[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:38

Goedemiddag!

Heb inderdaad gewoon kunnen starten. Hoorde ik gisteren al, een uur of 2 nadat ik hoorde dat het afgelast was. Bijzonder verhaal. Geloof dat diegene die het regelde al zou stoppen na vandaag, maar gisteren besloten heeft per direct te stoppen. Diegene die het over zouden nemen waren, voor zover ik weet, niet op de hoogte dat zij alles had afgelast. Let wel, ik weet niet precies hoe het zit, maar het is hoe dan ook apart.

Kon fijn rijden, alleen was Bogan vrijdag en gisteren al tot de conclusie gekomen dat hij achterwaarts toch even niet meer snapte _O- en vandaag besloot hij gewoon helemaal niet achterwaarts te gaan :+ Met in de 1e proef een dikke 3 dus. Ik stuurde hem zelf te scherp in de contra, dus daar sprong hij om en ook een 3. Verder veel 6jes, maar ook 7ens voor de middendraf en schouderbinnenwaarts. Was hier 1e (van de 2 :+ ) met 178, dus als het aw en contra gewoon 6en waren geweest of hoger toch dikke winst.

2e proef ging fijner, alleen het aw niet. Hier had ik een 2 _O- (in de eerste proef ging hij iig nog 2 passen haha) verder geen onvoldoendes, wel flink 7ens, dus hier had ik 182 en ook 1e. Was voor zo'n eerste keer zeker niet ontevreden. Kon er fijn aan rijden, hij liep hele stukken goed van de hand af (nog niet eerder zo fijn) wel wat stuurfoutjes met mijn voltes (dan merk ik opeens dat we normaal in een kleinere bak rijden :+)
Jammer van het achterwaarts, komende week even op strafkamp. ~~}>

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:03

Tsplendid schreef:
Netjes gefeliciteerd!! Al een foto van je laarzen :D?

In mijn profiel :D
Foto van universe :)

Hahaha michelle, gefeliciteerd!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:07

Oef, net even teruggekeken, Bo gaat op strafkamp komende week ~~}> Behalve het achterwaarts voelde ik al wel dat hij zich te vaak eruit drukte, maar als ik het terug zie, dan zie ik dat het hard nodig is. Ook liep hij te klieren met de voltes, door mijn buitenbeen/hand heen duiken etc.

Iig goede oefening voor volgende week zullen we maar zeggen.

Princesj

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:17

Ik was vandaag 2x 2e, 181 en 175. Had een heel fijn gevoel, dus baalde beetje van deze punten. Maar gezien de andere klasses ook laag waren gepunt, ligt het niet alleen aan ons :=

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:30

Die van mij gaat ook op aw strafkamp }> tijdens het losrijden deed hij het echt perfect, en in de proef ...... _-:(
Flemminghkjes strafkamp week :)) :')

Had wel eeeerg fijn gereden! Wereld van verschil met vorige week, alleen waren m'n punten zelfs slechter..
Terwijl hij echt gewoon fijn liep. Maargoed, had het er ook met andere mensen over gehad en 1 vrouw reed een tijdje terug bij haar en dat paard ging alles behalve de goede kant op. Vandaag liep dat beest heel goed, had ze 3 punten hoger..

Ik had ook een 7 voor halthouden-achterwaarts-voorwaarts. Nou t hh was niet alles, aw ging voor m'n gevoel slepend en met z'n kop in de lucht en voorwaarts ging eigenlijk ook niet goed.

Achja we gaan weer fijn doortrainen!
Ik ben erg blij met m'n nieuwe instructrice :D

Mooie laarzen Vicky! :))

Gefeliciteerd met je punt prinsesje (sorry ik weet je naam niet :') )
Ik had precies hetzelfde vandaag!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:39

Allemaal op strafkamp :')

Gefeliciteerd met de winstpunten! En bij sommige jammer van de lage jureringen of stoute paarden.

En mooie laarzen hoor Vicky! Ziet er top uit!

