[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukvW

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 07:08

Ach ik denk dat iedereen wel eens valt... Spring best lekker rond in t L maar meneer vond t laatst nodig om met les op een kruisje van hooguit 30cm te stoppen... Al 10m voor de hindernis dus ik had dat nooit bedacht en ging zo met een koprol naar de grond! Oeps :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:16

Wordt je lenig van :j

Ik mag zondag weer op pad, voor het eerst rijden in de Meern. Moet wel een mooie locatie zijn. En maandag mag die bollielollie weer lekker onder de handen van Linda van Diepen door.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:20

Utrecht/de Meern is heel mooi springen! Grote baan en heel veel licht!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:15

Ik zit aan huis gekluisterd ;(
Moet eigenlijk naar stal, want ik heb vanaf half vier dienst, maar ik kan er echt niet komen :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:28

Zo erg :=
Zit ik hier dus voor een keer eens niet zo slecht :=

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:38

Dikke laag ijs op de weg := Je kan hier schaatsen op straat :P
En met temperaturen rond -4, een dikke laag ijs en een soort van regen uit de lucht blijft het ook nog wel even onbegaanbaar. Moet je voor de grap maar even op rtvnoord.nl kijken, staan mooie plaatjes op ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:40

Ja bij jullie sneeuwt het he. Echt heel raar om te zien op Facebook want hier is het een graadje of tien en regenachtig. Mijn bak is een groot blubberig zwembad, dus ook dan had ik niet kunnen springen natuurlijk.
Moeten jullie trouwens ver reizen richting concoursen of zit het allemaal redelijk dichtbij? Ik vind onze regio qua springen nogal onderkomen dus ik ben blij dat er in de winter veel oefenspringen in Belgie is om met regelmaat weg te kunnen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:44

Was het maar sneeuw, dat is wel te handelen met aangepast rijgedrag. Het is nu vooral ijzel en daar kun je niets tegen beginnen := Scholen en de universiteit zijn dicht, veel winkels blijven dicht en ook de hengstencompetitie in Zuidbroek is afgelast.

Binnen een uur rijden heb ik wel aardig wat mogelijkheden om op concours te gaan, maar heb het geluk dat er 2-3 keer per maand wedstrijd bij ons op stal is op donderdag. En iedere maandagmiddag tot en met dinsdagochtend staat er een oefenparcours. Ik hoef dus niet eens van huis ;)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:47

Ik zie echt mensen op straat schaatsen op die filmpjes :=
Ik heb hetzelfde als Urielle... Ik ben niks zonder m'n regenlaarzen. Bak valt nog wel mee. Alleen t stuk voor de bak :=

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:48

Wat ben ik blij dat ik nu lekker in het zonnige zuiden zit. :') Klinkt ellendig daar boven! Oppassen hoor. ;)
Laatst bijgewerkt door Bunn op 05-01-16 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:50

Ik lieg niet :P Ik blijf niet zomaar weg bij de paarden, maar dit is echt niet te doen.
Julianaplein stonden om half 9 twee auto's bij het stoplicht richting de stad, normaal staat er om die tijd een rij van een kleine kilometer...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:18

Urielle schreef:
Ja bij jullie sneeuwt het he. Echt heel raar om te zien op Facebook want hier is het een graadje of tien en regenachtig. Mijn bak is een groot blubberig zwembad, dus ook dan had ik niet kunnen springen natuurlijk.
Moeten jullie trouwens ver reizen richting concoursen of zit het allemaal redelijk dichtbij? Ik vind onze regio qua springen nogal onderkomen dus ik ben blij dat er in de winter veel oefenspringen in Belgie is om met regelmaat weg te kunnen.

Er is hier heel veel in de buurt, kan elk weekend wel weg op 5-30 minuten rijden.

gomir schreef:
Ik lieg niet :P Ik blijf niet zomaar weg bij de paarden, maar dit is echt niet te doen.
Julianaplein stonden om half 9 twee auto's bij het stoplicht richting de stad, normaal staat er om die tijd een rij van een kleine kilometer...

-O- Jeetje. Maar wel beter dat je binnen blijft, levensgevaarlijk zulke omstandigheden!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:45

Wat een ellende die ijzel! Hier gelukkig niks behalve gewoon nat.

