[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20872
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:07

vonneke schreef:
Tja als er niet beter gereden wordt dan kan een jury ook niet meer punten kwijt.

Ik vind het zelf ook heel vervelend als ik zit te jureren en ik kan geen hoge cijfers geven.

Klopt, heb een keer geschreven bij het M2, en daar waren geen punten, zelfs 2x een verliespunt... daarna was er veel geklaag over de jury.
Maar het was echt helemaal terecht... alleen maar trekken, plukken en schoppen, paarden op de voorhand en zonder enige vorm van lengtebuiging.
Jury legde het allemaal positief uit en ik heb heel veel commentaar kunnen schrijven waar imo mensen echt wat aan hadden. (voel de kramp ik mijn schrijf arm nog steeds na 5 maanden :') )
Beetje zelf kennis en je was wat gaan doen met de goede tips die er op stonden. Maar nee... iedereen was boos op de 'slechte' jury ^) :roll:

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:30

Bedankt voor de felicitaties, lief van jullie! :)

Gister was het een typisch 6'jes jury beetje jammer. De fouten werden wel met een 2 afgestraft, terecht maar ik hoop dan ook altijd dat er wat meer 7ens en 8ens vallen, dat was helaas niet het geval. Ik had mijn tweede proef trouwens wel een winstpunt kunnen hebben als ik niet zo dom was geweest om 3 onderdelen in de verkeerde galop te rijden 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 echt zo ontzettend stom van mezelf. Kosten me enorm veel punten (logisch)

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:33

vonneke schreef:
Tja als er niet beter gereden wordt dan kan een jury ook niet meer punten kwijt.

Ik vind het zelf ook heel vervelend als ik zit te jureren en ik kan geen hoge cijfers geven.


ja dit dus, ik doe alleen B en L, heb geen tijd voor de M cursus, maar ik zit sterk te overwegen om te stoppen. Ik vind het leuker als ik hoge punten kan uitdelen ( iemand heeft bij mij op een kring weleens 231 gereden hoor!) maar vaak is er niets van de basis in orde. Dan kom je gewoon niet ver.

En het lijkt alsof het erger wordt, dus ik merk dat ik er steeds minder energie uit haal, zonde want je wilt ruiters wel helpen,

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:34

Splinter schreef:
ja dit dus, ik doe alleen B en L, heb geen tijd voor de M cursus, maar ik zit sterk te overwegen om te stoppen. Ik vind het leuker als ik hoge punten kan uitdelen ( iemand heeft bij mij op een kring weleens 231 gereden hoor!) maar vaak is er niets van de basis in orde. Dan kom je gewoon niet ver.

En het lijkt alsof het erger wordt, dus ik merk dat ik er steeds minder energie uit haal, zonde want je wilt ruiters wel helpen,


Is het dan niet leuk om ook de instructeurscursus te gaan doen (heet geen ORUN meer toch?), en in combinatie daarmee clinics organiseren voor de basisruiters? Zo kan je ze helpen én jureren!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:37

Nou jullie mogen wel eens hier komen jureren dan... hier krijgen alle plukkers en trekkers en benenzwaaiers altijd de hoogste punten. Dat ze niet over de rug lopen en scheef zijn schijnt dan niet meer uit te maken?

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:46

Janine1990 schreef:
Splinter schreef:
ja dit dus, ik doe alleen B en L, heb geen tijd voor de M cursus, maar ik zit sterk te overwegen om te stoppen. Ik vind het leuker als ik hoge punten kan uitdelen ( iemand heeft bij mij op een kring weleens 231 gereden hoor!) maar vaak is er niets van de basis in orde. Dan kom je gewoon niet ver.

En het lijkt alsof het erger wordt, dus ik merk dat ik er steeds minder energie uit haal, zonde want je wilt ruiters wel helpen,


Is het dan niet leuk om ook de instructeurscursus te gaan doen (heet geen ORUN meer toch?), en in combinatie daarmee clinics organiseren voor de basisruiters? Zo kan je ze helpen én jureren!


heb ik ook allang :+ Doe ik momenteel niks mee :')

Nou het is niet alleen de kwaliteit van combi's het is ook de tijd die ik eraan kwijt ben, werk fulltime heb een zoontje van 3, een paard en ben bezig met een masteropleiding. Dan wil ik ook nog zelf starten in het weekend.
Dus voor jureren moet ik tijd maken, als het dan vaak tegenvalt wordt de zin om tijd te maken steeds minder :7 Dan moet je ook eerlijk tegenover jezelf en tegenover ruiters zijn en ermee stoppen.
Maar ja,ik ben er nog niet helemaal uit, want er zijn nog steeds combinaties waar je ook echt van geniet :+

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:48

Oooh jeeemig, wat een oliebol werk joh! Nee, dan snap ik de overweging des te beter!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:48

droversrun schreef:
Nou jullie mogen wel eens hier komen jureren dan... hier krijgen alle plukkers en trekkers en benenzwaaiers altijd de hoogste punten. Dat ze niet over de rug lopen en scheef zijn schijnt dan niet meer uit te maken?


