[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

venivedivici

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:52

Leuke fotos!

MonteKarlo ook een beetje fribsig? Haha.
Je hebt zo'n leukerd!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:57

venivedivici schreef:
Leuke fotos!

MonteKarlo ook een beetje fribsig? Haha.
Je hebt zo'n leukerd!

Dankjewel! Haha ja het kon niet normaal }:0
Wel 'jammer' dat ik in de omgang super goed met hem overweg kan maar onder het zadel is het nog niet zoveel helaas, komt dus precies hierdoor.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:04

Ghostattack schreef:
Hier ligt niet echt sneeuw, maar gewoon echt ijs. Levensgevaarlijk -O-

Helaas ging gisteren ook niet zoals gepland. Zara was echt heel vervelend onderweg naar de binnenbak. Toen we er waren afgestapt, want we moesten over een kiezelpad. Ze waren ook bezig met bladblazers en quads :+ Gelukkig vindt ze dat niet heel eng, alleen beetje spannend. Vervolgens in de binnenbak alleen maar wat aan de hand rondgestapt, ze vond het best eng. Daarna liep ze wel ontspannen. Ze zat wel vrij hoog in het stress niveau, dus ik ben er niet meer opgegaan. Ze moet de binnenbak niet gaan associëren met enge dingen namelijk. Daarnaast heb ik echt het idee dat ze last heeft van haar rug, ze doet zo vreemd als ik erop zit. Gelijk de osteopaat een bericht gedaan voor een jaarlijkse check. Als zij zegt dat het niet in de rug zit, dan ga ik voorlopig zonder zadel aan de slag om te kijken of dat veel verschil maakt. We willen eind januari/begin februari naar de zadelmaker. Eerder gaat hem helaas niet worden :=

Maar goed, terug thuis nog wel wat leuke foto's gemaakt!

[ [url=m/YN9fUM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/je3Vqb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat staan die kleuren leuk bij jullie! En mooie foto's :j
Trouwens over het zadel, de mijne heeft ook een vrij korte rug, terwijl mijn andere paard enorm lang is, dus zo lastig zoeken haha.
Heb nu een KN van 17,5 inch, maar wil eigenlijk als hij is uitgegroeid wel iets op maat laten maken. Hij is trouwens sinds hij hier is een centimeter of 5 gegroeid, beter stopt het :')

mcjv schreef:
Wat *** al dat ijs. Bij ons "helaas" geen sneeuw maar wel ijs. Dus overal glibber je alle kanten op. Net op stal geweest maar vrijwel niks kunnen doen, behalve wat sneeuw foto's maken. :+

Straks even terug om weer te stappen, ze mag namelijk nog niet in de paddock met dit been. :(
[ [url=m/bpKL8o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ai ja als alles aanvriest is er geen lol meer aan -O-
Sterkte met het stappen en het been! Wat heeft ze ook al weer ?

xVerax schreef:
Wat jammer van alle aflassingen hier! Wij hoeven maar 4 minuten met de trailer en die weg is aardig dooi aan het worden dus ik ga gelukkig zo gewoon naar crosstraining. Ben benieuwd :)

Hoe ging je crosstraining ?

Ghostattack schreef:
Vervelend he dat ijs -O- Ik ga vandaag maar niet naar stal, alles is keihard bevroren en paard vermaakt zich heus wel zonder mij :+

[ Video ]
Overigens heb ik een "Jaar lang" video gemaakt.

Leuk filmpje! Heb m helemaal gekeken haha, balen van je val! Je hebt er lang uitgelegen zeg..

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:24

Leuke foto's allemaal in de sneeuw! Ik ga zo pas naar stal. Poging tot staart en benen wassen voor morgen. Gaat vooralsnog door. Hoe is het weer bij jullie allemaal ?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:29

MonteKarlo, was een heftige val! Ik heb geluk gehad want ik ben toen in het gras gevallen. Ik loop nog steeds met enorme rugpijn dus ik wil binnenkort toch foto's laten maken. Niks helpt.. Chiropractor ook niet, dus ik ben bang dat ik gedoemd ben tot eeuwige rugpijn :=

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:32

Shelly21 schreef:
Leuke foto's allemaal in de sneeuw! Ik ga zo pas naar stal. Poging tot staart en benen wassen voor morgen. Gaat vooralsnog door. Hoe is het weer bij jullie allemaal ?

