Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:42

SweetVanille schreef:
Combinatienummer moet je ook invullen bij het insturen van je filmpje, dan is die in ieder geval ergens genoemd :P

Ja vandaar inderdaad mijn twijfel. :P

Het filmpje is geüpload dus ik sluit me aan bij de ongeduldige refresh club. :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:48

Met vandaag inzenden kan de uitslag op zijn vroegst dinsdag komen, dus ik kan vanaf dinsdag refreshen :')

Marjolein

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:56

Bij mij klapte hij na een half uur uploaden eruit. Vanavond thuis nog een keer proberen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:06

Ging het deze keer meer naar je zin Marjolein?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:13

Ja, het rijden wel. Alleen mijn kinderen probeerde elkaar te vermoorden. Maar goed ze hebben het allemaal overleefd en zijn nog heel.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:29

linda2008 schreef:
Sonraffie, wat een prachtige fjord heb je! Welke klasse start je?
Volgens mij heeft Yvank wel gelijk en moet je dan je bak verkleinen. Een jury beoordeeld altijd vanaf C. Alles vertekend/is niet goed te beoordelen als je niet recht vanaf C kunt kijken, niet alleen je ac-lijn...

Ik ben afgelopen maand pas begonnen en start gewoon B hoor
Is 1 meter naast de c, misschien niet eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:30

Ja maar dat is dus niet de bedoeling.. al q figuren zullen dan scheef tonen. De KNHS zegt in dat geval gaat de filmer in de bak en maak je dus de bak korter.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:49

Marjolein schreef:
Ja, het rijden wel. Alleen mijn kinderen probeerde elkaar te vermoorden. Maar goed ze hebben het allemaal overleefd en zijn nog heel.

:') :(:)

Vandaag had ik ook wilde kinderen met een shetlander rond de bak tijdens mijn proefje, dat helpt niet mee. :') Ik heb niet bepaald briljant gereden, los van het spectakel rond de bak. Flinke taktfout in de middendraf, kop omhoog gooien bij aangalopperen, veel overgangen te vroeg omdat ze teveel gaat meedenken (zij kent deze proef ook uit haar hoofd), amper stilstaan met halthouden voor het achterwaarts... Twijfel even of ik ga dit ga insturen, maar ik heb niet echt tijd meer om een nieuwe poging te wagen...

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:16

Kinderen :') Maar fijn dat het proefje wel beter ging Marjolein!

Imaginaerum, ach. Ik stuur ook al voor de zoveelste keer mijn proefje in met een knoop in mijn maag omdat we zoveel beter kunnen. Maargoed, blijkbaar hoort dat er ook een beetje bij :+

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:00

Kirrietje schreef:
Ik ga ook morgenavond weer filmen, enige tijd dat de baan vrij is savonds is pas na 10en. Mevrouw is hengstig dus dit word een leuke proef :')

o das minder... Als de mijne hengstig is rij ik niet

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:03

Ik heb vandaag ook weer gefilmd. Het waaide enorm! Halverwege mn proef waaide het spiekbriefje van mn filmer weg zo de bak in. Dus die hebben ook hun eigen proef gedaan in de bak :') gelukkig vond de pony het niet heel erg. Iets lichte spanning en verder wat gratis extra impuls _O-

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:03

Sonraffie schreef:
linda2008 schreef:
Sonraffie, wat een prachtige fjord heb je! Welke klasse start je?
Volgens mij heeft Yvank wel gelijk en moet je dan je bak verkleinen. Een jury beoordeeld altijd vanaf C. Alles vertekend/is niet goed te beoordelen als je niet recht vanaf C kunt kijken, niet alleen je ac-lijn...

Ik ben afgelopen maand pas begonnen en start gewoon B hoor
Is 1 meter naast de c, misschien niet eens.

