[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:13

Je mag ook wel naar Texel komen hoor Kirsten! Ruiterpaden genoeg hier :D

Wat fijn dat je het zo goed voor elkaar hebt met Fifty! Dan kun je gewoon rustig een dagje vrij zijn, terwijl je weet dat er goed met het paard omgegaan wordt. Al zou ik het niet kunnen, denk ik :')
Heb 15 jaar lang paarden van/voor anderen gedaan, die helaas steeds andere bedoelingen en instellingen hadden dan ik. Ik ben dus heel blij dat ik eindelijk mijn eigen heb, waarmee ik écht kan doen en laten wat ik wil O:) Maar respect hoor!

Ik moet altijd wel lachen als er weer een paard door de longeercirkel sjeest, maar als je het zelf bent is het niet altijd even fijn natuurlijk. Heeft Fifty z'n energie op een goede manier kunnen gebruiken tijdens de les?

Zonde van de punten, Fleur, maar een relaxt paard is toch ook wel veel waard! Gelukkig kwam je gevoel wel overeen met de uitkomst. Enthousiast rijden wordt zeker gewaardeerd, maar helaas wel extra afgestraft als er daardoor foutjes ontstaan. Maar ach, volgende keer beter!

Parti en ik hebben eergisteren dus weer gelest, en hij liep best lekker. Hij blijft altijd wat hangen is zijn eigen houding, waardoor hij er net niet helemaal doorheen komt. Ik moest wat strenger zijn en hij kwam nu heel mooi vanuit de schoft omhoog. Voor mijn gevoel was ik wel té streng, maar volgens mijn instructrice was dat absoluut niet zo. Het wijken ging wel finaal de mist in, dus daar heb ik gisteren nog weer even aan gewerkt en toen ging het ineens wel weer goed >;) Ook zat Parti in het begin weer wat te kloten in de aanleuning, helemaal toen er wat paarden langskwamen. Maar ineens had ik hem erdoor en toen liep hij als een zonnetje! Vanavond maar weer even kijken of we dat kunnen behouden :)

Agile

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:47

Heb ook wel vaak om me heen gezien dat het niet goed gaat samen een paard, dus ben echt blij dat het zo klikt :) Met het vorige paard ging het ook goed, al was die wel helemaal van dat andere meisje. We hebben geen strenge afspraken ofzo, overleggen gewoon veel en verder gaat het eigenlijk vanzelf. Ik zou juist geen paard helemaal alleen willen, vind het super fijn om zo te kunnen overleggen en dat je idd altijd weet dat er goed voor je paard wordt gezorgd als je er zelf niet bent. En vind het ook wel lekker ff een avondje vrij in de week hoor na werk.. := :oo

Hoe doen jullie dat als je op vakantie gaat ofzo met jullie paarden? Heb je dan wel een vast iemand die je kan vragen of heeft paard dan ook gewoon vakantie?

Les ging woensdag eigenlijk best goed. Ging in de verenigingsles meerijden omdat priveles ervoor niet ging lukken, terwijl ik daar juist mee was gestopt paar maanden terug omdat Fifty niet te rijden was in een grote groep. Had eigenlijk geen zin, dus moest van een vriendin maar denken dat Fifty zn benen kon strekken en alles wat die meer deed was mooi mee genomen :') En het ging dus super fijn. Hij was relaxed en kon er gewoon fijn aan rijden. Beetje wijken meegenomen en het afwenden geoefend. Bij wijken dreef ik eerst iedere pas opzij nog aan, maar moest nu 1x opzij zetten, been weer lang en niet elke pas opzij drijven en dat ging ook goed. Verder afwenden gewoon scherper gereden en dat ging goed, dus was helemaal tevreden :)

Gister gehoord dat de gemeente hier een ruiterpad gaan aanleggen naar het gebied waar we altijd buiten rijden. Nu moeten we dus over het fietspad, maar er komt dus een ruiterpad door een weiland heen. *\o/* Dat is natuurlijk nooit deze zomer klaar, maar goed vooruitzicht voor volgend jaar :D

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:19

Ik ben al jaren niet op vakantie geweest, en toen had ik sowieso nog geen eigen paard, maar deze zomer gaan we voor het eerst weer een weekje weg :Y) Parti krijgt dan ook mooi vakantie denk ik (ben stiekem een veel te erge controlfreak om iemand zonder mij met Parti te laten rijden 8)7 )
Hij staat volpension en de staleigenaresse is een topmens, dus dat komt helemaal goed. En een weekje vrij zal hem vast ook geen kwaad doen!

Super dat je les zo goed ging! Misschien hielp het ook wel dat je niks verwachtte, maar dan nog is het heel fijn! Ik rij vooral clublessen, zodat Parti ook met anderen samen in de bak kan rijden. Dat was in het begon nogal een drama namelijk. En mijn 'clubinstructeur' heeft een heel andere manier van lesgeven en andere kijk op het rijden dan mijn 'privé-instructrice' (tevens staleigenaresse). Maar daardoor kan ik wel het beste van allebei gebruiken zeg maar.

Tof dat er een ruiterpad gemaakt wordt! Scheelt vast een hoop als je niet meer langs het fietspad hoeft

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:55

Kirsten dat klinkt super inderdaad, je hoort ook zoveel horrorverhalen daarover. Maar jullie hebben met vorige paard natuurlijk al gewoon kunnen kijken hoe dat werkt :) En een half paard hebben heeft inderdaad voordelen, zowel qua tijd als geld lijkt me ;) Ik ben niet vaak heel lang op vakantie, dus vaak krijgt ze gewoon vrij. Ik ben ook nogal een muts met andere mensen de verantwoordelijkheid geven, bijna iedereen mag erop van mij, zolang ik erbij ben. Ben ik er niet bij, dan blijven er nog maar een paar mensen over haha, vorige jaar had ik een vriendin die net haar paard verkocht had, en wel vaker op Burana reed, ze rijdt gewoon rustig, zet haar niet enorm aan het werk, maar vraagt ook geen verkeerde dingen van d'r, dan vind ik prima, dan krijgt ze gewoon d'r beweging en wordt er tenminste niet mee geprutst. Maar ik ben dus meestal hooguit een weekje weg, dus even stilstaan is ook niet erg dan ;)

Langs fietspaden is in het begin misschien inderdaad niet het handigst ;) Haha ik vrees dat Delft naar de Amerongen nog net wat ver is :P Wat fijn dat er een ruiterpad komt trouwens!
Haha wat een draakje zeg met longeren
Super dat hij je zo positief heeft verrast met de verenigingsles, klinkt goed, en niet blijven drijven met wijken moet ik ook aan werken inderdaad, goed dat je het zegt ;)

Boukje, hoelang heb je Parti eigenlijk? Heb ik al gezegd dat ik het echt een hele gave naam vind, 't is ook leuk af te korten :j Toen ik Burana net had wilde ik het nooit afkorten tot Bu want dat klonk voor geen meter, maar ergens is dat er stiekem toch ingeslopen _O-
Lastig trouwens dat je naar je gevoel te streng was, maar als hij er zó fijn van gaat lopen moet je dat stukje misschien net even consequent zijn, dan kun je daarna natuurlijk je hulpen weer afbouwen. Maar uiteindelijk dus wel een heel fijn resultaat na je les, super!

