Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manic schreef:Nou ik weet niet wie het meest gepikeerd is... Team Gal omdat ze vinden dat hun kür gejat is. Team Rath omdat ze... Nou die hebben eigenlijk geen juridische reden tenzij Team Gal juridische stappen aan het zetten is. Tenminste, die gaan echt geen juridische stappen ondernemen omdat mensen nogal lelijk tegen Matthias doen. En dan is er nog eurodressage.tv die het mischien niet zo leuk vind dat de bandbreedte opgeslokt werd... En dan is er mischien ook nog wel ergens een derde partij die destijds Ed's kür in elkaar geknutseld heeft... Geen idee dus, ben benieuwd.
Embe schreef:Het gaat er om dat je niet zomaar -ongevraagd- een kur van iemand kopieert of gebruikt.
Embe schreef:Pfff Annet555 waarom reageer jij toch altijd zo? Natuurlijk is het een zaak tussen Rath en Gal maar wat zoek jij dan in dit topic???
Als een advocaat hard kan maken dat een kur een choreografie (de volgorde en combinaties van passen waaruit een dans is opgebouwd) heeft dan zijn de rapen gaar voor Rath. 1 op 1 overnemen is dan niet meer belangrijk want de auteurswet kent een aanverwant artikel en dat is de persoonlijkheidswet en daar wordt wel degelijk gekeken wat er met met een choreografie is gedaan (geleend, verminkt, gedeeltelijk overgenomen etc. etc.)
Wij wachten ondertussen rustig af...
Pegassus97 schreef:http://newsticker.sueddeutsche.de/list/id/1169959
Een korte verklaring van Rath voor een duitse website...
Citaat:Rath rijdt met Totilas gespiegelde freestyle
Homberg (AP) - Dressuur ruiter Matthias Rath is aangetoond dat aan de Duitse kampioenschappen met de miljoenen van het paard Totilas een spiegelbeeld van het Nederlandse freestyle pionier Edward Gal. "Ja, dat klopt," zei de 26-jarige dressuurruiter.
"De freestyles zijn zeer vergelijkbaar," bevestigde hij de ongewone benadering van zijn toernooi uiterlijk. Voorafgaand aan de verkoop van de hengst aan de paardenhandelaar Paul Schockemöhle Gal had met het paard won op het WK 2010 in Lexington / Kentucky drie gouden medailles, ook in de vrije vleet. Raad won met de spiegel-een freestyle titel op de Duitse kampioenschappen.
"Iedereen weet hoe lang het duurt om samen een Kürmusik en de tijd die we niet hadden", aldus Rath. Had "Dat was gepland vanaf het begin." Met de nationale kampioenschappen in de freestyle winnaar Balve reed naar een muziek-dj en muziek producer Paul van Dyk gecomponeerd voor Totilas. Om het CHIO Aachen in drie weken zou hij "nog natuurlijk bezig met de choreografie", zegt Rath. Trainde hij met het paard sinds eind november vorig jaar.
"Dit is niet verboden", aldus hoofdcoach Holger Schmezer dressuur. De coach was van tevoren ingelicht over het plan. "Er was geen tijd om iets anders te oefenen," zei hij, verwijzend naar de drukke agenda. Rath werd geannuleerd na een voltooide toernooi in Osnabrück Hagen op zeven ritten binnen twee en een half week.
_Mondy_ schreef:Zucht, gaan we weer...
Waarom moet er zodra het woordje Totilas in een titel staat het bijna een rel topic worden ?
We weten nu onderhand wel dat Totilas niet weg had moeten gaan bij Gal en dat niemand anders hem kan rijden op die manier enz enz.
Als er een voetballer word "verkocht" naar een ander team hoor je er na een week of twee niks meer van bij wijze van spreken... oh wee als je man/vriend na een maand nog "zeurt"over die speler die nooit weg had mogen gaan enz enz.. Get over it , toch ?
Ja Gal en Totilas waren een super mooi team, ook ik kreeg daar de rillingen van.
Maar die combi is nu eenmaal niet meer.
Rath en Totilas zijn nu een team, moet hij dan bij elke "fout" finaal afgebrand worden ?
Ik vind het ergens wel respect dat hij er nog steeds op kruipt i.p.v stoppen. Ik denk dat menig ruiter dat niet had gedurft.
Hij krijgt de kans zo'n paard te rijden en neemt die met beide handen aan.
Of het slim is wat ie nu heeft gedaan met de proef ?
Ja en nee, ja omdat hij dan misschien wat zekerder word maar nee omdat hij had kunnen weten dat hij zulke reacties zou gaan krijgen.
Ik bedoel dit niet om nu een rel te stichten al trap ik nu misschien onbedoeld toch op wat zieltjes maar vind het soms wat ver gaan ,hoe er gereageerd word als het gaat om Rath en Totilas.
Elke mug = olifant en elke olifant = kudde olifanten
Amen![]()
Ik hoop dat hij er van geleerd heeft en dat hij toch blijft genieten van zijn Totilas.
Want Totilas zien lopen/swingen dat zien we toch allemaal het liefst ( met of zonder foutjes).