Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:24

ranna schreef:
Nu nog niet, 't is nu immers nog niet verplicht gesteld door het KNHS.
Maar dat duurt dus niet lang meer als het aan hen ligt.
April 2006 was het toch?

Toch gebeurd dit nu al bij verschillende verenigingen!!! door de KNHS aangewooekerde aansprakelijkheids-angst die er bij verenigingen heerst. Boos!
De vraag is mag dit en als iemand in de Z ( na 1 April) toch met hoed rijdt waar de betreffende vereniging een helm voorschrijft, waar sta je dan eigenlijk als ruiter/amazone Verward

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:30

Tja Scheve mond , wat overules wat idd Verward
De KNHS heeft het nog niet voorgeschreven.... mmm... maar de vereniging schrijft het toch voor...

Volgens mij kun je je gewoon aan de kledingvoorschriften houden van het KNHS. Zou je eens bij het KNHS kunnen info? Verward
De vereniging schrijft toch een wedstrijd uit voor het KNHS, kunnen die dan zelf de regels aanpassen?
Zou het echt niet weten maar ben nu wel benieuwd.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:35

Joehoe!!!! mede- hoeders, waar zitten jullie? want hoe zit dat nu eigenlijk?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:05

WWWiske schreef:
Joehoe!!!! mede- hoeders, waar zitten jullie? want hoe zit dat nu eigenlijk?

Ehhhhhhhh, misschien aan het werk? Verward

Net als ik Tong uitsteken Haha!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:24

*meld Haha! *

Als een vereniging hun onzekerheid door wil zetten door de helm voortijdig te verplichten op wedstrijden, moeten ze dit volgens de KNHS in het vraagprogramma vermeld hebben.

Geen vermelding in het vraagprogamma? Dan vervalt al de 1e 'rechtsgrond' en kan de vereniging hoog of laag springen, je rijdt die wedstrijd onder suspicien van de KNHS en worden dus 'verenigingsregels' buitenspel gezet.

Is het wel vermeld in het vraagprogramma? Dan zou ik zeggen: start toch met hoed en laat het op een proefproces uitdraaien. Ik ben namelijk heeel benieuwd naar de verklaring van KNHS en wat dus eigenlijk de status van het algemene ledenreglement is als dit soort acties uitgevoerd mogen worden.

... zou bij mij in de buurt zo'n vereniging bestaan? Ik schrijf me acuut in.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:06

yokie schreef:
*meld Haha! *

Als een vereniging hun onzekerheid door wil zetten door de helm voortijdig te verplichten op wedstrijden, moeten ze dit volgens de KNHS in het vraagprogramma vermeld hebben.

Geen vermelding in het vraagprogamma? Dan vervalt al de 1e 'rechtsgrond' en kan de vereniging hoog of laag springen, je rijdt die wedstrijd onder suspicien van de KNHS en worden dus 'verenigingsregels' buitenspel gezet.

Is het wel vermeld in het vraagprogramma? Dan zou ik zeggen: start toch met hoed en laat het op een proefproces uitdraaien. Ik ben namelijk heeel benieuwd naar de verklaring van KNHS en wat dus eigenlijk de status van het algemene ledenreglement is als dit soort acties uitgevoerd mogen worden.

... zou bij mij in de buurt zo'n vereniging bestaan? Ik schrijf me acuut in.

very suspicious die KNHS Haha!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:06

Waar het hart vol van is... Haha! Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:28

hi,hi, *LOL*

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:41

Hoe zit het nu met de actie 'dressuurhoed', al iets te melden.
Alleen positief graag Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:25

Het voltallig bestuur: Slim en Lachen en Tong uitsteken en Blond en en Schijnheilig en zijn aan het uit rusten Slapen van alle inspannende zaken van afgelopen maanden, zo kan er nieuwe energie opgedaan worden voor belangrijke gesprekken welke eind Januari gevoerd gaan worden. Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 00:24

Zij zijn groot en ik is klein! En we zijn nog druk bezig met broeden...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:21

Hmm, was het bijna vergeten maar ik heb net getekend, dus er is weer een stem bij..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:20

Eindelijk! Knipoog

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:04

Ik had dus een vraag, maar ik weet niet of ik die al een keer geplaatst heb, kon het in ieder geval niet terug vinden, maar is het nou zo dat je DIT jaar na 1 april bij de ponies in het Z ook een cap op moet, in plaats van een hoedje?

