computer :+
C16-56 tot 60.
Weet nog niet met wie ik er ben. Zou met mijn ruiter, zijn vrouw en zijn moeder, maar weet eigenlijk nog niet of hij Groningse kampioenschappen wil rijden. Dat hebben ze handig genoeg op diezelfde dag gepland...Anders ben ik er wsl met een paar stalgenoten, de Finse stagiaires en/of mijn zusje. Ik ga in ieder geval, kampioenschappen hoeft van mij niet zo en ik vond Jumping vorig jaar veel te leuk :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:36

Oe dan zijn er best veel van hier op JA!! *\o/*

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:05

Afbeelding

Hij is binnen!! :D

Leuk dat iedereen gaat! Veel vooral op zondag of niet?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:36

gomir schreef:
Even gezocht op de computer :+
C16-56 tot 60.
Weet nog niet met wie ik er ben. Zou met mijn ruiter, zijn vrouw en zijn moeder, maar weet eigenlijk nog niet of hij Groningse kampioenschappen wil rijden. Dat hebben ze handig genoeg op diezelfde dag gepland...Anders ben ik er wsl met een paar stalgenoten, de Finse stagiaires en/of mijn zusje. Ik ga in ieder geval, kampioenschappen hoeft van mij niet zo en ik vond Jumping vorig jaar veel te leuk :D

Dat vindt zusje best leuk eventueel :j Maar zusje moet ook rijden in Blokker, dus weet niet hoe laat dat is :P

Bedoelde je trouwens moomoo die ik wel eens reed? :+:

Top Elke! Ik heb voor paard dezelfde elektrode, de rest van m'n set is van garmin (forerunner 310xt)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:01

Ik hou je op de hoogte ;) Grote prijs is meestal vanaf 15 uur.
Die bedoel ik idd. Gaaf beest was dat! En zijn broertje Gigolo lijkt veel op hem zo vanaf de tribune :D
Had het programma niet gezien en zat net te vertellen dat hij veel leuk op een paard dat ik van vroeger kende en toen werd de afstamming omgeroepen :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:09

Hihi ja ze lijken behoorlijk op elkaar! Hij kon iig heerlijk lopen :+:

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:45

Kijk Gomir heeft er verstand van! :D Zou je mijn merrie dan ook met Gigolo dekken? Of toch eerder Connect?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:57

Gigolo lijkt in zijn springmanieren wel minder over te komen dan Connect.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:05

Is ook een beetje smaakafhankelijk. Ik ben nooit zo bang om een keer een minder commerciele hengst te gebruiken, zeker als het paard niet direct verkocht hoeft te worden.
Jij zit wsl ook niet direct aan het KWPN vast dus dan kun je best een Zangersheide-gekeurde gebruiken zoals Gigolo. Connect heeft uit zijn eerste jaargang al 77 nakomelingen en daar komen er dit jaar vast nog eens 200 bij als het niet meer is :+ En uiteindelijk is dat ook een jonge hengst en moet je ook nog maar afwachten hoe die nakomelingen het gaan doen.
Laatst bijgewerkt door gomir op 12-01-16 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:10

Hij was heel gespannen in Zuidbroek Lithya. In de Woldencup liep hij drie keer vooraan mee en in Zangersheide doen ze bij het aankeuren ook geen consessies aan het springen. Het paard is een stuk groener en anders getraind/gereden dan bij een stal als De Wiemselbach. Ik vind dat altijd heel moeilijk vergelijken op deze leeftijd :o
Ik denk wel dat het een fijn paard is, maar dat liet hij gister niet zien. Hij is wel heel aansprekend op het lijf en heeft veel lossigheid in de beweging. Zou best weleens een leuke eventer uit kunnen komen icm de Baldwin ;)

Maar Connect zou ik ook prima durven gebruiken op die merrie hoor, die had ik als jong paard in Holstein al op de korrel en hou ik ook zeker in het achterhoofd voor mijn Numero Uno. Op Bella past hij dan weer niet, daarvoor hou ik Eldorado van de Zeshoek en Casago hoog op de lijst.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 07:01

Dat zal zeker zijn dat ze bij de Wiemselbach anders trainen. Komt over of die de hengsten echt klaar maken voor de competitie. Verschil in prioriteit waarschijnlijk.

