Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DemiSisa

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:48

Ik heb ook best wat wedstrijdspanning/stress. Ga daardoor toch anders rijden dus vind het onwijs lastig, want mijn paard zet zichzelf daardoor links ook vast. Ik heb ook niet door dat ik mezelf ergens vast zet, wat ongetwijfeld wel zo is.. Vind het heel lastig, want iedereen zei tegen me: word wel minder joh. Nou, nee :')

Ik probeer me vaak wel aan te melden. Maar straks met die nummers ga ik dat niet doen. Heel af en toe doet m'n voorlezer aanmelden, maar meestal doe ik het zelf. Al moet ik zeggen dat ik dus niet zo goed weet of ik dat vanaf nu nog ga doen tot de periode dat we hoofdstelnummers moeten dragen, omdat ik hier merk dat veel jury's dat toch niet verstaan/niet nodig vinden?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:00

Als jury sluit ik me aan PsvanLot, gewoon even melden. Als de jury nog bezig is kan je best even wachten maar dan blijf je zelf een beetje buiten je focus rijden omdat je aan het wachten bent tot de jury klaar is.

Ik vind het een heel goed idee die nummers maar het wordt hierdoor wel NOG minder contact. Ik vind aanmelden gewoon een soort van sociaal gewenst gedrag ofzo _O- maar het zorgt wel dat er nooit meer verwarring kan ontstaan en je krijgt een soepelere doorloop in het programma (of iig, dat is mogelijk)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:06

Ik meld mezelf ook altijd even aan, wacht gewoon tot de jury opkijkt.

Vanochtend op wedstrijdterrein gereden. Ze vond het eerst heel spannend met aan de hand losstappen maar heeft zich keurig gedragen. Dus we gaan het zien morgen. Dan is het wel buiten losrijden en de binnenbaan weer anders met hekjes en een hokje, maar dat zie ik dan wel weer. De spiegels heeft ze vast gezien. :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:18

Ik ben weer aan het trainen met mijn paard, 2 weken geleden behandeld door een Oostenrijkse veearts en mocht weer aan het werk.
Het voelt aan alsof hij op de weg terug is en we met een maand weer kunnen starten! Vanaf maandag gaat hij vol aan t werk.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:21

Fijn PSvanLot! Is er nog wat uitgekomen bij deze DA?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:35

Nadeel van geen wedstrijdervaring; ik heb geen flauw idee hoe ik een goede planning kan maken :+
Ik ben om 10.00 en de reistijd is 5 min maar m’n man kwam net met een schema waarbij we om 7 uur al weggaan en dat voelt iets te extreem maar kom zelf ook niet met iets realistisch.
Maar goed, dat is een kwestie van vaak oefenen _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:40

DemiSisa schreef:
Fijn PSvanLot! Is er nog wat uitgekomen bij deze DA?

Zat wat vast en een kleine oprekking van de banden bij zijn rechterknie. Met 10 dagen mochten we weer aan het werk, maar dat werd 2 weken ivm carnaval ;)

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:44

Selina schreef:
Nadeel van geen wedstrijdervaring; ik heb geen flauw idee hoe ik een goede planning kan maken :+
Ik ben om 10.00 en de reistijd is 5 min maar m’n man kwam net met een schema waarbij we om 7 uur al weggaan en dat voelt iets te extreem maar kom zelf ook niet met iets realistisch.

Start 10:00
Erop 9:30
Zadelen 9:15
Aanmelden 9:00
Stal weg 8:45
Poetsen/laden 8:15
Auto inpakken 8:00
Reistijd naar stal???

Om maar globaal een idee te geven. Je weet zelf wel hoelang je wilt losrijden, hoelang je nodig hebt voor poetsen etc..