Droog maar er ligt nog een pak sneeuw en een deel van de wegen zijn niet schoon

ChuntGrander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:43

Ons doel is om dit jaar ons B-debuut te gaan maken. Vorig jaar heb ik met mijn verzorgpony onze eerste onderlinge dressuurwedstrijd samen gereden en nu zijn we van plan dit jaar ook een startpas aan te vragen. Wellicht gaan we eerst voor een dagpas om te kijken of het bij ons past.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:49

De crosstraining ging niet helemaal volgens plan.. :+ Na een minuutje of 20 had ik iets teveel vertrouwen in dat Sym het wel ging doen. Dat in combinatie met al in verlichte zit tijdens aanrijden sprong (moest van instructeur) en een niet passende afstand resulteerde in ik die in de hindernis vloog en paard dat ervoor in de ankers ging. Gelukkig was de training een uur lang dus hebben we lekker weer vertrouwen op kunnen bouwen en hebben we alsnog alles gesprongen. Ik ben alsnog heel trots op ons :D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:15

Ladygiroc schreef:
Was niet vervelend of persoonlijk bedoeld PrimaDonna :), Meer in het algemeen

Oooo nee dat begreep ik wel ;) :)

Ghostattack schreef:
Zadel is precies aangemeten vorig jaar, voor het mooie zou een maat kleiner beter zijn. Helaas heeft ze wel een korte rug en dit is al zo'n beetje het kortste zadel wat de zadelmaker had -O-
Nooit problemen gehad met dit zadel, maar nu moet ik weer terug naar de zadelmaker. Hij moet sowieso opgevuld worden :P Kan helaas pas eind januari ergens!

Als ik het budget had, dan had ik wel een nieuw custom zadel gekocht.. Maar helaas _O-

Het viel mij ook al op dat het zadel wat te lang leek.
Maar als je hem op maat hebt laten make kan het zijn dat hij nu niet meer goed ligt. Dat was bij Donna ook het probleem. Hopelijk is dat niet het geval en kan hij door eventueel wat opvullen weer een tijd mee :) Vind het wel een mooi zadel! <3

Ghostattack schreef:
Vervelend he dat ijs -O- Ik ga vandaag maar niet naar stal, alles is keihard bevroren en paard vermaakt zich heus wel zonder mij :+

[ Video ]
Overigens heb ik een "Jaar lang" video gemaakt.

Leuk je filmpje! :)

MonteKarlo schreef:
Yep vanmorgen effe gedaan!
Het begon zo... :Y)

[ [url=m/iUaAix.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar nog wel leuke foto's uiteindelijk *D

[ [url=m/lEEc6p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha zo leuk om de paarden zo blij te zien!
Heerlijke foto's! :)

Shelly21 schreef:

Het is hier koud geweest vandaag, maar de wind was vooral koud. Was de hele dag 0 graden en op een gegeven moment daarboven. Is nu flink aan het dooien. Ik begreep van Donna haar eigenaresse dat de bak vanmiddag alweer te rijden was. Vind ik helemaal niet erg aangezien ik morgen les heb!

xVerax schreef:
De crosstraining ging niet helemaal volgens plan.. :+ Na een minuutje of 20 had ik iets teveel vertrouwen in dat Sym het wel ging doen. Dat in combinatie met al in verlichte zit tijdens aanrijden sprong (moest van instructeur) en een niet passende afstand resulteerde in ik die in de hindernis vloog en paard dat ervoor in de ankers ging. Gelukkig was de training een uur lang dus hebben we lekker weer vertrouwen op kunnen bouwen en hebben we alsnog alles gesprongen. Ik ben alsnog heel trots op ons :D