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:26

wat een ellende zeg is het echt zo erg dat er niet meer met een hoedje gereden kan worden, ik zeg maar zo veiligheid boven alles ookal denken de meeste mensen dat hun niets gebeurd maar een ongeluk kan ook door een ander komen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:40

Melanie15 schreef:
Ik had dus een vraag, maar ik weet niet of ik die al een keer geplaatst heb, kon het in ieder geval niet terug vinden, maar is het nou zo dat je DIT jaar na 1 april bij de ponies in het Z ook een cap op moet, in plaats van een hoedje?

De regel die per 1 april ingaat betreft de dressuurklassen B t/m de M2.
Voor zover ik het kan beoordelen wordt er geen onderscheid gemaakt tussen pony's en paarden.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:04

Oke bedankt!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:27

uffie26 schreef:
ik zeg maar zo veiligheid boven alles ookal denken de meeste mensen dat hun niets gebeurd maar een ongeluk kan ook door een ander komen

Helemaal mee eens! Dus iedereen aan de bodyprotector, veiligheidshelm, veiligheidsschoenen met stalen neus enz. Of beter nog afschaffen dat paardrijden dan maar...

Kijk Uffie, als het om de veiligheid te doen was was daar wat voor te zeggen.
Maar aangezien de 'ongevallencijfers' van het KNHS inclusief alles, maar dan ook alles is wat enigzins met paardrijden te maken heeft..., dus buitenrijden, jonge paarden inrijden enz. enz., zijn de cijfers niet juist.
Die geven op geen enkele manier de ongevallen op wedstrijden weer.

Ik (en velen met mij) vind dat vanaf m2 het hoedje moet blijven omdat dressuur staat voor elegantie en schoonheid.
Iets wat het KNHS maar moeilijk uit kan staan heb ik de indruk.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:07

Dank Ranna. Ik was het beu om voor de 100e keer zo'n kortzichtige reactie van Uffie's te pareren.

En al helemaal in DIT topic Haha!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:00

You're welcome Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:13

yokie schreef:
Dank Ranna. Ik was het beu om voor de 100e keer zo'n kortzichtige reactie van Uffie's te pareren.

En al helemaal in DIT topic Haha!

Ik lees er al overheen........ zucht

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:33

Ik had eerlijk gezegd ook niet de puf voor om er voor de tigste keer op in te gaan...

Thanks for your support Ranna! OK dan!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:57

Anytime Knipoog

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 22:21

Dat is kortzichtigheid waar je telkens tegenaan blijft lopen.
Mensen die niet lezen, mensen die alleen in hun eigen straatje denken en/of het hoedje een ver-van-mijn-bed-show vinden.

*zucht*
*was al in een slechte bui, wordt alleen maar slechter door die kortzichtigheid*
*zucht*

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 00:49

ranna schreef:
Helemaal mee eens! Dus iedereen aan de bodyprotector, veiligheidshelm, veiligheidsschoenen met stalen neus enz. Of beter nog afschaffen dat paardrijden dan maar...

Kijk Uffie, als het om de veiligheid te doen was was daar wat voor te zeggen.
Maar aangezien de 'ongevallencijfers' van het KNHS inclusief alles, maar dan ook alles is wat enigzins met paardrijden te maken heeft..., dus buitenrijden, jonge paarden inrijden enz. enz., zijn de cijfers niet juist.
Die geven op geen enkele manier de ongevallen op wedstrijden weer.

Ik (en velen met mij) vind dat vanaf m2 het hoedje moet blijven omdat dressuur staat voor elegantie en schoonheid.
Iets wat het KNHS maar moeilijk uit kan staan heb ik de indruk.

Tja, Nederland de verzorgingsstaat..........