Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:25

urosa schreef:
Unleash: gefeliciteerd met je winstpunt, en fijn dat je die progressie ook in de punten terug ziet! En snap je overweging goed om dan ook km's te willen maken op vreemd terrein.

Ik start online denk ik wel door zolang het kan totdat ik 10 winst heb, maar wil ook nog wel een echte wedstrijd in de M2 rijden voor ik over ga naar het Z1 denk ik. En hopelijk mogen wedstrijden weer eerder dan ik mijn 10 punten heb :o

Zo sta ik er ook in. In het L1 waren we gelukkig ook nog op pad geweest. Nu maak ik online de overstap naar L2. Ik wil gewoon blijven starten als het online starten door blijft gaan maar ik wil daarna ook zeker nog L2 regulier starten. Bovendien is dit een klasse waar we nog in moeten groeien, dus M1 is voorlopig helemaal niet aan de orde :+ :')

Unleash, gefeliciteerd! Ik snap je afweging. Ik wil ook in iedere klasse regulier starten want dat is toch altijd anders dan thuis. :j

Marjolein

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:27

Je kan natuurlijk altijd flexibel de volgende klasse online starten om te kijken waar je staat.

Ik zit in de wachtstand. Maar goed eigenlijk wil ik het niet weten, heb gewoon prut gereden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:29

Marjolein schreef:
Je kan natuurlijk altijd flexibel de volgende klasse online starten om te kijken waar je staat.

Ik zit in de wachtstand. Maar goed eigenlijk wil ik het niet weten, heb gewoon prut gereden.

Blijft toch altijd spannend he?! Ik hoop dat je snel je punten hebt!
(jouw onderschrift is zo geweldig! :') )

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:36

Eveline77 schreef:
Unleash schreef:
De reden hiervoor is eigenlijk dat ik geen klasse wil doorlopen zonder met mijn pony op een paar keer op wedstrijdterrein te zijn geweest. Straks zijn we L1 en moeten we op concours en komen we dat ring niet eens fatsoenlijk rond door teveel spanning. Zou ook jammer zijn.

Om die reden ben ik van de zomer nog een paar keer B gestart op andere terreinen. De punten waren online al binnen gekomen maar ik wilde mn stresskip wel wat meer ervaring geven op vreemd terrein voor ik de overstap maakte. Vond het zelf prettig dat ik toen niet meer voor de punten hoefde te rijden maar alleen voor de ervaring.

Dat mag ik juist voor mezelf doen haha. Ik bouw enorm veel spanning op. Daarom ben ik ook gestopt met het rijden van wedstrijden. Door online te starten wil ik zelf op een laagdrempelige manier weer wat ervaring opdoen. Het liefst was ik B gestart maar dat mag helaas niet met het paard wat ik nu rij :')

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:38

pol013 schreef:
Kirrietje schreef:
Weet iemand trouwens hoeveel de baan mag afwijken van afmeting? Onze baan is 25X50. Die 10 meter inkorten gaat dan weer makkelijk zodat de filmer daar kan staan. Maar als ik die 5 meter aan de zijkant niet hoef in te korten scheelt het zoveel opbouwen :+

Gewoon met 5 springbalken prima af te zetten.
In de hoeken 3 stuks. 1 op C en 1 op E/B
Klaar

Zo doe ik het ook in de 40x60 baan op de club.

Gewoon een paar bordjes prikken is ook goed hoor

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:51

Marjolein :(:)

Wel gek, ik ben in de L2 begonnen met online starten en zit nu in de laatste klasse dat het nog mag. The end of an era straks :')

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:58

iemand enig idee hoe ik weet of mijn proef goed ontvangen is bij KNHS? Las vd week ergens iets over appen naar een nummer maar kan dat nu niet meer vinden _-:(

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:01

Sonraffie schreef:
iemand enig idee hoe ik weet of mijn proef goed ontvangen is bij KNHS? Las vd week ergens iets over appen naar een nummer maar kan dat nu niet meer vinden _-:(

06-22 64 54 41 en dan even ''filmcheck + combinatienummer en evt de datum van het event''

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:06

Is het misschien een idee om wat van die basisinformatie op te nemen in het openingsbericht van dit topic? Ik merk dat er nu in de tweede ronde veel vragen komen over het reilen en zeilen m.b.t. de online proeven. In principe staat die info ook allemaal in de regels/ op paardrijden.nl, maar voor de nieuwe posters is het misschien handig als die info ook ergens centraal staat?

Dan kunnen we het verder gewoon hebben over het rijden en jureren van de proeven, en natuurlijk het refreshen :D

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:12

Unleash schreef:
Yeah, heb mijn punten ook binnen. 189.5 dus heel tevreden.
Paste ook bij mijn gevoel.
We zijn van gemiddeld 180 (in mei) naar gemiddeld 190 gegaan (nu) volgens mijn gevoel.

Nu in totaal 4x online gestart, en ik moet zeggen ik vind het wel mooi zo. Misschien dat we in december nog een keertje doen (als we dan nog steeds niet op echte wedstrijd mogen). Puur om te zien of we weer vooruitgang hebben geboekt.

