[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:02

Ziet er goed uit Sensibel! Jij zit er mooi op met springen trouwens op zo'n groen dier.
Dressuur is een beetje wat ik gisteren vroeg over mijn merrie, die gaat zo lopen als jouw foto.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:09

Maaikevdk schreef:
AlwaysH schreef:
Mijn verzorgpaard en staan al maanden, zelfs langer dan ene jaar te koop. Ze vallen in hogere prijsklassen en mensen willen het niet betalen.

Dat is ook lastig :(:) Ergens hoop ik dat het niet al te lang duurt, anders zit je zo lang in een onzekere periode.
Dankje MightyJoe :)

Snap ik, heb ik niet zo veel last van. De paarden zijn al wat ouder, wel prachtige lijnen. Ze zijn duur al zijn ze oud, en daar houdt niet iedereen van.

Maakt mij niet uit.

Lynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:59

Heyy, ik meld me ook hier :)
Ik ga in Maart voor het eerst op wedstrijd met mijn verzorgpaardje, die inmiddels 19 is.
Maar echt, je zou denken dat ze 7 is :')

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:44

Maaikevdk schreef:
Mijn debuut gaat helaas niet door zoals het er nu naar uit ziet. Leasepaard wordt verkocht vanwege prive redenen van de eigenaresse.. Ben er behoorlijk kapot van :(

Sterkte, heel erg jammer -O-

Welkom LoesMegens!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:59

Ohneeeee
Ik sta vrijdag op de startlijst de allereerste keer spannend
Zijn kringkamioenschappen.

Verwacht niet dat we het ver schoppen maar we zullen zien!

Vandaagnog geoefend en galop rechts springt ze nu steeds verkeerd aan arch dus maar even zien hoe dat vrijdag gaat
Krijg het niet goed voor elkaar echt vervelend wordt er zelf Bang/paniekerig van dus verpruts de hulp ook onbedoeld

Heb wel m'n proefjes gefilmd dus als jullie het leuk vinden kan ik ze plaatsen

Dit zijn wij overigens

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 01:19

Spannend, veel succes!

Hier is het ook eindelijk gelukt om de startkaart aan te vragen, ging niet helemaal goed op mijnknhs maar het is gelukt. Ga morgen eens kijken wat er allemaal te vinden is in de buurt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:00

Brrr wij moeten zondag buiten losrijden maar het gaat regenen :brr: dat wordt kort losrijden denk ik.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:12

Ik heb gisteren even proefje geoefend. Ging best aardig.. :')

In een Z bak je B proefje rijden en dan wel een 20x40 aanmeting aanhouden dat is niet voor mij weggelegd :+ Wally was verder wel relaxed. Ga zondag nog een keertje oefenen en dinsdag. Hopelijk verpesten we het niet met onze zenuwen.

Als jullie het leuk vinden kan ik ook een foto online zetten

En koud Susan.. brrr... :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:17

Dat zou leuk zijn Brig!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:18

Gedsie buiten los rijden nu met dit weer zeg maar is wel drama inderdaad

Ja eh niet handig oefenen in een Z bak :') maar ach als het ongeveer goed geoefend is is het goed toch? Heb je in elk geval een idee welke oefeningen wanneer komen!

Ik heb morgen Cc maar er staat nog steeds alleen voorlopige lijst online

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:20

Mijn bijrijdpaard heeft nog even vakantie :) Ze is nog jong, dus kan ze best gebruiken. Ik denk dat wij van de zomer voor het eerst gaan starten.

Dinsdag wordt de pony gekeurd die ik wil kopen, dus indien goedgekeurd heb ik volgende week een knappe pony op stal staan :))

Olympia, foto's zijn altijd leuk!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:23

Van de zomer starten is ook lekker. Zeker als het weer mee zit. Al geregeld in zomer tenue mogen starten.

Dit zijn wij :

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:25

:~ Wat een geweldig paard zeg!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:36

Ik had haar natuurlijk al in het verenigingsblad gezien, maar ik vind het een ruige bok.
Heb je getraind op de Hoeve? Ik sla de grote bak zo veel mogelijk over, vind 20/40 veel prettiger rijden. En ik hoor in die bak de juf niet meer aan het einde.

Ik ben weer lekker afgepeigerd. 2 weken niet gelest door kerstavond en oudjaarsdag, vandaag weer aan de slag. Op sommige stukjes had ik wat last van spanning, maar we zijn er fijn doorheen gereden en uiteindelijk liep ze op het eind erg fijn.
Op de terugweg wel veel wind, ben met 40 terug naar huis getuft.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:40

Dank jullie. Ze is zo'n knappie en ondertussen soms zo'n draak.

Nee gewoon thuis. Wij hebben een 20x60 buiten en een 20x40 baan. :) maar binnen waren ze aan het springen.
Gelukkig heeft mijn juf een microfoontje want ik ben ook heel oost indisch doof

Fijn dat je haar er uiteindelijk wel weer doorheen kreeg.

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:41

Niene87 schreef:
Ohneeeee
Ik sta vrijdag op de startlijst de allereerste keer spannend
Zijn kringkamioenschappen.

Verwacht niet dat we het ver schoppen maar we zullen zien!

