Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

X2305

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:33

Wat zou jij dan graag zien PSvanlot als je de proef uit je hoofd rijdt?

Ik meld me altijd aan na 1 volte in de baan en geef dan dus aan dat ik de proef uit mijn hoofd rij.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:49

Wat interessant de verschillende kijk op het vooraf voorstellen. Ik dacht dat dat verplicht was := (en ben dan ook altijd op zoek naar de juiste timing om ze niet te storen in het afronden van de vorig coupon)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:52

Ik laat mijn voorlezer altijd aanmelden. Die kan rustig wachten tot er tijd is, en dan hoef ik niet te riskeren dat die idioot van mij schrikt omdat er een blaadje in het juryhok wordt omgedraaid (als ik uberhaupt in de eerste 2 rondjes al in de buurt van het juryhok kom)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 16:12

Ik meld mezelf ook altijd even netjes aan. Rijd altijd een extra rondje als ze nog bezig zijn, maar vind het altijd wel netjes om even te melden wie ik ben.. Dan is een nummer misschien wel fijner ook. Maar dat voelt dan zo onpersoonlijk ofzo :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 16:48

Eve_16 schreef:
Wat zou jij dan graag zien PSvanlot als je de proef uit je hoofd rijdt?

Ik meld me altijd aan na 1 volte in de baan en geef dan dus aan dat ik de proef uit mijn hoofd rij.

Als ze een startnummer dragen maakt me dat eigenlijk niet uit. Als ik zie dat er geen voorlezer is ga ik er vanuit dat ze uit het hoofd rijden en bel ik wanneer ze op een gunstige plek rijden.

Maar ik even komen vertellen mag ook hoor, zeker nu nog zonder nummer.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 15-02-24 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 16:51

Bowo schreef:
Ik laat mijn voorlezer altijd aanmelden. Die kan rustig wachten tot er tijd is, en dan hoef ik niet te riskeren dat die idioot van mij schrikt omdat er een blaadje in het juryhok wordt omgedraaid (als ik uberhaupt in de eerste 2 rondjes al in de buurt van het juryhok kom)

Dat vind ik persoonlijk het meest irritant. Als ik klaar ben met schrijven wil ik dat de volgende meteen begint, duurt altijd wel even om er wat leuk en positief commentaar onder te zetten. Voordat de voorlezer terug is bij de E/B zijn we weer zo veel verder.
Past ook in heel veel startlijsten niet als iedereen dat zou doen.

Zonder startnummer even snel aanmelden, maar straks met startnummer, gelukkig, niet meer nodig.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:09

Dan kun je toch uit tussendoor alvast de voorlezer even aankijken? Of je tijd moet geven aan de voorlezer of de ruiter zelf is hetzelfde. Ik bedoelde meer dat de voorlezer makkelijker op het juiste moment kan wachten.

Edit: overigens start ik doorgaans ook een paar minuten voor mijn starttijd. De wedstrijden hier in de buurt lopen meestal in.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:52

Kan de jury dan niet gewoon bij secretariaat aangeven of het nodig is om je aan te melden of niet, als blijkbaar de ene het niet wil en de ander wel :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:55

Zou vanavond met m’n instructrice m’n proefjes oefenen maar de bak is verdronken.
Dus dan maar zaterdag op goed geluk voor m’n debuut := Word nu wel zenuwachtig hoor. Is toch mn eerste echt wedstrijd.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:05

Selina schreef:
Zou vanavond met m’n instructrice m’n proefjes oefenen maar de bak is verdronken.
Dus dan maar zaterdag op goed geluk voor m’n debuut := Word nu wel zenuwachtig hoor. Is toch mn eerste echt wedstrijd.

Gewoon focussen op het feit dat je gezellig met je paardje bezig bent! Helpt mij altijd enorm met de zenuwen!! EN thuis de proefjes doorlezen en in je hoofd of op papier een stappenplan maken. "Oke als ik bij A netjes af wil wenden, wat moet ik wanneer doen?"

