Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:54

norwayfjord: Goed gedaan en nu maar even uitzieken!
Marieke gefeliciteerd! Knap gedaan ook waar jullie vandaan komen!
Nimber ook super goed, echt een droom van mij om zo hoog te rijden!
Ik ben vast heel veel mensen vergeten en welkom aan de nieuwe mensen!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:11

cocktailtime schreef:
Ik heb nog nooit echt prijs gehad, onze ringen zijn sterk. Ik rijd meestal ergens in het midden mee.
Vaak zijn de punten in de prijzen tussen de 205 tot zelfs 220. Bizar hoog!

Heb pas geleden een online masterclass gevolgd voor perfectionisme ook. (Zag ik op facebook voorbij komen)

Ik rijd ook nooit prijzen. Fijn dat ik niet de enige ben :o We trainen gewoon door en ik hoop dat er ooit een moment komt dat het mij wel lukt.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:22

Ik ben in september BB gestart en was de enige deelnemer en kreeg dus de eerste prijs. Ik vond het echt hilarisch, maar mijn rozetten heb ik aan stal gehangen en elke dag denk ik; dat hebben we toch maar mooi gedaan. En eerlijk is eerlijk, ze liep die dag zo fijn ondanks dat het 20mm regende die dag. Mijn B debuut heb ik uitgesteld naar maart, want ik ben zelf ook behoorlijk perfectionistisch en wil niet gaan terwijl mijn paard nog niet alles kan, dat vind ik niet fair. Dus we oefenen lekker verder en tegen dan durf ik wel te gaan denk ik. En in de B met tig anderen verwacht ik geen rozetten dus ik moet maar heel zuinig zijn op deze 2 :')

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:39

Gefeliciteerd iedereen met de punten! Het ging me even te snel :')

Beterschap voor iedereen die zich niet lekker voelt! Merk dat het toch wel heerst.. Ik zou dan eigenlijk gisteravond nog zijn gegaan maar achteraf ook wel ok met het thuisblijven, moe en koud :brr:

En succes voor de gene die nog moeten vandaag!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:47

DiscoDipp schreef:
Gefeliciteerd iedereen met de punten! Het ging me even te snel :')

En succes voor de gene die nog moeten vandaag!

Heb ik ook even. Dus ik sluit me bij jou aan! Goede resultaten gezien!

Heb 2 rotte weken qua gezondheid gehad dus wel bijgelezen als ik me wat beter voelde, maar helemaal blijven hangen is het niet.
Had eerst scheur in hoornvlies, door mijn ziekte is alles qua bindweefsel en noem maar op zwak. Ook ogen dus. Dat deed echt vreselijk zeer, dus paardrijden ging voor geen meter. Iets met wind erin wat niet te verdragen was. Toen dat beter ging had ik les, maar was ze zo vreselijk stout dat het gewoon echt niet grappig was. Mijn lijf kan dat ook niet bijhouden dan, dus na week rustig aan doen en dan zo'n zware les kon ik bij fysio weer mishandeld worden. :+ en toen vaccinatie waardoor ik aantal dagen met hoge koorts op bed heb gelegen. Reageer er altijd zo heftig op, maar liever gepland ziek dan ongepland. (Elk virusje kan bij mij voor een enorme terugval zorgen en die kom ik niet altijd weer te biven, dus extra voorzichtig)

Hoop vandaag eindelijk weer een keer normaal te kunnen rijden, want voor de ziekte hadden we zadelgedoe. :+ dus de afgelopen maand misschien 3 of 4 keer normaal gereden. En aangezien mevrouw niet aan de longe mag heeft zij het dus wat rustiger aan gedaan ook.

Het perfectionisme herken ik ook trouwens. Slaat bij mij nergens op, want ik vind ons vaak nog niet goed genoeg, maar haal wel 2 tot 3 winst in 1 proef. Maar ik weet te goed wat beter kan sowieso en wat thuis beter gaat.

Nimber

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:12

Noukie waarom wil je niet meer naar die locatie? Ik zou dan gewoon overstappen. T is nog een behoorlijke tijd tot de regio en daartussen mag je niet promoveren.

Marieke mooie punten, dat perfectionistische heb ik ook wel. Ik wil ze in elk geval thuis goed voor elkaar hebben. Op wedstrijdspanning of spoken heb ik geen invloed.