De reden hiervoor is eigenlijk dat ik geen klasse wil doorlopen zonder met mijn pony op een paar keer op wedstrijdterrein te zijn geweest. Straks zijn we L1 en moeten we op concours en komen we dat ring niet eens fatsoenlijk rond door teveel spanning. Zou ook jammer zijn.

Gefeliciteerd met je punten. Je kunt ervoor kiezen om op vreemd terrein je proef te filmen. Dat heb ik vorig weekend ook gedaan en is me prima bevallen. Het was een goede oefening voor mijn paard met locatiestress

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:26

Maar je mag ook gewoon tot 5 punten terug starten in de vorige klasse, dus je kunt er voor kiezen om online door te gaan en dan weer even terug.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:35

linda2008 schreef:
Buxy, wat vervelend zeg... kun je dan misschien naar een vereniging in de buurt? Waar rijd je normaal dan als het heel slecht weer is? wij zijn inmiddels gelukkig gezegend met een prachtige buitenbaan met eb en vloed bodem... :o maar toen we dat nog niet hadden ging ik regelmatig rijden bij een vereniging in de buurt. :j

Onze buitenbak is overvhet algemeen beter als de bak op de vereniging :o
Hij droogt eigenlijk redelijk snel op dus normaal als hij vandaag te nat is kan ik morgen wel weer rijden als het een dagje droog is.
Dus normaal verplaatst ik het rijden gewoon een dagje alleen met het filmen moet ik
-iemand kunnen krijgen die kan filmen.
- zaterdag of zondag ivm overdag moeten filmem
- de bak dus droog zijn
Veel factoren die dan in een keer moeten kloppen wat lastig blijkt :+

LexNaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:49

Ik refresh me al sinds maandag rot......

Zondag mijn eerste M1 proef gereden en ingestuurd (voor 29.10).

Ik heb goede hoop op vandaag!!!

Morgen de volgende opnemen.

Voor de leuk een mooi nieuw wit dekje gekocht en ga mijn witte rijbroek uit de kast trekken...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:24

Ennnn ik wacht vd verandering nogsteeds. :+

20 okt de 22e ingestuurd, 23 okt de 29e...
Filmcheck laten doen, denk misschien is er toch iets ergens niet goed gegaan.
Maar nee waren beide goed aangekomen :7

Binnen 5 werkdagen zeiden ze... Zal de betreffende jury('s) met vakantie zijn misschien ofzo... B-) 8)7
Irritant :Y)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:26

magic_lover schreef:

Binnen 5 werkdagen zeiden ze... Zal de betreffende jury('s) met vakantie zijn misschien ofzo... B-) 8)7

I feeeeeel you, al heb ik de 25e ingestuurd, maar toch :+

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:28

Haha ja je krijgt na al die massale (vroege) punten haast een beetje 't idee dat je nog de enige wachtende bent... :+

Helpt ook niet mee dat je elke dag door tig stalgenoten etc gevraagd word of je je punten ook al eens hebt :)) :P

LexNaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:30

magic_lover schreef:
Haha ja je krijgt na al die massale (vroege) punten haast een beetje 't idee dat je nog de enige wachtende bent... :+

Helpt ook niet mee dat je elke dag door tig stalgenoten etc gevraagd word of je je punten ook al eens hebt :)) :P

En precies dat ook nog ...

We refreshen nog ff lekker door!!!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:56

Ze waren wel zo slim om 5 werkdagen vanaf de eventdatum door te geven. Maar die van de 22e zouden dus officieel wel bij iedereen binnen moeten zijn... begrijpelijk dat je ongeduldig word hoor :(:)

Wij gaan vanavond of zondag weer filmen, nu al zin in :):)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:59

Best jammer dat juryleden nog een eigen leven hebben en dat ze bij de KNHS nog andere werkzaamheden hebben. Het zou verboden moeten worden.

Ik f5 nog even door.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:01

De KNHS stuurt filmpjes tegenwoordig al door als ze binnen moeten zijn. Ik had maandag de 26e al 16 M1/2 filmpjes binnen van 29 oktober. Die waren de 28e alweer terug.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:03

Dat lijkt me wel handig PSvanLot! Dan kan je ze al eerder doen als je toevallig tijd hebt.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:14

magic_lover schreef:

Maar voor die van de 29e zit je toch nog ruim binnen de vijf werkdagen? Ik verwacht overigens dat je die vandaag nog terug krijgt.
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 30-10-20 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:15

linda2008 schreef:
Wij gaan vanavond of zondag weer filmen, nu al zin in :):)

Ik kan ook bijna niet wachten tot zondag :')

Hopelijk heeft iedereen van de 22ste gewoon voor het weekend zijn punten terug. Het kan nog steeds!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:45

Anoeska27 schreef:
magic_lover schreef:

Maar voor die van de 29e zit je toch nog ruim binnen de vijf werkdagen? Ik verwacht overigens dat je die vandaag nog terug krijgt.

Klopt hoor, dus we wachten het gewoon nog af. De 22e had dan wel al terug moeten zijn. Maar wie weet, de dag is nog niet om :+

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:52

Zo blij als een kind hier *\o/*
Met mijn zelf-opgeleide reuzenkleuter 186.5 gereden, terwijl ik zelf helemaal niet zo lekker had gereden. Echt súper blij :#