Thanks meiden, de foutjes waren hard afgestraft inderdaad, had een behoorlijk aantal 4-en vanwege die galoppasjes, dus als ik het op die manier bekijk vond ik m'n punten zo beroerd nog niet ;)
Ik rijd helemaal geen clublessen trouwens, ben alleen wedstrijdlid bij de club. Maar er is weinig hier op rijafstand (dichtstbijzijnde is 3 kwartier door het bos, inclusief drafjes en galopjes), en aangezien ik dus nog geen trailer heb wordt het wel duur om een te huren, 't is al duur genoeg voor alleen m'n wedstrijden. Áls ik dan m'n trailer heb, wil ik wel heel graag gaan springen op locatie hier ergens in de buurt :j

Woensdag heb ik een heerlijk bosritje gemaakt, ging alleen, en Bu kan dan nog wel gaan spoken, of wordt te heet en wil alleen maar op d'r plek galopperen, maar nu was ze echt een engeltje, zo braaf <3 Even heerlijk een keer d'r benen laten strekken, met een max tempo van 46 km/h, vond ik zelf stiekem best snel :o En volgens mij kunnen we beter TREC gaan rijden, mevrouw kan traplopen :)) die manen zijn momenteel wel ernstig lang
Afbeelding

Les gister ging niet geweldig, vind het nu toch te lang duren ons dipje, dit was al de 3e week dat ze niet geweldig fijn loopt, dus dan zal er wel iets zijn. Zo deed ze gister wel echt enorm d'r best, maar liep ze rechtsom gewoon als een banaantje naar links, 't kostte echt veel moeite om haar alleen al een volte door te krijgen zonder dat ze scheef liep :(:) Ze krijgt eigenlijk 2x per jaar een stofwisselingskuurtje van meneer Jonas, en die heeft ze nog niet gehad, daar knapt ze altijd enorm van op, dus vandaag maar weer even bellen ;) En verder blijven we gewoon wel doortrainen en longeren, ze blijft ondanks haar blokkade op andere vlakken wel verbeteren. Heb ook niet het idee dat ze volledig vastzit, daarvoor zitten er nog te mooie stukken tussen tijdens het rijden. Gister werd ze even enorm heet omdat ik haar dus wel bleef vragen om die rechterkaak los te laten, en het grappige is dat in dat hete stuk d'r kwaliteiten wel weer naar boven komen, kon d'r gister haast een soort van pirouette uit rijden, rijtechnisch gezien natuurlijk 0.0, maar ze bleef enorm gesloten en ik kon d'r wel enigszins op een kwartje om die achterhand draaien haha, en dat voor een springpaard :Y)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:15

Nog bedankt Kirsten! Ja ach het blijven paarden he haha. Af en toe... |o

Fijn he Boukje :') Ik had een tijdje terug toch iets raars met een meisje op skeelers... We reden op een polderweggetje met z'n 2e naast elkaar, komt er een meisje aan skeeleren die ons in wilt halen dus wij zijn bezig aan de kant te gaan, gaat ze tussen ons door erlangs terwijl we superdicht naast elkaar reden 8)7 Andere paard schrok daar van, daar schrok het meisje weer van dus viel ze de berm in. Heel apart, je gaat toch niet tussen 2 paarden door inhalen?
Top dat het rijden uiteindelijk toch goed ging!

Jij ook bedankt nog Fleur! Zo te zien was je er wel tevreden over dus dat is mooi, top! Volgende keer rij je vast wel je puntjes bij elkaar! Heerlijke foto trouwens!

Sorry jongens, ben echt de beroerdste niet om een bijleespost te maken maar dit is me iets te veel dus heb het even algemeen gehouden _O- Wel alles gelezen hoor!

Als ik op vakantie ga dan doet m'n tante Roos. Zij doet haar sowieso 1 tot 3 keer in de week als ik een keer in tijdnood kom/geen zin heb en als ik wegben dan neemt zij het over. Zonder haar was ik nergens :D :')

Nou ben dus weer terug uit Londen sinds vrijdag haha, was wel leuk maar elke dag rond de 30 km wandelen put je wel behoorlijk uit! En weinig vrije tijd helaas...

Paard sinds gister weer opgepakt en na een heeeele lange tijd twijfelen heb ik besloten om af en toe eens met slof te gaan rijden. Ik roep al een jaar van "nee dat ga ik er ab-so-luut niet aanhangen!" maar ik begin het zo zat te worden dat als ze er elke keer onderuit probeert te komen die kop omhoog gaat, ik geen rem meer heb en ik vervolgens weer helemaal opnieuw kan beginnen. Dus ik ben er sinds gister mee begonnen, even geklooi ermee maar uiteindelijk had ik hem door en kon ik d'r heel fijn rijden. Uiteraard geëindigd zonder slof en dat ging echt top. Gewoon net eventjes dat stukje dat ik mis. Overigens echt niet om d'r in de krul te trekken want als ze niet ervandoor vliegt hangt ie gewoon in een boogje en los ik het rijdend op maar voor op dat lastige stukje is het echt even fijn... Ben benieuwd hoe het uitpakt.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:44

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:58

Wat een lastig probleem Anne, enige wat ik kan bedenken is om zodra ze ontspant, meteen de druk er weer af te halen, en het op deze manier opbouwen.
Dus stel je komt aan met een dekje/zadel/deken, en ze is al gespannen als je alleen naast d'r staat, bouw je het vanuit daar al op, ontspant ze, loop jij weer met het dekje etc. En als ze daarin op een gegeven moment ontspannen blijft, kun je d'r ermee aanraken, tot je het uiteindelijk op d'r rug kunt leggen. Het belangrijkste is dan de timing, ontspant zij, stop je, blijft ze gespannen, ga jij door met waar je mee bezig blijft. Zodat ze dan leert dat ze eigenlijk zelf de touwtjes in handen heeft, door te ontspannen. Maar 't zal wel een tijd duren op deze manier, ik zou verder geen idee hebben van een evt (medische) oorzaak, maar alleen hoe je het gedrag kunt aanpakken ;)

Klinkt wel intensief je weekje Londen, jammer dat je weinig vrije tijd had.
En je slofgebruik klinkt als een weloverwogen keuze, stel dat daardoor net het kwartje valt, en je d'r net door dat lastige stuk heen kunt rijden is alleen maar fijn :j Voor jullie allebei, want een ellenlange strijd en telkens overnieuw moeten beginnen is ook voor niemand leuk.

