Dressuurproeven 2016

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:25

heidiLOVER schreef:
Ik ga a.s. zondag ook voor het eerst proef 17 en 18 rijden, ben heel benieuwd hoe het gaat!
Hebben de galopstukjes gisteren vooral veel geoefend, ze dacht namelijk steeds dat we een volte gingen maken ipv een halve volte de andere kant op in contra, raakte ze in de war en ging ze haar eigen weg maar gewoon volgen :+
Heb ze ook geoefend in de les en toen mijn instructrice het laatste stukje met afgroeten voorlas had ik ook echt zoiets van huh nu al? :P Wij zien het maar gewoon als een leuk oefenrondje!

Hier ook zondag proef 17 en 18! Die van mij raakt ook nog in de war van de contra op de volte. Contra heeft ze op zich geen moeite mee, maar dat dat zo vanuit de volte moet, vind ze maar raar! Ook vind ik de stukjes vlak voor de galop allemaal kort op mekaar. Van middenstap-draf-galop en halsstrekken in draf-oppakken-galop. Het is even wennen, maar ik weet zeker dat ik ze na een paar keer wel fijn vind.
Al is de bedoeling om volgende maand over te gaan naar de M2.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:37

Naath86 schreef:
heidiLOVER schreef:
Ik ga a.s. zondag ook voor het eerst proef 17 en 18 rijden, ben heel benieuwd hoe het gaat!
Hebben de galopstukjes gisteren vooral veel geoefend, ze dacht namelijk steeds dat we een volte gingen maken ipv een halve volte de andere kant op in contra, raakte ze in de war en ging ze haar eigen weg maar gewoon volgen :+
Heb ze ook geoefend in de les en toen mijn instructrice het laatste stukje met afgroeten voorlas had ik ook echt zoiets van huh nu al? :P Wij zien het maar gewoon als een leuk oefenrondje!

Hier ook zondag proef 17 en 18! Die van mij raakt ook nog in de war van de contra op de volte. Contra heeft ze op zich geen moeite mee, maar dat dat zo vanuit de volte moet, vind ze maar raar! Ook vind ik de stukjes vlak voor de galop allemaal kort op mekaar. Van middenstap-draf-galop en halsstrekken in draf-oppakken-galop. Het is even wennen, maar ik weet zeker dat ik ze na een paar keer wel fijn vind.
Al is de bedoeling om volgende maand over te gaan naar de M2.

Inderdaad, contra kan mijn pony wel, maar zo vanuit een volte is toch wel een beetje gek :=
Achja, we zullen allemaal niet de eerste zijn die dit weekend voor het eerst de nieuwe proeven gaan rijden! Ik ben erg benieuwd hoe iedereen ze gaat rijden :) Succes Naath!

Anoniem

Re: Dressuurproeven 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:44

Die contra is het de kunst het echt als een halve volte te rijden en niet als een soort vierkant wat je veel ziet gebeuren. Opvangen en op het achterbeen houden. In training rij ik wel achtjes wordt het ook fijner van!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:53

Yvank_ schreef:
Die contra is het de kunst het echt als een halve volte te rijden en niet als een soort vierkant wat je veel ziet gebeuren. Opvangen en op het achterbeen houden. In training rij ik wel achtjes wordt het ook fijner van!

Probleem is dat ik zelf heb gemerkt dat ik de volte al snel te klein rij.. Het ligt puur bij mijzelf, dus met wat training komen we er wel. De contra is het probleem niet, meer die omstelling dat de volte ineens de andere kant op gaat.. Vind het verder wel een leuke oefening!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:48

Had vandaag geen moeite met de nieuwe proeven. Wat dan ook in een monsterscore van 202,5 punten resulteerde *\%/*

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:54

FriesWytske schreef:
Had vandaag geen moeite met de nieuwe proeven. Wat dan ook in een monsterscore van 202,5 punten resulteerde *\%/*

Top! Ik moet maandag, ben benieuwd :') :')

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:06

Hier 184.5 en 207.5 8)7 in het L2. Uitrekenen duurde wel wat langer, programma van de KNHS scheen niet zo best mee te werken.

Vind de proeven zelf echt wel veel fijner.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:42

Ik reed gelijk verkeerd :+ zat zo in mijn hoofd met dat M-F middendraf Moest ipv van hand veranderen, maar dat bleek dus bij de 2e proef pas te zijn.. Oeps! Desondanks 2 winstpunten. Ze zijn leuk om te rijden!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:15

Gister de L2 voor het eerst gereden met de nieuwe proeven. Ik vond ze eigenlijk verrassend fijn rijden! Ik had nog geen halve punten gekregen.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:44

Afgelopen zaterdag de nieuwe proeven gestart. Ik rijd nog maar B, maar toch vond ik het fijner rijden al zijn de verschillen maar heel klein. En ik heb ook halve punten gehad :) en winst. Dus ik ben helemaal blij

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:04

En hoe vind iedereen de nieuwe proeven nadat ze nu bijna een maand gereden zijn?