O oepsie! Dat stond denk ik inderdaad niet op je to do lijstje van vandaag hahaha! :=
Geen pijn gedaan? Wel fijn dat het een uur was om daarna lekker door te kunnen rijden :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:19

roosjenat schreef:
Shelly21 schreef:

Droog maar er ligt nog een pak sneeuw en een deel van de wegen zijn niet schoon

Een pak sneeuw?
Hoe erg was het bij jou?
Hier lag alleen opgevroren hagel... :') :brr:

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:20

Nouja een pak sneeuw niet echt maar wel 10/15 cm.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:23

Nee stond zeker niet op de to do list :=. Tijdens het rijden viel het wel mee. Nu ik eenmaal stil zit begin ik wel last van mijn rug en nek te krijgen, zal wel flink spierpijn worden morgen :+

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:24

Net gelukkig Bevestiging gekregen voor 22 januari. (Is een selectie voor de drentshe dus was even bang dat het al vol zou zitten ).

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:26

roosjenat schreef:
Nouja een pak sneeuw niet echt maar wel 10/15 cm.

Zo ik blij! :')

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:27

xVerax schreef:
Nee stond zeker niet op de to do list :=. Tijdens het rijden viel het wel mee. Nu ik eenmaal stil zit begin ik wel last van mijn rug en nek te krijgen, zal wel flink spierpijn worden morgen :+

Jaa dat ga je wel voelen denk!
Had ik toen ook na de val van Don, zodra je dan stil gaat zitten voel je, je ineens 40 jaar ouder :')

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:50

@montekarlo; de binnenste banden van het hoefgewricht zijn geïrriteerd bij haar. En dankjewel!! :) Ze doet het super alleen we willen beide weer aan het werk!! Ze lijkt het stappen nu helemaal zat te worden haha.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:50

Pff.. net les gehad. Maar ging zo k*t! :( Was echt vanaf mijn kant. Denk dat het ook komt doordat ik last van mijn rug heb en dan voor Don gewoon blokkeer en haar teveel tegen hou... ging proefje oefenen maar liep ook niet zo lekker.
Dus morgen lekker longeren en dan woensdag er weer tegenaan +:)+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:53

Balen PrimaDonna! Maar dipjes zijn ook altijd wel weer even goed heb ik het idee, even een soort reality check :j Volgende keer gaat het vast weer beter!

Hier komt 14 januari de osteopaat voor Zara. Gelukkig kon ze al snel komen! Wordt dus een dure maand, maar moet echt even. Na de osteopaat gelijk afspraak maken voor zadelcheck bij Country Mill.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:21

Het was gewoon van alles wat niet lekker liep. Don werd ook alleen maar zwaarder in de hand en dan trok ik weer terug.. mijn lichaam wilde gewoon niet ontspannen :( en de eigenaresse was er ook om te kijken en baal dan zo dat het niet lekker gaat.. zo stom!
Volgende week ga ik naar vreemd terrein dus ben erg benieuwd!

Fijn dat de osteopaat al zo snel kan komen Britt!
Ik moet zelf ook even naar de osteopaat :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:24

Ja ik eigenlijk ook _O- Wil komende week even naar de huisarts, mijn rugpijn wordt namelijk met de dag extremer. Ze moeten even opnieuw foto's maken denk ik.. Denk dat er toch een wervel ooit is verschoven en dat het nu daardoor zo'n pijn doet. Daarnaast ben ik ontzettend allergisch + verkouden, dus ook daarvoor maar even iets vragen :+

Ben zo benieuwd wat de osteopaat gaat vinden bij Zara! Ik verwacht weer een blokkade in de rug net zoals vorig jaar.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:28

Prima-donna balen zeg.. maar soms heb je van die dagen.

Ghostattack hier ook al dure maand gehad!

