[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:47

Wat een goed weekend dus droversrun! Soms maken de punten totaal niet uit en gaat het gewoon om het gevoel. Spannend ook je bootcamp :) ook al gaan je wissels nog niet, zou je gewoon Z2 moeten doen en een eerlijke mening en tips kunnen krijgen over de rest, of het goed genoeg is/hoe het nog beter kan voor het Z2.

Darco wordt ook geschoren vanavond.

Had het op zich niet heel koud, was op mijn bovenlijf niet drijfnat (jasje is toch wel beetje waterafstotend) broek was wel drijf. Maar gelijk na de proef naar de veewagen (zag geen toegevoegde waarde voor beide om in de hagel en wind te blijven stappen) paard werd 2 dekens om gedaan en ik gelijk alles uit en droog vest aan met winterjas erover en mn 'wittebroekbeschermbroek' aangedaan. Dus dat scheelde enorm.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:18

@michelle: goed gedaan en nette punten voor je debuut!
@droversrun:wisselbootcamp? Benieuwd wat dat inhoud?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:49

Dat is zeker zo :) Ja daar heb je gelijk in, dan kunnen sowieso alle andere onderdelen wel beoordeeld worden of die al naar niveau zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel weet dat het allemaal een stuk beter moet voor het Z2. Ookal reden we altijd rond de 64% in het Z1 ik wil het voor het Z2 echt gewoon goed hebben en niet meer onvoldoende lengtebuiging in de appuyementen hebben bijvoorbeeld. Maar daarvoor hebben we nog wel een weg te gaan.
Haha met wisselbootcamp bedoel ik echt even de focus op de vliegende wissels in de training ;)

Fijn dat je niet compleet verkleumd bent :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:31

Mooie punten voor een debuut!!

Ben zaterdag wel gestart, maar in de autumn Desert trail. Dan zij. De Kale Duinen open gesteld voor ruiters. Je hoeft dan niet op de paden te blijven. Nu weer serieus verder en hopelijk voor volgende week beter voorelkaar.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:49

Oefendressuur zeker in het Z2 proberen daar leer je veel meer van denk ik.

Gefeliciteerd met je punten Michelle! Mooi debuut.

Dat klinkt super gaat Lithya, zaterdag was het ook super fijn weer voor zoiets.

Ik heb dinsdag weer wedstrijd en heb er super veel zin in. Veel gewerkt aan het algemene beeld en wat minder met oefeningen bezig geweest en ik ben benieuwd hoe dat in de ring zal gaan. Heb er in ieder geval heel veel zin in. Ben ook wel benieuwd hoe hij het indoor gaat doen. Hij heeft begin van het jaar 3 wedstrijden binnen gelopen en meer heeft hij nog niet gezien.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:09

Spannend Katja! Waar ga je starten?

Lithya, klinkt heerlijk! Zou zo graag willen dat Darco alleen naar buiten ging.

Oh ben zo blij, maandag nieuw zadel halen! Stalgenoot heeft dat zadel, 2x mee gereden en wow, wat zat ik er onwijs fijn op/in. EINDELIJK weer gewoon mijn mooie en stille zit, geen moeite hoeven doen km stil, los eraan te zitten. Zelfs uitstrekken was een eitje.

Ze hadden toevallig een 2e hands binnen, dus die ga ik maandag testen en meenemen. Zo blij mee.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:06

Wat voor zadel is dat? Ik ben nog niet persé gelukkig met de zadels die we hebben.

Ik ga naar Bunschoten-Spakenburg. Mooi klein wedstrijdje en dan de 17e naar Utrecht dat is de eerste selectie dus daar komen gezellig alle grote namen op af.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:10

KM Worldriding, custom mono

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:29

Hele fijne zadels zijn dat Michelle! Hopelijk gaat het wat voor je zijn!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:15

vec schreef:
Hele fijne zadels zijn dat Michelle! Hopelijk gaat het wat voor je zijn!

Bekend ermee?

Heb er 2 keer mee gereden en vond het echt fantastisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:35

Toevallig een vriendinnetje van me die er een heeft. Ik heb er over getwijfeld maar uiteindelijk gekozen voor een Brandt omdat hij om de hoek woont.

Ook super tevreden over.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:14

Misschien moet ik er ook een keer eentje proberen. Ze zitten bij mij om de hoek.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:53

Katja schreef:
Misschien moet ik er ook een keer eentje proberen. Ze zitten bij mij om de hoek.

Zeker doen! Als ik een filmpje met rijden heb zal ik het laten zien, qua verschil.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:14

Leuk vooruitzicht Michelle! Ik heb ook een paar keer op een KM zadel gereden, beviel mij toen ook super goed. :j

Spannend Katja, alvast veel succes volgende week.

