Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:44

Jemig superpony, dat is ook niet grappig meer. Soms kan het, dat er niet winstpuntwaardig gereden werd, maar 140 punten, zat diegene achterstevoren of zo?! Dat is gemiddeld een 4,5 of zo.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:00

Oh wat irritant, snap dat je dan gelijk geen zin meer hebt als er al zulke punten bekend zijn.
Hier ook nog mensen naar de Friese kampioenschappen geweest?

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:19

LaDonna75 schreef:
Jemig superpony, dat is ook niet grappig meer. Soms kan het, dat er niet winstpuntwaardig gereden werd, maar 140 punten, zat diegene achterstevoren of zo?! Dat is gemiddeld een 4,5 of zo.

Nee op zich zag het er netjes en fijn uit. Ze heeft alleen niet gegaloppeerd maar het is BB en deed mee in de hc. Was voor hun echt oefen rondje om dan 140 punten uit te delen gaat wel erg ver.
Ook de opmerkingen die gemaakt werden van hun,deur stond open en ernaast kan je naar de proeven kijken waren niet mals. “Die draagt oranje in d’r outfit die denkt zeker dat voor voor Nederland op top niveau rijdt” en zo werden er nog wat dingen geroepen. :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:34

Lekkere sfeer wel op die wedstrijd dan :') kan idd dat er soms gewoon niet winstpuntwaardig gereden wordt, maar een HC bb combinatie 140 punten geven is ook wel onnozel.

Ik had vanmiddag eigenlijk op pad gemoeten, maar ga het qua planning niet redden. Dus dan gaan we niet meer weg deze maand, alleen eind van de maand een cross training.

Had als doel om van de zomer M te starten, maar wil misschien outdoor regio eerst nog een keer L doen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 14:01

Nou lekker dan Spaansepony, en daar moet dan ook nog voor betaald worden. Niemand die er wat van gezegd heeft of een klacht ingediend? Zulk soort opmerkingen horen echt niet in het juryhok thuis. Dan ben je als jury echt niet goed bezig.
Ik hoop dat je de naam onthouden hebt zodat je die troela/pipo niet meer als jury hoeft tegen te komen.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 15:13

Wauw, dat soort opmerkingen zou ik ook een klacht over indienen. Laat maar punten wat ze het waard vinden (al vind ik 140 in de Bb wel heel extreem), maar onvriendelijke opmerking over de kleur die iemand aan heeft horen niet thuis in een jury hokje.
Hier rustig verder aan het trainen, nog steeds nul motivatie na mijn laatste wedstrijd om weer ergens te gaan starten. Ergens ook wel even prima, lekker richting het Z trainen en als ik weer motivatie heb helpt dat vast om de tweede helft van de M2 punten te halen.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 15:42

Hoi! Ik kwam toevallig dit topic tegen, en als fanatieke wedstrijdruiter dacht ik dat ik hier wel een vraag kon stellen. Zijn er hier mensen met erge wedstrijdstress? Ik heb mijn vorige paard t/m M2 uitgebracht, en ook wel de nodige spanning, maar het is nu soms heel erg. Ik rijd nu een paard voor een eigenaar, maar het is soms een best extreem dier. Ik moet bijvoorbeeld altijd ring verkennen in de pauze, anders kom ik mijn proef niet door. Op zich geen probleem, maar nu is het zo dat het paard minder gestresst is, maar ben ik het wel 8)7 . Ik zal vast niet de enige zijn, is er iets wat jullie gebruiken of doen voor een wedstrijd om wat relaxter te zijn? Ik hoorde iets over Bach Rescue maar ik weet er niet veel van. Ik wil weer genieten op wedstrijd :D Overigens wint de merrie bijna alles, dus het komt heel vaak wel goed. Maar gister ging het helemaal mis door mijn eigen spanning, zo jammer.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 16:11

Heb je wel eens nagedacht om een sportpsycholoog te benaderen? Die kunnen je vaak het probleem om laten denken zodat je er minder last van hebt.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 16:49

RedRoses schreef:
Hoi! Ik kwam toevallig dit topic tegen, en als fanatieke wedstrijdruiter dacht ik dat ik hier wel een vraag kon stellen. Zijn er hier mensen met erge wedstrijdstress? Ik heb mijn vorige paard t/m M2 uitgebracht, en ook wel de nodige spanning, maar het is nu soms heel erg. Ik rijd nu een paard voor een eigenaar, maar het is soms een best extreem dier. Ik moet bijvoorbeeld altijd ring verkennen in de pauze, anders kom ik mijn proef niet door. Op zich geen probleem, maar nu is het zo dat het paard minder gestresst is, maar ben ik het wel 8)7 . Ik zal vast niet de enige zijn, is er iets wat jullie gebruiken of doen voor een wedstrijd om wat relaxter te zijn? Ik hoorde iets over Bach Rescue maar ik weet er niet veel van. Ik wil weer genieten op wedstrijd :D Overigens wint de merrie bijna alles, dus het komt heel vaak wel goed. Maar gister ging het helemaal mis door mijn eigen spanning, zo jammer.

