Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sharon_quiz schreef:Oke
Gisteren met rijden ging een stuk minder goed dan zondag. Misschien lag het eraan dat hij maandag vrij geweest is of dat het druk was in de baan. Maar hij zet het steeds op een lopen als ik een appuyement wil inzetten (in galop). Iemand tips hoe ik dat kan voorkomen?
odenxia schreef:Dank je horseyfries, maar welke oefening kan ik daarvoor het beste gebruiken?? Door traver achtig op de volte te galopperen blijft hij mooi groot springen achter, maar als ik dan de daadwerkelijke piroutte wil rijden op een rechte lijn, word hij weer te klein.
sharon_quiz schreef:Naam - Lesgeven/Rijden - Gewenste provincie(s):
sharon_quiz - Rijden - Noord-Holland of Zuid-Holland
Lienbono - Rijden - Brabant of Limburg (Sorry - Waarom ben ik toch ook van België?)
Beemst36 - Rijden - Noord-holland of Zuid-holland
Katja - Lesgeven - Midden Nederland
horseyfries schreef:odenxia schreef:Dank je horseyfries, maar welke oefening kan ik daarvoor het beste gebruiken?? Door traver achtig op de volte te galopperen blijft hij mooi groot springen achter, maar als ik dan de daadwerkelijke piroutte wil rijden op een rechte lijn, word hij weer te klein.
Eerst in je werkpirouette (traverachtige volte) proberen de achterbenen meer uit elkaar te krijgen. Hij kan namelijk met de kont naar binnen komen met zijn twee achterbenen bij elkaar, en hij moet leren het binnenachterbeen verder van het buitenachterbeen weg te krijgen. Als je dit lukt in je werkpirouette probeer je dat ook in je echte pirouette, dus één pas klein inzetten en dan weer laten spreiden naar buiten toe. Dan wordt je pirouette als het goed is eerst wel weer iets groter maar uiteindelijk als je dat onder controle hebt kun je hem dus in die kleine pirouette dieper laten onderspringen door dat spreiden dan iets naar voren toe onder de massa te gebruiken, en dan gaat hij mooi zitten en houdt hij zijn balans beter.
horseyfries schreef:wel jammer dat al één iemand aangeeft niet bij Alex te willen.