Gijs moet ook weer flink aan de bak. Vorige week hebben we bij een ander iemand gelest waarbij het eigenlijk totaal niet goed ging. Ik had echt hoge verwachtingen omdat zei eigenlijk bij de top van Nederland hoort kwa jureren maar ze heeft me niet verder kunnen helpen. Eigenlijk alleen maar slechter. Dus kan morgen met mijn eigen instructrice weer flink aan de bak om hem weer goed te krijgen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:42

Arme flemmetjes komende week _O-

Lastige is dat het altijd een jury sport blijft. Ene keer verdien je ze en krijg je ze niet, andere keer verdien je ze niet en krijg je ze toch.
Geloof ook dat deze jury niet heel scheutig was, maar als ik mijn proef zo terugzie, zou ik er ook niet veel meer van maken. Eerder minder _O-

Hier filmpjes voor de liefhebber (beter geluid uit te zetten ivm voorlezen haha)
1e proef, 3 voor aw, 3 voor contra (mijn fout) en 5 voor 2e middendraf (taktfout, heb het idee door de bodem) rest veel 6 en aantal 7.

2e proef, 2 voor aw, rest 6 en best wat 7ens

@coquette, is dat f.v.erbeek?
Jammer is dat wanneer een les niet is wat je ervan verwacht. Het moet wel bij jou en je paard passen inderdaad.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:43

Ja heb inderdaad bij haar gelest Michelle! Vond het erg jammer dat ze niets voor ons kon betekenen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:46

Ik heb ook eens een les bij haar gereden, alleen toen kon ik nog niet veel met die merrie, ze was net geblesseerd geweest. Weet wel dat in mijn omgeving een aantal enorm enthousiast over haar is.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:48

Ja bij ons ook. En heb echt heel veel paarden enorm zien verbeteren onder haar begeleiding. Daarom wou ik het ook proberen. Maar helaas past het niet bij mij en Gijs. En zijn we voor mijn gevoel echt een stap terug in training.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:53

Oh god Michelle, die van mij kan echt precies zo doen tijdens aw _O-
De rest zag er goed uit! Heb niet alles gezien maar voor zover ik heb gekeken +:)+

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:56

owh dat is niet fijn!

Oh zie dat je uit Zeeland komt, hier in deze regio (ZH Eilanden) komt ze ook veel idd.

@kelly, 4 weken geleden ging hij GEEN PAS aw, blokkeerde, snapte het niet. Dus aan de hand oefenen. Aan de hand dramde hij er ontzettend doorheen etc. Dus daarop is hij even "aangepakt". Hierna viel het kwartje en ging hij echt supervlot achterwaarts. Wel wat duiken, scheef en wat te snel, maar ok, prima. En nu opeens kapte hij ermee.
Ach, het is ook niet heel gek, nu even lastig en moeilijk, om daarna weer beter te worden.

Dank je wel voor je compliment :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:04

Haha dat doet die van mij dan niet. Aan de hand is hij erg goed afgericht ~~}> ik kan vanaf een afstandje terug roepen en dan gaat ie netjes achteruit :) maar ook lang niet altijd haha

Voorheen dacht var altijd: oh halthouden? Ik weet hoe dat werkt, dan moet ik daarna achteruit dus zal ik dat maar meteen doen! :)*
Vervolgens gaat ie dan zo 60 meter achteruit als je niks doet. Gelukkig doet hij dat nu nooit meer.
Aw kan hij eigenlijk wel heel goed, ik heb vaak moment dat ik hem echt naar achter voel "stampen" om het zo even te noemen.

Paard bij mij op stal doet dat ook weleens, dan kan hij ineens niet meer achteruit. Is ook een B'tje trouwens ;)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:07

Hij is op zich superbraaf, maar wel iets te groot, iets te dominant _O- Maar wordt aan gewerkt ;) Van de week gewoon even slofje eraan, kan ie iig niet met zijn kop omhoog, scheelt al de helft :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:32

Vicky; Hele gave laarzen!

Balen dat ze allemaal op straf kamp moeten haha! Een aantal toch wp weten te rijden, goedzo dames!!

Michelle; Is idd geen ideale bodem nee, wij hebben het ook in de buitenbak op stal. Als ie goed is, is het fijn maar kan erg stoffen en zwaar op sommige plekken zijn! Vind het er netjes uitzien, hij drukt zich er idd af en toe uit maar daar valt aan te werken en km maken!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 07:46

Michelle, volgens mij kan ie zich gruwelijk sterk maken, zo op de film te zien. Ik vind het, op de foutjes na, een keurige proef hoor!

