[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

valonka

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:43

Wij zijn ook op pad geweest vandaag.. had in de 1e proef 204 en een 1e prijs en in de tweede werd de spanning gedurende proef steeds erg en erger, waardoor veel fouten, nog 172..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:58

Goede punten gereden dames!

Reden jullie toevallig bij elkaar in de ringen ofzo haha? Zulke grote puntenverschillen tussen 1e en 2e proef!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:27

Evony schreef:

Reden jullie toevallig bij elkaar in de ringen ofzo haha? Zulke grote puntenverschillen tussen 1e en 2e proef!

ik denk het wel jah ;)

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:03

Tinkels schreef:
Evony schreef:

ik denk het wel jah ;)

Ik reed in ring 9/10... Heb jij die mooie vos met veel front? starte als ene laatste ca?

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:09

Gefeliciteerd dames!! *\o/* Goed bezig!

Ik heb van de week fijn gereden en ik ben er nog niet helemaal klaar voor aankomende zondag. Aankomende week even de proefjes goed oefenen.. Vanavond eerst even verstand op nul en lekker een springlesje !! Morgen gaan we wel weer aan de bak met de proeven. :D

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:28

valonka schreef:
Tinkels schreef:

ik denk het wel jah ;)

Ik reed in ring 9/10... Heb jij die mooie vos met veel front? starte als ene laatste ca?[/quote]

euh.. :o ja..
Ik denk dat ik dat was.. :D

En jij???

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:55

uhm... ik stond te kijken na de vos voor jou.. ik zat nog op mijn paard ook een vos..

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:30

Gefeliciteerd iedereen met jullie punten!!!

Ik heb aankomende zondag weer een wedstrijd met mijn Friesje. Vandaag deed ze weer zo haar best. Maar de travers is echt nog een probleem...letterlijk om te janken. heel in het begin was hij linksom beter dan rechtsom. Daarna een hele tijd andersom. Nu doet ze hem weer linksom beter dan rechtsom. (Met beter bedoel ik niet dat het een correcte travers is) Heeft iemand tips? Wel ben ik ook alvast bezig met het appuyeren aangezien ik veel te laat begonnen ben met het aanleren van de travers... eerst heel de tijd in stap en toen ze dit oppikte ook in draf. Ook dit doet ze naar links echt veel beter als naar rechts. In galop snapt ze het zelfs. Maar dit ook alleen naar links. Wel weet ik dat de buiging naar rechts altijd moeilijker voor haar is geweest.

Heeft iemand tips die ik mee kan nemen in de training? Ik kan winstpunten rijden met een travers die nergens op lijkt maar ik wil natuurlijk graag dat het verbetert! Die vieren en vijfen staan ook niet zo fraai en het kost me vaak 4 punten per proef want een zesje zou prima zijn!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:50

Dara: ik heb ook moeilijkheden met mijn travers, maar heb laatst een voor mij fijne oefening uit het boek 101 favoriete oefeningen van topruiters gehaald.
Ik kom de langezijde op, zet schouderbinnenwaarts in, doe dat een aantal passen, maak dan een volte van 8 of 10 meter, en neem vanuit daaruit mee de travers in, doe dat weer een aantal passen, zet vanuit daaruit weer een volte van 8 of 10 meter in en dan weer aantal passen sb en dan weer recht maken.
Op deze manier wordt de lb van mijn paard al veel beter, en ze wordt er veel losser van. Wel moet ik opletten dat ik voldoende impuls hou.
Ik heb vanavond les en ga er dan ook aan werken met mijn instructrice, mocht ik nog tips krijgen zet ik het hier neer!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:10

@annika_s; goed gedaan toch! :)

@tsplendid; spannend!! Je vliegt door de klasses heen dus :D

@doerakje: oei.. dat is minder :o Je hebt je toch niet al teveel pijn gedaan hoop ik?
Rotzakken kunnen het soms zijn he }> aanpakken die handel :+ ~~}>

@Tinkels: goed debuut zeg ! Gefeliciteerd :)
Wel jammer van je 2e proef zeg... 30 punten verschil is behoorlijk :o

@valonka: goede score in de 1e proef en je 2e proef is ook zeker niet slecht als je zoveel spanning had.

@evony: goede tip! Zo doe ik het idd ook :)

Wij hebben afgelopen Zondag weer wedstrijd gehad. April loopt de laatste tijd top en ook de oefeningen van het Z1 zijn echt al goed bevestigd.
Echter liep de wedstrijd enorm in door eerdere start dan aangegeven en onverwachte uitvallers..
Daardoor alles bij elkaar nog geen 20 min los kunnen rijden wat voor ons veels te weinig is aangezien we normaal 45/60 min nodig hebben voor de juiste fijne ontspanning.
In de 1e proef was ze dan ook 1 bonk spanning en stress, in begin veel onvoldoendes en in galop erg loperig daarna werd het beter en alleen maar 7ens en 8, helaas net geen wp met 179.
In de 2e proef liep ze veel beter maar nog wel flinke spanning en een behoorlijk streng jurylid.
Dus weer een 2, 3 en een 4 en een enkele 5 daarintegen weer heel veel 7ens maar niet genoeg om die dikke onvoldoendes op te halen. Daar 171 punten.