Nou de wedstrijd ging door dus we zijn gestart! Nou was weer mega vroeg vanmorgen. Lees kwart voor 5 opstaan. 6 uur vertrek van stal. In de ring was xaffier erg bang voor iets aan de kant bij C dus heletijd spanning. Eerst kwam ik er niet eens langs. Meneer heeft ook even laten zien hoe goed hij kan steigeren. Gelukkig het meeste voor de proef. In de eerste proef bleef er hele erge spanning met name rechtsom bij de korte zijde. Midden in de proef bedacht hij er weer niet langs te gaan sprong eerst weg en kwam toen weer omhoog. Dus ook een 2 voor die oefening (geloof een overgang). Desondanks nog 184 punten. Hoe dan? Zag er beter uit dan het voelde. Proef 2 zelfde ring. Was iets relaxter bleef wel met buitenstelling langs die kant gaan helaas wel wat punten op verloren. 190 punten proef 2. En 2x een eerste plek. Nu B+9!

Afbeelding

Afbeelding

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:40

Aahh Evelien dat zijn mindere dingen!

Ghostattack heb veel dingen gehoord over county mill is dat echt zo goed?

Goed bezig shelly! Had je natuurlijk al gesproken :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:54

Venividivici, het schijnt van wel! Dus ik vind het het proberen waard :) Wel een uurtje met de trailer voor ons, maar wij hebben hier zo weinig goede zadelmakers in de omgeving.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:55

PrimaDonna_ schreef:
Pff.. net les gehad. Maar ging zo k*t! :( Was echt vanaf mijn kant. Denk dat het ook komt doordat ik last van mijn rug heb en dan voor Don gewoon blokkeer en haar teveel tegen hou... ging proefje oefenen maar liep ook niet zo lekker.
Dus morgen lekker longeren en dan woensdag er weer tegenaan +:)+

Pff balen zeg! :(:) Heb je vaker rugpijn ?
Inderdaad misschien dat het donderdag weer beter gaat!

Ghostattack schreef:
Balen PrimaDonna! Maar dipjes zijn ook altijd wel weer even goed heb ik het idee, even een soort reality check :j Volgende keer gaat het vast weer beter!

Hier komt 14 januari de osteopaat voor Zara. Gelukkig kon ze al snel komen! Wordt dus een dure maand, maar moet echt even. Na de osteopaat gelijk afspraak maken voor zadelcheck bij Country Mill.

Oh Countrymill! Daar wil ik ook heel graag heen, maar dan moeten we met de trailer daar heen, omdat ze niet zomaar aan huis komen las ik op hun site, en ik zie het niet zo zitten met die idioot van mij dan ergens heen te moeten..

Shelly21 schreef:
Prima-donna balen zeg.. maar soms heb je van die dagen.

Ghostattack hier ook al dure maand gehad!

Nou de wedstrijd ging door dus we zijn gestart! Nou was weer mega vroeg vanmorgen. Lees kwart voor 5 opstaan. 6 uur vertrek van stal. In de ring was xaffier erg bang voor iets aan de kant bij C dus heletijd spanning. Eerst kwam ik er niet eens langs. Meneer heeft ook even laten zien hoe goed hij kan steigeren. Gelukkig het meeste voor de proef. In de eerste proef bleef er hele erge spanning met name rechtsom bij de korte zijde. Midden in de proef bedacht hij er weer niet langs te gaan sprong eerst weg en kwam toen weer omhoog. Dus ook een 2 voor die oefening (geloof een overgang). Desondanks nog 184 punten. Hoe dan? Zag er beter uit dan het voelde. Proef 2 zelfde ring. Was iets relaxter bleef wel met buitenstelling langs die kant gaan helaas wel wat punten op verloren. 190 punten proef 2. En 2x een eerste plek. Nu B+9!

[ [url=m/3newtH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Eoxjl1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Whoah gefeliciteerd zeg! Super knap gereden zo met de spanning vanaf zijn kant.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:03

MonteKarlo, schijnt dat ze wel wat gewend zijn met idiote paarden. Dus daarom durf ik met mijn stresskip ook wel te gaan :))