Coquette, wat jammer dat die instructie tegenviel!

Prinsesje, gefeliciteerd! Jammer dat de punten tegenvielen.

Er gaan er veel op strafkamp hihi.
Mijne vanmiddag ook , heb vanmiddag les :)

Bedankt voor de complimenten dames! Ben ook erg blij met m'n laarzen.
Kreeg gisteren van de jury te horen, voor ik startte, dat het er goed uit zag :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:30

Succes met je les vanmiddag! :)

Ik heb donderdag weer les *\o/*

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:14

Zat tijd om ff alles door te lezen, in de file in de bus.

Iedereen gefeliciteerd met de punten. En leuk om bij filmpjes enz te zien geeft toch net ff een beeld bij een profiel zeg maar!

Ik vind Deniro laarzen zo gaaf! Chique laarzen! Ik heb zelf vorig jaar een paar petries laten maken, lak croco. Echt Super want eigenlijk zaten m'n oude laarzen veelste krap bij m'n kuiten, constant kramp tijdens het rijden.

Mio en ik hebben de 30ste nog wedstrijd gehad, ging wel goed alleen reed ik de eerste proef verkeerd -2 en 179. Enorm zuur... Wel 3e geworden en daar ben ik ook enorm trots op. Tweede proef ging beter maar werd strenger gejureerd 168, balen.

Begin Mei zijn hier weer de dressuurdagen, erg leuk concours en ik ga daar 4 proeven rijden (2dagen). Dus 4x weer kans op winst, moet goedkomen denk ik zo!

Rijden er trouwens nog mensen in de omgeving hoeksche waard (zh)?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:45

Ja ik! Rijd 4 mei ook mee op oud beijerland :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:54

Jammer van je punten MioEnTia! Wel lekker dat je in een weekend veel kan starten straks :)

Ik rij niet in jullie regio haha, kring NOP kom ik voor uit.

Heb van de week weer een wedstrijd opgegeven, is er overal nog plek behalve de m1 :+
Het wordt me niet gegund om die laatste punten te halen haha. Heb 11 mei nu de eerste weer staan :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:28

Ik ook niet haha, ik rijd in kring Twente :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:52

Net even Bogan zijn achterwaartsknopje opnieuw opgestart... Longeersingel erom, slofje eraan, ketting, brokjes en zweepje en de baan in. Heb hem even geherprogrammeerd hahaha Nou ja, zonder dollen, hij deed het eigenlijk best goed, maar gewoon even goed geoefend met door blijven stappen en niet uit zichzelf stoppen, maar pas als ik ho zeg.

Hij had eigenlijk een vrije dag, maar dit vond ik wel kunnen. Ben er ook nog even opgestapt (wel met zadel) en onder het zadel ook nog even aw gedaan. Wel met slofje. Dat ging prima. Hij gooide wel af en toe zijn kop eruit, maar dankzij het slofje lukte dat niet goed. Na een paar keer dat gedaan te hebben (elke keer belonen natuurlijk) weer de bak uit en afgezadeld. Morgen mag hij weer :D

Wel leuk, een jury die ik ken via bokt had even snel mijn linkjes doorgekeken (zij jureert ook tm M) en ze vond het er best ok uitzien al. Had bij haar zeker bij de bovenste helft gezeten van wat zei gisteren gejureerd had. Altijd leuk om te horen. Deze week dus even goed oefenen voor zondag :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:00

Dat is nog eens leuk om te horen! :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:03

Dat is inderdaad altijd leuk complimentjes!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:23

ik ga zondag gewoon voor een herkansing ! :j
lekker in de buurt :))
verwacht er maar niks van !,
maar als ik weer zo leuk commentaar krijg zoals op me vorige protocollen ben ik al blij :)

Commentaar was voor de gene die het gemist hadden , dat ik me hele proef erg vriendelijk had gereden :)
ik ga nu naar Jazz toe en dan ga ik er even hobbelen :+
ze heeft ''eindelijk'' sinds vandaag voor ijzers :D