Edit: Vergeet niet goed nog even naar de startlijst te kijken, die kan nog wel eens vrij laat gewijzigd worden helaas.
Laatst bijgewerkt door carina op 16-02-24 17:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:46

Selina schreef:

Ik wil wel even meedenken? :)

Voorbeeld van mijn planning:
10.55 starten
10.45 in binnenbaan voor verkennen
Uiterlijk 10.35 erop in de buitenbaan
Rondstappen aan de hand 10.25
Kwartiertje zadelen, 10.05
Dan wil ik uiterlijk 9.55 er zijn.
Half uur rijden, uiterlijk 8.25 weg. Het zal wel een minuut of tien eerder worden.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 18:29

Ik maak vaak geen planning. Bedenk wel van tevoren hoelaat ik precies weg wil maar dat is bijna altijd 2 uur van tevoren. Met een witte is het schoonmaken/toonbaar maken niet echt te voorspellen

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-24 18:38

carina schreef:
Selina schreef:

Start 10:00
Erop 9:30
Zadelen 9:15
Aanmelden 9:00
Stal weg 8:45
Poetsen/laden 8:15
Auto inpakken 8:00
Reistijd naar stal???

Om maar globaal een idee te geven. Je weet zelf wel hoelang je wilt losrijden, hoelang je nodig hebt voor poetsen etc..

Edit: Vergeet niet goed nog even naar de startlijst te kijken, die kan nog wel eens vrij laat gewijzigd worden helaas.

7u weggaan zou ik eigenlijk niet gek vinden incl vlechten, maar volgens mij hoeft het bij die van jou niet toch :P

Het lijstje hierboven is een beetje hoe ik het ook zou plannen, alle verwachte handelingen aftellen (ook zaken zoals tanken onderweg, tijd om ff naar de wc te gaan, oriënteren op het terrein als ik die niet ken etc) en altijd rekening houden dat het heel makkelijk die 15/20 min kan inlopen. Bij kleine tijdsverschillen ben je er namelijk zelf voor verantwoordelijk om op tijd aanwezig te zijn.

O ja als je überhaupt niet vaak weg gaat met de trailer (?) zou ik ook nog half uurtje extra vrijhouden voor als je paard heel spontaan beslist niet mee te willen :+ komt best vaak voor als er veel spanning in de lucht hangt, ook al is laden nog nooit eerder een probleem geweest.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:09

Bedankt voor de schema’s!
M’n paard laadt meestal in 1-2 keer.
Maar je weet het nooit met dieren _O-
Maar als ze niet wil dan graag op de terugweg O:)

Ben wel blij dat het warm is voor het wassen, wij hebben geen warm water op stal en die modder moet er wel af :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:10

Zo te zien is mijn planning altijd vele malen ruimer als bij de rest :') Ik heb een excel bestand waar ik starttijd in voer en dan rollen de andere tijden er vanzelf uit. Van hoelaat op stal zijn, hoe laat laden, hoe laat gaan zadelen en hoe laat erop enzovoorts. Maar alles bij elkaar is dat veel meer tijd als hier voorbij komt haha.
Regelmatig locaties waar ik met 5 minuten voor aanmelden al achter zou lopen op schema ook.

Aanmelden doe ik nooit meer. := Alle wedstrijden hier is het niet gewenst, die zorgen voor protocollen op de juiste volgorde en als er iemand niet is wordt die er uitgehaald. Secretariaten willen allemaal dat het vlot doorloopt, dus niet aanmelden of het kan niet eens.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:04

Selina schreef:

Ben wel blij dat het warm is voor het wassen, wij hebben geen warm water op stal en die modder moet er wel af :Y)

:') Hier ook alvast vandaag maar gewassen want zondag wedstrijd en het gaat heel veel regenen dan hoorde ik. Thuis ook alleen een buiten spuitplaats met koud water dus alles wat vandaag is gewassen scheelt weer :Y)

Hier qua schema wel een beetje hetzelfde als hierboven. Als ik met de trailer ga reken ik op een halfuur reistijd en een uur tijd daar. Omkleden, opzadelen, aanmelden, inrijden. Qua wassen en knotten ook 1,5 uur.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:33

Ik ben echt heel makkelijk in tijden lees ik wel haha.

Zorg dat ik dag vooraf al mijn spullen klaar heb liggen, maar dat is een minuut of 5 werk, ik leg het bij het opruimen al zo neer dat ik het weer kan pakken.

In de zomer uur vooraf op stal, wassen en vlechten.
In de winter half uur vooraf op stal want dan was ik de dag ervoor.

Zorg dat ik een uur vooraf op wedstrijd ben, aanmelden, opzadelen en 20 min loswerken en dan kan ie de 2060 wel in.

