[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:10

Jeetje wat is het stil hier -O-

Nog mensen gestart? Hier afgelopen weekend weer wedstrijd gehad, 1e proef gewonnen met 185,5 en tweede proef waren we 4e met 177,5. Leuk commentaar en nu even kilometers maken. ( blijf zo lekker zenuwachtig ) Hierdoor kan ik eigenlijk niet zo fijn rijden als ik zou willen.

Galeo

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:37

Netjes! Jammer dat je zo zenuwachtig bent, altijd al gehad voor wedstrijd?

Ik ben afgelopen zondag gestart. 180 & 184 punten en 1x eerste. Leuk commentaar en we gaan er weer hard aan werken.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:45

Ik ben nu paar keer gestart maar ga nu eerst weer even aan de slag met mijn huiswerk voordat ik weer op pad ga. Is nog wel ruimte voor verbetering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:04

Netjes allemaal :)

Wij zijn ook afgelopen weekend gestart, nog weer winst en prijs! Mogen inmiddels M2 starten :j

Afbeelding

Afbeelding

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 00:05

Ik las nog de vraag hoe het met de zadelmaker was.
Mijn zadel paste niet, heb nu een ander zadel maar helaas is ze nu geblesseerd waardoor ik komende tijd met haar echt geen M ga starten.
Nu een ander paard die ik L1 mag gaan starten dus misschien kom ik over een paar maanden terug in dit topic!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:38

Galeo schreef:
Netjes! Jammer dat je zo zenuwachtig bent, altijd al gehad voor wedstrijd?

Ja helaas wel :+ Als ik straks weer meer gestart ben wordt het wel weer minder ( zijn pas net een combi dit was de 4e wedstrijd)

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:28

Jammer Sunshine! Hopelijk is je paard snel beter.

@Annika, Ja dat helpt zeker, ik denk altijd maar dat als het niet lukt je het de volgende keer weer kunt proberen. Er hangt niks vanaf ! (of je moet toevallig meedoen voor selectie's :+ )

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:36

Vandaag weer gestart, 1e proef ging prima 186,5. 2e proef was hij een beetje op ivm de hitte: 177 punten. Volgende wedstrijd mag het wel een paar graden koeler zijn :+

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:04

Gefeliciteerd! Echt hé! Ik mag aankomende zondag weer en volgens mij wordt het dan ook weer bloed heet :+ ''gelukkig'' start ik rond 11, maar er zit wel ruim 30 mij tussen de proeven :(

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:13

Hallo dames mag ik mij alvast melden?!!
Ik hoop in september mij M1 debuut te maken. Sommige ken ik al van het L2 topic.
Maar ik zal ons kort even voorstellen:
Ik heet Lisanne en mijn paard Diana. Ik heb haar nu 5 jaar en haar zelf opgeleid. Dian is makkelijk te rijden maar ik heb soms nog wat moeite met haar temperament.

Fotootje: :D
Afbeelding

Yvank, ook in de M1 gaan jullie dus als een speer. Fijne combinatie om naar te kijken hoor daar mag je echt trots op zijn!

Sunshine, beterschap met je paard!

Galeo, niet gek dat met die hitte de tweede proef niet goed ging. Toch nog mooie winst met de eerste proef!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:25

Welkom!

Je gaat goed dus met Dian :)

Dankjewel! Ben ook erg blij met hem.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:54

Ja we zijn echt uit onze dip! Voer aanpassen was een goede keuze. Nu alleen nog de balans vinden daarin.

Ik heb me blijkbaar toch geselecteerd voor de galoppade en ben dus door nr de Overijsselse toch nog een wedstrijdje L2 dus.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:20

Hopelijk is het wat koeler Annika, of iig niet zo benauwd. Ik moest midden op de dag starten.

Welkom Alice, fijn dat het weer goed gaat!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:24

Nou, hallo allemaal :D ik verhuis mijzelf naar dit topic ipv het L2 topic :+ even komende tijd meelezen hoe jullie het doen en dan praat ik gezellig mee.

Inmiddels een keer spontaan M1 gestart met mijn Tinkermerrie, en werd 3e met 177 punten. Dus komende tijd hier eens bekijken naar alle tips en tricks om daar een mooie volle winst van te maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:07

Ik kom hier ook vast rustig meelezen, wil na de Brabantse kampioenschappen ook naar het m1 overstappen. Zie ook al bekende namen hier weet terug, leuk!