Hier in de buurt zijn best wat wedstrijden altijd. Al gaan we tegenwoordig ook wel naar beukers en dat is een uurtje rijden. Nog prima te doen vind ik!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:50

Ik ben op mijn werk. Duurde 1,5 uur ipv 30 minuten.
Halverwege begon het te regenen. Ruiterwisser rubbers bevroren dus er viel niet zo veel te "wissen".
Zag helemaal niets meer. Ben gestopt op vluchtstrook om het met een doek schoon te vegen en ruitenwissers even heen en weer te klapperen.

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat :')
Wil ook heel graag naar paard maar dan moet ik van Groningen naar Drachten. M'n moeder zal het er wel niet mee eens zijn. Snelwegen zijn echter vrij goed begaanbaar. Genieten van het uitzicht met 50 km/h :+

Mijn paard staat voornamelijk ver weg (woon in Groningen, paard in Drachten). Heb een aantal fijne wedstrijdlocaties in de buurt van stal en soms rijd ik richting Groningen voor een springles.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:06

Dan komen wij elkaar vast regelmatig tegen op de A7 Snorlex ;) Ik rij ongeveer hetzelfde traject, maar ik haak al af bij Tolbert. Hoewel ik straks met mijn nieuwe baan ook ruim voorbij Drachten kom.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:17

Ik rijd een grijze Suzuki swift, en jij? :D

Edit: overigens is 75% niet op werk. Nachtdienst is er nog. Zit maar een beetje op bokt en marktplaats.
Krijg alleen maar mail/telefoon van mensen die afzeggen.

En ik ben zo'n klungel geweest. Vergeten DA te bellen voor enting dus nu te laat (moest al begin december). -O-
Ik ben een beetje een dombo. Ze heeft vandaag opnieuw de basisenting gehad.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:21

Er rijden heel wat grijze Suzuki's :D

Ikke niet meer, hoef niet meer van Heerenveen naar Groningen. Ben weer thuis en heb gewoon gewerkt. Gros is wel komen opdagen. In Wolvega waren de wegen redelijk schoon. Thuis heb ik een prive ijsbaan. Ben via de tuin gaan lopen naar de garage, de tegels waren spekglad.
Afbeelding

Paarden kunnen er nog niet uit, die moeten deze ijsbaan over.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:25

Mest op het erf strooien?
Hier is het een graad of 10, maar goed, zit een stuk zuidelijker :D

Wedstrijden zijn hier op minstens een uur rijden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:28

Snorlex schreef:
Ik rijd een grijze Suzuki swift, en jij? :D
Een zandkleurige opel corsa :D

Ik heb dienst vanavond/vannacht dus al moet ik lopen, ik kom er niet onderuit...

Citaat:
En ik ben zo'n klungel geweest. Vergeten DA te bellen voor enting dus nu te laat (moest al begin december). -O-
Ik ben een beetje een dombo. Ze heeft vandaag opnieuw de basisenting gehad.

Bella heeft recent ook de nieuwe basisenting gehad vanwege hopelijk haar internationale debuut in Drachten volgende week en die moet vanaf nu maar gewoon ieder half jaar gevaccineerd.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:30

Oeh wat spannend Gomir! :))

En je kunt de schaatsen onderbinden Lithya!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:36

Inderdaad spannend Gomir.

Vannacht zou het weer gaan ijzelen. Ben benieuwt. Het dooit wel, maar als die mest gaat schuiven hang je nog.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:40

Wat tof Gomir!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:42

Ze moet eerst nog mogen starten hoor...Is nog steeds niet bekend namelijk. Als het goed is maken ze vandaag bekend wie wel en niet mogen starten. Staan er heel veel op dus zal wel lastig worden.
Anders maar gewoon FEI-paspoort aanvragen en keer naar Duitsland of Belgie van de zomer, in Nederland is het zo moeilijk om een startplek te krijgen :=

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:56

ik weet niet of hier bokkers zijn die mee hebben gedaan in zuidbroek deze vakantie, maar ik heb een topic met foto`s gemaakt :
[ITP] Indoor veendam !

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:14

Ze moeten er 100 teleurstellen vanuit Nederland begreep ik.