Vandaagnog geoefend en galop rechts springt ze nu steeds verkeerd aan arch dus maar even zien hoe dat vrijdag gaat
Krijg het niet goed voor elkaar echt vervelend wordt er zelf Bang/paniekerig van dus verpruts de hulp ook onbedoeld

Heb wel m'n proefjes gefilmd dus als jullie het leuk vinden kan ik ze plaatsen

Dit zijn wij overigens

[ [url=m/ye4z0d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke kleur heeft je paard! Als ze daar in de ring niet voor vallen :') komt vast goed!

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:42

En Olympia ook al zo'n knapperd lijkt wel een beetje op mijn verzorgpaard Don ☺

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:59

Wij hebben geen eens een 20-40 bak op stal :') binnenbak is 25 bij 45, en staat altijd vol met hindernissen, buitenbak is 30 bij 65, en de springtuin is 75 bij 70. Stal is echt gericht op eventing. Er is om de week dressuurles, dan rijden we of in de buitenbak :brr: of binnen om de hindernissen heen. Hier in de buurt is op de meeste plaatsen ook alles buiten losrijden. Dan is het in de zomer precies andersom, binnen losrijden en buiten proefje rijden. Om een proefje te oefenen zou ik soms ook wel een 20-40 bak met echte lettertjes willen. Ik oefen nu de losse onderdelen, en kijk dan op youtube naar filmpjes van de proeven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:33

Ik heb de paarden thuis, alleen 20x40 buiten, maar eerlijkheidshalve staan daar wel een badkuip en hooibakken in de hoek en in de andere hoek rij ik niet omdat de paarden daar gegraven hebben dus dat moet eerst rechtgelegd en aangereden.
20x40 is ook niet fijn voor springen, tenzij je echt een mooie wand hebt om ze op om te draaien. Ik durf niet recht op de draad in te springen in de hoop dat mijn stuur idd werkt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:45

In 20-40 springen is echt lastig idd. Het heeft mijn man het afgelopen cross seizoen wel goed geholpen dat hij steeds springles in een kleine bak heeft gehad, daardoor heeft hij veel beter geleerd om hem netjes op het achterbeen te zetten voor de sprong, en om impuls en ritme te houden.

Ik heb net lekker in de buitenbak gereden. Mooi met de opkomende zon :). Heb een tijd zonder spoortje gereden, omdat ik vond dat mijn benen niet stil genoeg lagen. Vanmorgen weer geprobeerd omdat ik mijn benen nu stil genoeg heb. Hij heeft de neiging om te lang te worden en dat kan ik met alleen been niet genoeg aanvullen. Dat ging nu heel goed, met af en toe spoortje erbij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:23

Dat is positief! Mijn merrie accepteert geen spoor, dus dat vind ik lastig, want ze accepteert ook geen fellere beenhulp. Terwijl ze soms gewoon loopt te trutten en dat dan wel nodig heeft. Naar een zweepje steekt ze nl haar middelvinger op.

Het is zeker een goede oefening, alleen jammer als je het altijd moet doen zo. Ik ben blij als het buiten goed genoeg is om naar het springveld te gaan.

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:55

Afbeelding

Een tijd terug had ik al gereageerd in dit topic maar ik zal ons nog even voorstellen!

Dit zijn wij Mariska en Sorrel, het is mijn verzorgpaard nu voor bijna een jaar. Ondertussen is hij al 20 jaar maar nog erg fit. Ongeveer 1,5 jaar terug heeft hij M2 gelopen en nu hoop ik nog veel van hem te leren!

Afgelopen weekend hebben wij ons debuut gehad en we hadden 182 en 184 puntjes! Nog wel veel last van spanning (vooral van mij kant) dus ik hoop dat dat met de tijd beter gaat!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:34

Nette punten toch? Leuk paard hoor!

Zag nog meer knappe paarden trouwens, Wally is een knappe dame :j en die tinker van Niene87 vind ik ook leuk, apart kleurtje! Kan mooi lopen ook.

Urielle: bij Chaplin moet je het spoortje ook enorm doseren, anders vliegt hij naar voren. Zweepje kon toen we hem net hadden echt niet, dan vloog hij er vandoor. Nu kan het wel, maar je hoeft maar een heel zacht tikje te geven, of hem even aan te raken.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:45

Volgens mij mag ik mij hier ook eindelijk melden :D

Morgen heb ik mijn wedstrijd debuut!!!

Ik zou eerst vorig jaar in januari al beginnen met wedstrijden, alleen tien werd ik ziek. En het heeft me een jaar geduurd voordat ik weer fit genoeg was om te rijden.
Sinds 3 maanden kan ik weer wat rijden, 2 á 3 keer in de week. En Edje pakte alles zo goed op, dat ik mijn eerste wedstrijd heb gepland!

We gaan gewoon heen met het idee, we zien wel hoe het gaat. Voor Edje is dit de eerste keer in zijn leven dat hij een wedstrijd mag lopen. Dus ben al blij als we tussen de bordjes blijven :+
En helemaal na het slechte weer van de week, waardoor hij al een week stil staat en zijn stal niet uit kon door de ijzel. Gelukkig staat hij vandaag weer lekker met zijn vrienden op het land en ga ik vanavond nog even trainen :)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:51

Zadel, laarzen en hoofdstel zijn gepoetst voor morgen, dat was hard nodig ook :')

Gisteren lekker gelest, na het loswerken loopt ze best fijn. We zullen zien hoe ze morgen loopt
Ik ben nog aan het twijfelen of ik in m'n kobalt blauwe set of in het roze ga starten <3

Volgende week ga ik bb springen en mocht ik een winstpunt halen morgen ook een b parcours