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:28

Enzo_Ollie schreef:
Kan de jury dan niet gewoon bij secretariaat aangeven of het nodig is om je aan te melden of niet, als blijkbaar de ene het niet wil en de ander wel :+

Dat hoeft straks niet meer met de nummers.
Nu zonder nummer wel aanmelden.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 15-02-24 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:28

Selina schreef:

Als je het leuk gehad hebt, dan heb je al gewonnen toch?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:40

Spannend hoor Selina maar probeer gewoon te genieten dat je daar samen met je paard bent. Dat is toch al heel gaaf dat je dat bereikt hebt met je paard, gewoon het hele feit dat je daar bent!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:42

Ja zo ga ik het ook proberen te zien!

Ken de proefjes uit m’n hoofd en heb al gekeken welke lijnen wat extra aandacht nodig hebben. Maar m’n doel is lol hebben en de eerste proef verwacht ik dat ze kijkerig is maar dan herpakken en blanco de tweede ingaan.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:59

Ik heb de proeven ook niet geoefend, dat doe ik sowieso nooit veel. Wel bepaalde onderdelen, maar nu ook nog niet zoveel. Ik wil vooral gewoon een braaf rondje voor het vertrouwen, dan maakt de rest me weinig uit. :o

Morgenochtend voor het eerst in drie maanden op vreemd terrein (wedstrijdlocatie) rijden. Heb de bak nog even een uurtje afgehuurd zodat we in alle rust vast kunnen verkennen, dat scheelt hopelijk zaterdag weer stress/angst van mijn kant.

Ik hoop zo dat ik er ooit wel vanaf raak. :o Wat een ellende dit zeg.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 20:13

Lastig Annash, al n goede cocktail ( of 3 :Y) ) geprobeerd van te voren ...

Selina: lekker genieten en kijken waar jullie nu staan +:)+

Aanmelden doe ik altijd wel ( rijd niet in NL), maar ga gewoon bij de C staan en wacht tot ze opkijken.

Wat wel irritant is, dat ze ( bijv mijn dochter) hier in de B bij sommige juryleden wel meteen de baan in mogen ( ik weet dat ik er op mijn niveau omheen moet indien mogelijk) en er bij anderen bij wijze van uitgestuurd worden omdat ze er omheen moeten rijden.

Terwijl de regel eigenlijk is, dat ze in de B meteen de ring in mogen.

Augustus op t kampioenschap was t elke proef ( en jury) anders.
Vroeg altijd degene voor ons , of we er direkt in mochten of niet. " neeeeeeeeee!!!!!" . Ok.. maar dan hebben we het dus over B combinaties, die in dat kleine " voorstukje " moeten ronddraaien totdat de bel gaat en dan hop bij A binnenrijden.

Terwijl ik in t Z de ring door mocht .

Volgende jurylid ( gelukkig): ja natuurlijk, geen probleem.
Apart soms

Ohja en op dezelfde wedstrijd stond er dag 1 een giga aanhanger, waar de jury bij B in zat. En de kindjes in de klasse B konden hun ponys dus niet even laten kijken.
Dag erna was ie weg.

Na de eerste proef besloten ze, het podium incl decoratie vast op te bouwen in de pauze. Vervolgens een jury die niet toestond voor de bel de ring in te mogen en heel veel paarden over de zeik vanwege het nieuwe obstakel :=

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 20:18

Er zijn weer mooie punten behaald aflopen weekend! Gefeliciteerd *\o/*

Annash, dat komt vast goed en geef het tijd :(:)

Selina, lekker genieten en net doen alsof je thuis in de bak aan het rijden bent. Dat werkte voor mij in ieder geval goed :)

wendy1987 schreef:
Ik meld mezelf ook altijd even netjes aan. Rijd altijd een extra rondje als ze nog bezig zijn, maar vind het altijd wel netjes om even te melden wie ik ben.. Dan is een nummer misschien wel fijner ook. Maar dat voelt dan zo onpersoonlijk ofzo :')

Vind ik ook maar misschien ligt het ook aan waar je rijdt. Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat een jury het vervelend vond dat je jezelf komt aanmelden. De meesten wachten er zelfs op of wenken je om aan te melden.