Bu heeft even een rustig weekend, krijg deze week m'n kuurtje binnen, en hopelijk is d'r scheefheidsprobleem daarmee opgelost. Heb m'n wedstrijd voor vrijdag afgemeld, als ze thuis al niet fijn loopt hoef ik het al helemaal niet ergens anders te gaan proberen. Deze week maar even lekker wat bosritjes doen en longeren, dan kunnen we d'r hopelijk snel weer helemaal fijn oppakken. Rijden wordt ze op zich ook niet slechter van, maar ik vind het heel beroerd rijden als ze zo scheef is, en merk dat ik het lastig vind om het zonder de steun van m'n instructrice te doen. Ik ben dan te lief voor haar omdat ik het zielig vind :') Terwijl ze er wel bij gebaat is om d'r op een goede manier wat losser te krijgen.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:41

Dankje Fleur :) Lastige is dat ze 90% van de tijd niet gespannen is zodra ik het zadel erop leg. Meestal als ik bezig ben met alles vastmaken of zelfs pas als ik al klaar ben met alles, dan is ze opeens in 1 klap gespannen en begint ze te schokken _-:(

Ja en die strijd is gewoon het geen waar we continu weer tegenaan lopen en dat wil ik gewoon niet meer :n

Snap dat je je wedstrijd hebt afgezegd, hopen dat het hierna dan echt beter gaat! Je doet er in ieder geval wel alles aan :j Oooh dat te lief zijn herken ik zo goed! Toen bij ons de osteopaat voor het eerst was geweest kon paardlief nieteens rechtuit over de hoefslag en werd ik ook veel te lief want "oh ze moet wennen aan haar losse lichaam" dus liet ik d'r maar doen wat ze wilde, werd het niet veel beter van haha!

Waaaah zondag ga ik met een stalgenootje (en fanclub) op stap om te gaan crossen in Moordrecht! We gaan allebei lekker rustig aan doen. Voor mij is het de eerste keer en stalgenootje heeft het al een tijd niet gedaan vanwege een harde val met crossen. Ben zo benieuwd, vind het heeeel erg spannend maar heb er ook superveel zin in *\o/*

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:07

Wat vervelend Anne! Lijkt me heel eng als ze zo gaat rillen/schokken. Ik las je topic gisteren al, maar ik kon eigenlijk niks zinnigs verzinnen... Wat je kan proberen is het zadel of de deken er weer af te halen, zodra ze wat relaxt. En dan opnieuw proberen.
En ik sluit me volledig aan bij Fleur wat betreft het slofgebruik. Het kan soms net even dat beetje extra geven!
Veel plezier alvast met het crossen!

Lijkt me verstandig dat je je wedstrijd hebt afgezegd, Fleur. Als het nu nog steeds aanhoudt dan zal er vast wel wat meer aan de hand zijn. Hopen dat het kuurtje helpt!

Ik heb Parti nu een half jaar (heb hem 15 november 2014 opgehaald). Dus we zijn eigenlijk nog maar heel kort een combinatie! Dat wil ik nog wel eens vergeten :')
Zijn naam is zeker heel tof :)) Particolare betekent "bijzonderheid", en dat is hij zeker! <3 Hij heeft deze naam gekregen, omdat ie is geboren op het moment dat 1 van de andere paarden van de fokker overleed. (Als je zoekt op Pytron's Particolare kom je wel een aantal mooie topics van hem tegen ;) )
Mijn vrienden vonden "Parti" maar afschuwelijk als naam/afkorting, maar ik vind het super bij hem passen. Op stal is hij al een heel begrip: met name "Parti-time", of "Parti-style" en "Parti-hardy" :#

En zo was het gisteren weer Parti-time tijdens de wedstrijd! Al gingen voor mijn gevoel de dressuurproeven echt bagger. Maar ik moest wachten totdat de L2 combinaties klaar waren voordat ik mijn punten mocht kijken (de L1 en L2 worden samengevoegd met de prijsuitreiking). Mijn instructrice zat in de rekenkamer en ik kon aan haar gezicht wel zien dat mijn punten toch wel wat meevielen, en ja hoor... Tijdens de prijsuitreiking: "En bij de 2e proef is 1e geworden, met 193 punten, Boukje Heidstra". Ik was totaal flabbergasted :') En ook nog 185 in de eerste proef. Mijn dag kon al niet meer stuk.
Maar aan het eind van de dag moesten we nog springen. Ik had me officieel opgegeven voor 80 & 90cm, maar uiteindelijk toch maar 2x 90cm gedaan (de organisatie had alleen BB op het blaadje staan, maar geen hoogte erbij). Eerste rondje namen de zenuwen het over en dan stop ik met rijden, wat Parti gelijk uit in een paar weigeringen (soort van) en balkjes. Die balkjes kwamen voornamelijk doordat Parti vanuit stilstand besloot toch maar wel te springen :Y) Tussendoor even wat tips gekregen van de parcoursbouwer en toen met volle overtuiging het tweede rondje in. En dat ging perfect. Ik had mijn ogen goed gericht op de volgende hindernissen en Parti sprong alles ruim, dus kwamen we foutloos het parcours rond. Mijn vriend heeft ook foto's gemaakt, die zal ik vandaag of morgen even met jullie delen! Misschien maak ik wel een topic. Kreeg later te horen dat de parcoursbouwer Parti ook een geweldig stoer beest vond O:) Hij had ook gevraagd naar de afstamming en was nogal verbaasd dat het een appaloosa was. Hij dacht aan 1 of ander springtopper :') Al heeft de vader wel heel goed Deens springbloed, las ik laatst!
Ik had dus echt wel even een euforisch dagje gisteren. En vrijdag mijn duikuitrusting compleet gemaakt en vervolgens 4 fijne duiken gemaakt, dus mijn weekend kan niet meer stuk!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:41

Wat gaaf Nynke dat het zo goed ging! Zenuwen zijn altijd lastig he!

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:40

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:55

Bedankt Boukje! Ja het is heel vreemd. Vandaag heeft ze het bijvoorbeeld geen een keer gedaan. Er is echt geen pijl op te trekken helaas.
Zo dan heb je je paard inderdaad nog heel kort! Ik vind het ook een heerlijke afkorting hoor :D Roept hartstikke makkelijk en je kan er inderdaad leuke dingen van maken hahaha. Gefeliciteerd met je punten, supernetjes en een meevallertje dan, top! Ik bekijk je topic vanavond even maar klinkt inderdaad als een heerlijk weekend!

Mixed feelings hier... Aan de ene kant superblij omdat m'n les echt zooo top ging maar met losstappen gebeurde er wel iets vervelends... Stalgenootje reed bij me in de bak met haar jonge paard en we weten niet wat er gebeurde maar van het ene op het andere moment zat dat paard met z'n achterbeen in de draad en trok dus de draad eraf. Hierdoor kwam er extra druk te staan op het paaltje achterin in de hoek dus die brak af en vloog door de lucht. Drie keer raden waar ik precies reed: naast het paaltje. 8)7 Paard schrok zich (uiteraard) dood en ging aan de kletter, kon d'r gelukkig weer snel terughalen maar pff ze was één brok spanning, schrok van elk klein iets. Dacht dat dat wel over zou zijn na het rijden maar ze was heel gespannen en nogsteeds schrok ze serieus echt óveral van... Ook nog aan de hand naar de achterkant van de bak proberen te gaan maar ze was doodsbang. Baal hier verschrikkelijk van, ze kon zich er niet overheen zetten. Hoop dat het morgen beter gaat en dan maar weer even aan de slag met grondwerk om dat koppie weer rustig te krijgen :(:)

Anyway :Y) Terug naar m'n les. Instructrice had de eerste 20 minuutjes gereden zodat ik even kon zien hoe de slof werkt. Was al een tijdje geleden dat ik er mee had gereden (van het weekend nog wel om even te testen maar wilde het even van een betrouwbaar iemand zien). Laatste 10 minuutjes ging ik erop en waaaauw :~ Ging zo fijn en peerd deed enorm d'r best! Filmpjes/foto's worden nu verzonden naar me dus zal even kijken of er eentje bij zit die het waard is om te posten _O-

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:19

Oh nee, dat moet wel even heel erg schrikken zijn geweest! Niemand gewond verder?
Zonde van je fijne les. Hopelijk is de spanning morgen een beetje afgenomen.

