Protestactie verplichten helm

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:01

Kan alleen als je zeker weet dat het een recente foto is.
Maar hoe zit het met bokkers in de ZZL etc, die zijn ook akelig stil. Ik zal geen namen noemen maar je kunt ze zelf wel verzinnen. Toch geen ZZGP complot?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:05

amondi schreef:
Kan alleen als je zeker weet dat het een recente foto is.
Maar hoe zit het met bokkers in de ZZL etc, die zijn ook akelig stil. Ik zal geen namen noemen maar je kunt ze zelf wel verzinnen. Toch geen ZZGP complot?

Wat dacht je van die clinic van eind oktober????
Geen helm te zien zo wat.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:06

Bij mijn weten heeft de ZZGP nog niet laten weten dat ze hun wedstrijden in het vervolg dan gaan organiseren met die nieuwe helmplicht, maar het door de vingers zullen zien als men met een hoed blijft rijden.....

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:42

Ik ga voor optie 2, en hoedje moet je verdienen

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:46

nobility schreef:
Ik ga voor optie 2, en hoedje moet je verdienen

ga je het ook op de website invullen?

mloews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:15

Ik vind dat er keuzevrijheid moet komen,, en het hoedje moet dus blijven..
Maar wel vanaf de Z en niet daar voor.. De Z is anders.. Ander hoofdstel (bij de paarden), bak is groter, proeven langer,puntentelling anders.. dus ook een hoedje Haha! *LOL* jahjah Bloos Tong uitsteken hahahahaha!!! (marielle nou jij weer OK dan! )

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:22

CGJ12 schreef:
OK.
Gisteren heb ik een keurig berichtje achtergelaten in het gastenboek van DVB.

Het betreft een indirect gastenboek waar de berichten pas worden geplaatst na screening van de directie van DVB.

Tot nu toe is het bericht nog niet geplaatst en heeft DVB ook anders niet gereageerd.
Mocht er iemand een nieuw bericht in het gastenboek zien gedateerd op 2 november of later, dan heeft DVB het bericht definitief gecensureerd en zullen passende maatregelen tegen Stal Van Baalen moeten worden genomen denk ik..........

Nou ik denk ik ga ik even kijken bij DVB zie ik dat ze op 12-10 het certificaat hebben ontvangen
wat houd dit nu eigenlijk in??

Citaat:
De belangrijkste eisen voor het Veiligheidscertificaat zijn: alle klanten dragen een veiligheidshelm, trainingen worden uitsluitend gegeven door gediplomeerde instructeurs, de rijbanen zijn vrij van gevaarlijke obstakels, het tuigage en de zadels worden regelmatig geinspecteerd en onderhouden en het bedrijf heeft goede EHBO-voorzieningen en een calamiteitenplan.

Een actuele lijst van gecertificeerde paardenbedrijven, geordend naar provincie, is te vinden op www.keurmerk.nl

Dus de eigen ruiters niet Verward
en de meerderheid die wel wat op het hoofd heeft is het 'doppie' Verward
zelfs twee dagen voor ontvangst nog mooie foto's te zien (onder nieuws) en iedereen zonder ... Lips are sealed

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:34

Gerrie schreef:
Dus de eigen ruiters niet Verward
en de meerderheid die wel wat op het hoofd heeft is het 'doppie' Verward
zelfs twee dagen voor ontvangst nog mooie foto's te zien (onder nieuws) en iedereen zonder ... Lips are sealed

Het lijkt mij ook erg lastig om Elisa, marrigje ,marlies en al die anderen
te verplichten met cap te rijden.Die vinden het volgens mij een beetje not-done.......
Ieder zijn eigen mening Knipoog
Maar inderdaad als ze dat certificaat hebben moeten ze zich ook aan de regels houden.Ik denk alleen niet dat de veiligheidsinspectie ze dat certificaat nog afneemt.Niet op zo'n bedrijf in ieder geval.......

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:39

kadans16 schreef:
Het lijkt mij ook erg lastig om Elisa, marrigje ,marlies en al die anderen
te verplichten met cap te rijden.Die vinden het volgens mij een beetje not-done.......
Ieder zijn eigen mening Knipoog

Ga er maar vanuit die die er ook onder vallen.

zeker als het gaat onder het mom van aansprakelijkheid valt iedereen er onder die geen deel uit maakt van de eigenarencombinatie.

Misschien dat de arbeids-inspectie hier ook bezwaren tegen gaat maken.
Het rijden van 8-10 uur per dag met zo'n ding op kan nooit goed zijn voor nek en schouders........... en dan heb ik het niet over .......... roos / eczeem en andere vormen van uitslag.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:47

Nog even verder rondgekeken.. op 27-10 stappen er zelfs ponyruitertjes rond zonder..... Scheve mond

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:54

Heeft iemand dit topic gelezen? [VN] Amazone overlijdt na val paard
Kijk door dit soort gevallen komt de paardensport nu in een negatief daglicht en door dit soort gevallen komt nu de verplichting van een veiligheidshelm.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:58

CGJ12 schreef:
Ga er maar vanuit die die er ook onder vallen.

zeker als het gaat onder het mom van aansprakelijkheid valt iedereen er onder die geen deel uit maakt van de eigenarencombinatie..

Dus Marlies en coby mogen hun nek breken en de rest niet........
Héél logisch Scheve mond
Als eigenaar hoor je toch het goede voorbeeld te geven ?
Ik vraag me af of die inspecteur op de dag van een inspectie een fikse
oogontsteking had of iets dergelijks, valt niet op hoor het voltallige
personeel zonder cap Schijnheilig

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:00

WWWiske schreef:
Heeft iemand dit topic gelezen? [VN] Amazone overlijdt na val paard
Kijk door dit soort gevallen komt de paardensport nu in een negatief daglicht en door dit soort gevallen komt nu de verplichting van een veiligheidshelm.

