Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:34

Nee dat kan niet meer. Die pilot was niet goed gelukt, in tegenstelling tot en met M2.

We all ride heeft hele leuke proeven.

Marjolein

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:42

Als je HC wil starten zou ik gewoon eens hier in het topic vragen of er een Zjurylid is die je proef wil beoordelen aan de hand van een protocol. Desnoods betaal je 5€. Dan ben je nog steeds goedkoper af dan KNHS online Z HC te starten.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:28

urosa schreef:
Zat naar Weallride te kijken, maar middenzwaar is wel echt M niveau, zie geen eenvoudige wissel.

Ja wel bij de Hoefslag wedstrijd! Ik zie nu inderdaad dat bij de ‘normale’ wedstrijd een andere proef is (zonder eenvoudige wissel).

Middenzwaar protocol van Hoefslag: https://www.weallride.nl/wp-content/upl ... roef-3.pdf

streep schreef:
Dispar_Vulgo ik weet niet of je dressuuronline kent. Hier zie je de proeven.
https://www.dressuuronline.nl/protocollen

Ik heb er wel eens van gehoord. Heb jij daar al eens aan mee gedaan?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:42

Nou... ik doe mijn best gemotiveerd te blijven...
Hoe moeilijk is het nu om alles te filmen zoals voorgeschreven. Ik heb er tot nu toe van de 6 maar 1 die fatsoenlijk gefilmd heeft.
Paspoort niet gefilmd, datum niet genoemd, paspoort en rondje om paard op zijn kop, niet ingezoomd op bit en sporen, paspoort totaal onscherp. Ik blijf het er maar trouw bijzetten. Maar ik vind bijna dat we strenger moeten gaan worden. Niet volgens de regels, retour.

Paar wat mindere proefjes, maar ook al wat leuke. Ik ga altijd maar uit van het goede van de mens, maar het is toch een kleine moeite om even alles goed voor te bereiden.

Nog 6 te gaan! Ben benieuwd wat dat me brengt.

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:45

Ik plak altijd een sticky note op het paspoort, met alle gegevens, dus datum combinatie nummer klasse etc. zodat dit altijd duidelijk is en het paspoort filmen ook niet vergeten wordt.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:45

Oh jeetje, dat lijkt me inderdaad heel erg frustrerend hoor Tilmar. Het is inderdaad echt niet heel erg ingewikkeld. Ik heb inmiddels al redelijk wat filmpjes ingestuurd en heb vanaf het eerste filmpje nog nooit een opmerking erbij gehad over het filmpje of de manier van filmen. Het is ook maar een kleine moeite om die dingen even goed voor te bereiden... Hopelijk zijn de laatste 6 wel allemaal goed! :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:22

Tilmar, dat is wel slordig zeg! Ik ben 1x de datum vergeten, was aan het begin. Sindsdien begin ik daarmee met voorstellen zodat het niet meer kan gebeuren :') fijn dat er in ieder geval al wel wat leuke proefjes tussen zaten!

Ik heb inderdaad ook een sticky note aan de voorkant!

Dispar_Vulgo, ja die van de Hoefslag is dan wel een leuke om aan mee te doen :D ik ga eerst nog even 8 punten halen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:41

Tilmar schreef:
Nou... ik doe mijn best gemotiveerd te blijven...
Hoe moeilijk is het nu om alles te filmen zoals voorgeschreven. Ik heb er tot nu toe van de 6 maar 1 die fatsoenlijk gefilmd heeft.
Paspoort niet gefilmd, datum niet genoemd, paspoort en rondje om paard op zijn kop, niet ingezoomd op bit en sporen, paspoort totaal onscherp. Ik blijf het er maar trouw bijzetten. Maar ik vind bijna dat we strenger moeten gaan worden. Niet volgens de regels, retour.

Paar wat mindere proefjes, maar ook al wat leuke. Ik ga altijd maar uit van het goede van de mens, maar het is toch een kleine moeite om even alles goed voor te bereiden.

Nog 6 te gaan! Ben benieuwd wat dat me brengt.

Je bent best vriendelijk in je oordeel. Zo'n proef die gewoon niet volgens de regels gefilmd is terugsturen lijkt me een duidelijke oplossing. Hopelijk leert de ruiter er wat van. En, verdiept de ruiter zich ook eens even in de spelregels. Anderen lukt het wel om correct te filmen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:48

Een vraagje aan de jury leden hier. De filmster heeft bij mijn eerste proef vandaag per ongeluk 1 oefening ingezoomd, daarna meteen weer uitgezoomd toen de oefening klaar was en verder niet meer ingezoomd. Zou deze proef wel ingeleverd mogen worden of keuren jullie dat af? Aangezien de regel natuurlijk duidelijk is, niet inzoomen :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:49

CharleyT schreef:
Je bent best vriendelijk in je oordeel. Zo'n proef die gewoon niet volgens de regels gefilmd is terugsturen lijkt me een duidelijke oplossing. Hopelijk leert de ruiter er wat van. En, verdiept de ruiter zich ook eens even in de spelregels. Anderen lukt het wel om correct te filmen.

