[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:35

Wij zijn het indoor seizoen goed begonnen! Zesde plaats met 74.5 stijlpunten. Enorm tevreden en blij zoals ze rond sprong. Volgende week zijn wij wel toe aan ons L debuut *\o/*

Afbeelding

Kaitlyn

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:06

Ik ben deze week niet zo actief geweest en nu ook nie zoveel tijd, maar zag inderdaad dat Laseur afgelast is. Ik baal er flink van, had er juist zo'n zin in!

Vandaag naar Rhenen geweest, 1e parcours dubbel foutloos en 72,5 stijlpunten en een 1e plaats! *\o/*
2e parcours 2 balkjes helaas, ze werd te gehaast maar ik ben heel tevreden. :j

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:25

Gefeliciteerd allebei!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:30

Er zijn ook wel indoor SGW wedstrijden!

Gave foto hierboven en beide gefeliciteerd met de mooie resultaten. :D

Ik ben vandaag weer eens op ons dressuurpaard geklommen, misschien dat ze toch een carrière switch moet gaan maken. :roll: :+
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:18

Indoor SGW is vaak ook nog laagdrempeliger dan de normale. Leuke afwisseling is dat misschien voor Mick. Maar hij was toch ook al wat ouder met al wat meer ervaring? Of heb ik dat even mis. Misschien is hij gewoon klaar met de 'sport'?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:42

Zo, mijn dag kan niet meer stuk!
Vosje haar debuut een 3e prijs mee naar huis genomen. Ze heeft flink door het land lopen rennen gister en was vandaag nog wat tam... maar sprong wel fijn. 75 punten in de barrage van 1e parcours maar helaas 2 balken. 2e rondje foutloos en 75.5 mer haar BB80 gesprongen.

Andere B gesprongen en sinds lange tijd foutloos! Foutloos 1e parcours, foutloze barrage. 2e rondje 1 balk en 64 punten. Volgens mij 1e rondje ook zoiets stijlpunten. Maakt me niet uit! Ben rond! En foutloos! Top :)

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:49

Mooie resultaten allemaal! :D jammer van laseur, maar ook fijn dat er een nieuwe bodem in komt. Heb nu voor zaterdag maar in Lelystad ingeschreven.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:53

Netjes vibabu!
Hij is 15 Carola. Dat kan ook idd. Zijn misschien mensen die interesse hebben in hem en volgens mij ook geen wedstrijd ambities hebben dus dat zou evt ook nog wat zijn

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:41

Dat is misschien wel een goede laura,als je daar zelf een goed gevoel bij hebt natuurlijk. Gaat ie met actief pensioen zoiets? En hoeft ie niet meer te presteren.

Goede resultaten zeg! Gefeliciteerd!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:54

Je kan hem ook aan leuk ruitertje verleasen die niet de sport in wil maar wel een leerpony heeft! En hij blijft bij jou!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:15

Ziet er goed uit Elitdeux!
Eclipse word wel echt steeds leuker Elysa!
Netjes Kaitlyn :)

Ja zoiets idd Kayleigh :P
Verleasen zit ik ook wel aan te denken maar ik wil dan zelf nog heel graag weer 1 erbij en als ze dan stoppen met leasen zit ik ineens met drie paarden. Dat is niet zo handig denk ik :')
Echt super lief van jullie dat jullie zo meedenken :D

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:05

Mooie resultaten allemaal!

Mijn paard wordt wat ongeduldig van het niks doen :+
Gelukkig herstellen de wonden al aardig, ook best snel.
Er hangen nu overal losse korsten/vellen aan.

Ben voor nu maar met ons pony veulen aan de slag :)
Wat een draakje soms.. }>

Heb even een kort filmpje van hem gemaakt

https://www.youtube.com/watch?v=c3NURXMD0g4

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:18

Heeft iemand misschien wat tips voor mij?
Ik heb vandaag B en L gestart, dit doe ik sinds een paar weken eigenlijk.
Normaal gesproken is hij in de B dan wat loperig, maar nog wel goed te rijden, en in de L let hij zelf wat beter op en is dan super fijn te rijden.

Vandaag was het echter zo dat het parcours bijna gelijk bleef in de L alleen een dubbel er bij in, maar de rest echt het zelfde. Dan is ze in de B gewoon hetzelfde als normaal, maar op de een of andere manier weet ze dan de weg en begint echt als een malle te racen. Echt niet te houden. In het parcours 2 keer stilgezet en opnieuw aan gegaloppeerd, maar. Mevrouw word er gewoon niet anders van. Thuis of tijdens de les doet ze dit eigenlijk nooit. Puur op concours als ze de weg in het parcours weet... hoe kunnen we dit oplossen.
Op dat moment reageert ze niet meer op mijn zit, als ik mijn hand echt sluit heb ik wel het idee dat ze iets langzamer gaat, en op het moment dat ik haar dan weer iets lucht geef racet ze weer vrolijk verder.