Ik heb deze nummer houder gekocht. Voor op mijn dekje want ik vind het aan het hoofd niet zo mooi.
https://hypostore.nl/hb-showtime-hoofdstelnummers-glitter.html

Wij mogen zaterdag ook weer. Zo maar even kijken hoe het met onze bak gesteld is. Hopelijk is het te doen. Ik heb kans op aquatraining, wadlopen of een redelijk begaanbare bak :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 20:20

Zou je instellen op aquatraining als ik jou was :=

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 20:43

Ik ga zondag weer na 3 maanden maar het wordt zo slecht weer en moet er lopend heen 30 a 40 min :(

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:03

Getup, ik heb in november serieus overwogen whisky mee te nemen. :') Het gaat nu echt alweer een stuk beter. Morgen kan ik alles in alle rust doen, als dat goed gaat, geeft dat ook weer vertrouwen.

Noisy, ja ik hoop het echt. Ik kom van ver en heb al heel wat stappen gezet, maar het is bizar hoe ik op één geluidje helemaal in de angst kan schieten. En ik stapte echt overal op. Zoveel zadelmak gemaakt, hengsten gereden, noem maar op. En nu... :o

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:11

DemiSisa schreef:
snorkel1986"
[quote="DemiSisa schreef:
Ik heb gelukkig al een hoofdstelnummer, die maak ik gewoon vast aan m'n dekje met spelden.

Ik start toevallig dinsdag in Raalte. Maar dat is voor mij ook wel echt het uiterste qua afstanden die ik rij voor wedstrijden. :)

Leuk welke klasse ook al weer?

8)7 laat maar zag je onderschrift telaat..
Dan zie ik je wel rijden O:)

Haha ja onderschrift klopt nog! Rij je zelf ook mee? :)[/quote]

Nee maar goed je best doen ik zal je goed bekijken _O-

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 23:17

Annash schreef:
Getup, ik heb in november serieus overwogen whisky mee te nemen. :') Het gaat nu echt alweer een stuk beter. Morgen kan ik alles in alle rust doen, als dat goed gaat, geeft dat ook weer vertrouwen.

Noisy, ja ik hoop het echt. Ik kom van ver en heb al heel wat stappen gezet, maar het is bizar hoe ik op één geluidje helemaal in de angst kan schieten. En ik stapte echt overal op. Zoveel zadelmak gemaakt, hengsten gereden, noem maar op. En nu... :o

Mischien wat Bach rescue nemen? Daar wordt je wat rustiger van.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 23:31

Silly1972 schreef:
Annash schreef:

Mischien wat Bach rescue nemen? Daar wordt je wat rustiger van.

Heb ik! :) Speciaal voor mij samengestelde Bach bloesem zelfs. Heb niet de indruk dat het veel doet, maar alle beetjes helpen.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:31

In het begin had ik ook onwijze stress, en dan neem ik een pilletje voor examenstress. Deze heb ik op doktersrecept verkregen en werkt helemaal top. je hardslag blijft door deze pilletjes normaal, waardoor ik normaal kan blijven ademen en normaal kan blijven denken. Zonder in paniek te raken.

Nu gebruik ik ze niet meer, omdat ik altijd wat adem oefeningen doe voordat ik opstap en de ring in ga. HAHA anders ben ik kip zonder kop die de baan rond rijdt. HIHI.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 12:12

Echt stress lijkt me heel vervelend, dat heb ik gelukkig niet maar ik heb wel last van gebrek aan concentratie. Mijn hoofd gaat soms alle kanten op en dat komt je proef niet ten goede. Ik rij daarom zoveel mogelijk uit mijn hoofd.

Aanmelden mag altijd hoor maar ik moet eerlijk zeggen dat ik je nooit versta en dan aan de schrijver vraag of die gehoord heeft wie het is. Ik ben dus wel fan van startnummers.