Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:33

dit vermelden ze oko nog even TROTS..........:

"Het certificaat heeft inmiddels een mooi plaatsje gekregen aan de muur in het kantoor en het bijbehorende gevelbord hangt naast de ingang naar de binnenrijbaan."

Ik ben haastig op zoek naar passende smilies....... -:(- Ziek Misselijk Misselijk Misselijk

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:36

Heeft iemand ze eigenlijk al gevraagd om de actie te steunen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:50

wordt NU aan gewerkt!!!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:52

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:54

CGJ12 schreef:
wordt NU aan gewerkt!!!!

Ik ben echt benieuwd!!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:59

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:06

Misschien vinden jullie medestanders bij de politie:

LELYSTAD (ANP) - De Raad van Hoofdcommissarissen heeft besloten af te zien van een nieuw hoofddeksel voor agenten, de zogenoemde cap. Dat maakte korpschef P. Eringa van de politie Flevoland maandag bekend bij de beëdiging van acht ex-militairen die zijn overgestapt naar de politie.

,,De gewone pet blijft'', verzekerde Eringa. Hij erkende dat hij daarmee eigenlijk voor zijn beurt sprak. De veelbesproken 'capkwestie' valt namelijk niet in zijn portefeuille. Bovendien moet de minister nog een definitief besluit nemen. ,,Maar dat is slechts een formaliteit. Wij hebben als raad dit advies uitgebracht over de cap en dat neemt hij zeker over'', klonk Eringa vol zelfvertrouwen.

De raad heeft volgens de korpschef een negatief advies uitgebracht over de politiecap, omdat het hoofddeksel geen gezag uitstraalt. ,,Hij is wel vlot, populair en modern, maar past niet bij de visie van de politie.'' De vertrouwde politiepet doet dat wat hem betreft wel. ,,En die draagt ook lekker soepel.''

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:10

Wow!

Die gasten snappen het...

(hoewel, politiemensen hebben nu alsnog geen keuze; MOETEN pet dragen Haha! )

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:45

Om bij de bereden politie te komen moet je minimaal M2 dressuur en M springen zijn, dus dan heb je geen cap nodig, maar een hoed, heel logisch dus Verward

Er zijn nu dus wel erg veel uitzonderingen op de regel.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:47

Anya schreef:

LELYSTAD (ANP) - De Raad van Hoofdcommissarissen heeft besloten af te zien van een nieuw hoofddeksel voor agenten, de zogenoemde cap. Dat maakte korpschef P. Eringa van de politie Flevoland maandag bekend bij de beëdiging van acht ex-militairen die zijn overgestapt naar de politie.

,,De gewone pet blijft'', verzekerde Eringa. Hij erkende dat hij daarmee eigenlijk voor zijn beurt sprak. De veelbesproken 'capkwestie' valt namelijk niet in zijn portefeuille. Bovendien moet de minister nog een definitief besluit nemen. ,,Maar dat is slechts een formaliteit. Wij hebben als raad dit advies uitgebracht over de cap en dat neemt hij zeker over'', klonk Eringa vol zelfvertrouwen.

De raad heeft volgens de korpschef een negatief advies uitgebracht over de politiecap, omdat het hoofddeksel geen gezag uitstraalt. ,,Hij is wel vlot, populair en modern, maar past niet bij de visie van de politie.'' De vertrouwde politiepet doet dat wat hem betreft wel. ,,En die draagt ook lekker soepel.''

Hee Anya, ik las in de P&S iets over dat de KNHS nu zich in de toekomst ook met de western wedstrijden gaat bemoeien, betekend dat dat jullie op korte termijn ook met veiligheidscap moeten gaan rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 03:01

Anya schreef:

Hahahahaha, en zolang de politie geen eens een cap op MAG tijdens het rijden, is er helemaal niemand die mij gaat vertellen dat ik er eentje op MOET.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 09:31

Volgens mij ging het bij de politie niet om een paardrijcap/helm maar om een baseballpetje.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:26

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:45

WWWiske schreef:
Hee Anya, ik las in de P&S iets over dat de KNHS nu zich in de toekomst ook met de western wedstrijden gaat bemoeien, betekend dat dat jullie op korte termijn ook met veiligheidscap moeten gaan rijden?

haha dat denk ik toch even niet... De westernverenigingen in Nederland zijn gelieerd aan de vele malen grotere westernverenigingen in de VS. Dus dan is de kans groot dat men zich vanuit de westensport gewoon weer terugtrekt Lachen

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:52

Heb je het artikel gelezen dan? ik weet niet meer of het in de P&S stond of in de Hoefslag, ik kan het nu niet nakijken, want die bladen geeft ik altijd m'n ma. maar ik denk dat het in de Hoefslag stond, ik wil je niet ongerust maken, maar de bemoeienis van de KNHS binnen de western gaat er echt aankomen, heeft iemand dat artikel bij de hand?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:39

