Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Embe

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:43

Het gaat er om dat je niet zomaar -ongevraagd- een kur van iemand kopieert of gebruikt.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:47

Nou ik weet niet wie het meest gepikeerd is... Team Gal omdat ze vinden dat hun kür gejat is. Team Rath omdat ze... Nou die hebben eigenlijk geen juridische reden tenzij Team Gal juridische stappen aan het zetten is. Tenminste, die gaan echt geen juridische stappen ondernemen omdat mensen nogal lelijk tegen Matthias doen. En dan is er nog eurodressage.tv die het mischien niet zo leuk vind dat de bandbreedte opgeslokt werd... En dan is er mischien ook nog wel ergens een derde partij die destijds Ed's kür in elkaar geknutseld heeft... Geen idee dus, ben benieuwd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:48

Team gal heeft de pagina iig prive gemaakt nu :+

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:52

manic schreef:
Nou ik weet niet wie het meest gepikeerd is... Team Gal omdat ze vinden dat hun kür gejat is. Team Rath omdat ze... Nou die hebben eigenlijk geen juridische reden tenzij Team Gal juridische stappen aan het zetten is. Tenminste, die gaan echt geen juridische stappen ondernemen omdat mensen nogal lelijk tegen Matthias doen. En dan is er nog eurodressage.tv die het mischien niet zo leuk vind dat de bandbreedte opgeslokt werd... En dan is er mischien ook nog wel ergens een derde partij die destijds Ed's kür in elkaar geknutseld heeft... Geen idee dus, ben benieuwd.

Tja... weet niet of de Rath clan geen reden heeft, ze worden immers flink in de negativiteit gezet (door hun eigen handelen overigens) door het filmpje.

Voor de rest ben ik ook zeer benieuwd hoe dit verder gaat lopen... :j

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:53

Vind het gewoon echt niet kunnen eigenlijk.
En ik ben een Belg.
Ik vond Gal en Totilas een prachtig team.
Nu is Totilas verkocht wat ik zoal al niet zo leuk vind en dan nog de kur pikken, waar gaat het toch naar toe.

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:54

Embe schreef:
Het gaat er om dat je niet zomaar -ongevraagd- een kur van iemand kopieert of gebruikt.

Goed verhaal, maar het klopt niet. In alle kuren van afgelopen jaren zijn zoveel lijnen bedacht en gekopieerd door anderen dat het feest niet opgaat.
Kopieren is 1 op 1 overnemen en dat is dit niet. Het lijkt er veel op, maar geen 100% kopieren, dus het is geen kopieren.

Daarnaast is dat ook nog eens een zaak tussen rath en gal. En daar hebben wij bar weinig mee te maken en kunnen we al helemaal niets aan doen. Zonde van tijd en energie dus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:55

Chary_xX schreef:
Vind het gewoon echt niet kunnen eigenlijk.
En ik ben een Belg.
Ik vond Gal en Totilas een prachtig team.
Nu is Totilas verkocht wat ik zoal al niet zo leuk vind en dan nog de kur pikken, waar gaat het toch naar toe.

Sorry dan tel je niet _O-

dresspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:58

Prachtig al die meningen en reacties.
Pas als we allemaal op hetzelfde niveau zijn als een Gal als een Rath dan kunnen we er ook echt over meepraten:)

Mensen, Totilas blijft Totials. Als Totilas je 'idool'/je favoriete paard is, dan hoort dat toch zo te blijven ook nu hij van ruiter en van land gewisseld is, wie er nu ook op zit. Sneu voor Edward en jammer voor Nederland dat hij verkocht is, maar de echte Totilas fan hoopt ook nu dat Totilas gewoon aan de top blijft om wie Totilas is toch? Dus zijn we nou van van Gal of van Totilas of waren we alleen fan van de combinatie Gal MET Totilas? Of krijg ik nu heel bokt over me heen:P
Bedoel als je altijd al fan bent van een speciefieke Ajax speler, dan ben je toch ook nog steeds fan van hem als hij ineens verkocht wordt aan een andere club? Tuurlijk hoop je dan dat je 'eigen' land wint, maar je blijft toch stiekem wel fan van die specifieke speler? dan pas ben je een echte fan!

