[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:31

Hier ook heerlijk gereden met m'n springles! Ik moet gewoon heeeeeel stil zitten en zo weinig mogelijk doen maar wat is dat moeilijk zeg. Hij had een paar sprongen dat z'n manenkam tegen m'n kin klapte en z'n staart in m'n rug. Ik kan dat echt nog niet goed uit zitten :n

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:42

Vandaag weinig van de gladte vernomen. De ongelukken komen door die debielen met zomerbandjes die overal 40 km/u rijden en beslist niet harder.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:21

Ik hoop voor iedereen dat dat weer snel weer weg is.
Klinkt goed Eva en Anne!
En dat stil zitten herken ik ook! Als ik bij Mickey ga mutsen loopt ie alle gaten dicht en Gismo gaat dan balken trappen. Als ik gewoon rustig zit met been en hand eraan zijn m'n afstanden normaal en blijven alle palen liggen :')

Vandaag eerste springles gehad met mn jonkie. En wat ging hij goed! Heeft er echt lol in en zolang ik been en hand er goed aangesloten houd gaat ie gewoon :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:13

Stil zitten, niks doen :+ Hoe vaak ik dat niet gehoord heb tijdens het rijden (of gezegd tijdens het lesgeven).

Fijn dat hij goed ging Laura!

En ik lees dat ik niet de enige dressuurmuts ben hier; ik had Eddie vandaag ook zo fijn dat ik hem zo richting een passage-achtig iets door kon sluiten. Lang geleden dat ik op een paard zat dat zo'n gevoel gaf! :o

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:24

Ssssst Gomir maar stiekem vind ik dressuur soms echt wel heel leuk. Alleen in de ring meestal niet. Maar dat moet ik wel van mezelf in de zomer. Soort zelfkastijding is dat. Maar thuis grandprix in de achtertuin terwijl niemand je ziet vind ik wel genieten hoor.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:26

Voor mij net zo, alleen ik heb de startpassen maar gewoon opgezegd en laat die proefjes mooi zitten.
Ik pruttel thuis zo wel lekker door :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:38

Of als je ze echt kunt laten zitten met aangaloperen of als ze echt vertrekken voor de uitgestrekte draf. Dan is het ook genieten. Of als alles even heel simpel lijkt te gaan.

Klinkt goed Anne en Gomir!!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 05:44

Ik hoor t al, krijg dit jaar een hoop concurrenten erbij in de dressuur! Starten joh, hoe hoger je komt des te leuker wordt t allemaal! :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:25

Ben ik het niet mee eens _O-

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:41

Ik zit gewoon al helemaal van jullie beschrijvingen mee te genieten :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:58

Zo heb ik voor mijn zwangerschap met Cascade ook een paar keer zo heerlijk gereden dat ik ging twijfelen om ook dressuur te gaan starten dit jaar, maar na het doorlezen van de proefjes toch maar weer in de ijskast met dat idée :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:06

Dressuur...
Ik maf L2 met mick starten. Alleen zie ik het niet zo zitten ( :') ) de hele proef doo te zitten. Dus dat stellen we lekker uit :D

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:15

Met Tsarina was ik L1, en kon ik stiekem wel dromen van een proef doorzitten. Die pony liep echt stukken beter als ik ging doorzitten, natuurlijk kwam dat door mijn eigen houding die dan veranderde maar oke haha.
Met Donna moet ik er niet aan denken :') Maar misschien moet ik daar maar eerst een winstpunten mee gaan halen haha.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:38

Ik heb 1 B proef gereden voor de punten ooit en dat was 't. :') Het ging wel een beetje kriebelen laatst, een keer een proefje lijkt me best geinig.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:41

Na 1 april mag je tot en met de m2 zelf beslissen of je gaat doorzitten!!

Vind eerlijk gezegd doorzitten fijner dan lichtrijden over het algemeen.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:51

Whooh ik had even de spirit te pakken, heb 4 dressuurwedstrijden opgezocht. Ga ze denk ik ook nog opgeven ook.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:55

Chall weer goedgekeurd Mirthe? Kon je veilig in Oldeholtpade komen?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:04

Laatst al opbouwschema meegekregen, vandaag alleen op speciaal beslag. Mag vanaf volgende week donderdag weer beginnen met draven :D
Ja wegen waren super te doen, alleen de eerste 1,5km vanaf ons huis was niet zo mooi maar met de 4x4 aan geen problemen gehad.
Ze hadden wel veel afzeggingen. Was de enige daar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:24

Ik vind doorzitten juist fijner. Ik ga komend jaar met mijn merrie vanaf nul starten en bleh, lichtrijden! Echt niet fijn. Denk dat ik ook de B een eind doorrij en dan ineens naar het L2 ga. Dat L1 met dat wisselen van lichtrijden en doorzitten vind ik echt niks.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:51

Ik hou ook meer van doorzitten. Dressuur is trouwens wel een stuk leuker met dit paard. Ondanks dat het een uitdaging blijft om hem lekker aan het lopen krijgt. Als die eenmaal loopt is hij zo fijn soepel, kan met weinig moeite alle zijgangen, beetje sluiten en alles doet die zo. Moet alleen nog wat spieren kweken, is nog wat slapjes. Hij is ook veel fijner te rijden met doorzitten, tot dat die spanning krijgt. Vanaf april ga ik waarschijnlijk wel hele proeven doorzitten in de B.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:40

Ik ben juist begonnen als dressuurprikker en later de lol van het springen ontdekt :')

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:50

Ik heb 't dressuren op wedstrijd ook een beetje links liggen nu. Heb er helemaal geen zin meer in. Ponypaard kan strekken als een malle, dus dat ziet er altijd wel leuk uit als je in de ring voor 'n combinatie opzij draaft. :')

Had trouwens springles daarstraks. Ging echt enorm goed. Vorige keer was ze me echt te heet: daar moest constant de rem op. Vandaag liet ze zich juist heel simpel rond sturen en trok ze mooi aan op 'n sprong voor de hindernis. Jup, ben erg blij met 'r nu. :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:09

Zo weer met de pony op pad. Ben blij dat het niet glad is. Ijzel en met de trailer op pad is echt een nachtmerrie

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:30

Hier is het enorm aan het regenen en waaien, echt richting storm. Ook geen lekker weer om op pad te gaan.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:11

Hier ook, maar goede nieuws is dat bijna al het ijs weg is.