Ben benieuwd naar de foto's!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:47

Nee alles goed afgelopen en omheining kon meteen weer gemaakt worden. Jonge paard kwam ook al snel terug van z'n rondje galop gelukkig :Y) Ik hoop het ook inderdaad.

Nou toch maar de stoute schoenen aantrekken en een filmpje plaatsen. Hou er echt niet van maar ach heb niks te verliezen haha.

Om maar te beginnen met het onderdeel dat ik het lastigst vind. Overgang van galop terug naar draf. Hierbij gaat/ging ze altijd heel hard en kwam ze tegen de hand waardoor ik eerder op de rem ging dan het rijdend op te lossen :n Ik vind het dus ook vrij 'spannend' en word erg onrustig met m'n handen en bovenlichaam. Teugels mogen volgende keer ook een meter korter :D

View My Video

En de tweede. Goed dat ik dit terugzie want ik neem hier echt veeeel te veel stelling. Dit is eigenlijk uit voorzorg zodat ze niet vast gaat pakken op m'n binnenhand. Nu ik er zo over nadenk en dit terugzie is dat helemaal niet nodig omdat ik dat nu rijdend op kan lossen dus daar ga ik in ieder geval mee aan het werk! :)* Wat we hier doen is: als ze te hard gaat, eerst weer controle krijgen over de voorkant, als ze weer ontspannen is terugrijden. In het terugrijden komt ze dan eerst wat omhoog, gewoon door blijven rijden waardoor ze weer zakt en dan weer voorwaarts rijden. Hele fijne oefening voor ons en behoorlijk lastig ook!

View My Video

Hoop dat het er voor jullie ook een beetje redelijk uitziet _O-

Edit: En bij m'n instructrice begint ze behoorlijk te sjouwen :~

Afbeelding

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:08

Zoo even een druk weekend gehad en weer aardig wat bij te lezen, leuk! Had gister een examen voor een cursus van m’n werk, dus het hele weekend opgesloten gezeten met m’n neus in de boeken 8)7

Super vervelend van die spanning Anne. Maar raar ook dat het niet perse begint als je aan komt lopen met het zadel bijvoorbeeld maar ook wanneer het er al op ligt. Moet eerlijk zeggen dat ik echt geen idee heb wat je eraan zou kunnen doen. Zit ook een beetje in de richting te denken van dat soort dingen (zadel en deken enzo) meenemen in het grondwerk? Wij hebben er op stal eentje staan die ook zo gevoelig is, met rijden is ze heel lief maar in stal echt heel lelijk, dus ik ben wel nieuwsgierig naar een eventuele oplossing.
Bevalt het rijden met slof? Zit zelf altijd te rommelen met die extra teugels dus heb het maar opgegeven :') Vind het wel fijn dat het alleen inwerkt als ze tegen de hand komen, en de druk meteen weg is als paard weer ontspant.
Fijn dat je les wel goed ging ondanks dat incidentje.... Balen he dat dan gelijk die spanning er weer in zit. Ken het ook van Fifty, die kon eerst een week niet door een hoek omdat die 1x iets engs had gezien, maar inmiddels duurt dat nog maar een kwartier haha. Denk dat die wat meer vertrouwen heeft nu. Ga vanavond je filmpjes kijken, ben benieuwd!

Volgens mij zijn we allemaal wel een beetje te lief voor onze paarden, zeker met rijden hoor ik nog wel eens dat ik niet te lief moet zijn, maar dat paard ook duidelijkheid nodig heeft. Zeker met zo’n jong paard moet ik het voor mn gevoel heel zwart-wit maken, en niet te veel grijs haha.

Jammer dat het nog niet helemaal lekker gaat Fleur, snap wel dat je je wedstrijd hebt afgezegd. Hopelijk kan je snel weer lekker aan de slag.

Boukje super van je wedstrijd! Gefeliciteerd met je lintje en je winstpunten! Leuk dat je ging duiken, doe je dat vaker?

Zelf gister pas weer gereden door het drukke weekend, niet echt getraind maar gewoon rustig gereden, ging wel prima. Vanavond weer lessen *\o/*

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:35

Jeetje wat lastig Anne, heel apart inderdaad dat de reactie ook pas zoveel later komt. Heb je het probleem al aan je instructrice voorgelegd? Ik vraag alles wat ik niet weet aan m'n instructrice namelijk :Y)
Gaaaaf crossen :):)
Wat rot van zo'n incident Anne, balen dat ze daar zo onwijs op reageert :(:) Knap paard heb je toch Anne, ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien hoor, ook bij jou loopt ze lekker te sjouwen :j Stelling is wel lichtelijk overdreven hihi, maar opzich geen verkeerde oplossing als ze anders vasthoudt. Nog beter is natuurlijk dat je er nu hard mee bezig bent om het rijdend op te lossen :) Teugels op maat houden is inderdaad een werkpuntje, maar dat is ook zo onwijs lastig :Y) Ik heb jaren met knoopjes in m'n teugels gereden, als geheugensteun dat ik m'n handen op de knoop moest houden, tegenwoordig lijkt het zowaar een beetje verbeterd :') Verder klein puntje is dat je je schouders erg lijkt op te trekken, maar ik vind het helemaal geen verkeerd beeld hoor, 't is work in progress om te zien, maar jullie lijken fijn bezig te zijn :)

Boukje dan zijn jullie nog maar kort een combinatie zeg, gaaf dat jullie nu al zo lekker gaan! En die naam dacht ik al zoiets, zag het engelse woord 'particular' er al in terug :))
Wat super van je wedstrijd, gefeliciteerd met je mooie punten en prijs! Heb je topic bekeken, ziet er goed uit zeg, duidelijk verschil te zien ook tussen je 2 rondjes! Op naar de B? :D Haha en leuk dat je mensen zo kunt verbazen met z'n afstamming, maar er valt ook weinig appaloosa in terug te zien, geen stippels :+

Pff Kirsten wat een drukte met leren dan, dat moet ook gebeuren inderdaad, fijn dat gister lekker ging, hoe was je les? :)

En te lief is gewoon lastig inderdaad, soms zijn ze er echt zoveel meer bij gebaat om te weten waar ze aan toe zijn, maar dat blijft lastig :=