Ja sorry hoor, maar mensen de meesten van ons hebben toch ook een eigen paard. Als je veel van de reacties leest dan lijkt het alsof Totilas HET paard der paarden is. Dan denk ik zijn de bokkers dan niet meer gelukkig met hun eigen paardje en verkiezen ze Totilas bijna boven hun eigen? Laat Totilas lekker bij Rath en blijf Totilas bewonderen om wie hij is. Rath doet het op zijn manier en als hij de winst verdient dan zal hij die krijgen alleen was het wel netter en respectvoller geweest om niet de choreografie van de kur van Gal in spiegelbeed te verrijden en zeker niet nu Gal deze (de originele) choreografie nog zelf gebruikt met Sister de Jeu.
Laatst bijgewerkt door dresspaard op 22-06-11 19:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:01

Pfff Annet555 waarom reageer jij toch altijd zo? Natuurlijk is het een zaak tussen Rath en Gal maar wat zoek jij dan in dit topic???

Als een advocaat hard kan maken dat een kur een choreografie (de volgorde en combinaties van passen waaruit een dans is opgebouwd) heeft dan zijn de rapen gaar voor Rath. 1 op 1 overnemen is dan niet meer belangrijk want de auteurswet kent een aanverwant artikel en dat is de persoonlijkheidswet en daar wordt wel degelijk gekeken wat er met met een choreografie is gedaan (geleend, verminkt, gedeeltelijk overgenomen etc. etc.)

Wij wachten ondertussen rustig af...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:02

Dan hebben veel ruiters een probleem, ja, ook Edward. :j

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:05

Embe schreef:
Pfff Annet555 waarom reageer jij toch altijd zo? Natuurlijk is het een zaak tussen Rath en Gal maar wat zoek jij dan in dit topic???

Als een advocaat hard kan maken dat een kur een choreografie (de volgorde en combinaties van passen waaruit een dans is opgebouwd) heeft dan zijn de rapen gaar voor Rath. 1 op 1 overnemen is dan niet meer belangrijk want de auteurswet kent een aanverwant artikel en dat is de persoonlijkheidswet en daar wordt wel degelijk gekeken wat er met met een choreografie is gedaan (geleend, verminkt, gedeeltelijk overgenomen etc. etc.)

Wij wachten ondertussen rustig af...

Hoe reageer ik volgens jou? Volgens mij reageer ik gewoon netjes hoor?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:09

Soap aflevering 79.......
En de kliffhanger is: Wat doet Herr Anwalt nu... of heeft mevrouw Advocaat nog een verrassing. :D

Pegassus97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:28

Phakhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:35

... zo jammer... ik spreek en lees geen woord duits... ben eigenlijk wel benieuwd naar die verklaring.
wil iemand zo vriendelijk zijn eea te vertalen?

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:39

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:40

Herinner je dat leuke filmpje nog.... een ruiter die rennend door de bak de Kur van Totilas/Gal nadoet.

Ik denk dat Rath vorig jaar voor de TV stond, en steeds met de kür van Gal is 'meegelopen'.
Vandaar 'spiegelverkehrt'.... :P

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:40

Die arme jongen word wel heel erg door de mangel gehaald.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:41

handig dat mijn Chrome direct vertaald, dus zinsopbouw klopt niet helemaal :P

Citaat:
Rath rijdt met Totilas gespiegelde freestyle

Homberg (AP) - Dressuur ruiter Matthias Rath is aangetoond dat aan de Duitse kampioenschappen met de miljoenen van het paard Totilas een spiegelbeeld van het Nederlandse freestyle pionier Edward Gal. "Ja, dat klopt," zei de 26-jarige dressuurruiter.

"De freestyles zijn zeer vergelijkbaar," bevestigde hij de ongewone benadering van zijn toernooi uiterlijk. Voorafgaand aan de verkoop van de hengst aan de paardenhandelaar Paul Schockemöhle Gal had met het paard won op het WK 2010 in Lexington / Kentucky drie gouden medailles, ook in de vrije vleet. Raad won met de spiegel-een freestyle titel op de Duitse kampioenschappen.

"Iedereen weet hoe lang het duurt om samen een Kürmusik en de tijd die we niet hadden", aldus Rath. Had "Dat was gepland vanaf het begin." Met de nationale kampioenschappen in de freestyle winnaar Balve reed naar een muziek-dj en muziek producer Paul van Dyk gecomponeerd voor Totilas. Om het CHIO Aachen in drie weken zou hij "nog natuurlijk bezig met de choreografie", zegt Rath. Trainde hij met het paard sinds eind november vorig jaar.

"Dit is niet verboden", aldus hoofdcoach Holger Schmezer dressuur. De coach was van tevoren ingelicht over het plan. "Er was geen tijd om iets anders te oefenen," zei hij, verwijzend naar de drukke agenda. Rath werd geannuleerd na een voltooide toernooi in Osnabrück Hagen op zeven ritten binnen twee en een half week.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:45

Citaat:
«Jeder weiß, wie lange es dauert, eine Kürmusik zu komponieren und die Zeit hatten wir nicht», sagte Rath.