tja dat blijft een eeuwige discussie :Y)

een paard in zweefdraf krijgt bij mijn geen hoge punten, maar een paard met betere kwaliteit gangen, loopt vanzelf betere punten

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:03

droversrun schreef:
Gister was het een typisch 6'jes jury beetje jammer. De fouten werden wel met een 2 afgestraft, terecht maar ik hoop dan ook altijd dat er wat meer 7ens en 8ens vallen, dat was helaas niet het geval. Ik had mijn tweede proef trouwens wel een winstpunt kunnen hebben als ik niet zo dom was geweest om 3 onderdelen in de verkeerde galop te rijden 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 echt zo ontzettend stom van mezelf. Kosten me enorm veel punten (logisch)

Balen is dat zeg! Voor je gevoel die oefeningen wel voor een 7 of 8 gereden? Stond er nog bruikbaar commentaar bij waar je wat mee kan?
En welke onderdelen heb je in de verkeerde galop gereden? Had je het puur niet door, of niet gecorrigeerd?

Ik rijd absoluut niet altijd voor de punten, maar ook om eens te kijken waar we nou staan en wat we grondig moeten verbeteren. Een jury welke matige punten geeft en geen bruikbaar commentaar baal ik dan ook goed van.
Bijna 1,5 jaar geleden ons Z debuut gehad en daarna niet meer gereden, nu weer sinds enkele weken aan het rijden en gaan ook weer starten. Puur voor de ervaring dus. Mijn pony vind alles eng dus moet weer even opnieuw in het ritme komen. Ik ben nu al zenuwachtig. :') bang dat we ons volledig voor schut zetten. :+

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:13

Ik geef mezelf niet snel een 8, maar een 7 zeker en die had ik maar 1 of 2 keer op mn protocol dus dat vind ik dan een beetje jammer. Van de contra naar contra sprong ze blijkbaar aan in dezelfe galop waardoor we op het eind dus in de contra zaten. Ik had het echt niet door anders had ik haar direct gecorrigeerd. Het gekke is ook dat ze helemaal niet zo sterk is in de contra dus dat zit ook nog niet zo lekker maar nu konden we een perfecte uitgestrekte galop in contra :+ Echt zo balen en dom van mezelf, maarja leer momentje zullen we maar zeggen...

Haha nou dat voor schut zetten zal vast wel loslopen, als je niet voor de punten gaat dan is het toch gewoon lekker weer in het wedstrijdritme komen rondje :)

Even onder de jury's hier, wat zouden jullie geven voor een kaarsrechts eenvoudige wissel. Voor de rest ook goed uitgevoerd maar wel 1,5 drafpas er tussen?

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:15

Lijkt mij geen voldoende droversrun... Maar ik ben geen jury... Hoger dan een 4 zou ik niet verwachten eerlijk gezegd... En dan vind ik de jury erg coulant.

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:18

_O- sorry ik zie het helemaal voor me, jij trots op je uitgestrekte galop, en niet door hebben dat je in contra zit. Wel echt zonde is zoiets ja! Maar dat kan iedereen eens overkomen.

Klopt, ik zie het ook als gezellig dagje uit! Maar op een of andere manier vind ik het altijd verschrikkelijk eng. :+

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:40

Ik vond het ook eng, was bang dat ik er niet tussen zou passen. Mijn laatste Z2 wedstrijd was 13 jaar geleden :D tussendoor geen officiële wedstrijden gereden omdat ik geen geschikt wedstrijdpaard had, ik moet dus even weer in het ritme komen en mezelf een schop onder mn kont geven en mn onzekerheid de deur wijzen :)

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:47

Liss, dat is dan net zo eng ja. :D Jij zou in mei toch het Z in gaan? Toch nog even uitgesteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:17

droversrun schreef:
Ik geef mezelf niet snel een 8, maar een 7 zeker en die had ik maar 1 of 2 keer op mn protocol dus dat vind ik dan een beetje jammer. Van de contra naar contra sprong ze blijkbaar aan in dezelfe galop waardoor we op het eind dus in de contra zaten. Ik had het echt niet door anders had ik haar direct gecorrigeerd. Het gekke is ook dat ze helemaal niet zo sterk is in de contra dus dat zit ook nog niet zo lekker maar nu konden we een perfecte uitgestrekte galop in contra :+ Echt zo balen en dom van mezelf, maarja leer momentje zullen we maar zeggen...

Haha nou dat voor schut zetten zal vast wel loslopen, als je niet voor de punten gaat dan is het toch gewoon lekker weer in het wedstrijdritme komen rondje :)

Even onder de jury's hier, wat zouden jullie geven voor een kaarsrechts eenvoudige wissel. Voor de rest ook goed uitgevoerd maar wel 1,5 drafpas er tussen?


een 4.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-17 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:19

droversrun schreef:
Even onder de jury's hier, wat zouden jullie geven voor een kaarsrechts eenvoudige wissel. Voor de rest ook goed uitgevoerd maar wel 1,5 drafpas er tussen?