Kuurtje is vandaag binnengekomen, dus meteen begonnen, meestal merk ik na een week al wel verschil, dus hoop heel erg dat die stijfheid hiermee te maken heeft. Verder heeft ze al een paar daagjes vakantie, heb zelf even geen zin in dressuren omdat we er met haar lijf momenteel beide geen lol in hebben. Les deze week heb ik ook even afgezegd, vind het wat zonde van m'n geld om heel hard te moeten werken om d'r simpel een volte door te krijgen, helemaal als het iets is wat hopelijk dus binnenkort 'vanzelf' weer beter wordt met die kuur. En ik vind het plezier voor ons beide gewoon het aller belangrijkste. Hoe zweverig het ook klinkt, ik wil gewoon met een tevreden gevoel afstappen, want ik weet zeker dat Bu dat ook aanvoelt. Ik heb nog nooit zo'n eerlijk paard meegemaakt, die zich áltijd volledig uit de naad werkt voor me, dus vind ik het ook niet eerlijk tegenover haar om dingen te vragen die overduidelijk erg moeilijk en lastig zijn. Sommige dingen zijn echt wel rijtechnisch op te lossen door net even die grenzen op te zoeken, maar dan zou het niet al 3 weken moeten duren. Ik ben gewoon een watje met m'n paard _O-

En ondanks d'r tijdelijke dipje ben ik stiekem wel blij met hoe ze lichamelijk blijft ontwikkelen, 't is vrij lang een schrielkipje geweest, inclusief lelijke deuk in d'r hals en ruim ontwikkelde onderhals. Maar ze is best knap momenteel <3
Afbeelding

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:53

Hoe zijn je examen en les gegaan Kirsten? Ja ik vind het ook heel raar... En er werd verwezen naar een magnesiumtekort wat dan spierkrampen kan veroorzaken maar dat vind ik persoonlijk heel raar omdat het altijd op dezelfde momenten voorkomt. Die van mij is eigenlijk altijd heel lelijk :') Maar ze heeft gewoon nooit behoefte aan een knuffelsessie dus dat moet ik maar accepteren _O-
Het rijden met slof bevalt echt super tot nu toe! Hij werkt inderdaad alleen in op de momenten dat ik echt even zelf geen oplossing weet dus ideaal. Sluit wel telkens af zonder slof en dan voel ik eigenlijk pas hoe fijn ze eigenlijk al loopt! Aan het begin inderdaad wat gekloot met die teugels maar ben het wel een beetje gewend. Met strandritten rij ik er ook mee en met stang & trens kan ik ook wel redelijk overweg haha.
Inderdaad heel vervelend die spanning weer... Het komt er zo snel in maar het eruit krijgen duurt altijd weer zo lang! Ik ben ook benieuwd wat je van m'n filmpjes vindt haha :+

Dankje Fleur, fijn om te horen! :D Heb vandaag extra goed gelet op stelling en de lengte van m'n teugels, was even pittig in het begin maar daarna ging het eigenlijk wel prima! Altijd handig zo'n filmpje, zie je toch weer dingen die je voorheen nog niet opgevallen zijn.
Ja m'n schouders zijn en heel groot probleem. Als ik nu foto's zou laten zien van anderhalf jaar geleden zou je je helemaal rot schrikken := Ik heb het niet alleen met paardrijden trouwens, ook met gewoon lopen dat m'n schouders naar voren hangen en dat ik de boel vastzet. Het is al een heel stuk verbeterd maar ik doe het echt in kleine stapjes anders krijg ik verschrikkelijk veel last van m'n rug helaas...
Helemaal niet zweverig hoor! Ik snap je helemaal, het is natuurlijk erg frustrerend als het niet zo gaat als normaal en als je bijna zeker weet dat er wel iets aan de hand moet zijn... Ik hoop dat dit gaat werken en dat je weer lekker verder kan want zo is het inderdaad niet leuk rijden. Je doet het allebei voor je plezier! Best knap? Heeeeel knap :D

Gister grondwerk gedaan in de bak. Was een drama, continu wegrennen en achterkant van de bak was echt nog vreeeeselijk eng 8)7 De moed zonk me alweer in de schoenen maar vandaag toch maar gereden. Had eigenlijk een beetje haast (had een afspraak op het gemeentehuis om m'n scooterrijbewijs aan te vragen waar ik vandaag voor geslaagd ben! *\o/* ) maar toch verbaasde ze me weer: ze was superbraaf en ik kon er lekker aan rijden :D Ze was wel echt heeeel druk en voorwaarts, iets te voorwaarts, maar ik kon er nog wel aankomen zonder dat ze nog harder ging dus heb het maar even voor lief genomen. Heel bewust bezig kunnen zijn met de linkergalop. Daar gaat ze echt hangen op m'n binnenteugel en valt ze op het rechte stuk onwijs naar binnen. Dit heel goed op kunnen lossen door d'r echt naar m'n buitenteugel toe te rijden en uiteindelijk konden we in een normaal tempo netjes rechtuit én een volte maken zonder dat ze overdreven veel stelling pakte, dus was tevreden! Aan het eind zei een stalgenootje ook nog dat ze zo lekker los werd in d'r bewegingen dus helemaal blij!

Als vergelijkingsmateriaal met m'n filmpje, een foto van hoe we 3 en halve maand geleden nog rondreden. Oudere foto maar qua rijden was er toen nog niks veranderd. Stiekem toch wel een beetje trots :+:
Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:22

Fijn dat het vandaag weer goed ging Anne :j En een hele verbetering met die foto inderdaad zeg, goed bezig :j Switch van instructrice was geen verkeerde zet zo te horen :) Top zo'n compliment van een stalgenootje! Klinkt alsof je heel bewust bezig was, dat is wel een enorm voordeel van filmpjes inderdaad. Lastig van je schouders trouwens, dan moet je maar rustig aan doen inderdaad, last van je rug is nog erger.
Ik wordt ook altijd helemaal gek van dubbele teugels haha, heb ook nog nooit met s&t gereden trouwens.

Ik heb weer een heerlijke rit gedaan vandaag! Begon met een stuiterend spookje maar na een heel lang stuk in een mooi laag tempo te hebben gegaloppeerd was het ergste scherpe er wel vanaf :) Stukje route gedaan waar ik normaal gesproken nooit rij, en waren nog langs een stuk gekomen met een tunneltje onder een provinciale weg door, die hebben we nu ongeveer 3x gereden denk ik, maar altijd achter een ander paard aan, en nou niet bepaald zonder spanning. Nu waren we alleen, en 20m van tevoren begon ze al om te draaien, ben niet verder gaan klooien en vrij snel afgestapt, en aan de hand ging het goed, vervolgens weer opgestapt en nog een paar keer heen en weer gereden, en dat deed ze weer super. Blijkbaar werkt het voor haar om soms nog net mijn steun vanaf de grond te krijgen, ook weer fijn om te weten, want daarna was het tunneltje ook niet meer spannend. Heb echt genoten, en zij ook geloof ik. Laatste deel nog even dressuurmatig gereden, hele stukken zigzaggend de paden wijkend gereden, stukken SB meegepakt, en zowaar volgens mij een paar beginseltjes van appuyementjes, nou heb ik nog nooit een appuyement gereden, maar het voelde fijn aan :) En nog even leuk wat zitten spelen met verzamelen, dus een paar stukjes had ik een heel gaaf dansend paard onder me <3 Was ik heel blij mee, ze was nog wel wat vaster op rechts dan op links, maar ze voelde niet meer zo enorm krom aan als vorige week. Helemaal blij dus, waar ze normaal in het bos meteen een hertjesgalopje op d'r plek doet wanneer ik d'r vraag om te werken deed ze nu alles voor me, maar ze was ook al wel wat afgemat denk, hadden er uiteindelijk 20 km opzitten en vrij veel in hoog tempo gereden ;)

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:39

Haha ik vind het helemaal niet zweverig ofzo hoor Fleur! Logisch toch dat je wil afstappen met een goed gevoel, en als dat op dit moment niet lukt moet je het ook niet doen. Ik heb paar maanden terug ook 3 weken niet gereden omdat de fysio zei dat het zadel niet goed lag en we pas 3 weken later bij de zadelmaker terecht konden. Viel uiteindelijk hartstikke mee en we konden er nog prima mee rijden, maar gewoon het idee dat het niet goed lag kon ik het niet maken om daarmee te rijden.
Lekker hoor zo’n ritje! Is ook wel goed om van die dressuuroefeningen tijdens een buitenrit mee te nemen. En vaak zijn ze net wat scherper aan je been en zelf al wat drukker zodat je die energie heel goed kan gebruiken.