Meter naast C niet handig en mag ook niet volgens mij... je kan ook niet altijd goed beoordeeld worden. ik kijk altijd eerts of echt recht op C is en heb daar standaard een krukje staan die blijft staan :j Moet zeggen dat ik altijd goed cijfer heb voor rechte lijnen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:18

xRoossie95 schreef:
Ik heb vandaag ook weer gefilmd. Het waaide enorm! Halverwege mn proef waaide het spiekbriefje van mn filmer weg zo de bak in. Dus die hebben ook hun eigen proef gedaan in de bak :') gelukkig vond de pony het niet heel erg. Iets lichte spanning en verder wat gratis extra impuls _O-

Gratis impuls _O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:38

Wij hebben vandaag ook proefjes opgenomen, samen met een stalgenootje dit keer, kei gezellig! Sowieso een leuke dag gehad, paarden zijn braaf geweest <3 proefje kon beter, maarja ik vind het ook lastig om alles in een proefje te stoppen. Losse onderdelen gaan goed, nu nog aan elkaar zien te krijgen :j de kop is er in ieder geval af :)

Xroosie, haha gratis impuls is goed ;) hef waaide inderdaad echt gigantisch! :oo

Kirrietje en helmab, jeetje zulke pismerries? Ik voel me gezegend, bij mijn merrie merk je niets van hengstigheid met rijden :o

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:18

Toch maar een video check gedaan (#ongeduldig :') ) Maar ze zijn goed binnengekomen dus gewoon nog even afwachten en lekker refreshen :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:20

urosa schreef:
Met vandaag inzenden kan de uitslag op zijn vroegst dinsdag komen, dus ik kan vanaf dinsdag refreshen :')

Jij bent geduldig! Ik kan ook pas vanaf dinsdag refreshen, maar stiekem begin ik vandaag al :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:27

Ik heb vrijdag 13 proeven L2 gehad... Deze heb ik zaterdag begin van de middag weer retour gedaan. Ben benieuwd wat er deze week allemaal weer binnen mag komen.

Na de ene keer afgelopen event zal ik voorlopig niet mee doen aangezien ik mijn paard niet sterk genoeg nog vind voor t M1, we hadden voor de afgelopen keer een dagstartpas welke doorgeschoven was vanaf een door Corona geannuleerde wedstrijd. Dan geef ik liever het geld uit aan een paar keer op les dan iedere week een startpas en filmen..

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:49

linda2008 schreef:
Jij bent geduldig! Ik kan ook pas vanaf dinsdag refreshen, maar stiekem begin ik vandaag al :')

Nou, ik word altijd gek van mezelf op de dagen dat het wel kan qua punten. Probeer het te remmen maar ik...moet....kijken :') voor vandaag wint de logica nog net _O-

En leuk dat je samen kon filmen! Klinkt ook als een goed L2 debuut :D

Ynskek, snap ik! Zou dan ook kiezen voor lessen.

xRoossie95 gratis impuls _O- fijn dat ze filmpjes wel goed zijn binnen gekomen, hopelijk vandaag dan je punten!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:07

Ik heb gisteren een proefje opgenomen, maar ze was helaas een beetje afgeleid en ik had vreselijk veel pijn in mijn linkerheup en rug. Kon helaas niet fijn rechtop gaan zitten. Zo jammer; hele week zo lekker gereden en uitgerekend de dag dat we gaan filmen heb ik pijn. :Y) Vanavond gelukkig weer naar de fysio, maar daar heb ik meestal wel wat napijn van dus wel blij dat ik niet in de dagen erna een proefje moet opnemen. :=
Proefje ging wel fijner dan vorige keer en een minder onrustig beeld (niet zo wapperen met haar benen en onrustig met haar hoofd), alleen na de galop werd ze wat drukker en ziet er het wat rommeliger uit, maar geen grote fouten.
Ben heel benieuwd wat de jury hiervan vindt. Vorige keer was mijn gevoel "net geen winstpunt" en dat was ook zo en hier denk (en hoop ik) toch een winstpuntje te pakken. :j

Zie zelf genoeg verbeterpunten, maar wil nog weleens vergeten dat, nog niet zo heel lang geleden, ik blij was met een paar rondjes draf en 1 lange zijde galop na haar operatie. :o

