Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Autumnn schreef:Ik heb het idee dat ik alleen maar vragen aan het stellen ben sorry![]()
Mijn ruin heeft prima knotmanen, alleen 1 stukje (zo ongeveer 2 a 3 knotjes) heeft zulk dik haar, daar is echt niet netjes tegenop te knotten. Ik heb al 1 knot meer geprobeerd (dus 3 ipv 2), maar dan zitten ze zo tegen elkaar op gepropt en dat is ook niet netjes. Hoe doen jullie dat? Ik denk er zelfs aan om het daar uit te dunnen
Fly_high schreef:Uitdunnen idd, mijn paard heeft normaalgesproken manen die zo dik zijn dat ze aan beide kanten van zijn hals vallen, dan is het uitdunschaar en zo'n kam met mesje/scherp randje erin en gaan met die banaan
Ik heb een andere vraag: ik zie dat we komende wedstrijd de baan mogen verkennen, hoe ziet het in de praktijk eruit? Is het gewoon 10 minuut ofzo alvast in de ring mogen (los)rijden?![]()
Ik moet trouwens pas 18u rijden, het wordt een spannende dag vrees ik
Fly_high schreef:Uitdunnen idd, mijn paard heeft normaalgesproken manen die zo dik zijn dat ze aan beide kanten van zijn hals vallen, dan is het uitdunschaar en zo'n kam met mesje/scherp randje erin en gaan met die banaan
Ik heb een andere vraag: ik zie dat we komende wedstrijd de baan mogen verkennen, hoe ziet het in de praktijk eruit? Is het gewoon 10 minuut ofzo alvast in de ring mogen (los)rijden?![]()
Roulette_ schreef:Fly_high schreef:Uitdunnen idd, mijn paard heeft normaalgesproken manen die zo dik zijn dat ze aan beide kanten van zijn hals vallen, dan is het uitdunschaar en zo'n kam met mesje/scherp randje erin en gaan met die banaan
Baanverkennen is hier dat de ring ‘open’ is en je daar mag rijden, de jury heeft dan pauze en zit niet in het hokje. Komt de jury terug dan moet je ook de ring weer uit.
FleurSandro schreef:[ [url=m/eHhG5M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik maak knotten door het door te steken en weer verder te vlechten in de volgende pluk (haflinger met lange manen)
Suzanne F. schreef:FleurSandro schreef:[ [url=m/eHhG5M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik maak knotten door het door te steken en weer verder te vlechten in de volgende pluk (haflinger met lange manen)
Oh wauw dat heb ik nog nooit gezien! Wat gaaf. Vroeger maakte je met lange manen een matje of een hengstenvlecht. Dit ken ik helemaal niet.
Doe je dan een elastiekje aan het uiteindelijk van elke vlecht? En hoe neem je die mee dan in de volgende?