Ja want dit is dus gewoon hartstikke dom.nalatigheid.......
Het heeft niks met de wedstrijden te maken maar het wordt er wel in betrokken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:07

Kijk eens bij de nationale ponykaders, een hoedje is daar not done, de dames rijden allemaal met zo'n ei op hun hoofd! Zelfs zonder kinbandje!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:17

amondi schreef:
Kijk eens bij de nationale ponykaders, een hoedje is daar not done, de dames rijden allemaal met zo'n ei op hun hoofd! Zelfs zonder kinbandje!

Kijk eens bij de nationale paardenkaders, een hoedje is daar "done", de dames rijden allemaal met zo'n hoed op hun hoofd!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:23

Ik heb hersens en daarom bescherm ik ze ook Haha! Schijnheilig

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:26

soesita schreef:
Ik heb hersens en daarom bescherm ik ze ook Haha! Schijnheilig

Ik heb het gezien hahahahaha. Heb even in je profiel gekeken. En dit is niet om je af te katten ofzo, maar ik vond dit plaatje geweldig!

Afbeelding

Wat is het in godsnaam?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:32

WWWiske schreef:
Kijk eens bij de nationale paardenkaders, een hoedje is daar "done", de dames rijden allemaal met zo'n hoed op hun hoofd!

wwwiske: geen goedgekeurede veiligheidscap maar zo'n ei waarmee ikzelf 35 jaar geleden ben begonnen. Absoluut niks waard, daar rijden de meisjes mee en ze worden ook toegelaten zo tot de provinciale kampioenschappen, zonder veiligheidskinband o.i.d. Dat is al jaren verboden maar onze ponytrots trekt zich daar niets van aan. Sterker nog, als je er wat van zegt dan snoeven ze: europeesch rijden ze allemaal zo.
Of te wel de KNHS geeft zelf het verkeerde voorbeeld door dit toe te staan in hun eigen kaders, maar wij gewone stervelingen moeten aan de intregaalhelm.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:38

zie KNHS-topsport-nationalekaders-dressuur-ponies- en klik een willekeurig a kader lid aan!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:55

amondi schreef:
wwwiske: geen goedgekeurede veiligheidscap maar zo'n ei waarmee ikzelf 35 jaar geleden ben begonnen. Absoluut niks waard, daar rijden de meisjes mee en ze worden ook toegelaten zo tot de provinciale kampioenschappen, zonder veiligheidskinband o.i.d. Dat is al jaren verboden maar onze ponytrots trekt zich daar niets van aan. Sterker nog, als je er wat van zegt dan snoeven ze: europeesch rijden ze allemaal zo.
Of te wel de KNHS geeft zelf het verkeerde voorbeeld door dit toe te staan in hun eigen kaders, maar wij gewone stervelingen moeten aan de intregaalhelm.

Oh bedoel je het zo, excuse me, maar eh 35 jaar geleden zat ik nog niet op een paard, dus ik herkende het niet 1,2,3, snap nu wat je bedoeld ja. Haha!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:56

amondi schreef:
zie KNHS-topsport-nationalekaders-dressuur-ponies- en klik een willekeurig a kader lid aan!

Yep állemaal met dop!
Maar als je je Laurens Sliepenbeek in het b-kader aanklikt kom je
warempel een veiligheidshelm tegen........ Nerd

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:02

@VValar: Haha! Het is een military-helm uit Engeland. Zouden bijzonder veilig moeten zijn. Met een hoedje erover tegen weer en wind. Ik noem het ding ook wel eens mijn UFO. Ik heb ook een gewone Casco, maar de UFO gebruik ik als ik buitenrijd omdat mijn Casco verluchtingsgaten heeft waar al eens takken in blijven haken.

Zoals ik al zei: veiligheid vind ik gewoon heel belangrijk en ik heb genoeg zelfbewustzijn om er tegen te kunnen als er mee gelachen wordt. Liever idioot dan dood Haha! Cool
Laatst bijgewerkt door soesita op 02-11-04 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:03

Hee Kadans, hoe gaat ie kom je effe mee naar het hoedjesactie topic, ik moet eens even met je praten daar

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:05

soesita schreef:
@VValar: Haha! Het is een military-helm uit Engeland. Zouden bijzonder veilig moeten zijn. Met een hoedje erover tegen weer en wind. Ik noem het ding ook wel eens mijn UFO. Ik heb ook een gewone Casco, maar de UFO gebruik ik als ik buitenrijd omdat mijn Casco verluchtingsgaten heeft waar al eens takken in blijven haken.

Zoals ik al zei: veiligheid vind ik gewoon heel belangrijk en ik heb genoeg zelfbewustzijn om er tegen te kunnen als er mee gelachen wordt. Liever idioot dan dood Haha! Cool

Nou VValar, ik moet je zeggen, ik vind hem helemaal niet zo gek, je wil niet zien wat ik op mijn hoofd heb als ik het bos in ga, dat ziet er helemaal niet uit, maar ik ga dus gewoon echt niet zonder de straat op, en in de dressuurring wil ik gewoon mijn hoed op kunnen, gewoon veelzijdigheid *LOL*

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:16

Maarruhhhhhh hoe moet dat nou met die politie-agenten op wedstrijd?

Die mogen in hun uniform starten, maar dat schrijft een pet voor, maar de KNHS wil een veiligheidshelm voorschrijven, maar dat mag weer niet van de politie Verward Verward Verward

En nou???????????