Ik gebruikte jager meister :') Dus ik weet niet of ik een hele goede invloed ben _O-

Maar misschien is het wel een optie om eens wat meer grondwerk te gaan doen? Zo leer je haar ook beter kennen in stressvolle situaties, kun je haar beter door begeleiden. En dan heb je zelf ook minder stress omdat je de handvaten hebt om het op te lossen.

Toen ik de mijne als 3 jarige kocht wist ik 1 ding zeker en dat was dat ik NOOIT meer zo’n paard wilde als mijn vorige. Die blokkeerde compleet zodra er maar een sprinkeltje stress te bekennen was. Dus ik heb de eerste 1,5 jaar zoveel aan de hand gedaan, geleerd te begrijpen en ook geleerd om te buigen in positieve vibes. Uiteindelijk reed ik haar met 4 jaar zo door de ring voor het eerst, alsof ze het al jaren deed. Nergens naar gekeken, relax los kunnen rijden. Top braaf.

Buitenom dat Nina gewoon heel druk is, heb ik nu dus echt het meest relaxte koele paard die gewoon overal zelfverzekerd is. Echt fantastisch!

Zelfs de meest bloederige paarden kunnen gewoon leren afvloeien, vertrouwen op de ruiter en leren begrijpen dat niet alles een reactie nodig heeft. Denk dat je daar heel veel eer kunt behalen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:07

Ik zou ook eens kijken naar een sportpsycholoog of een instructie die zich daarop gericht heeft. Zo heb je bewust wedstrijd rijden (bwr) die clinics geeft en vroeger ook een online gedeelte over hoe om te gaan met spanning van ruiter en paard. Dag ruiter gedeelte was enorm interessant.

Ik heb enorme spanning tot ik opstap, dan is het weg. Ongeacht of paard braaf js of niet, dus ik kan je niet helpen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:12

Ik heb ook wel wedstrijdstress gehad vroeger. Dat is minder geworden toen ik het minder belangrijk vond. Je moet het in perspectief leren zien. De wereld stopt niet met draaien, er gaat niemand dood, je verliest je baan niet. En je bent afhankelijk van een ander. Je hebt alleen invloed op je eigen rijden maar niet op de mening van de jury. Dus ga gewoon lekker rijden en richt je daarop.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-23 18:06

Als iemand een goede sportpsycholoog weet, of gerichte clinics ofzo dan hoor ik het graag :)

Gisteren oefenspringen gedaan en vandaag wedstrijd op dezelfde locatie, vrijwel identiek parcours ook, dezelfde hindernissen op dezelfde hoogte, na ja op de naam na zat er echt geen verschil tussen. Gisteren uiteraard met 2 vingers in mijn neus beide rondjes foutloos omdat het "maar" oefenspringen was ;) en vandaag beide rondjes weer 1 balk omdat het voor het echt moet en wat is het ineens moeilijk :')

De wereld vergaat uiteraard niet vanwege die ene balk, maar het blijft zo stom. Want mijn paard springt op wedstrijden echt hartstikke goed en er is niets aan de hand behalve dat het wel een WEDSTRIJD is (KNHS regio waar €15 valt te winnen, rete spannend uiteraard := ).

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 18:17

Het is vaak een bepaalde gedachte of overtuiging die er voor zorgt dat je door de spanning stopt met echt te rijden en dan ontstaan er fouten. Anne Loosveld heeft een podcast en dat is best interessant. Zij biedt ook pakketen aan voor wedstrijdruiters.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:06

Ik heb gelukkig niet zo veel.. Wedstrijd stress, ben daar denk ik te nuchter voor, rijd echt voor mezelf en wat de rest (incl. De jury) ervan vind kan me vaak gestolen worden. Eigen gevoel vind ik belangrijker, dus dat start wel lekker weg, maar kan je er dus helaas niet bij helpen.

Klinkt een beetje arogant, maar ben bbest lief hoor haha! :))

Zodan 140 punten in een BB proef... Vind dat zelfs voor een B proef echt wel ver gaan.. >;)

Ik zit een beetje in een rijdip, heb echt hett gevoel dat ik niet op mijn eigen paard kan rijden 8)7

Heb morgen weer les en dan hoop ik dat mijn Instructie ook even haar wil voelen. En daarna wekelijks les zodat we weer positieve stappen kunnen maken, hoop ik..

Ik kan het ook niet echt uitleggen het vloeit gewoon niet lekker door. En kom er niet uit. Terwijl ze met aan de hand werken echt mega ontwikkeld en steeds beter word en mooi in spieren ontwikkeld, echt heel frustrerend gevoel. :n

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:50

Fly high, Lex Duvekot bij jou in de regio. Zelf heel fijn met hem gewerkt.
Balen van je balkjes!

