sportpaard hoort niet op weide?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:05

Mindim schreef:
Pismerries :D Kijk eens naar de link die ik heb gepost van stal wennekers, dat \iet er goed uit toch voor paard en ruiter? Serieus!

Wennekers?? Nee bedankt, dat is niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:07

Lovely schreef:
Mindim schreef:
Pismerries :D Kijk eens naar de link die ik heb gepost van stal wennekers, dat \iet er goed uit toch voor paard en ruiter? Serieus!

Wennekers?? Nee bedankt, dat is niks.

Mag ik vragen wat er niks aan is, is het te massaal of iets? Zijn er nog meer stallen in de buurt waar je echt niet naar toe wilt?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:07

Mindim schreef:
Is groot, maar heeft 38 ha land, solarium, binnenbak, buitenbak, ovale baan en noem het allemaal maar. Paarden mogen het gehele jaar door naar buiten, dan nam ik de drukte voor lief hoor :D

Ja dat klinkt allemaal erg mooi. Zeker...

Weet alleen echt niet of ik het zou kunnen. Heb half jaartje op een pensionstal met 40 man gestaan en werd er gillend gek (daarvoor altijd paard aan huis gehad). Ben blij dat ik nu weer ergens sta waar maar vijf pensionners staan en de rest hun eigen paarden. Heerlijk die rust. Dan maar geen binnenbak en stapmolen enzo. Voor rust lever ik graag wat luxe in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:08

Sansje schreef:
Mindim schreef:
Is groot, maar heeft 38 ha land, solarium, binnenbak, buitenbak, ovale baan en noem het allemaal maar. Paarden mogen het gehele jaar door naar buiten, dan nam ik de drukte voor lief hoor :D

Ja dat klinkt allemaal erg mooi. Zeker...

Weet alleen echt niet of ik het zou kunnen. Heb half jaartje op een pensionstal met 40 man gestaan en werd er gillend gek (daarvoor altijd paard aan huis gehad). Ben blij dat ik nu weer ergens sta waar maar vijf pensionners staan en de rest hun eigen paarden. Heerlijk die rust. Dan maar geen binnenbak en stapmolen enzo. Voor rust lever ik graag wat luxe in.

Dat snap ik prima hoor, maar als ik het zo heb begrepen heb je in de randstad niet al te veel keuze.

San

Re: sportpaard hoort niet op weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:10

Nee klopt... Woon zelf tegen Rdam aan. Het is moeilijk...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:11

Ik vind een beetje drukte wel gezellig.
Maar wij hebben 2 binnenbakken en 4 buitenbakken met agterbergbodem, dus de drukte met rijden valt erg mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:11

Kijk, nu zijn we waar ik wezen wilde, de vooroordelen over de Randstad en dan vervolgens aankomen dat Wenners wel een goede optie is :). Over Wennekers kan ik je vertellen dat het er druk is en dat je de paardenmensen er met een lichtje moet zoeken terwijl er dagelijks heel veel rondlopen.
Maar ik was simpelweg benieuwd waar de paardenwelzijnkenners mee aan zouden komen en dat weet ik dus nu, bedankt :).

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:13

Dat klinkt ook heel groot... Maar zo is het gewoon. Zoveel mensen zoveel smaken. Ik houd van rust ook in de Randstad. En al is het dan zoeken naar een naald in een hooiberg.. Ze zijn er echt (maar hebben vaak geen mooie website enzo)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:15

Lovely schreef:
Kijk, nu zijn we waar ik wezen wilde, de vooroordelen over de Randstad en dan vervolgens aankomen dat Wenners wel een goede optie is :). Over Wennekers kan ik je vertellen dat het er druk is en dat je de paardenmensen er met een lichtje moet zoeken terwijl er dagelijks heel veel rondlopen.
Maar ik was simpelweg benieuwd waar de paardenwelzijnkenners mee aan zouden komen en dat weet ik dus nu, bedankt :).

Mooi!!! Als je wilt vraag ik een vriendin van me ook nog even.. Die heeft ook een paard in Amsterdam, maar dan moet je tot morgen wachten, tenminste als ik haar spreek.
Ben je echt serieus op zoek naar een plekje dan of ging het je alleen om de vraag en de antwoorden?
Ik verwijs nu eenmaal liever door als ik zelf het antwoord niet weet....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:21

Lovely schreef:

Ik woon ook in omgeving Randstad, en zou je deze stal zeker niet adviseren...
Ik ben er 1x 'per ongeluk' geweest en vond het niet bepaald een paardenwalhalla... maar wellicht heb ik e.e.a. gemist daar.
Evengoed denk ik niet dat 'alle' deelnemers aan deze discussie je deze stal zouden willen tippen... Dus deze 'slimme observatie' zegt weinig over al je gespreksgenoten vrees ik...

In mijn geval heb ik me zelf suf gezocht naar een plek die EN centraal ligt, EN naast mijn huis ligt, EN waar mijn paard altijd naar buiten en binnen kan, EN er een eb en vloedbak om de hoek is...
Toegegeven: het is een strijd om iets te vinden waar ook het paard de overige 22 a 23 uur zijn lol op kan... maar het kan zeker.

Los daarvan: ik heb altijd uit dit soort topics begrepen dat jij EN een fijne plek hebt voor je paard, EN dat jouw paard altijd weidegang heeft/ buiten kan staan het gehele jaar.... Dus waarom je je dan zo opwindt in dergelijke discussies ontgaat me een beetje...

*dan ga ik nu vast onder de tafel liggen omdat je vast wederom erg lelijk tegen me gaat doen*

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:25

Ninx schreef:
Lovely schreef:

Ik woon ook in omgeving Randstad, en zou je deze stal zeker niet adviseren...
Ik ben er 1x 'per ongeluk' geweest en vond het niet bepaald een paardenwalhalla... maar wellicht heb ik e.e.a. gemist daar.
Evengoed denk ik niet dat 'alle' deelnemers aan deze discussie je deze stal zouden willen tippen... Dus deze 'slimme observatie' zegt weinig over al je gespreksgenoten vrees ik...

