[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Netam89

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:14

Nies: haha dat zijn de betere cijfers voor de verzorging. Wat goed van je winstpunten, soms klopt je gevoel ook niet bij het beeld wat men ziet.. 'Gefeliciteerd'.

Myour: Leuke foto's!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:44

echt een super gaaf paard die cadiz myour!!

@nies: haha mooi!! dat doe je goed, gewoon vergeten die andere jury. en netjes toch nog winstpunten! wat ging er zo mis dat je daar over na zat te denken dan?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:12

Ze had het gewoon niet meer. Als ik 10min te lang los rij is dat sowieso al, maar dat was nu niet eens het geval. Doet ze achter niks meer, blijft niet gesloten, geen takt, tempo te laag. De aanleuning viel nu op zich nog wel mee, maar die is dan natuurlijk ook niet optimaal meer, alle verruimingen kun je ook wel vergeten etc. Ze bleef op zich wel dr best doen, dus dat geeft wel een klein beetje vertrouwen voor als het straks zonder zweep moet :+

Het commentaar wat ik had was inderdaad ook "blijft niet gesloten", "meer impuls", "takt", "aanleuning" en "moet meer". Blijkbaar vonden ze het al met al toch net genoeg (183 & 184). Met mijn gevoel is dus gelukkig niks mis, alleen zie ik het allemaal net wat negatiever. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:16

FIjn dat je toch nog punten had :) !

Ik ben donderdag nog weer op concours geweest, hij gedroeg zich wederom als een op hol geslagen randdebiel met losrijden. Eerste proef deed nog wel redelijk daar 189 2e proef zat er iets in de bosjes en moest die weer als een idioot er van door :+ daar uiteindelijk 177.

Volgende week hele weekend op wedstrijd eens zien of die er van leert :))

Nog wel compliment gehad dat mijn setje zo goed bij elkaar past :P

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:19

Ziet er inderdaad mooi uit Yvank. Gewoon wat meer weggaan inderdaad, dan zal ie vast wel stoppen met miepen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:22

Ja precies, hij heeft vorig jaar ook maar 3x een outdoor gelopen en verder enkel wat indoors.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:25

Ik ga zondag ook weer op pad. Denk dat ik toch gewoon het L1 ga uitrijden voordat ik over ga!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:03

Helaas heeft mijn paardje van de week last van gaskoliek gehad ( eerste keer). Om die reden hebben we deze week rustig aan gedaan. Wel gaan we zondag proberen om van start te gaan, maar ik verwacht er niet teveel van. Ons eerste buiten concour sinds twee jaar en ook nog een slechte voorbereiding, ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken..

Voor de mensen die dit weekend ook starten, succes!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:49

Wat naar netam!
Hoe is het gegaan?

Anderen nog gestart?

Ik ga volgende week weer.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:52

Hé, bah netam. Hoe is het gegaan.

Ik heb even een maandje geen wedstrijden.
Gisteren samen met een paar vriendinnen een rit in het Drents Friese Wold gereden. Was voor herhaling vatbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:56

Wat balen netam! Hoe ging het?

Ik ben beide dagen dit weekend gestart in het kader van opvoedkundige proeven.. Dat is zeker gelukt, was op gras en daar hebben we nog vrijwel nooit op gestart en aangezien die steeds zo dom deed zag ik dat ook nog niet zitten. Maar beide dagen een winstpunt gereden en gisteren nog een 2e prijs erbij :j . Als die nou zo blijft toen op ander terrein dan zal ik eens kijken wanneer we L2 gaan. Heb inmiddels 17 winstpunten in de L1.

Afbeelding

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:45

Netjes, Yvank.
Hier eigenlijk alleen maar wedstrijden op gras. Ben niet anders gewend in de zomer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:48

Hier in de buurt is het meeste op zand :j maar ik heb sowieso outdoor nog niet veel gestart. Vorig jaar 2 keer en dit jaar nu 4x

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:53

Hier is het prut gegaan.
Het begon vanmorgen al toen de auto niet wou starten vervolgens was ik halverwege bedacht ik me dat ik mijn kastsleutel was vergeten ( weer terug naar huis gereden).Eenmaal weer op de heen weg richting stal was er een politiecontrole. ''Heel fijn''uit eindelijk had ik nog 3 kwartier de tijd om mijn paard uit het land te trekken, te vlechten, poetsen en in te laden.
Eenmaal op cc aangekomen, stond er ontzettend veel wind, regende het en was er inmiddels aardig wat spanning bij ons ingeslopen. Niet fijn eraan kunnen rijden. Helaas net geen wp in beide proeven. Volgende keer beter :)

Yank: gefeliciteerd met je prijzen!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:58

@ Nies: wel fijn dat je evengoed nog punten had, maar balen dat je gevoel niet fijn was.