Zijn verklaring is dat iedereen weet dat het veel tijd kost om kürmuziek te componeren en die tijd hadden ze niet _O-

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:48

senna21 schreef:
Herinner je dat leuke filmpje nog.... een ruiter die rennend door de bak de Kur van Totilas/Gal nadoet.

Ik denk dat Rath vorig jaar voor de TV stond, en steeds met de kür van Gal is 'meegelopen'.
Vandaar 'spiegelverkehrt'.... :P

_O- _O- _O-

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:04

Zucht, gaan we weer...
Waarom moet er zodra het woordje Totilas in een titel staat het bijna een rel topic worden ?

We weten nu onderhand wel dat Totilas niet weg had moeten gaan bij Gal en dat niemand anders hem kan rijden op die manier enz enz.
Als er een voetballer word "verkocht" naar een ander team hoor je er na een week of twee niks meer van bij wijze van spreken... oh wee als je man/vriend na een maand nog "zeurt"over die speler die nooit weg had mogen gaan enz enz.. Get over it , toch ?

Ja Gal en Totilas waren een super mooi team, ook ik kreeg daar de rillingen van.
Maar die combi is nu eenmaal niet meer.
Rath en Totilas zijn nu een team, moet hij dan bij elke "fout" finaal afgebrand worden ?
Ik vind het ergens wel respect dat hij er nog steeds op kruipt i.p.v stoppen. Ik denk dat menig ruiter dat niet had gedurft.
Hij krijgt de kans zo'n paard te rijden en neemt die met beide handen aan.
Of het slim is wat ie nu heeft gedaan met de proef ?
Ja en nee, ja omdat hij dan misschien wat zekerder word maar nee omdat hij had kunnen weten dat hij zulke reacties zou gaan krijgen.

Ik bedoel dit niet om nu een rel te stichten al trap ik nu misschien onbedoeld toch op wat zieltjes maar vind het soms wat ver gaan ,hoe er gereageerd word als het gaat om Rath en Totilas.
Elke mug = olifant en elke olifant = kudde olifanten

Ik hoop dat hij er van geleerd heeft en dat hij toch blijft genieten van zijn Totilas.
Want Totilas zien lopen/swingen dat zien we toch allemaal het liefst ( met of zonder foutjes).

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:14

_Mondy_ schreef:
Zucht, gaan we weer...
Waarom moet er zodra het woordje Totilas in een titel staat het bijna een rel topic worden ?

We weten nu onderhand wel dat Totilas niet weg had moeten gaan bij Gal en dat niemand anders hem kan rijden op die manier enz enz.
Als er een voetballer word "verkocht" naar een ander team hoor je er na een week of twee niks meer van bij wijze van spreken... oh wee als je man/vriend na een maand nog "zeurt"over die speler die nooit weg had mogen gaan enz enz.. Get over it , toch ?

Ja Gal en Totilas waren een super mooi team, ook ik kreeg daar de rillingen van.
Maar die combi is nu eenmaal niet meer.
Rath en Totilas zijn nu een team, moet hij dan bij elke "fout" finaal afgebrand worden ?
Ik vind het ergens wel respect dat hij er nog steeds op kruipt i.p.v stoppen. Ik denk dat menig ruiter dat niet had gedurft.
Hij krijgt de kans zo'n paard te rijden en neemt die met beide handen aan.
Of het slim is wat ie nu heeft gedaan met de proef ?
Ja en nee, ja omdat hij dan misschien wat zekerder word maar nee omdat hij had kunnen weten dat hij zulke reacties zou gaan krijgen.

Ik bedoel dit niet om nu een rel te stichten al trap ik nu misschien onbedoeld toch op wat zieltjes maar vind het soms wat ver gaan ,hoe er gereageerd word als het gaat om Rath en Totilas.
Elke mug = olifant en elke olifant = kudde olifanten

Amen :D

Ik hoop dat hij er van geleerd heeft en dat hij toch blijft genieten van zijn Totilas.
Want Totilas zien lopen/swingen dat zien we toch allemaal het liefst ( met of zonder foutjes).

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:16

amen _/-\o_

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:17

speedfiets_2 schreef:
amen _/-\o_

Wilde ik ook zeggen, maar mijn tekst kwam ergens tussen te staan!

_/-\o_

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:21

filmpje is natuurlijk ergens anders niet meer te zien? :(