Mijn instructrice opperde al om gewoon 2 keer L te starten waarvan het 2e rondje hc en dit als 'leer' rondje te gebruiken en haar gewoon elke keer stil zetten als ze het tempo overneemt

Iemand nog ideeen?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:30

Wordt hij van stilzetten niet nog heter dan?
waarom start je flexibel? Als hij in het L beter springt en meer oplet kan je toch juist beter 2x L gaan springen?
Hier was vandaag zelfs 2x precies hetzelfde rondje in de B. Ik hoef dan amper meer te sturen..... hij weet de weg. Maar voor mij werkt dat want daar voelt hij zich zekerder door worden :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 06:41

Dat werkt voor mij ook tegen, ooh baas dit red ik zonder jou ook wel wordt het dan :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:16

Ander bitje erin doen? Hoeft helemaal geen scherp bit te zijn maar gewoon zodat je net iets meer controle hebt.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:20

Wat ze hierboven hebben genoemd sluit ik mij bij aan. Of misschien eens een oefen parcours rijden? Dat je dan hetzelfde rondje ook nog eens rijdt en misschien dat je dan tot een oplossing kan komen met bijv je instructrice?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:43

Hahaha wij hadden zon pony zodra die de bel van beginnen hoorde nam ze een sprint naar de hindernis :') is wel lastig op te lossen als ze eenmaal rondje kennen om dan de rust te bewaren en zeker als ze het thuis niet doen!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:54

Ik zag laatst iemand rijden, ben uitgegaan van hetzelfde probleem. Die kwam in de B met een normaal bitje en in de L met een hefboom bit, geloof een passoa.

Ik vraag vaak aan de organisatie of ik begin B mag starten en begin L, dan kan ie de rest van de B nog op de kar. Dan zou je dan bitje kunnen wisselen.
Misschien dat als je 4/5 keer met dat bit gereden hebt het tweede parcours dat ie daarna wel weer goed reageert op normale bit...

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:56

Even een kleine spam trouwens... Wij hebben sinds gister een nieuw gezinslid!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:57

Lief hondje!!!!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:29

Wat lief!

Mijn merrie deed dat ook maar dan ook thuis en op wedstrijd. Die reed ik uiteindelijk maar met een beval bitje en dat had ik nog een soort rem. Van stoppen werd zij ook alleen maar boos/heet. Dus verder dan dat kan ik je niet helpen..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:48

Ahh Adrienne wat lief!

okdoei, wat lastig zeg! Doet ze dit ook als je 2 rondjes L start?
Eventueel een ander bitje? Ik heb voor Gibbie een bit van Sprenger wat een gewone dubbelgebroken watertrens is, maar zodra zij sterk wordt het een stangetje wordt en ik op dat moment iets meer kan zeggen. Werkt voor haar top. :j

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:32

:wave:

Laura, jeetje wat balen zeg van Mick.. Lijkt mij enorm frustrerend.. Ook omdat hij als hij het doet ook echt super doet. Hem tijdelijk laten rijden door een ander vind je niks? Om te kijken of diegene het kan oplossen?

Marjolein, wat goed! Gefeliciteerd! Ik zie dat je in Wageningen woont. Waar staat je paard? :)

Leane, zag het al op facebook. Super goed! Gefeliciteerd! Wat een heerlijk paard heb je ook!

Change3x, wat leuk dat hij t zo goed doet!

Vibabu, wat goed! Gefeliciteerd! Dat is nog eens een debuut. :D

Simondesteny, <3 <3 <3 Super schattig!

okdoei, ik zou denk ik ook een oefen parcours gaan rijden met instructeur erbij en kijken wat die zegt. Of ergens naar een locatie gaan waar een parcours staat en daar bewust parcoursmatig trainen. Als hij dan te heet wordt kan je altijd een volte maken tot hij weer bij jou is en dan verder. En ik weet niet met wat voor bit je rijdt? Maar ik zou het eerst zou gaan trainen denk ik.

Adrienne, wat een schatje! <3

Wij zijn erg druk bezig met een changementje, maar jeetje wat vind ik dat lastig. Met een balk lukt het makkelijk. Zonder balk vertikt hij het om achter over te springen..

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:37

Nann__ dankjewel! Klopt, ik studeer daar zelf en woon daar op kamers. Het paard dat ik rij staat in Almelo. Probeer ieder weekend bij mijn ouders te zijn en doordeweeks ook nog een keer richting het oosten te gaan. :D