Knappe paarden hoor allemaal, super leuk om te zien!

Vind het magnesiumtekort eigenlijk een beetje raar klinken Anne, het is wel toevallig dat ze dan net krampen krijgt als er iets op dr rug komt? Klinkt mij iig wat aannemelijker dat het tussen dr oren zit. Fijn dat het rijden met slof zo goed bevalt, en goed dat je afsluit zonder en dat je dan ook voelt hoe fijn ze loopt. En gefeliciteerd met je scooterrijbewijs!
Ik had ook steeds dat ik ineens met te lange teugels reed. Van die leren dingen zijn toch wel glad en worden zonder dat je het door hebt steeds iets langer, tot je denkt huh? Nu de trensteugels van het oude s&t hoofdstel gepakt, zijn wat smaller maar hebben zo’n rubberen binnenkant, werkt echt perfect.

M’n examen is redelijk goed gegaan, moet nu nog 5 weken wachten op de uitslag.... Hoe moeilijk is het om 15 open vragen na te kijken? 8)7
En les woensdag ging wel redelijk. Vooral in de galop op het achterbeen gezet, mennnn dat was lastig. Moest echt alleen die buitenschouder meenemen naar binnen, bijna geen stelling, op volte 10 meter en heel duidelijk onder me houden. Soms zat er dan ff een goed stukje tussen en dan was mn instructrice helemaal enthousiast: Jaa voelde je dat? Uuuuh nee eigenlijk niet :') Verder weer kleine stukjes uit de proef geoefend, middendraf ging goed, afwenden wijken ook (eindelijk heb ik die AC lijn een beetje door haha) en afwenden halthouden. Hij komt met halthouden zo tegen de hand, ook vanuit stap dus daar gaan we nu op oefenen. Gister had die vrij en lekker in de wei gestaan.

Heb nieuwe wedstrijdlaarzen besteld tijdje terug, moet nu nog maar 3 weken wachten (als het volgens planning gaat). Super benieuwd hoe ze worden :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:17

Ja Fleur het is ook erg motiverend om die foto's terug te kijken moet ik zeggen :D Aaah als je die dubbele teugels eenmaal doorhebt gaat het wel vanzelf hoor!
Je ritje klinkt lekkerrrr! Ben echt jaloers, ik wil ook leuke uitrijmogelijkheden. Naja die heb ik hier wel (strand en duinen) maar dan moet je eerst een kwartier met de trailer en doordeweeks gaat dat eigenlijk niet. Heb er geen tijd voor en kan moeilijk elke week m'n vader vragen of ie ons even wil brengen natuurlijk. Ga binnenkort maar weer eens naar het strand geloof ik als ik jouw verslag zo lees!
Ik heb dus precies hetzelfde met dat afstappen. Als ik een keer meegelopen ben dan durft ze de keer erna er ook gewoon langs :) Zo los je het toch op maar dan op een ontspannen manier.

Dankje Kirsten! Ja dat is wat ik ook dacht. Dan zou ze het (denk ik) niet op dezelfde momenten tonen. Vandaag bijvoorbeeld had ze nergens last van. Dekje, zadel en deken opgehad maar gewoon relaxed...
Ik heb gewoon springteugels maar onthou nooit waar ik m'n handen de vorige keer had :')
Jeetje wat een belachelijk lange tijd voor 15 vragen!
Ooooh lastig als dat als je het niet voelt. Ik heb ook weleens dat ik hoor van: "Jaaaa dat was hem!" en dan heb ik echt zoiets van uhhhhh... _O- Gelukkig begin ik het nu steeds sneller te voelen maar als dat even weg is dan wordt het wel een stuk lastiger inderdaad. Kan je het halthouden niet eerst vanaf de grond gaan oefenen? Er was iemand die een tijd geleden nog om uitleg vroeg over het achterwaarts oefenen vanaf de grond. Was jij dat? Ik zou het nog uitleggen maar ben het eigenlijk helemaal vergeten :=
Aaah gaaf, welk merk/kleur?

Ik ben weer even heel heel erg blij. Het regende pijpenstelen hier vandaag maar ik wil eigenlijk toch wel dat ze voor m'n crossles zondag gewoon 3 dagen beweging heeft gehad, je weet het maar nooit... :') Dus gewoon erop gestapt en een keer helemaal zonder slof gereden dus ook niet aan het begin. Weer een uitbreiding op gister gedaan: ook in de draf op links naar m'n buitenhand proberen te rijden. Ik vond de galop een logische eerste stap omdat ik daar iets beter mee om kan gaan maar dat ging vandaag zo goed dat ik het in de draf ook ben gaan doen. Op het rechte stuk ging het al gauw supergoed maar als ik dan een volte inreed of ging afwenden dan merkte ik al dat ik te weinig contact had met m'n buitenteugel en dat vond ik een moeilijk puntje. Hierdoor liep ze ook helemaal weg over de buitenschouder en kon ze weer (teveel) tempo maken. Dit op kunnen lossen door meer met twee handen de volte/wending in te sturen. Doordat ik m'n buitenhand ook naar binnen haalde bleek dus dat ik die buitenteugel er veeeel beter aanhield :)* Dit was ook te merken aan Roos en uiteindelijk konden we wenden zonder dat er iets veranderde. Ook m'n teugels dit keer écht een stuk korter gepakt en ik heb d'r nog nooit zo gewichtloos in m'n handen gevoeld.
Weet niet of jullie het nog snappen maar kort samengevat: we zijn echt weer een heeeele stap verder!

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:38

Heb weer heel wat bij te lezen zie ik wel! Ondertussen wel wat meegelezen op mijn telefoon, maar nog niet rustig de tijd en aandacht gehad om een (hopelijk) zinvolle reactie te plaatsen 8)7

Vind de filmpjes er helemaal niet verkeerd uitzien hoor Anne! Overgangen vanuit de galop zijn gewoon lastig, maar dit ziet er goed uit. Mooie draf zit er ook op zeg! Persoonlijk vind ik de stelling helemaal niet verkeerd. Ik gebruik het vaak om Parti los te maken, tijdens losrijden of tussendoor om zijn aandacht terug bij mij te krijgen. De stelling de hele tijd vasthouden is natuurlijk niet de bedoeling, maar veel afwisselen houdt ze lekker soepel en recht.
Wat betreft je houding denk ik dat het al veel gaat helpen als je je handen wat dichter bij elkaar houdt. En ook ietsje meer draagt. Teugels wat korter en handen wat naar voren en omhoog. Als je je handen meer voor je houdt kom je vanzelf al iets omhoog. En trots zitten, zoals iedereen altijd zegt ;) Mag je best uitstralen met zo'n paard onder je! :j Je ziet ook zeker wel een vooruitgang in de houding van het paard ten opzichte van de foto van een paar maanden geleden.
Gefeliciteerd met je scooterrijbewijs!