Maar dat is niet de bedoeling volgens de mail die we bij de protocollen krijgen.
Citaat:
Wanneer een video niet aan alle voorschriften voldoet, zoals benoemd op paardrijden.nl, dan willen we u verzoeken om dat wat ontbreekt of onvolledig is als feedback op het protocol te benoemen (bijvoorbeeld wanneer er vergeten is om een rondje rond het paard te lopen). Wanneer de omissie het beoordelen van de proef niet in de weg staat willen we u vragen hier schappelijk mee om te gaan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:52

:') Mijn paard wil steeds de filmer iets aan doen als die om hem heen loopt. Zou me als jury dood ergeren aan een paard dat niet netjes stil staat...de mijne dus. Vol in de achteruit als filmer om hem heen wil lopen. }:0

Zal ik de volgende keer hem vast laten houden door voorlezer?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:05

Ik had er vorige keer 1 die paspoort niet had getoond en niet om het paard is gelopen. Die is retour gegaan en niks meer van de Knhs over gehoord

estell__

friesam schreef:
:') Mijn paard wil steeds de filmer iets aan doen als die om hem heen loopt. Zou me als jury dood ergeren aan een paard dat niet netjes stil staat...de mijne dus. Vol in de achteruit als filmer om hem heen wil lopen. }:0

Ik lees nog trouw mee en geniet van jullie refresh struggles! Haha, als die van mij weer klaar is wil ik ook weer gaan starten maar, die van mij doet precies hetzelfde als jou friesam. Nu vraag ik de filmer bij z’n billen te beginnen, voorlangs te lopen en bij z’n andere billen te stoppen. Nu blijft die wel staan omdat ze niet achter m langs hoeven. Heb je dat al is geprobeerd?

CharleyT

Anoeska27 schreef:
CharleyT schreef:

Maar dat is niet de bedoeling volgens de mail die we bij de protocollen krijgen.
Citaat:
Wanneer een video niet aan alle voorschriften voldoet, zoals benoemd op paardrijden.nl, dan willen we u verzoeken om dat wat ontbreekt of onvolledig is als feedback op het protocol te benoemen (bijvoorbeeld wanneer er vergeten is om een rondje rond het paard te lopen). Wanneer de omissie het beoordelen van de proef niet in de weg staat willen we u vragen hier schappelijk mee om te gaan.

Ok, weer wat geleerd. Alles voor de klandizie lijkt. Maar daar kan een official niks aan doe uiteraard. Wij hebben de regels en aanwijzingen te volgen van de KNHS.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:16

Ik moest laatst voor een stalgenootje filmen met haar telefoon. Wilde die echt totaal niet scherpstellen op het paspoort :') heb m daardoor super lang in beeld gehad voordat ie m wel pakte. Hopelijk vind de jury dat ook niet erg, maar gelukkig was het uiteindelijk wel scherp maar jeetje het kostte moeite

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:17

Dispar_Vulgo ja ik ben daar een paar x "gestart". Ik vind het erg fijn werken en snel je cijfers terug met een leuk uitgebreid protocol. En ze hebben ook wel bekende juryleden soms. Ik ben een x door marlies van Balen gejureerd

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:19

caro29 schreef:
Ik heb nog niks gekregen om te beoordelen. Meestal krijg ik vrijdagmiddag een mail

Zal niet aan ons liggen. Vandaag onze 3e alweer ingeleverd. Heb je nog wat filmpjes gekregen?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:38

estell__ schreef:
friesam schreef:

Ik lees nog trouw mee en geniet van jullie refresh struggles! Haha, als die van mij weer klaar is wil ik ook weer gaan starten maar, die van mij doet precies hetzelfde als jou friesam. Nu vraag ik de filmer bij z’n billen te beginnen, voorlangs te lopen en bij z’n andere billen te stoppen. Nu blijft die wel staan omdat ze niet achter m langs hoeven. Heb je dat al is geprobeerd?

Dat ga ik proberen! Paard vertrouwd vreemde mensen achter hem niet. Vermoed trauma van Castratie in buitenland.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:42

Anoeska27 schreef:
CharleyT schreef:

Citaat:

Ik vind het nogal mild, en eigenlijk ook niet helemaal eerlijk naar mensen die niet mee kunnen doen omdat het vol zit, die wél alle moeite willen nemen. Foutjes uitgezonderd uiteraard, we zijn allemaal mensen en vergeten allemaal wel eens wat, maar de jury’s kunnen vast wel herkennen of iets is vergeten of dat ze gewoon de regels niet kennen/naleven...
Maargoed ik begrijp uiteraard ook dat de juryleden slechts de regels van de knhs volgen :j

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:07

Wij hebben vanmiddag weer een proef gefilmd. Nu weer wachten op de punten....

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:19

friesam schreef:
Dat ga ik proberen! Paard vertrouwd vreemde mensen achter hem niet. Vermoed trauma van Castratie in buitenland.

Mijn paard vind dat ook naar als ze achter m langs lopen! Daarom heb ik het nu zo opgelost. Scheelt mij een hoop frustratie haha

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:20

famkeY schreef:
caro29 schreef:
Ik heb nog niks gekregen om te beoordelen. Meestal krijg ik vrijdagmiddag een mail

Zal niet aan ons liggen. Vandaag onze 3e alweer ingeleverd. Heb je nog wat filmpjes gekregen?

Nee niks.

Edit: als ik niet kan checken of in elk geval de aftekeningen of de kleur van het paard kloppen dan beoordeel ik niet. Dat gaat tegen mijn eigen gevoel in. Plus paard was compleet in de bandages. Dat was teveel plusjes dus blanco retour

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:33

Vandaag weer gefilmd! We gaaan weer refreshen! *\o/*

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:39

Ik krijg als melding 'Je hebt de uitzending gestopt'. Iemand eerder deze melding gehad?

Edit: Laat maar ze bedoelen iets anders :+ hoop dat het filmpje goed is doorgestuurd

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:46

Zag wat berichten over Weallride. Op zich een leuk concept, maar vind het daar nog een beetje ‘in het land der blinden is eenoog koning’. :o :x Met een beetje een fatsoenlijk paard en een brave proef is het goed te doen om prijzen te rijden, dat is in de reguliere wedstrijdrubrieken van de KNHS hier wel anders. Misschien wordt dat beter wanneer er meer ruiters deelnemen hoor, misschien heeft dat meer tijd nodig.