Geen dramapunten dus, op naar de volgende wedstrijd maar weer :D :D :D

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:08

Iedereen gefeliciteerd met behaalde prijzen en winstpunten.
Ik was afgelopen weekend 5e in groep van 20 M1/M2 combinaties, met 190 (ik rijd altijs maar 1proef)

Evony: dat is een goede tip om de travers te oefenen. Ik vind het ook erg moeilijke oefening, vooral voor mijn linkerbeen

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:02

tamaramt; nou vliegen :p. Rijd dit paard net 2 maanden op concours en in het M1 begonnen! Haha. Jammer van je punten maar idd op naar de volgende keer! Kon je niet gewoon op je eigen tijd starten?

nadita; netjes zeg gefeliciteerd! Waarom als ik vragen mag rijd je maar 1 proef?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:43

Balen tamaramt, had gister ook dat ik 2 min van te voren hoorde dat ik ineens een kwartier eerder moest starten. En mocht niet op m'n eigen tijd starten :?
Maar hij liep toch al voor geen meter, alles zat vast en dan maakt die een mooi krulletje en dan is t einde verhaal. Dus waren 2 drama proeven. 1e was echt heel slecht had ik 170. Had nog wel lager gemogen. 2e had ik hem wat langer gehouden om nog iets van lossig heid er in te krijgen, maarja zag er eigenlijk ook niet uit :+ maar toch nog 184, maar die jury was wel erg makkelijk in z'n punten haha

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:48

@nadita; gefeliciteerd! Goed gedaan :)

@tsplendid;nee mag niet op eigen tijd starten, bij uitvallers / eerdere starts schuift alles gewoon door! :(

@elise; ook balen dus... toch nog een wp, goed zo! :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:54

Nou ik heb gister ook mijn langverwachte debuut gemaakt!
De eerste proef ging voor mijn gevoel echt heel fijn, op de keertwendingen na want die kent Cuba eigenlijk nog niet :+ Maar hij ging niet kaarsrecht omhoog, dus voor dat moment erg geslaagd :)) Heel erg onverwachts waren we 1e van de 8 M1/M2 combinaties met 193 punten _/-\o_ *\o/*

De 2e proef ligt ons nog absoluut niet, naast de keertwendingen zit de travers er ook nog niet helemaal lekker in en er zitten veel oefeningen heel vlot achter elkaar, wat hij nog niet zo goed aankan. Tel daarbij nog een keer verkeerd aanspringen bij op, en dan heb je dus geen superproef 8)7 We werden hier 4e met 176 (bij dezelfde jury, dus je kan goed zien dat dit een mindere proef was en de 1e gewoon echt heel fijn ging). Al met al dus heel tevreden over ons debuut, ik ging voor lekker rijden en minimaal 2x 170, dus dat is gelukt :D

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:41

Gefeliciteerd iedereen!

Ik lig de aankomende tijd er uit.. Heb mijn kuit en scheenbeen gebroken door een ongelukkige val van paard...

Succes iedereen de aankomende tijd!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:42

valonka schreef:
Gefeliciteerd iedereen!

Ik lig de aankomende tijd er uit.. Heb mijn kuit en scheenbeen gebroken door een ongelukkige val van paard...

Auw! Balen zeg. Heel veel beterschap!! :(:)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:44

valonka schreef:
Gefeliciteerd iedereen!

Ah jeetje bah! Heel veel sterkte !

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:05

Balen Valonka! Van je eigen?
hoelang ben je er minimaal zoet mee? :(

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:39

ja van mijn eigen jonkie... een.schrik schrik reactie.. en toen ben ik heel.ongelukkig blijven hangen met mijn voet in de stijgbeugel
3 maand minimaal uit de runnig... zucht

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:45

Valonka beterschap! Wat ontzettend rot zeg. Zit er ook een plaat enzo in? Of ben je nog niet geopereerd?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:11

Veel beterschap, Valonka!

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:25

Ah balen Valonka! Veel beterschap gewenst, en doe rustig aan!

Goede punten BabiiVeeraa! Die 2de is inderdaad een rotproef. Eigenlijk te weinig tijd om even iets te corrigeren of voor te bereiden, want dan komt het volgende onderdeel weer.. Maar met 176 kun je best tevreden zijn volgens mij, helemaal als de keertwendingen nog niet lekker gaan :)

@Elise95, toch af en toe wel lekker zo'n jury :D

Das wel erg zuur Tamarant! Is bij mijn paard ook zo, als ik nog te weinig heb kunnen doen met losrijden, dan is de proef standaard te gespannen en fris. Nog wel prima punten zo te zien!

Die oefening van de travers is inderdaad wel een goeie! Ga ik ook maar eens meepakken.

Paardlief heeft zich afgelopen weekend toch ergens verstapt, of iets verdraaid, want hij loopt niet helemaal zuiver linksachter -O- Niet echt kreupel, maar meer wat stijf lijkt het. Geen dik been, of warm. Lijkt echt uit zijn rug te komen, dus afspraak met de fysio is gemaakt. Wat zouden jullie in tussentijd doen? Wat lang-laag longeren? Of toch onder het zadel, of helemaal niets? Ben toch bang om het erger te maken, maar vanuit volle training naar niets lijkt me ook niet heel bevorderlijk. Ik weet het niet :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:48

Doerakje: ik had ook zo iets met mijn paard en had toen met de fysio overlegt. Die raadde aan onrust te geven en op de wei.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:19

Jeetje beterschap Valonka!!

Ik heb gisteren weer les gehad ging echt heeel fijn. Ik heb haar echt even door haar moeilijke punten heen moeten werken. Ze werd er gewoon boos van... maaaarr daarna liep ze echt heel fijn!! Alles ging goed travers, sb, contra en keertwending links gingen top.. alleen keertwending rechts is echt bagger en ze was tegen mijn been... maar dat laatste komt door hengstigheid denk ik.. morgen gaan we ons m2 debuut rijden!! :D we zullen zien..

Iedereen weer veel succes dit weekend!