Ze mogen er allemaal zijn trouwens!! _/-\o_

Mooie foto van Burana! Niks geen lelijke onderhals +:)+ Klinkt alsof de "vakantie" en het kuurtje hun werk aardig hun werk doen. Heerlijk gevoel als je paard echt voor je wíl werken. Dressuren tijdens buitenrit vind ik ook altijd fijn. Net wat jij zegt Kirsten, zijn ze vaak net wat anders qua reactie en energie, wat soms net even nodig is.

5 weken wachten op de uitslag?? Dat is wel heel lang... Gelukkig is je gevoel wel positief!
Op het achterbeen zetten vind ik ook heel lastig, en zwaar!! Maar het resultaat voel je vanzelf ;)
Ik ben me de laatste tijd steeds meer aan het focussen op het bewust worden van mijn rijden (lastig te verwoorden en best zweverig als ik er zo over nadenk), maar daardoor merk ik wel dat ik veel rustiger ben in mijn hoofd en me beter kan concentreren op hoe Parti loopt/hoe alles voelt/wat voor effect het heeft. En ik merk ook dat Parti daardoor ontspannender gaat lopen, omdat ik minder bezig ben met het "té goed willen doen" en meer loslaat.

Wat training betreft ben ik deze week echt heel veelzijdig bezig geweest. Maandag had Parti vrij, als beloning voor zijn harde werk zondag :Y) En dinsdag wilde ik een beginnetje maken met "grondwerk". Dus de longeerlijn aan het halster geklikt en hem meegenomen naar de longeercirkel. Daar heb ik hem een paar rondjes kort om me heen laten lopen om goede lengtebuiging te krijgen (zag ik van de week ergens op een filmpje), alleen bleef Parti best wel stijf nog in zijn lichaam. Dus na een paar pogingen hem op een grotere volte lekker laten lopen en wat met hem "gespeeld". Dit resulteerde in een ontzettend tuigende Parti, voor een kwartier lang ofzo :):) Ik kijk mijn ogen altijd uit als hij dat doet :wow: <3 , waarna ik denk: 'Oh, dat had ik moeten filmen!!'. Volgende keer hopelijk! Om het toch maar even goed en relaxt af te sluiten, heb ik hem uiteindelijk weer bij me gehaald en weer even de rust en het wederzijds respect opgezocht
Woensdag was er weer crosstraining gehad. Helaas een aantal weigeringen op de "sloot" (twee boomstammen met een gat ertussen), maar verder deed Parti het weer super, dus ik was erg tevreden!
Gisteravond hebben we heerlijk gedressuurd. We waren beide superrelaxed, dus ik heb niet heel veel gevraagd, maar wel gewoon lekker getraind. Zelfs het achterwaarts ging goed. Zo nu en dan probeer ik dat al wel mee te nemen, alvast voor de L2. Vanuit stap vind Parti halthouden erg lastig. Hij komt dan heel erg tegen de hand en gaat heel breed staan (vaak ook op rust). Achterwaarts is dan onmogelijk. Nu was hij heel mooi gesloten en ging het als vanzelf. Ook de galop voelde erg goed. Parti houdt vaak wat meer vast in de galop en blijft heel lang. Ik kreeg zondag dus ook als commentaar van de jury dat de galop meer gesloten moest, vooral in de middengalop valt hij volledig uitelkaar. We zijn daar al veel mee bezig, en voor mijn gevoel ging dat nu heel goed.
En vandaag hadden we onverwachts een fotoshoot, omdat een stalgenoot niet meer beschikbaar was, dus dat was ook weer helemaal nieuw. Als ik de fotografe mag geloven zitten er een paar hele gave foto's tussen, dus ik ben erg benieuwd!
En dan morgen weer clubles, dan hebben we alles ook zo'n beetje gehad :')

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:22

Dankjewel :D Jaa dat is dus wat ik deed: die stelling continu vasthouden en dat is inderdaad niet te bedoeling! Met al die dingetjes ben ik inderdaad mee bezig, gaat al een stuk beter dus dat komt vast wel goed!
Zo dat is nog eens afwisseling! Gaaf he als ze zo gaan lopen! Die van mij is er ook een ster in, al heeft ze nu wel door dat het tijdens het serieuze longeren niet meer mag. Dan heeft ze een aanleiding gevonden om zo te gaan lopen en dan zie je d'r nadenken en een "UH" is dan gelukkig al genoeg :') Ik had altijd m'n telefoon bij de hand dus had het telkens op film staan maar als ze het tijdens het 'werk' telkens gaan doen dan gaat de lol er een beetje vanaf... Ze ging me dan ook uitdagen en dat moeten we niet hebben. Klinkt lekker joh! Ben heel erg benieuwd naar de foto's!

Zo, val nummer 2 is een feit _O- Vandaag crosstraining gehad en het was echt super! Paard was vreselijk braaf, al rij ik nog zo belabberd, ze laat me echt nooit in de steek dus dat is als beginner superfijn natuurlijk. Met losrijden even af moeten stappen omdat ze alles zo spannend vond maar ze sprong alles in 1 keer en ook het water ging ze in 1 keer in :+:
We moesten over de heg en ik voelde dat ze niet uitkwam dus ik dacht dat ze al ging springen, maakt ze nog een extra galopsprong maar ik was al mee gaan zitten. Kwam al terug in het zadel toen zij haar sprong maakte dus ik werd gelanceerd := Even voor het beeld, arm paard:

Afbeelding

Had gelukkig niks dus we konden weer verder. Even een fotospam, sorry!

Afbeelding

Afbeelding

Ervaren springruiter ben ik toch :=

Afbeelding

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:26

Ziet er goed uit Anne! Mooie foto's en gaaf setje :j
Fijn dat ze alles in 1x springt zeg! Echte crosser.
En achja, vallen hoort er nu eenmaal bij :+ Ik lag er woensdag ook nog naast :') Als Parti "goed" weigert dan draait hij op het laatste moment (als ik al half op zijn nek lig) nog eens weg, dus dan ga ik rechtdoor terwijl Parti wegloopt :evaw: Maarja, zolang er niks ernstigs aan de hand is gaan we gewoon weer door!