In mijn geval heb ik me zelf suf gezocht naar een plek die EN centraal ligt, EN naast mijn huis ligt, EN waar mijn paard altijd naar buiten en binnen kan, EN er een eb en vloedbak om de hoek is...
Toegegeven: het is een strijd om iets te vinden waar ook het paard de overige 22 a 23 uur zijn lol op kan... maar het kan zeker.

Los daarvan: ik heb altijd uit dit soort topics begrepen dat jij EN een fijne plek hebt voor je paard, EN dat jouw paard altijd weidegang heeft/ buiten kan staan het gehele jaar.... Dus waarom je je dan zo opwindt in dergelijke discussies ontgaat me een beetje...

*dan ga ik nu vast onder de tafel liggen omdat je vast wederom erg lelijk tegen me gaat doen*

Als het zo is, dat je alleen uit was op rellen of uitlokkende reacties, dan vind ik dat niet netjes. Ik dacht echt, dat je daadwerkelijk op zoek was naar een plekje en heb me ingezet voor informatie en dan lees ik nu dit?!?!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:25

Dit is een luchtfotootje van de stal waar ik nu sta. Onderin de rijbak. Daarboven de stallen met links daarvan de longeerbak. Daarboven de winterpaddocks. Links buiten het plaatje en boven het plaatje ligt het weiland. En dat is flink wat... Alles is voorzien van automatische drinkbakken. In de winterpaddocks staan kuilruiven die continue worden bijgevuld. De paarden gaan 's nachts op stal en in de morgen weer naar buiten.

Afbeelding

Zo staan ze er nu bij
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-X8YQKTNS.jpg

En zo zijn de paddocks
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WM4CIZ36.jpg

Het bestaat... Net buiten/net nog in de randstad
Laatst bijgewerkt door San op 09-08-11 00:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:26

Sansje schreef:
Dit is een luchtfotootje van de stal waar ik nu sta. Onderin de rijbak. Daarboven de stallen met links daarvan de longeerbak. Daarboven de winterpaddocks. Links buiten het plaatje en boven het plaatje ligt het weiland. En dat is flink wat... Alles is voorzien van automatische drinkbakken. In de winterpaddocks staan kulruiven die continue worden bijgevuld. De paarden gaan 's nachts op stal en in de morgen weer naar buiten.

Afbeelding

Zo staan ze er nu bij
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-X8YQKTNS.jpg

En zo in de winter
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WM4CIZ36.jpg

Het bestaat... Net buiten/net nog in de randstad

Haha die 2e foto is ook wel echt een winterfoto! hahaha NOT

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:28

Nee.. Klopt dat was de dag dat ze verhuisd zijn naar deze stal. Maar toen stonden ze een dag in de paddocks om te wennen. Heb nog geen winter op deze stal gestaan...Had het overigens al geëdit. Maar je was me net voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:29

Lovely schreef:

Nou Lovely, dat vind ik een beetje flauw. Ik kom niet uit die buurt en weet niks van wennekers. Ik ga puur op de site af en zie dat je daar je paard elke dag weidegang kunt bieden en dat er verder alle mogelijke voorzieningen zijn voor jou als ruiter.
Dat je de paardenmensen met een lichtje moet zoeken weet ik niet.
Je beoordeelt mensen hierop? Als je het zelf allemaal zo goed weet, wat doe je hier dan, je gelijk halen?
Het was goed bedoeld, maar dat is aan jou schijnbaar niet besteedt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:32

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:33

2 pagina's terug kon ik Mindin wel schieten, maar ben het nu dus met haar eens!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:34

Mindim schreef:
Als je het zelf allemaal zo goed weet, wat doe je hier dan, je gelijk halen?

Een knuppel in het hoenderhok gooien...

En wanneer er nu allemaal geitenwollensokkenwierookstokende paardenfluisteraars hier zaten die stellen dat een paard alleen gelukkig kan zijn in een natuurgebied 24/7, en dat al het andere ondenkbaar is... dan kan ik me voorstellen dat je er even een plagerijtje tegenaan gooit.
Maar in dit topic, deze discussie, met deze gezellige 'paarse' compromis-mensen is het niet echt nodig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:34

Heins zit bij je in de buurt joh, heeft die zijn paarden buiten?
Heb altijd bij zijn familie gewerkt :D

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:35

Denk dat we het in dat opzicht allemaal even eens zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:36

Ninx schreef:
Mindim schreef:
Als je het zelf allemaal zo goed weet, wat doe je hier dan, je gelijk halen?

Een knuppel in het hoenderhok gooien...

En wanneer er nu allemaal geitenwollensokkenwierookstokende paardenfluisteraars hier zaten die stellen dat een paard alleen gelukkig kan zijn in een natuurgebied 24/7, en dat al het andere ondenkbaar is... dan kan ik me voorstellen dat je er even een plagerijtje tegenaan gooit.
Maar in dit topic, deze discussie, met deze gezellige 'paarse' compromis-mensen is het niet echt nodig...

Ik ben even dom (soms heb je gelijk Tendance :D) paars? Help even Ninx :D :o?

San

Anoniem

Ziet er mooi uit hoor Sansje.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:38

Mindim schreef:
Ziet er mooi uit hoor Sansje.

Ben er ook erg gelukkig mee... Natuurlijk is de paddock van de winter wel nat... Maar er is gelegenheid om te schuilen, dus daar zal ze niet dood van gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:39

Ik zal een seen foto opsnorren van mijn stek :D