Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Gisteren ging het wel weer beter. Ik hoop vrijdag namiddag te gaan lessen met haar en als ons mama dan meekan ging ze filmen. Dus dan heb ik er eentje.
Hij moet nog even nog beter snappen dat contragalop echt contra mag blijven en pas bij omstellen en hulp geven, dat ie dan moet wisselen.
Beetje omgekeerde volgorde, maar ja, hij wisselde zo vanzelfsprekend, dat ik dat eerst heb geleerd en daarna pas contragalop. Ahum.
Oké, dan zitten ze in de M10 met 60 en in de PSG met 40 man, maar dan is heel België voorbij gekomen hè
In de GP zijn ze meestal rond de 15-20man, en dat zijn dan zo ongeveer al onze GP-ruiters uit het hele land
Die van r naar l was echt alsof we weer op nul zijn begonnen. Racen, heet, niet mee springen achter of achter eerst en dan toch maar waar terug springen, overkruist.. Had echt m'n handen vol aan hem. Ben blij dat mijn zusje hem vandaag rijdt! Haha!
Morgen gaat ie aan de longe, vrijdag rijdt mijn zusje weer, zaterdag heb ik weer les en zondag heeft m'n zusje wedstrijd (regiokampioenschap). Vandaar dat ze hem deze week twee keer rijdt.
Zaterdag heb ik meteen weer les ingepland. 
Zaterdag gaat het vast weer beter!
. Thuis gaat het zo fijn! Krijg nu het idee dat we eindelijk écht aan het rijden zijn. Tot 2 lessen geleden voornamelijk bezig geweest om te leren met de spanning van paardlief om te gaan. Dat gaat thuis nu voortaan goed. Sinds vorige les mag ik weer wat meer 'pit/actie' in de draf gaan gooien zodat ze lekker gaat sjouwen en goed in de oprichting/bergop loopt. Voelt wel of je heel wat onder je hebt, heel gaaf! Ook bezig geweest met het voorbereiden van de vliegende wissels. Ik heb zo het vermoeden dat we er binnenkort wel echt mee aan de slag mogen gaan..