Soms is het juist leuk een minder commerciƫle hengst te gebruiken, dan heb je tenminste niet een uit een dozijn.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:23

Ik weet dat zo net nog niet met Floris Gomir, heb er wat van gezien en dat waren toch luxe veulens uit niet super bloederige merrie's.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:32

Stilte :D

Evel staat hier de hele week stil, maandag behandeld en moet even vakantie. We gaan wel zondag op concours maar goed, rondje BB en B moet kunnen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:36

Niks te vertellen :+
Heb van de week voor het eerst weer gereden, vandaag weer. Morgenavond met de hengst dressuren, zondag met de merrie voor het eerst gaan dressuren. Is niet klaar, maar mag kilometers maken bij de LRV als oefenwedstrijd. En dan volgende week rondje aspiranten als het op zondag is. Op zaterdagavond niet, want dan kan ik niet buiten losrijden en ik heb geen trek om in een bakje van 18x30 ofzo met tien man met allemaal jonge bokken los te gaan springen. Dan ben ik al zo over de mik als ik binnen moet dat ik net zo goed niet kan gaan :P

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:00

Haha, hier hetzelfde. :P Het is echt zeiknat overal, dus erg veel kan ik hier ook niet doen. Ponylief mocht vandaag aan de longe en was daar heel... blij om. Compleet uit d'r plaat. :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:55

Ik had gisteren springles! Ging echt super, heerlijk gevoel aan overgehouden :+:

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:53

Hier ook weinig te vertellen. Al bijna een maand niet meer op 't paard gezeten. :\ Menn, ik mis het.

Dior vindt de noodgedwongen vakantie niet erg. :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:59

Waar ga je heen Eva?
Ik ga zondag ook weer op wedstrijd met Mickey. Weer twee rondjes L :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:51

Hier heb ik vandaag voor het eerst met de hartslagmeter gereden. Dat ging even mis haha want ik had zelf ook een meter om. Had ik per ongeluk het horloge gesynct met paard haar sensoren en mijne. Dus die hartslag schoot van 150 naar 80 binnen 1 sec. Niet zo slim dus haha

Zaterdag springles bij Gert, dan gaan we het weer proberen :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:56

Zal wat prutsen zijn zeker elke?

Heb eergister en vanavond gereden. Hopelijk gaat het niet te hard vriezen, dan kan ik mooi wat blijven rijden. Wil wel dolgraag weer eens springen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:34

Ja het is nu nog wel beetje gedoe omdat ik nog niet alles ken. Maar dat komt wel :) steeds weer leren en ik ben vooral van de trail-error dus ja boekjes lezen doe ik niet aan ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:20

Het is niet zo moeilijk dus dat heb je snel genoeg uitgevogeld ;)

Ga je ook naar Sonnega zaterdag Lithya? Of nog steeds wedstrijdstop?

Mijn merrie mocht helaas niet lopen in Drachten dus ik hoe een slordige 600 euro over en heb onverwacht 4 dagen vrij :P Vanmorgen dus maar even naar de kapper geweest en nieuwe schoenen en spijkerbroek gescoord, dat stond al tijden op de planning :o
En vanavond hebben de guppies gesprongen. Hurricane in zijn BB-debuut een volte en een balkje, hij liep superstoer naar de finish en liet hele goede dingen zien! Gupje in zijn L-debuut 1 balkje, sprong heel ruig! Die mag zaterdag ook mooi met de 'grote paarden' mee naar Sonnega ;)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 07:38

In dit geval had het nadeel dus een voordeel Gomir.

Heb 1 keer thuis gesprongen. Mocht ik kans zien in vinkega wat sprongen te maken en denken dat ik de finish kan bereiken, geef ik sonnega misschien op.

Heb alleen de dag er voor dienst. Beetje mindere voorbereiding.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:39

Hoe oud is die merrie Urielle?

Fijn dat de paarden weer zo fijn rond gingen Gomir!