@ Laura: thanks :D

@ Yvank: gefeliciteerd met je wp.

@ Netam: balen van de gaskoliek van je paard. Kan me voorstellen met zo'n ochtend van je concours, vervelend.

@ FriesWytske: heerlijk zeg daarheen.

Had vandaag concours, op 't mooiste moment van de dag :') hemel wat een klote weer haha, m'n onderbroek was ook zeiknat. Cadiz is dat niet gewend want ik rijd nooit in de regen :') dus hij was beetje doenerig met z'n hoofd. Maar hij bleef zo fijn doorlopen in de proeven, was dezelfde locatie als m'n M1 debuut waar ie toen zo stil viel, dus was daarover echt tevreden! Bleek dat we 2x 1e waren, met 187 en 203 punten, met tweede proef bijna 30 punten verschil met de nr 2 :Y) ook hadden we ein-de-lijk een 7 en een 5 voor het aw, waar we hiervoor standaard 2x n 4 ervoor hadden, dus super blij mee! Over drie weken gaan we weer :)
Oja, en hiermee gelijk onze M2 startgerechtigdheid binnen :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:21

Super, Myour

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:40

Super!

Mooi dat ie zich gaat gedragen, Yvank.

Hier gister M1 gestart op de benefietwedstrijd. 1e ring was echt heel zwaar, ben een onderdeel vergeten, een schouderbinnenwaarts werd een kontbinnenwaarts en zo nog een waslijst wat mis ging. Was niet veel dus. 2e baan was een stuk prettigere bodem, ook illegaal zweep erbij en dat ging eigenlijk nog best prima. Ook een waslijst aan fouten en tegen het eind aan niet meer fijn gesloten en van het achterbeen af, maar begon best fijn. Uiteindelijk bleken we de 2e prijs in de wacht gesleept te hebben met een gemiddelde van 175 punten. In de 2e proef had ik 177 van die 5 voor verzorging en 157 punten jury twee weken geleden. :+

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:48

Super myour :)

Netjes sanne!

Ik ga over 2 weken een keer L2 starten.. Doe ik de eerste proef L1 en 2e L2 HC. Opzich beheerst die alle oefeningen tot M1 prima en kan ik thuis ook makkelijk een L2 proefje doorrijden maar ik weet niet of dit op concours ook direct fijn gaat lukken dus daarom mooi eerst maar een keer HC denk ik zo. Dan kan ik altijd nog weer terug naar de L1 :')

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:35

zo Myour jij gaat echt snel!! maar je hebt dan ook een super gaaf paard :D

@yvank: dat kan nooit kwaad idd! maar als je nette punten in de L1 kan halen moet dat in de L2 ook wel lukken toch!
@nies; wat toevallig wat dat je dezelfde jury had haha! wat had je nu voor de verzorging? en hoezo had je je zweep erbij was dat per ongeluk? ik heb het in mijn pony tijd ook wel eens per ongeluk gedaan en toen belde de jury meteen dat ik mijn zweep weg moest doen (dat was per ongeluk ik was het gewoon vergeten) dat was bij onderdeel 2 ofzo en mocht toen mijn proef wel opnieuw beginnen. volgens mij als ze je door laten rijden mogen ze niet meer bellen (omdat je na je 3e onderdeel je proef niet mer opnieuw mag beginnen oid) maar kunnen ze je wel diskwalificeren. zou hier wel mee oppassen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:40

Ja ik vind het lastig. Als die zich gedraagt scoort die gerust 190/195, ben ook nog nooit zonder winst thuis gekomen. Maarja ik kan me vaag van mijn pony tijd herinneren dat de overstap groter was dan van B naar L1 :))

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:43

In het M1 krijg je daar geen cijfer voor he :) Aangezien het geen officiële wedstrijd was, heb ik bewust met zweep gestart, ik kon namelijk tussen de proeven door niet er nog even aan rijden dus was bang dat er anders helemaal niks meer van terecht kwam. Wil nu nog een paar keer gewoon L2 starten en als ik daar wat tevreden mee ben eens een proef zonder zweep gaan rijden en kijken hoe dat gaat. Thuis luistert ze gewoon zonder zweep, dus is niet echt iets wat ik thuis kan trainen helaas.

Van L1 naar L2 vond ik eigenlijk helemaal geen grote overstapt.. In t M1 vind ik het enige probleem de zweep, anders was ik daar ook zo vlot naar over gegaan :j Eigenlijk zijn onze echt slechte L2 proeven evenveel punten waard als onze slechte L1 proeven en hoe beter het gaat, hoe meer punten meer het waard blijkt :=

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:42

@ Nies: zo groot verschil al dan! Leuke foto's.

