Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CGJ12 schreef:OK.
Gisteren heb ik een keurig berichtje achtergelaten in het gastenboek van DVB.
Het betreft een indirect gastenboek waar de berichten pas worden geplaatst na screening van de directie van DVB.
Tot nu toe is het bericht nog niet geplaatst en heeft DVB ook anders niet gereageerd.
Mocht er iemand een nieuw bericht in het gastenboek zien gedateerd op 2 november of later, dan heeft DVB het bericht definitief gecensureerd en zullen passende maatregelen tegen Stal Van Baalen moeten worden genomen denk ik..........
Citaat:De belangrijkste eisen voor het Veiligheidscertificaat zijn: alle klanten dragen een veiligheidshelm, trainingen worden uitsluitend gegeven door gediplomeerde instructeurs, de rijbanen zijn vrij van gevaarlijke obstakels, het tuigage en de zadels worden regelmatig geinspecteerd en onderhouden en het bedrijf heeft goede EHBO-voorzieningen en een calamiteitenplan.
Een actuele lijst van gecertificeerde paardenbedrijven, geordend naar provincie, is te vinden op www.keurmerk.nl
Gerrie schreef:Dus de eigen ruiters niet![]()
en de meerderheid die wel wat op het hoofd heeft is het 'doppie'![]()
zelfs twee dagen voor ontvangst nog mooie foto's te zien (onder nieuws) en iedereen zonder ...
kadans16 schreef:Het lijkt mij ook erg lastig om Elisa, marrigje ,marlies en al die anderen
te verplichten met cap te rijden.Die vinden het volgens mij een beetje not-done.......
Ieder zijn eigen mening
CGJ12 schreef:Ga er maar vanuit die die er ook onder vallen.
zeker als het gaat onder het mom van aansprakelijkheid valt iedereen er onder die geen deel uit maakt van de eigenarencombinatie..
WWWiske schreef:Heeft iemand dit topic gelezen? [VN] Amazone overlijdt na val paard
Kijk door dit soort gevallen komt de paardensport nu in een negatief daglicht en door dit soort gevallen komt nu de verplichting van een veiligheidshelm.
WWWiske schreef:Kijk eens bij de nationale paardenkaders, een hoedje is daar "done", de dames rijden allemaal met zo'n hoed op hun hoofd!
amondi schreef:wwwiske: geen goedgekeurede veiligheidscap maar zo'n ei waarmee ikzelf 35 jaar geleden ben begonnen. Absoluut niks waard, daar rijden de meisjes mee en ze worden ook toegelaten zo tot de provinciale kampioenschappen, zonder veiligheidskinband o.i.d. Dat is al jaren verboden maar onze ponytrots trekt zich daar niets van aan. Sterker nog, als je er wat van zegt dan snoeven ze: europeesch rijden ze allemaal zo.
Of te wel de KNHS geeft zelf het verkeerde voorbeeld door dit toe te staan in hun eigen kaders, maar wij gewone stervelingen moeten aan de intregaalhelm.
soesita schreef:@VValar:Het is een military-helm uit Engeland. Zouden bijzonder veilig moeten zijn. Met een hoedje erover tegen weer en wind. Ik noem het ding ook wel eens mijn UFO. Ik heb ook een gewone Casco, maar de UFO gebruik ik als ik buitenrijd omdat mijn Casco verluchtingsgaten heeft waar al eens takken in blijven haken.
Zoals ik al zei: veiligheid vind ik gewoon heel belangrijk en ik heb genoeg zelfbewustzijn om er tegen te kunnen als er mee gelachen wordt. Liever idioot dan dood![]()