De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:47

Tsja heb ik ook aan zitten denken maar wat win ik daar mee? Iedereen moet het van mij lekker zelf uitzoeken, ik zou het zelf niet doen. Ik start lekker met eentje uit 2007 in het M en met eentje uit 2006 in het Z of ZZL. Ik rijd immers al bij een fantastische stal dus ik ga niet heen om geselecteerd te worden. Ik vind het alleen niet echt eerlijk tegenover de andere mensen in de L groep. Alleen maar mooier als er ook een echte L combinatie word geselecteerd toch?
Laatst bijgewerkt door Nynke1 op 04-01-12 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:48

Waar maken jullie je allemaal druk om? Het gaat om hoe je rijdt en als je als ruiter op een verkeerd niveau meedoet dan zal het niet in je voordeel zijn omdat je daarmee aangeeft dat je niet in staat bent om je niveau in te schatten.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:49

Sundral schreef:
Ingeltje schreef:
bah, dat soort mensen kots ik van...

prima hoor dat je een goed paard hebt en dat je zelf ook al wat gereden hebt, maar alsjeblieft, ga dan lekker in de Z starten en niet in de L, kom aaaaaan!!!

Tsja het is mijn vriendin en ik heb ook wel gezegd hoe ik daar over denk. Ik vind het alleen wel vreemd dat MacRider dit niet checkt.

Nou ja als haar dat heel gelukkig maakt dan moet ze dat maar doen. En ik doe mee voor de leuk en heb geen verwachtingen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:49

Agossie schreef:
Neeee... MacRider kijkt naar het talend van de RUITER. (maar wel jammer dat het toch een vertekend beeld geeft als een L ruiter op een GP paard in L gaat rijden en ik op mijn B paardje een L rondje mag gaan pogen... :') )

Ze zeggen inderdaad dat ze naar het talent van de ruiter kijken, maar geloof mij; Als jij op een PSG paard gaat zitten, die zijn benen in zijn nek legt en jij gaat netjes zitten en doet je handjes naar voren..... Nou dan weet je al genoeg toch?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:50

Sundral schreef:
Agossie schreef:
Neeee... MacRider kijkt naar het talend van de RUITER. (maar wel jammer dat het toch een vertekend beeld geeft als een L ruiter op een GP paard in L gaat rijden en ik op mijn B paardje een L rondje mag gaan pogen... :') )

Ze zeggen inderdaad dat ze naar het talent van de ruiter kijken, maar geloof mij; Als jij op een PSG paard gaat zitten, die zijn benen in zijn nek legt en jij gaat netjes zitten en doet je handjes naar voren..... Nou dan weet je al genoeg toch?

Dan heb ik HEEEUUULL veul talent!!! :D

Nynke1

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Jij snapt hem ;)

Kajanus

Ach als Emm er inderdaad mee gestart is dan kennen de instructeurs dat paard allang, dus allemaal niet te druk maken en gewoon van je eigen knollie genieten.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:53

Kajanus schreef:
Ach als Emm er inderdaad mee gestart is dan kennen de instructeurs dat paard allang, dus allemaal niet te druk maken en gewoon van je eigen knollie genieten.

_/-\o_

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:59

Uitendelijk houdt ze alleen zichzelf ermee voor de gek :)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:01

Citaat:

Dan heb ik HEEEUUULL veul talent!!! :D[/quote]
yep! Ha ha ha. Denk dat ik tootje ffies dagje uit duitsland jat. Net wat. Ff snel prive lesje van adelinde en gassen Maar! :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 02:07

Koud erop lijkt mij het beste. Dan kun je als jury goed beoordelen adhv het losrijden wat voor vlees je in de kuip hebt qua ruiter.

Mijne is ook een bommetje als ik er koud opstap maar het is toch juist de kunst om die spanning zsm af te kunnen laten vloeien en ermee aan het werk te kunnen? Iedereen heeft zijn paard leuk aan het lopen na een minuut of 20-30 rijden. Maar wie kan zijn of haar ding doen terwijl er op de vingers gekeken wordt met zijn/haar paard?

ik denk dat ruiters zich daarin juist kunnen onderscheiden van ruiters ;)

Mij maakt het niet uit, wel of niet losrijden. Als het maar voor iedereen gelijk getrokken wordt dan.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 07:25

Agossie schreef:
Ik denk ook dat het zo zal gaan. Zet een ruiter die op een Z-paard rijdt en het daar ook op geleerd heeft op de mijne, en ze komen minder "getalenteerd" uit de bus. Dènk ik!

Keertje uitproberen? := Nah ik heb het niet van mijn paard(en) geleerd maar met, dit is de 2e die ik zelf opleid :P Dus dat is toch wat anders dan iemand die op een leerpaard heeft leren "sturen" idd :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 07:27

Drunksheep schreef:
Ik heb al iemand gesproken die ook gewoon had mogen meedoen met d'r D-pony fjord (Sjolvir) en ik heb zelf ook gemaild. Beetje jammer dat er gelijk wordt gedaan alsof je achterlijk bent :+

Sjolvir doet toch helemaal niet mee met dr fjord maar met die zwarte? Volgens mij is Fjordie voorlopig met pensioen hoor.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 07:29

Hippisch Centrum Groenraven is ook gesloten voor inschrijving overigens (23maart) Er staan 46 pers. op de lijst.

Ik ben benieuwd waarom ze het aantal gehalveerd hebben?? Misschien toch om aan die tijd te komen ofzo?

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 07:39

svdijk86 schreef:
Hippisch Centrum Groenraven is ook gesloten voor inschrijving overigens (23maart) Er staan 46 pers. op de lijst.