Ik heb het scheren overleefd maandagavond, we zijn maar liefst 2,5 uur bezig geweest... Merrie vindt het zo ontzettend spannend, ze staat echt te trillen als een rietje. Daarom echt onze en haar tijd genomen en het stap voor stap gedaan. Hopelijk kan ze er weer even tegenaan :) . Gister weer aan de wissels gewerkt, ze zit weer in de vooral vliegen en weinig wisselen fase 8)7

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:17

Ah das minder van het vliegen! Hopelijk snel weer ontspannen.

Fijn dat het scheren gelukt is, ik kan het zelf niet. Darco moet ook altijd gedaan worden, 1e jaar volledig platgespoten, maar nu al 2 jaar zonder ook maar iets. Heel fijn iemand gevonden.

Maandag zadel halen, zoveel zin in!

Vandaag even binnenbak opgezocht en stukje kunnen laten filmen. Wel zittend op paard, dus kwaliteit is niet super. Zie vooral dat ik niet te klein moet willen galoperen, dan verliest hij ritme etc. Paar wissels die mis gingen, tenminste hij springt eerst even met 2 benen en dan netjes. Afgesloten met een heel goede (zelf meer met zit gedaan en dan gaat het beter, alleen lukt me dat niet elke keer nog) maar ach, doe het net een paar weken serieus.

https://youtu.be/iwMyOUBnXW8

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:19

Fijn paard!! Ik denk dat je heel veel winst kunt halen in de kwaliteit van de galop en daarin zal hij dan ook betere wissels gaan springen. In draf zou hij achter net beter aan mogen sluiten dan heb je ook geen verschil meer in takt tussen rechtuit en je zijgangen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:54

Katja schreef:
Fijn paard!! Ik denk dat je heel veel winst kunt halen in de kwaliteit van de galop en daarin zal hij dan ook betere wissels gaan springen. In draf zou hij achter net beter aan mogen sluiten dan heb je ook geen verschil meer in takt tussen rechtuit en je zijgangen.

Bedankt!

Verval soms id fout te klein te willen ipv klein maar wel doorspringen.

Draf heb ik het idee dat ik hem ook gewoon id weg zit als ik meer aanspanning vraag, ga dan stuiteren...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:15

Belangrijkste is dat hij achter beter blijft zakken ook als je terug sluit dat heb je ook weer voor je pirouettes. Soms krijg je eerst een stuk waar je nog moeilijker zit maar als ze echt aansluiten achter dan zit je opeens een heel stuk lekkerder. Dus even door de zure appel heen ;)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:43

Katja schreef:
Belangrijkste is dat hij achter beter blijft zakken ook als je terug sluit dat heb je ook weer voor je pirouettes. Soms krijg je eerst een stuk waar je nog moeilijker zit maar als ze echt aansluiten achter dan zit je opeens een heel stuk lekkerder. Dus even door de zure appel heen ;)

:D

Hihi thanx!

Hij houdt idd makkelijk zijn bekken/lendenen vast, dat kantelen vindt hij moeilijk. Achterwaarts merk ik dat ook. Vind het soms lastig te voelen of hij goed doorspringt of dat hij te veel gaat hupsen.

Maar ben al wel heel blij met het verschil tov paar weken geleden. Maar nog genoeg werk aan de winkel
https://youtu.be/Gy0sTvW1eHY

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:59

:oo <3 *\%/* :oo <3 *\%/* <3 :oo

Afbeelding
Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:52

Wauw die ziet er als nieuw uit

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:06

Katja schreef:
Wauw die ziet er als nieuw uit

Dat is die ook...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:16

Dan is het niet zo raar...
Ik had in mijn hoofd zitten dat je een gebruikte had gekocht.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:34

Katja schreef:
Dan is het niet zo raar...
Ik had in mijn hoofd zitten dat je een gebruikte had gekocht.

Dat was ook de planning.

Daar eerst mee gereden, maar voelde het al meteen toen ik ging zitten (en zag het ook, het was net een ander model) zat heel lekker zacht, maar ik miste de steun. (Was met gewoon zweetblad en gewoon leer)

Toen dit zadel erop gelegd, lag beter op Darco ook gelijk en tja, ging zitten en scheelde zo enorm.

Dus is deze mee naar huis gegaan... Heb zooooveel zin om morgen te gaan rijden haha

Dit is echt een droom hoor, liep vroeger al UREN bij Hypodrama rond en te dromen bij alle zadels :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:30

Mooi Michelle!! Ziet er ook uit als een zadel wat lekker zit!!