Ik kan het niet vanuit jury perspectief zeggen, want ik jureer alleen B/L, maar ik heb daar wisselend van een 2 een 3 tot 4 op gehad.

Vaak vallen ze toch op de vh en zijn ze uit balans,spanning etc en draf wordt niet gevraagd, dus zal imo nooit een voldoende kunnen zijn.

wat had je ervoor dan? :)

en abseque dubio je zet jezelf heus niet voor schut hoor. Ik ben ook maar gewoon gegaan, als ik wacht tot ik klaar ben start ik volgend jaar nog niet :+

c_alsemgeest

Berichten: 20872
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:24

ik heb er een keer een 0 voor mogen schrijven, niet getoond omdat het volgens de jury gewoonweg geen eenvoudige wissel was als er drafpassen tussen zaten :+

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:30

c_alsemgeest schreef:
ik heb er een keer een 0 voor mogen schrijven, niet getoond omdat het volgens de jury gewoonweg geen eenvoudige wissel was als er drafpassen tussen zaten :+


Nouja, je kan de jury niet volledig ongelijk geven natuurlijk :P

c_alsemgeest

Berichten: 20872
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:31

nee klopt, streng was het wel... maar ergens ook wel kloppend.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:46

Haha dan ben ik telkens best gematst als ik jullie zo lees haha. Ik heb meestal een 5 of een 6 ervoor. Ik wil het ook niet echt een drafpas noemen maar wel nog zo'n huppeltje zeg maar.. Volgens mij heeft het bij ons nog met balans te maken dat ze het nog niet helemaal doet. Ze kan wel van galop naar stap netjes maar alleen scheef en dan scoor ik dus een 6 of een 7 en nu rijd ik ze recht maar dan nog met een hupje. Dus ik weet even niet zo goed hoe ik dat gewoon goed kan krijgen op het moment.
Ik weet dat het allebei niet is zoals het hoort, maar we moeten dan ook nog veel kilometers maken. Het is meer dat ik om me heen geen betere eenvoudige wissels zie en dan benieuwd wat zij hebben zeg maar dus ik was nieuwsgierig hoe jullie hier tegen aankijken.

c_alsemgeest

Berichten: 20872
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:51

Ik heb meestal wel hoge cijfers voor mijn eenvoudige wissels, doorgaand doet hij ze ook netjes. Soms kan die wel iets te enthousiast aanspringen, met twee achterbenen tegelijk naast elkaar :+ Maar dat kan ik voorkomen door hem goed rond te houden en rustig te laten wachten... maarja op wedstrijd lukt dat soms niet helemaal :')

Mijn knelpunten zitten vooral in mijn stap onderdelen, zijn stap is altijd zijn lastigste gang geweest, "vroegah" stapte die ook snel lateraal, maar dat doet hij gelukkig niet meer.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:53

droversrun schreef:
Haha dan ben ik telkens best gematst als ik jullie zo lees haha. Ik heb meestal een 5 of een 6 ervoor. Ik wil het ook niet echt een drafpas noemen maar wel nog zo'n huppeltje zeg maar.. Volgens mij heeft het bij ons nog met balans te maken dat ze het nog niet helemaal doet. Ze kan wel van galop naar stap netjes maar alleen scheef en dan scoor ik dus een 6 of een 7 en nu rijd ik ze recht maar dan nog met een hupje. Dus ik weet even niet zo goed hoe ik dat gewoon goed kan krijgen op het moment.
Ik weet dat het allebei niet is zoals het hoort, maar we moeten dan ook nog veel kilometers maken. Het is meer dat ik om me heen geen betere eenvoudige wissels zie en dan benieuwd wat zij hebben zeg maar dus ik was nieuwsgierig hoe jullie hier tegen aankijken.


Maar weet je zeker dat het echt zo'n huppeltje is? Soms is het beeld heel erg anders...
Althans, dat merk ik zelf wel heel erg. Dan heb ik het idee dat een overgang terug heel rommelig gaat, terwijl ik dan wel een 8 krijg. Dat was vaak zo in het M1 met die wissels door draf.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:58

Ik stuur je wel even een PB met mijn Z1 debuut anders, kun je het even zien. Dit waren trouwens nog wel de scheve wissels :+ nu doet ze ze dus wel recht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:02

c_alsemgeest schreef:
ik heb er een keer een 0 voor mogen schrijven, niet getoond omdat het volgens de jury gewoonweg geen eenvoudige wissel was als er drafpassen tussen zaten :+


een 0 is niet correct. de lijn is gereden dus soweiso een 1. Maar ook de galop voor de wissel hoort erbij.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:16

Hier moet ik veel meer de ontspanning erin krijgen, als dat lukt gaan de wissels goed :j