@ Yvank: denk dat het L2 niet zoveel problemen gaat zijn, verschil vond ik echt niet groot, vond het zelfs fijner omdat je al meer mocht doorzitten :)

@ Laura: haha ben ook zo blij en trots met 'm <3 de tweede jury zei nog dat ze dacht dat 't dressuurbloed was haha, helemaal verbaasd toen ik zei dat 't toch echt 'n springer was qua bloed :') maar ze was erg gecharmeerd van 'm :D alleen sidenote dat ie hier en daar te diep liep maar dat was ik ook helemaal met 'r eens :)

Qua overgang L2/M1, vond ik allemaal best meevallen op zich. Ze willen wel echt 'n ander beeld zien van rijden. Ik reed expres de L2 al alleen op 'n spoortje zonder zweep zodat de overgang naar het M1 niet zo groot zou zijn, en heb daar dus ook geen problemen mee ondervonden om die reden. Zou het iedereen aanraden om gewoon in het L2 de zweep al aan de kant te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:47

Ja ik twijfel heel erg :') opzich haalde ik tijdens clubwedstrijd wel 185 in de L2. Maar ergens knaagt er wat van dat lukt vast allemaal nog niet :)) .

Wijken is geen probleem dat doet die keurig, galop volte 15m ook niet. Achterwaarts is net hoe zn kop die dag staat. Maar het is denk ik vooral het geheel dat ik het allemaal wel netjes moet afwerken enzo :j . Nee denk dat ik gewoon begin met een proef HC dan zie ik het snel genoeg :)

Zonder zweep doe ik nu in de L1 ook soms wel op concours, tenzij hij enorm kijkerig is dan is pak ik hem er eventjes bij.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:40

ik rijd 9/10 keer al niet met sporen en nooit met zweep (vraag me af of ik er überhaupt nog wel een heb :P) dus die overstap merkte ik niet echt! ik vond de L2 makkelijker dan de L1, L2 ging me gewoon veel beter af want vind dat lichtrijden echt niks in een proef :+ ik was zo gewend zo veel op mn zit te rijden dat ik eigenlijk vergat dat ik ook nog moest lichtrijden en ja dan valt je hele zithulp bijna weg, ook doordat je zo vaak moet wisselen tussen doorzitten/lichtrijden vond ik het veel moeilijker om het beeld constant te houden, dus vond de L1 gewoon lastiger dan de L2 :P
en in de M1 hoef je helemaal niet meer te lichtrijden dus dat vond ik nog beter haha! :D
idd verwachten ze wel een wat meer verzameld beeld en meer balans en controle, maar dat kan je het beste voor jezelf beslissen of je daar klaar voor bent of niet!

@nies: als het niet officieel is dan is dat idd fijn om even te oefenen ja! :) maar ik ken iemand (nog in de pony tijd) die op de brabantse kampioenschappen haar M1 proef per ongeluk met zweep had gereden, natuurlijk had ze het wel door na een tijdje maar ze hoorde er niks van dus dacht maar door rijden. Totdat ze op het einde van de dag naar het uitslagen bord keek...... stond haar naam er niet tussen..... (en ze was wel een kansmaker voor de prijzen) in paniek naar het secretariaat gerend en daar kwam ze erachter dat ze uitgesloten was! dan baal je echt wel hoor! ook wel heel erg banketstaaf van de jury om er niks van te zeggen

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:13

@ Yvank: dan is zo'n constructie wel handig idd, eerst L1 en dan HC L2 :)

@ Laura: hahah denk er precies hetzelfde over :j

Vandaag begonnen met een experimentje. Reed hiervoor altijd met een dubbelgebroken D trens van K&K (dynamic rs), maar eigenlijk ontwikkelde hij hier zelden echt schuim op, alsof ie toch ergens niet helemaal goed afkauwde zeg maar. Ik zag laatst op een website dat je voor 2 weken 'n bit kan proberen en bij niet bevallen je geld terug krijgt, dus dacht, kan ik 't mooi eens proberen. Vandaag 't bit (trust bustrens) binnen gekregen en gelijk uitgeprobeerd. In het begin was ie er beetje onwennig mee, maar al snel voelde hij echt zo waanzinnig fijn aan, hij had nu wel mooie schuimlippen, voelde gelijker aan in z'n aanleuning (hij voelt nog wel eens rechts iets zwaarder) en leek wel of ik 'm ook makkelijker hoger kon instellen. Is pas de eerste dag dus vind niet dat ik er nu al teveel van kan zeggen, heb morgen les en ben benieuwd of m'n instructrice iets opmerkt, en hoe ie het er de rest van de komende twee weken op doet :)