Dit zijn wij
Afbeelding

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:11

Leuk jullie weer tegen te komen Lowara en Haike! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:46

Galeo schreef:

Thx, zie jij alweer hard gaat! Voordat wij m1 starten jij weer naar m2 denk ik?

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:32

Haha ja wie weet! Mijn doel was om het M1 te halen, waar we bijna uit zijn. Dus nu maar voor de M2 gaan! Over 2 weken weer wedstrijd dus hopelijk haal ik de punten :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:09

Hier vandaag ook weer gestart! Eerst proef best fijn gereden met een dure fout ( wissel in de contra vlak voor de overgang) deze proef had in 186,5 tweede proef was hij wat rennerig en sterk toch nog 185,5. Nog 2 puntjes en dan hebben ook wij de punten voor het M2 :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:57

Galeo schreef:

Heej jullie ook hier? :') gaan we gezamelijk over whuhaha!!!

Hier inmiddels opgegeven voor over drie weken. Wel flexibel starten ivm mijn eigen zenuwen, twee dagen achter elkaar eerste proef M1 en tweede proef L2 steeds. Dan heb ik nog het gevoel dat mocht het mislukken, ik niet voor niets ben geweest :D

Die C-X X-A galop stukken met contra eindigen op dit moment nog net iets te vaak in dat ik op plaatsen in de bak beland wat niet geheel de bedoeling is }:0

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:16

Netjes Annika!!

Komt vast goed lowara, je hebt nog even om het te oefenen haha :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:20

Leuk al die bekende gezichten weer! Haike heeft zich ook gemeld leuk leuk :D (jij wacht ook de regio af toch?)

Gaan jullie met 10 punten direct naar het M2 dames? Ik vind de M1 op dit moment fijner dan de L2, betere lijnen. Contra galop gaat bij ons ook wel redelijk goed, soms nog wat strak.
De L2 vind ik zo dat ze op de kop laten vallen. helemaal met het hals strekken direct achter de galop, wordt ik nog niet heel blij van. Maar bijna de L2 voorbij hahaha :D

Lot02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:21

Knap gedaan hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:40

Galeo, dan ben jij idd m1 weer uit denk ik voordat ik over ga. Je gaat wel goed, leuk!!

Annika gefeliciteerd! Jammer beide proeven dan nog niet helemaal fijn was maar toch weer mooi winst.

Lowara slimme oplossing dan om jouw eigen zenuwen zo in bedwang te houden, fijn zo kan tegenwoordig.
De contra vind ik ook lastig, in m1 nu wel echt moeilijker volgens mij dan in de oude proeven was.

Alice, ik ga idd ook eerst naar de regio. Heb ook de m proeven nog niet bekeken, wil eerst focussen op Brabantse.
Oefeningen pak ik natuurlijk wel gewoon mee, vandaag ook heerlijk gelest!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:12

Alice13 schreef:
Leuk al die bekende gezichten weer! Haike heeft zich ook gemeld leuk leuk :D (jij wacht ook de regio af toch?)

Gaan jullie met 10 punten direct naar het M2 dames? Ik vind de M1 op dit moment fijner dan de L2, betere lijnen. Contra galop gaat bij ons ook wel redelijk goed, soms nog wat strak.
De L2 vind ik zo dat ze op de kop laten vallen. helemaal met het hals strekken direct achter de galop, wordt ik nog niet heel blij van. Maar bijna de L2 voorbij hahaha :D

Ik ga gelijk over met 10 punten, we rijden altijd wedstrijd op loopafstand (3 verenigingen op loopafstand). Dus vreemd terrein is geen uitdaging meer. En ik rijd (helaas) verder geen speciale kampioenschappen oid! In september ga ik Kür op muziek rijden maar dan maakt het voor je kür gelukkig niet uit of je M1 of M2 bent (zelfde verplichte onderdelen). :) En met het M2 hebben we denk ik iets meer moeite, dus dan heb ik daar weer extra tijd voor
Spoiler:
(dit is misschien mijn laatste jaar dat ik hem nog uitbreng/verzorg etc)
:oo