Citaat van de site Project Preventie Paardrij-ongevallen(veilig paardrijden):

Anky en Jos vinden veilig paardrijden héél belangrijk!
Veilig paardrijden is écht belangrijk.
Veilig ponyrijden natuurlijk ook.
Dat vinden Anky van Grunsven en Jos Lansink ook.
Zij kunnen het weten.
Anky is een van de beste dressuurruiters ter wereld.
En Jos is een wereldtopper in de springsport.
Zij vinden dat veilig paardrijden moet.
Elk ongeluk met een paard of een pony is er één teveel.

Anky en Jos vinden, dat je deze site goed moet lezen.

Veilig paard- en ponyrijden is:
een veiligheidshelm dragen
geschikte rijkleding aan hebben
een veilige manege kiezen
je verdiepen in de aard van het paard

Afbeelding
Afbeelding

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:44

Hahahahaha geweldig!!! Haha!

Ik had ook een artikel gelezen in het NRC volgens mij, over Anky. In dat intervieuw zei ze dat ze niet vóór de veranderig was van de rijkleding die gepaart gaat met de dressuur. Ze vond zichzelf erg vernieuwend met de kuren die ze had gemaakt, maar was voor het behoud van de dressuurrok en het hoedje. 'Wat moet ik anders? In mijn BH op het paard?' was het antwoord.

Dit was overigens niet een direct antwoord op de invoering van de veiligheidshelm, maar gewoon een opmerking. Maar toch.... het schetst wel een beeld over hoe zij tegen de traditionele kledij aankijkt Knipoog

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:51

Tja. Er een mening over hebben is 1 ding. Het ook daadwerkelijk DURVEN vertegenwoordigen is blijkbaar wat anders.

Jammer jammer.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:02

klopt alle prominenten die ik geschreven heb en "nee" zeggen op de vraag of ze voor onze actie willen uitkomen, daarvan zijn veel recente foto's van..... allemaal zonder helm. politiek dus.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:10

WWWiske schreef:
Heb je het artikel gelezen dan? ik weet niet meer of het in de P&S stond of in de Hoefslag, ik kan het nu niet nakijken, want die bladen geeft ik altijd m'n ma. maar ik denk dat het in de Hoefslag stond, ik wil je niet ongerust maken, maar de bemoeienis van de KNHS binnen de western gaat er echt aankomen, heeft iemand dat artikel bij de hand?

de top van onze westernruiters is aangesloten. Zodat ze mee kunnen doen aan de fei-wedstrijden namens Nederland. Maar dat gaat in wereldverband. Ik denk niet dat Amerika met een cap gaat meedoen aan de reining. Verder zijn de westernverenigingen niet gelieerd aan de KNHS Lachen

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:16

Anya schreef:
de top van onze westernruiters is aangesloten. Zodat ze mee kunnen doen aan de fei-wedstrijden namens Nederland. Maar dat gaat in wereldverband. Ik denk niet dat Amerika met een cap gaat meedoen aan de reining. Verder zijn de westernverenigingen niet gelieerd aan de KNHS Lachen

ik hoop het echt voor jullie, maar zijn de westernruiters dan geen KNHS lid?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:23

Nee. Die zijn afhankelijk van het ras waar ze mee starten lid van de Wran (de westernrijvereniging voor alle rassen). De NQHA en/of AQHA (nederlandse of amerikaanse quarterhorse association). Zo'n club is er ook voor de painthorses, appaloosa's en de arabieren. Niemand is lid van de KNHS (tenzij je zoals ik nog altijd een dressuurstartkaart hebt en voor de grap nog wel eens een dressuurwedstrijd rijdt Lachen ).

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:39

amondi schreef:
Heeft iemand ze eigenlijk al gevraagd om de actie te steunen?

OK.
Gisteren heb ik een keurig berichtje aschtergelaten in het gastenboek van DVB.

Het betreft een indirect gastenboek waar de berichten pas worden geplaatst na screening van de directie van DVB.

Tot nu toe is het bericht nog niet geplaatst en heeft DVB ook anders niet gereageerd.
Mocht er iemand een nieuw bericht in het gastenboek zien gedateerd op 2 november of later, dan heeft DVB het bericht definitief gecensureerd en zullen passende maatregelen tegen Stal Van Baalen moeten worden genomen denk ik..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:42

Je stopt dan met lessen....?????
Ofzo???

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:51

Ik geef ze aan bij de Stichting Veilig Paardrijden..........
Het doel heiligt in dit geval de middelen...... Haha!