Hoop zo eind maart weer weg te kunnen!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:37

Oh ik heb echt wel langer nodig, maar ik ben ook nog niet zo snel met het vlechten :+ Ik probeer er ong 1,5u van tevoren te zijn om te vlechten, trailer aan te koppelen, etc. :) Ik probeer een uurtje van tevoren op wedstrijd te zijn, even rustig aanmelden, 20 minuten inrijden en 15/20 minuten zadelen. :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:39

Autumnn schreef:
Selina schreef:

:') Hier ook alvast vandaag maar gewassen want zondag wedstrijd en het gaat heel veel regenen dan hoorde ik. Thuis ook alleen een buiten spuitplaats met koud water dus alles wat vandaag is gewassen scheelt weer :Y)

Hier qua schema wel een beetje hetzelfde als hierboven. Als ik met de trailer ga reken ik op een halfuur reistijd en een uur tijd daar. Omkleden, opzadelen, aanmelden, inrijden. Qua wassen en knotten ook 1,5 uur.

Haha wij moeten om en om. Ik kom alleen waarschijnlijk als een verzopen katje aan. Leuk wandelend naar de wedstrijd en dit weer :(

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:43

Bij mij komt het nu ook nog wel precies, maar dat is vooral door mijn angst die ik heb opgelopen. Eerder was ik ook wel makkelijk. Ik reken morgen 1,5 uur voor wassen/vlechten en inpakken.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:57

xxxmh schreef:
Haha wij moeten om en om. Ik kom alleen waarschijnlijk als een verzopen katje aan. Leuk wandelend naar de wedstrijd en dit weer :(

Ik zag het :D ik ben aan het duimen voor droog weer als we op pad moeten haha.
Mocht het regenen ga ik in mijn normale rijkleding heen en kleed ik me daar wel om

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:32

Autumnn schreef:
xxxmh schreef:

Ik zag het :D ik ben aan het duimen voor droog weer als we op pad moeten haha.
Mocht het regenen ga ik in mijn normale rijkleding heen en kleed ik me daar wel om

Ga je ook lopend?
Ik doe bij m'n paard een waterdichte uitrij deken op. Misschien nog een losse hals want heb haar maandag nog geschoren. En bij mijzelf een regencape, die valt hopelijk goed over m'n benen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:53

Ja wij gaan ook lopend. Ik ga het allemaal wel zien wat voor weer het wordt zondag

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:01

Mijn planning voor aankomende zondag is als volgt:

11:38 start 1e proef
11:00 losrijden
10:30 poetsen/zadelen/mezelf aankleden
10:00 aanwezig op wedstrijd terrein
9:15 vertrekken van stal
9:00 laden
8:00 op stal, trailer aankoppelen, paardlief poetsen (mits hij niet te nat is van de regen := )

Afgelopen woensdag weer een hele fijn les gereden met Diablo. Mijn doel voor zondag is om de proeven een stuk serieuzer te RIJDEN in plaats van mee liften en lol te maken met de voorlezer :')

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:05

Dit is mijn planning voor zondag:
11.45 proef 23
11.30 proef 22
11.00-11.30 aanmelden, toilet, regenkleding uit trekken en 15/20 min losrijden
11.00 aanwezig
10.20 weg
9.55/10.00 opzadelen.
Poetsen
8.45/9.00 benen wassen als ze erg vies zijn en drogen
8.30 stal doen
8.00-8.45/9.00 buiten met hals

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 04:15

PSvanLot schreef:

Zorg dat ik dag vooraf al mijn spullen klaar heb liggen, maar dat is een minuut of 5 werk, ik leg het bij het opruimen al zo neer dat ik het weer kan pakken.

Zorg dat ik een uur vooraf op wedstrijd ben, aanmelden, opzadelen en 20 min loswerken en dan kan ie de 2060 wel in.

Bij mij gaat het precies zo !!!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:47

Getup schreef:
PSvanLot schreef:

Bij mij gaat het precies zo !!!

Ik zou nu binnen 5 minuten weg kunnen zijn. De kist waar mijn spullen in zitten staat hier in de kleedkamer klaar voor vertrek haha.