Ik loop er nog wel een beetje tegenaan dat ik de proef wel uit mijn hoofd ken, maar nog wel moet nadenken welk onderdeel er hierna komt. Dat kost mij ook een stukje focus die ik anders bij Gibbie kon houden, maar zal vast een kwestie van herhalen zijn. Herkennen mensen dit?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:49

Vervelend van je pijn Kaithlyn. Ik had denk ik vanaf het derde event dat ik de proef helemaal kon dromen en alles vanzelf ging zonder nadenken. De eerste keer reed ik fout :+

Ik moet toegeven: ik heb vanmorgen al 1x gerefresht _O-

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:52

Ik kan echt niet uit mijn hoofd rijden :') Vind het zo knap als mensen het wel kunnen! Ik krijg dan zo stress of het wel echt de goede oefening is die ik denk dat ik moet doen, kan dan niet meer ook nog rijden :P

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:55

Hoe vaak heb je het al geprobeerd roossie? Ik vond vroeger op wedstrijd het altijd doodeng om uit mijn hoofd te rijden. Heb dat een keer geprobeerd omdat het aan werd geraden: want dan weet je wat er komt.
Eindstand: fysiek op wedstrijd uit je hoofd rijden zonder de voorleesstem van je vader die je al jaren gewend bent. Ik vond die totally silence killing haha :+ daarna nooit meer gedaan.

Maar thuis is er toch al stilte als ik rijd en is het laagdrempelig om uit het hoofd te rijden.l ten opzichte van een fysieke wedstrijd. Ik vind het heerlijk nu.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:00

Nog nooit met wedstrijd / filmen geprobeerd. Maar wel vaak om zelf te oefenen. Meestal na 4 oefeningen wist ik t ook niet meer dan :') En ik vind het ook gewoon echt niet lekker rijden, krijg er nog meer stress van haha. Nu leest mn moeder vaak voor, die is het niet gewend en heeft zelf ook nooit gereden, dus die leest geregeld verkeerd. En 9/10x weet ik dan ook niet wat ik moet doen :') Ben echt een ramp daarin!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:01

Thuis uit mijn hoofd rijden vind ik ook veel fijner :j op wedstrijd durf ik het dan toch niet te gokken. Helemaal met 2 proeven.

Kaitlyn, wat vervelend van de pijn zeg! Hopelijk paar dagen na de fysio weer beter dan :(:) En goed om te kijken waar je vandaan komt, ik heb ook de neiging dat snel te vergeten :+ Ik duim voor je dat het nu wel een winstpunt is :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:31

Queelens schreef:
Vervelend van je pijn Kaithlyn. Ik had denk ik vanaf het derde event dat ik de proef helemaal kon dromen en alles vanzelf ging zonder nadenken. De eerste keer reed ik fout :+

Ik moet toegeven: ik heb vanmorgen al 1x gerefresht _O-

Dit was pas mijn 2e event, dus zal inderdaad vast een kwestie van herhalen zijn. Ik ken de proef ook, alleen tijdens het rijden moet ik echt nog even denken: "Oh ja, E afwenden hierna" in plaats van dat het automatisme is. :')

urosa schreef:
Thuis uit mijn hoofd rijden vind ik ook veel fijner :j op wedstrijd durf ik het dan toch niet te gokken. Helemaal met 2 proeven.

Kaitlyn, wat vervelend van de pijn zeg! Hopelijk paar dagen na de fysio weer beter dan :(:) En goed om te kijken waar je vandaan komt, ik heb ook de neiging dat snel te vergeten :+ Ik duim voor je dat het nu wel een winstpunt is :D

Ja moeilijk is dat hé? Achteraf denk ik dan "Wat loop je nu te zeuren, kijk eens waar je vandaan komt."
Ja hoop ook dat ik over een paar dagen van de pijn af ben en mijn volgende proefje zonder pijn kan filmen. :D