Hier nog steeds zeer positief over de nieuwe proeven.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:17

Ik heb net proef 13 en 14 gereden. Vind ze beide heel fijn en vooral het feit dat je zelf mag kiezen of je gaat lichtrijden of doorzitten. Het halsstrekken in beide proeven vind ik wel erg kort (halve volte) en het teugels op maar maken tussen X en B en vervolgens bij B rechtsaf is echt niet te doen! Maar afgezien van dat vind ik het fijne proeven. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:18

Net B proefje gereden.
Vond ze fijn, en omdat sommige onderdelen vlug na elkaar zijn kan mijn paard geen smoesjes meer bedenken om er onderuit te komen.

Moet nog wel even oefenen op het binnenkomen :+.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:19

@ Ilona_Mambo Je weet dat je niet meer tot de knieën hoeft te laten hals strekken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:21

Ik heb gisteren proef 17 en 18 gereden (M1). Had niet geoefend. Maar ging ons prima af!
Enige fouten waren te wijten aan mijn rijden, maar paard was prima klaar voor deze proeven. Eén proef op film, en ik moet zeggen, ik vind het erg prettig kijken. Geen ellenlange proef meer, geen grote grijze stukken meer. Nee, ik hou er wel van!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:27

Janine1990 schreef:
Ik heb gisteren proef 17 en 18 gereden (M1). Had niet geoefend. Maar ging ons prima af!
Enige fouten waren te wijten aan mijn rijden, maar paard was prima klaar voor deze proeven. Eén proef op film, en ik moet zeggen, ik vind het erg prettig kijken. Geen ellenlange proef meer, geen grote grijze stukken meer. Nee, ik hou er wel van!

Dit inderdaad!

Moest laatst wat M/Z proeven voorlezen, en het gaat wel snel! Om te kijken ook leuker, om te lezen is het soms even wat vlugger haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:32

Ik moet zeggen, had m'n voorlezer gewaarschuwd. Normaal oefenen we nieuwe proeven altijd eventjes. Maar dat lukte deze keer helaas niet.
Het ging echter prima.

Maar ik denk inderdaad dat je als voorlezer minder tijd hebt om te kijken. :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:34

Janine1990 schreef:
Ik moet zeggen, had m'n voorlezer gewaarschuwd. Normaal oefenen we nieuwe proeven altijd eventjes. Maar dat lukte deze keer helaas niet.
Het ging echter prima.

Maar ik denk inderdaad dat je als voorlezer minder tijd hebt om te kijken. :P

Vooral snel spieken, en dan vragen mensen wat vond je er van?
Uuh, heb zo'n 30 seconden kunnen kijken :').

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:34

De ruiter/amazone moet nu echt zelf de proef ook kennen, omdat het zo snel op elkaar volgt. Terwijl die er vroeger nog wel mee weg kon komen als hij/zij hem niet goed kende.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:39

Ess_Ramona schreef:
Vooral snel spieken, en dan vragen mensen wat vond je er van?
Uuh, heb zo'n 30 seconden kunnen kijken :').

_O-
Blij dat ik nooit meer hoef voor te lezen :P

FriesWytske schreef:
De ruiter/amazone moet nu echt zelf de proef ook kennen, omdat het zo snel op elkaar volgt. Terwijl die er vroeger nog wel mee weg kon komen als hij/zij hem niet goed kende.

Dat idee had ik vooraf inderdaad ook! Maar de eerste proef lukt me toch altijd beter dan de tweede. Gelukkig was het beide keren niet nodig. Maar ik ga er wel meer mijn best op doen. :j

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:10

Dat weer ik FriesWytske, ik liet hem daarom mooi een stukje minder ver halsstrekken dan normaal en krijg ik een 5 met als commentaar: moet meer. :? Terwijl het wel echt halsstrekken was, mijn pony haalt daar normaal 8en op

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:11

Rij de proeven uit het hoofd. Gister proef 21 en 22 van de m2. Vind die wel een stuk soepele lopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:14

Ilona_Mambo schreef:
Dat weer ik FriesWytske, ik liet hem daarom mooi een stukje minder ver halsstrekken dan normaal en krijg ik een 5 met als commentaar: moet meer. :? Terwijl het wel echt halsstrekken was, mijn pony haalt daar normaal 8en op

Grote kans dat je pony daardoor achter de loodlijn bleef, ja dan moet je meer inderdaad :j

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:37

Volgens mij meld ik me steeds aan voor de verkeerde wedstrijden want de afgelopen 3 zijn al afgelast... Nu heel hard duimen dat die van dinsdag wel door gaat, maar daar is nog steeds geen startlijst van...

Heb nu wel extra lang kunnen oefenen..:p

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:32

Vandaag voor het eerst de nieuwe proeven echt op wedstrijd gereden. Het is toch best een pittige proef wat snel gaat dus ik ook sneller moet reageren.