En spaansepony, dat klinkt wel heel heftig. Kan altijd dat iemand echt beroerd gaat en de jury er niks mooier van kan maken, maar hele rubriek..

Wij hebben dit weekend L2 debuut gehad. Gister tweede met 195 en vandaag ook twee proeven winst. Was niet helemaal het plan om twee dagen te gaan, maar al met al wel geslaagd. Nu even een weekje chill, dan lekker beetje knutselen met deze informatie en dan ergens in maart weer op pad denk ik.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 23:50

Gefeliciteerd! Mooie resultaten!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 08:56

Gefeliciteerd! Mooie punten :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:50

Gefeliciteerd!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:53

Super!! Gefeliciteerd

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:39

Ik ben gisteravond weer voor het eerst dit jaar op pad geweest. Gisteren mocht Donna mee in het L1 na 3 maanden. Zelf niet een heel fijn gevoel over de proeven, maar blijkbaar dacht de jury daar anders over. 2x gewonnen met 201,5 & 198 :D Ook echt onwijs veel mooie cijfers gehaald. Een aantal keren een 7 of 8 voor de galop & midden draf. Ook harmonie een 7&8 en houding/zit/effect van hulpen 2x een 8. Echt heel blij mee!
We hebben nu gewoon al in 6 wedstrijden 19 winstpunten behaald. Heb nog 1 wedstrijd staan in het L1 en daarna gaan we over voor het L2 :)

Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:08

Gefeliciteerd met de punten allemaal

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 14:14

veertje99 schreef:
Ik ben gisteravond weer voor het eerst dit jaar op pad geweest. Gisteren mocht Donna mee in het L1 na 3 maanden. Zelf niet een heel fijn gevoel over de proeven, maar blijkbaar dacht de jury daar anders over. 2x gewonnen met 201,5 & 198 :D Ook echt onwijs veel mooie cijfers gehaald. Een aantal keren een 7 of 8 voor de galop & midden draf. Ook harmonie een 7&8 en houding/zit/effect van hulpen 2x een 8. Echt heel blij mee!
We hebben nu gewoon al in 6 wedstrijden 19 winstpunten behaald. Heb nog 1 wedstrijd staan in het L1 en daarna gaan we over voor het L2 :)

[ [url=m/UmaTyt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super knap gereden, gefeliciteerd! Julie gaan lekker zeg :D

@Noukie jij ook gefeliciteerd! En thanks voor de tip mbt sportpsycholoog, ik ga het zo googlen :)

SophievdV schreef:
Het is vaak een bepaalde gedachte of overtuiging die er voor zorgt dat je door de spanning stopt met echt te rijden en dan ontstaan er fouten. Anne Loosveld heeft een podcast en dat is best interessant. Zij biedt ook pakketen aan voor wedstrijdruiters.

Ja hier zit het echt tussen mijn oren helaas :\

Dat is echt balen altijd, want mijn paard is echt zijn gewicht in goud waard en doet elke wedstrijd met alle liefde zijn best <3 En laten we zeggen dat hoogte van de sprongen er op dit moment absoluut niet toe doet ;)

Afbeelding

We hebben overigens nog steeds enorm veel lol met springen op wedstrijd, dat wel :D

Maar het is jammer dat we onder ons niveau blijven rijden en vaak die ene balk meepakken puur doordat er gekke dingen in mijn hoofd rondspoken. Ik wil altijd namelijk dé perfecte afstand rijden, alsof het überhaupt nodig is in de B :') Als ik mijn droomafstand van tevoren heb gevonden dan zijn het telkens prachtige sprongen, maar als ik niets zie of als iets mij in het rijden van mijn Enige Perfecte Afstand belemmert (weet ik wat, mijn paard schrikt en stapt opzij, of ik wend te vroeg of te laat af, of we verliezen wat tempo in de bocht oid) is het allemaal drama en volgens mijn hoofd gaan we dan nog net niet dood := Mijn Enige Perfecte Afstand is trouwens altijd de eerste / verre afstand, mijn instructie is van de mening dat ik rij alsof ik sloten wil springen _O-

Dit weekend gaan we voor de verandering dressuren, kan tenminste over iets anders stressen *\%/* :P

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:23

veertje99 schreef:

[ [url=m/UmaTyt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo hé wat zal jij trots zijn :D gefeliciteerd!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:28

Bedankt voor de tip mbt Anne Loosveld, daar ga ik eens naar kijken.

Ik leg mezelf hele hoge druk op dat alles heel goed moet en dan wordt er dus niet meer gereden. Wordt wel ietsje beter, ik had al zenuwen als er kinderen langs de bakrand stonden te kijken bij de training.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:07

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde mooie punten dit weekend.