Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:10

Apart topic is wel handig eventueel ook met een poll erbij.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:11

Een topic kan ik wel aanmaken, echter van een poll heb ik geen kaas gegeten haha

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:11

De voornruiters in Utrecht is opzich voor mij ook nog te doen (ongeveer een uurtje)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:13

Haha een poll weet ik ook niet.. Odenxia maak jij het topic? (voordat er straks 3 topics aangemaakt zijn) :P Ik wil het ook doen hoor, als je geen tijd hebt :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:14

Ja doe ik wel is prima

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:22

Oke :)

Gisteren met rijden ging een stuk minder goed dan zondag. Misschien lag het eraan dat hij maandag vrij geweest is of dat het druk was in de baan. Maar hij zet het steeds op een lopen als ik een appuyement wil inzetten (in galop). Iemand tips hoe ik dat kan voorkomen?

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:28

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:29

Zo, dat heb je snel gedaan Odenxia!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:30

En zo handig ben ik niet met internet haha

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:18

sharon_quiz schreef:
Oke :)

Gisteren met rijden ging een stuk minder goed dan zondag. Misschien lag het eraan dat hij maandag vrij geweest is of dat het druk was in de baan. Maar hij zet het steeds op een lopen als ik een appuyement wil inzetten (in galop). Iemand tips hoe ik dat kan voorkomen?

Wanneer gaat hij rennen? Op het moment dat je hem inzet of als hij al zijwaarts is? Rent hij dan rechtdoor of gaat hij te hard opzij?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:24

Op het moment dat ik hem inzet gaat hij al rennen. Hij rent heel hard opzij en ik krijg hem dan haast niet meer terug. Pas als ik hem weer recht stel.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:27

odenxia schreef:
Dank je horseyfries, maar welke oefening kan ik daarvoor het beste gebruiken?? Door traver achtig op de volte te galopperen blijft hij mooi groot springen achter, maar als ik dan de daadwerkelijke piroutte wil rijden op een rechte lijn, word hij weer te klein.

Eerst in je werkpirouette (traverachtige volte) proberen de achterbenen meer uit elkaar te krijgen. Hij kan namelijk met de kont naar binnen komen met zijn twee achterbenen bij elkaar, en hij moet leren het binnenachterbeen verder van het buitenachterbeen weg te krijgen. Als je dit lukt in je werkpirouette probeer je dat ook in je echte pirouette, dus één pas klein inzetten en dan weer laten spreiden naar buiten toe. Dan wordt je pirouette als het goed is eerst wel weer iets groter maar uiteindelijk als je dat onder controle hebt kun je hem dus in die kleine pirouette dieper laten onderspringen door dat spreiden dan iets naar voren toe onder de massa te gebruiken, en dan gaat hij mooi zitten en houdt hij zijn balans beter.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:30

sharon_quiz schreef:
Naam - Lesgeven/Rijden - Gewenste provincie(s):
sharon_quiz - Rijden - Noord-Holland of Zuid-Holland
Lienbono - Rijden - Brabant of Limburg (Sorry - Waarom ben ik toch ook van België?)
Beemst36 - Rijden - Noord-holland of Zuid-holland
Katja - Lesgeven - Midden Nederland

Lienbono, ik ben ook van België en zou niet weten waarom ik geen clinic in Midden Nederland zou kunnen rijden hoor, ik rijd vanmiddag ook weer naar Alex van Silfhout in Lunteren. Het is maar in de auto zitten en in de trailer staan, moe wordt je er niet van!

Mijn tarief voor clinics is vijftig euro per uur excl. km vergoeding van 0,30 /km. Maar ik zou het ook leuk vinden om zelf mee te kunnen doen en de anderen te zien rijden, wel jammer dat al één iemand aangeeft niet bij Alex te willen. Aat van Essen zou ik ook nog een optie vinden, die geeft ook super interessante clinics.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:48

Jenny, jij zal waarschijnlijk zelf met je paard weg kunnen? Ik dus niet. Sinds dit jaar hebben wij een nieuwe camion (C-rijbewijs). Momenteel heb ik mijn theorie al, maar de praktijklessen kon ik pas ten vroegste begin februari gaan volgen. Met als gevolg dat ik dus zeker tot eind maart (ongeveer) nog altijd niet alleen weg kan. M'n papa is de enige hier thuis die met de camion mag rijden en die gaat zo ver niet rijden voor een clinic. (hij vind zo'n dingen niet nodig..) Weinig tegen in te brengen spijtig genoeg. Ben dit jaar in Moorsele mogen gaan rijden op het IPK en dat was ook al een hele heisa om hem tot daar te laten rijden met de camion.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:57

horseyfries schreef:
odenxia schreef:
Dank je horseyfries, maar welke oefening kan ik daarvoor het beste gebruiken?? Door traver achtig op de volte te galopperen blijft hij mooi groot springen achter, maar als ik dan de daadwerkelijke piroutte wil rijden op een rechte lijn, word hij weer te klein.

Eerst in je werkpirouette (traverachtige volte) proberen de achterbenen meer uit elkaar te krijgen. Hij kan namelijk met de kont naar binnen komen met zijn twee achterbenen bij elkaar, en hij moet leren het binnenachterbeen verder van het buitenachterbeen weg te krijgen. Als je dit lukt in je werkpirouette probeer je dat ook in je echte pirouette, dus één pas klein inzetten en dan weer laten spreiden naar buiten toe. Dan wordt je pirouette als het goed is eerst wel weer iets groter maar uiteindelijk als je dat onder controle hebt kun je hem dus in die kleine pirouette dieper laten onderspringen door dat spreiden dan iets naar voren toe onder de massa te gebruiken, en dan gaat hij mooi zitten en houdt hij zijn balans beter.

Thanks daar heb ik wat aan. Ga het zeker proberen toe te passen als Urban weer in het gereel is ;)

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:24

horseyfries schreef:
wel jammer dat al één iemand aangeeft niet bij Alex te willen.

Dit is mijn persoonlijke ervaring met hem met dit paard. Mocht ik de enige zijn die niet bij hem wil, laat je dan vooral niet door mij tegen houden hoor :) Dan kom ik gewoon zonder paard lekker kijken. Leer ik ook een hoop van en Lunteren ligt hier zo ongeveer om de hoek :j

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:35

Bij Alex kan het waarschijnlijk ook bij hun op stal, Lunteren ligt wel heel centraal in NL.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:41

Ja inderdaad Wanted. Zou jij dan ook kunnen? Lijkt mij erg leuk in ieder geval!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:42

Lunteren is voor mij 1u45 min rijden, dat zou ik nog verkocht krijgen bij m'n papa denk ik..

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:50

Ja dan ben ik ook van de partij! Mits datum natuurlijk kan.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:03

Gaat goed dames!!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:21

Ben benieuwd wat eruit ga komen! Heb er zeker veel zin in!

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:13

Mij lijkt van Silfhout ook echt wat en is ook goed te doen, qua afstand!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:17

Ik hoor over Alex heel veel positieve reacties met betrekking tot clinics. Mochten we daar voor 20-1 terecht kunnen rijd ik graag mee.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:50

Zullen we de clinic talk beperken tot het clinic topic en deze houden voor de tips en vragen over het rijden? Anders blijven we zo heen en weer hoppen.