Leuk nog iemand met een groot paard, mijn vorige was 178 en Ice is 188. Ik heb heel veel volte werk gedaan. Zodra ze wat tempo gingen pakken op een rechte lijn meteen weer een volte 12 meter draaien. Dan hoef je minder aan de voorkant te zitten en een je ze door de voltes. Je rechte stukken worden steeds langer en je voltes minder als je meer controle en balans houd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:25

Dat doe ik ook, nimber. Die van mij is niet groot, maar wil wel eens wat gaan rennen bij moeilijke dingen. Soms is dat zelfs gewoon galoperen :') maar precies hetzelfde, voltes om op te vangen zodat je er niet onbewust aan gaat hangen wat niks oplost. En in het begin lijkt dat alsof je bijna alleen maar voltes rijdt en geen vooruitgang, tot je wel ineens die hele lange zijde rijdt zonder versnellen.

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:56

Goede resultaten allemaal! *\o/*

Wij hebben vandaag met 182,5 en 184 punten ons debuut in het L2 gemaakt en als kers op de taart ook nog 2x de 1e prijs mee naar huis genomen! **\O/**

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:14

Mooie punten hierboven!! Gefeliciteerd!

Hier vrijdagavond weer gestart eerste rondje balk en mn beugel kwijt dus een volte gedraaid. Stond pittig hoog voor de B maar we hadden zoveel vertrouwen. 2e rondje super mooi foutloos en ze liep eindelijk goed! Ze word poeppie bang in de ring. Eerste rondje alleen maar trappen, 2e rondje kwam ze veel meer los en begon ze zelf te springen. Heel blij mee

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:03

Om nog even terug te komen op de discussie over prijzen...
Blijkt nu dat we gisteren gewoon 4e en 2e waren van de 12 *\o/*
Ik was allang helemaal blij met m'n puntjes en prijs is hier ook wel meestal 200+, dus had het totaal niet verwacht :')

Wij waren ook de laatste starter en hadden rustig aan alles ingepakt.. ik ging ervanuit dat de prijsuitreiking al geweest was omdat ik iemand met een lintje zag lopen... Dom dom haha :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 07:53

Stoer Horselover!

Marieke jammer van je prijzen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:33

Gefeliciteerd allemaal met de punten en prijzen!
Ik ben gisteren ook gestart, L2. Ik heb lekker gereden. Weinig spanning en ik kon er lekker aan rijden, ook in de galop. 2e proef ging iets minder, naar links wijken vanaf de hoefslag wist Sanaa even niet meer wat ook al weer de bedoeling was haha. En ze viel uit de galop. Maar ik was al met al tevreden. Alleen hield de jury niet van pony’s denk ik, want ik had 176 en 164 punten. Oke er was ook niet hoog gepunt, maar ik vond dit wel erg laag. Nou ja, ik had zelf een fijn gevoel na mijn proeven dus daar hou ik me maar aan vast. Ennnn doorrrr!

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:03

Dat is altijd jammer, fijn dat je zelf een goed gevoel had

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:56

Gefeliciteerd met de punten allemaal! Zie echt mooie resultaten langskomen, gaaf hoor *\o/*

Pfoeh wat een punten LaDonna, zonde zeg! Volgende keer weer beter :)

Er was afgelopen zaterdag een fotograaf op wedstrijd, zo vaak zijn die er niet dus heb 3 foto's besteld *\o/* Kan wel aan m'n kop zien dat ik niet lekker was maar ik vind het zo cute dat Diva op alle foto's haar oortjes naar voren heeft <3

Foto's door Laura Simone Fotografie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:58

Gave foto’s NorwayFjord!!

Hebben jullie nog dingen die ik niet moet vergeten zondag? Volgens mij als ik mijn paard heb, zadel, singel, dekje, jasje, plastron, laarzen, cap, paspoort en hoofdstel ben ik er wel maar ik ben beginnend :Y)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:34

Autumnn schreef:
Gave foto’s NorwayFjord!!

Hebben jullie nog dingen die ik niet moet vergeten zondag? Volgens mij als ik mijn paard heb, zadel, singel, dekje, jasje, plastron, laarzen, cap, paspoort en hoofdstel ben ik er wel maar ik ben beginnend :Y)

Gepast startgeld als het contant moet, extra elastiekjes op zak als je knotkunsten net zo slecht zijn als de mijne := en wat poetsspullen en een zweetdeken. En je goede moed ;)

Ik heb een schop onder mijn kont nodig om ook een keertje dressuur te starten, springen zit er nog minstens een maandje niet in maar het kriebelt wel heel erg om IETS te doen. Maar het zal waarschijnlijk niet perfect gaan, dus dan hoef ik het toch niet :') mijn stomme brein _-:(

cocktailtime schreef:
Ik heb nog nooit echt prijs gehad, onze ringen zijn sterk. Ik rijd meestal ergens in het midden mee.
Vaak zijn de punten in de prijzen tussen de 205 tot zelfs 220. Bizar hoog!