Ik ben benieuwd waarom ze het aantal gehalveerd hebben?? Misschien toch om aan die tijd te komen ofzo?

das jammer, wou me daar ook voor opgeven, maar moet eerst wachten tot mijn rooster uit is om te kijken of ik wel vrij ben.
beetje raar dat er minder dan de helft maar mee mogen doen, dan dat ze eerst aangegeven hebben |(

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 08:08

In utrecht zijn er meer volgens mij, zou je daar even moeten kijken of ze nog inschrijvingen accepteren.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 08:27

svdijk86 schreef:
In utrecht zijn er meer volgens mij, zou je daar even moeten kijken of ze nog inschrijvingen accepteren.

helaas gaat dat nog niet, mijn rooster is nog niet uit |( -O- maar zal me is gaan orienteren.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 08:50

Al loopt een paard PSG zonder ruiter loopt ie het niet! Dus als iemand op een PSG paard geen talent heeft komt het echt wel naar voren en als je wel talent hebt valt het het meer op. Ik vind het alleen erg kinderachtig hoe jullie hier over zitten te praten, ik zou haast denken dat het voort komt uit jaloersheid.
Iedereen maakt een kans en kom je er niet bij ben je simpelweg niet goed genoeg, klaar! Ligt niet aan je paard, niet aan de jurering, maar alleen aan jezelf. Zo werkt het nou eenmaal.

Ik doe vol goeie moed mee met mijn L paard, maar al zou ik op een PSG paard L starten ben ik nog steeds realistisch en weet ik dat er veel betere ruiters omsturen dan mij. En als die ook nog eens op een goed paard zitten kijk ik vol bewondering naar hun rijden en probeer ik daar wat van te leren!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:11

svdijk86 schreef:

Oh... -O- Nou, dat maakt voor mij de keus gemakkelijk! Ik kom jou wel aanmoedigen, Svandijk86!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:13

marjan1986 schreef:
Neem ook aan dat je mee mag doen met een kwpn van bv 1.55 ofzo

Ja, dit mag ook. Stalgenootje van mij mag ook meedoen met haar KWPN van 1.54. :j

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:49

svdijk86 schreef:
Drunksheep schreef:
Ik heb al iemand gesproken die ook gewoon had mogen meedoen met d'r D-pony fjord (Sjolvir) en ik heb zelf ook gemaild. Beetje jammer dat er gelijk wordt gedaan alsof je achterlijk bent :+

Sjolvir doet toch helemaal niet mee met dr fjord maar met die zwarte? Volgens mij is Fjordie voorlopig met pensioen hoor.

Dat staat er ook helemaal niet, er staat 'had mogen meedoen' :')

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:25

marjan1986 schreef:
Ingeltje schreef:
bah, dat soort mensen kots ik van...

prima hoor dat je een goed paard hebt en dat je zelf ook al wat gereden hebt, maar alsjeblieft, ga dan lekker in de Z starten en niet in de L, kom aaaaaan!!!

:j ga ik helemaal in mee!

Ik ook!
Want je kan zo ruiters toch niet beoordelen, als er paarden bij zitten die veel meer kunnen/gelopen hebben.. Want die ruiters zal bepaalde dingen veel makkelijker afgaan, "alsof ze mer talent hebben"

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:36

Ik rijd ook met een paard dat al LT heeft gelopen, misschien geen super bekend paard. Ik zou hem niet in het L starten, reden... omdat hij bij alleen simpel werken niet zn best doet, vind ie te gemakkelijk en dan word ie sloom en totaal niet spectaculair... Ik start hem in het Z maar dat word wss ons Z debuut. Dus best spannend.

De oefeningen gaan ons echt niet makkelijker af dan een gewoon Z paard, want als ik niet precies mn been goed leg en hem niet genoeg voorwaarts blijf rijden dan kan het er net zo knudde uitzien als bij een beginner... ik moet echt blijven rijden anders doet mn paard niks.

Het kan ook een nadeel zijn om zo'n paard in het L te rijden, ze moeten dan op trens gereden worden, er zijn niet veel LT / GP paarden die veel op trens lopen. En ja ze verwachten dat ze meer moeten doen dus kunnen ook wel eens wat dingen gaan doen die niet de bedoeling zijn.

Maar om nou te zeggen " ik kots van zulke mensen " nee dat doe ik niet, moet ieder toch lekker voorzich weten. Zo ontstaat de haat en nijd die de dressuur sport zo charmant maakt.
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 04-01-12 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:37

svdijk86 schreef:

Ivm de tijd, net als de selectie voor deze week.
Ze beseffen dat 100 deelnemers te veel is en hebben dit aangepast.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:40

svdijk86 schreef:
Agossie schreef:
Ik denk ook dat het zo zal gaan. Zet een ruiter die op een Z-paard rijdt en het daar ook op geleerd heeft op de mijne, en ze komen minder "getalenteerd" uit de bus. Dènk ik!

Keertje uitproberen? := Nah ik heb het niet van mijn paard(en) geleerd maar met, dit is de 2e die ik zelf opleid :P Dus dat is toch wat anders dan iemand die op een leerpaard heeft leren "sturen" idd :j

Precies! Dat is een heel verschil. Wel goed dat je het zo samen met je paard hebt geleerd.
En jij mag echt wel een keer op mijn paard, hoor! 't Is een brave, maar niet echt spectaculair. Dat hoeft ook niet van mij.
En ik vond Zyalda gisteren heel netjes lopen, voor wat ik ervan gezien heb. (volgende keer zal ik mijn bril opzetten... B-) ) Mooi paard!