Zaterdag liep Parti weer heerlijk in de les en gisteren als afwisseling maar weer even naar het bos geweest. Samen met een stalgenootje, en voor het eerst met mijn vriend!
Toen we net wat kregen, en hij erachter kwam dat ik aan het paardrijden was, wilde hij ook graag eens. Hij kreeg wekelijks soort van les van mij en pakte alles super op. Helaas heeft hij vanwege een (lichte) hernia een jaar niet kunnen rijden, maar gelukkig is dat nu, na vele fysiobehandelingen, weer zo goed als over en durft hij het paardrijden ook weer een beetje aan. Parti vind hij nog wel wat spannend, maar inmiddels heeft ie al weer een paar keer kort op hem gereden en dat ging allemaal prima. Dus ik zei gisteren, min of meer voor de grap, dat hij ook wel mee kon op buitenrit, op Parti zijn weidemaatje, een grote vriendelijke reus die eigenlijk niet zo veel verkeerd doet, en tot mijn grote verbazing stemde hij er nog mee in ook! En ondanks een paar onbedoelde galopsprintjes o.l.v. Parti en een aantal steigeringen van de gvr, vond mijn vriend het nog voor herhaling vatbaar ook! *\%/* Dus we hebben weer heerlijk van ons weekend genoten.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:37

Jemig dat is lang wachten op de uitslag inderdaad Kirsten.. Klinkt als een pittige les, maar fijn dat het lekker ging! Spannend wachten op laarzen, ik kan dan altijd helemaal ongeduldig worden als ik op nieuwe spullen wacht O:)

Anne lastig dat je telkens met de trailer moet inderdaad, ik ben ook onwijs blij met de uitrijmogelijkheden hier, kan echt alle kanten op, de hele Utrechtse heuvelrug hier is eigenlijk goed voorzien in ruiterpaden, dus ik heb echt eindeloze routes :D En inderdaad, afstappen is op zo'n moment gewoon het fijnst, ontspanning vind ik echt het belangrijkst dan ipv de confrontatie aangaan :j Wat ik qua teugels nog wel is heb gehoord is het stopje die je moet hebben markeren met iets van nagellak oid ;) Wat klinkt je rijden super, mooie ontwikkelingen maken jullie mee deze week zo te horen. Haha balen van je val, maar dat hoort erbij, de foto van die sprong is wel bijzonder inderdaad :') Roos kijkt ook een beetje hulpeloos :(:) De rest ziet er super uit hoor, die ene galopfoto is ook een fijn stuk daar, mooi actief achterbeentje!

Boukje wat een lekker veelzijdig weekje, super dat je tevreden was van je crosstraining, en zo'n 'sloot' vinden ze vaak toch wel wat spannend, Buraan vind geulen en slootjes die ik in het bos tegenkom ook altijd wel gek. Fijn dat tijdens het rijden de galop fijn voelde, geslotenheid is bij ons ook altijd een werkpunt, dus ik weet hoe lastig het is. Ik ben erg benieuwd naar je foto's, wat leuk zo onverwacht :j

Burana d'r vakantie icm kuurtje lijken hun werk te doen inderdaad, blij dat ik niet zweverig klonk trouwens haha. Vandaag weer les gehad, complimenten gekregen van m'n instructrice dat ik zo goed naar m'n paard kijk en luister, ze was het volledig met me eens met m'n handelen, fijn om te horen :D Les ging erg goed, Bu was weer zoals ik haar ken, vrolijk en had er zin in! Geen vergelijking qua soepelheid nu met de laatste les, echt heel erg verbeterd! Hebben heel erg basic gereden beetje vrijheid blijheid, maar wel alles op een correcte manier. Nageefelijkheid was niet helemaal perfect vandaag, stukjes kwam ze er wel uit, maar die stukken bleef ze wel door d'r lijf lopen en kon ik ook gewoon normaal doorzitten, en ze kwam ook wel weer makkelijk terug. Leuke oefening meegepakt, SB op de a/c-lijn, dat pakte ze volgens m'n instructrice echt onwijs goed op, en is een leuke afwisseling op het wijken, dat ze ook niet teveel mee gaat denken zodra ik ga afwenden :)
En dressuuroefeningetjes in het bos werkt goed inderdaad :j

Ben er ook achter gekomen dat m'n zadel ook wat krap is geworden op d'r schouders, zou er ook mee te maken kunnen hebben dat ze vast zat dus. Ik verdacht 'm er al langer van, en vandaag met instructrice nog even naar gekeken, ze was overigens wel erg tevreden met hoe ze eruit ziet en hoe mooi d'r rug is, ook geen gevoeligheidjes oid. Morgen komt m'n zadelmaakster toevallig op stal, dus dan maar even een afspraak maken. Momenteel heb ik er een prolite pad onder liggen, dus wil deze week nog een keer proberen of het scheelt als ik die er onderuit haal, dan is er net wat meer ruimte, en anders ligt m'n springzadel nog wel prima dus gelukkig nog niet zo dat ik absoluut niet kan rijden vanwege zadel nu. Enige is dat ik liever niet alles tegelijk wil doet wat betreft oplossingen, omdat ik dan geen idee meer heb welke oplossing nou wat doet, en ik hou graag een beetje overzicht, ben van mezelf al chaotisch genoeg :Y) Vandaar dat ik zadelmaakster ook niet morgen bij Bu wil hebben, omdat ik nog geen week bezig met met kuurtje.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:23

Dankje Boukje! Ja heel fijn is dat. Ze is wel heel kijkerig in het begin maar als ze eenmaal doorheeft dat ze mag springen krijgt ze echt een bord voor d'r kop en is niks haar te gek. Heerlijk omdat ik zeeeer weinig ervaring heb, nu kan ik nog een beetje meeliften en heb de volste vertrouwen in haar omdat ze toch wel alles springt dus dat is fijn rijden :)
Aiii dat is minder... Ja toch, opstaan en weer doorgaan!
Aaah wat superleuk dat jullie dat samen kunnen doen zeg! Stoer van hem :D

Fleur alsof ik nog niet jaloers genoeg ben :Y) Ja dat van die nagellak is misschien wel een goed idee, ga ik eens naar kijken! Moet ik alleen wel even goed kijken waar ik ze bij de les vast moet houden want dalijk markeer ik ze alsnog te lang _O-
Ben ook supertevreden over deze week. Verbaas mezelf erover hoe lekker het deze week ging. Zelfs dingetjes meegepakt die ik vorige week nog niet durfde en durf nu zelfs al een beetje na te denken over onze 'comeback' in de wedstrijdring :Y) Moet niet te hard van stapel lopen maar kan geen kwaad als ik al langzaamaan wat stukken uit de proeven ga oefenen, kan daarna alleen maar in ons voordeel werken tegen de tijd dat we echt gaan beginnen.
Top om te lezen dat je verandering merkt bij Burana :j Je klinkt al een stuk positiever dus lijkt erop dat het kuurtje z'n werk aan het doen is, lekker!
Snap je helemaal hoor qua handelingen. Ik had toen in februari juist alles in 1 keer gedaan omdat dat echt een punt was dat ik zoiets had van: zo kan het niet langer, er móet iets zijn. Maar jij houdt alles regelmatig bij (ik nu ook gelukkig) dus dan vind ik het zeker niet gek dat je eerst even afwacht welk resultaat het één geeft voordat je aan het andere begint.

Nou hier niet veel te melden aangezien m'n tante vandaag en morgen de zorg op zich heeft genomen. Ik ga van 6 keer per week naar stal nu nog maar 5/4 keer helaas omdat ik alle zeilen bij moet zetten voor school |o Sta er niet zo goed voor en uiteindelijk gaat school uiteraard voor dus eigenlijk heel fijn dat ik iemand heb die me even af kan remmen en bij kan springen! Naja nog even ongeveer 6 weken volhouden en dan kan ik die tijd weer inhalen :+