Dat is ook mijn ervaring, met 190-195 ben ik misschien 1x in de prijzen geweest omdat de wedstrijd zwaar onderbezet was, normaalgesproken hoef je er onder 200 niet aan te denken. Maar winst is winst he :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:39

Gewoon inschrijven! Dan ben je eens weggeweest en perfect gaat het nooit. Dat houd je met springen ook niet tegen toch ;) ik ben ook een perfectionist, maar perfect en paardrijden past niet.

Ik heb dus de 1e wedstrijd in 2 jaar gepland staan, 15 januari. Dan heb ik nog 2 maanden om überhaupt weer normaal rond te kunnen rijden want we hebben dip. Dus even weer een apk en dan verder trainen. Alleen wel op zoek naar een instructie, want mijne is met zwangerschapsverlof...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:51

Gewoon gaan, bij mij geeft een wedstrijd juist motivatie om meer te doen. Meestal dan.. :Y)

Mooie foto's!
Ik heb een lijstje voor wedstrijden op mn telefoon, maar belangrijkste is uiteindelijk zadel/singel/hoofdstel/dekje en cap. De kleding pak ik thuis al mee en de rest is bijzaak maar wel fijn hahah!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:12

Gewoon opgeven Fly_High hup }:) wat houdt je tegen?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:29

Autumnn schreef:

Dat ik niet kan rijden _O-

Nee hoor ik zie gewoon beren op de weg terwijl er niets aan de hand is, mijn paard is zo'n beetje het braafste dier van de wereld, het meest vervelende wat die weleens doet is aangalopperen in middendraf ;) dus ja worst case scenario is dat we een rommelige proef rijden, en nee, de wereld vergaat dan niet.

Maar alle andere combinaties op wedstrijd zijn gewoon zo veel beter dan wij :') is woon in een dressuurregio, je ziet hier echt serieus goede paarden en ruiters ook al in de B of L, en daar ga ik dan met mijn Henk _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:32

Leuke foto's hierboven :)

Ik moet zondag om 9 u starten, helaas haha. in het donker vlechten dan maar.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:46

Fly_high schreef:
Autumnn schreef:

Nee hoor ik zie gewoon beren op de weg terwijl er niets aan de hand is, mijn paard is zo'n beetje het braafste dier van de wereld, het meest vervelende wat die weleens doet is aangalopperen in middendraf ;) dus ja worst case scenario is dat we een rommelige proef rijden, en nee, de wereld vergaat dan niet.

Maar alle andere combinaties op wedstrijd zijn gewoon zo veel beter dan wij :') is woon in een dressuurregio, je ziet hier echt serieus goede paarden en ruiters ook al in de B of L, en daar ga ik dan met mijn Henk _O-

Snap ik hoor, maar dat moet je los van elkaar kunnen zien :) ze gaan je niet vergelijken met de vorige combinatie, maar kijken naar jou (Als het goed is). En ja, misschien rij jij krap aan een winstpunt en degene voor je er 3, maar tja, dat is dan maar zo :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:47

Robijntjah schreef:
Leuke foto's hierboven :)

Ik moet zondag om 9 u starten, helaas haha. in het donker vlechten dan maar.

Hahaha lekker Robijn!! Sterkte :Y) mijn stalgenoot moet om 8.45, ook zo’n dramatijd :') ik ben blij met mijn 15.08 en 15.23

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:58

Fly_high schreef:
Autumnn schreef:

Haha, maar gewoon lekker gaan hoor! Ook 1 puntje voor jou, is al 1 puntje!

Ik had dat vrijdagavond ook, super mooi dressuurpaard. Dus dacht al, nou daar gaan we.
Maar schijnbaar reed die een fout ofzo, want in de eerste proef had ik 200 en die maar 191.. (maar... eigenlijk nog steeds netjes natuurlijk he :+ )

In de tweede proef zat er wel weer veel verschil in. Ik 191, paard 212.. Dus dan is die kwaliteit wel weer echt verschil. Maar ach. T blijven dieren en een keer een fout en jij netjes je ding kom je al een heel eind hoor!! :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:00

Fly_high schreef:
Autumnn schreef:

Hallo, ik reed er ook rond en reed met simpele paard gewoon goed mee. Net als stalgenootjes met pony's tussen de paarden. Het gaat om eigen rijden en scores, maar betekent niet dat je kansloos bent.

En met dat hele simpele paard dat niet kon verruimen reed ik die goede paarden ook gewoon eraf soms.

Je kan het!