[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:49

Papilio schreef:
@lootje , ja klopt inderdaad :) ! Mijn bijrijder is Mn instructeur, top combi. Zo traint zij hem intussen door als ik uitgeschakeld ben en ik weet dat ze nooit wat met hem zou doen wat ik niet wil. En nu brengt ze hem ook uit. Zodat t voor mij makkelijker is en hij t niet plots allemaal weer eng vind. In mei staat mijn eerste wedstrijdje weer gepland *\o/*

SUPER!!

En heel herkenbaar zo heb ik het ook gedaan ik ben ook uitgeschakeld geweest door medische problemen/operatie/revalidatie en dan is het echt heerlijk als je iemand hebt die jouw paard ook echt kent en verder mee kan! Mijn instructrice rijd ook op mijn paard en toen ik weer mocht gaan rijden dan reed zij eerst en dan als ik de energie had deed ik laatste 15 minuutjes en hadden we meteen les zeg maar. Ook zij heeft Ginger toen uitgebracht toen ik niks meer kon zo leuk is dat!

MyWishMax

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:41

Papilio; dat is wel een hele fijne oplossing zo zeg!
Gefeliciteerd met de debuten/punten!

Ik ben er niet helemaal bij, spanning begint flink toe te nemen.
De startlijst voor het NK staat online en ik ben als 1e dus om 15.40 := Voor degene die het leuk vinden,je kan via clipmyhorse mee kijken. De B begint om 15.40 tot 19.50 ongeveer. Gisteren les gehad en even proefje geoefend om te kijken op welke dingen ik moet letten. Was flink aanpoten, maar ik heb er wel vertrouwen in. Vandaag nog een keer rijden en dan pas op het NK weer.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:26

Spannend hoor mwm
Heerlijk als je instructrice je paard voor je uitbrengt zeg! Lijkt me echt fijn ook .

Toch doe ik het wel liever zelf vaak :o
Daar leer ik het meeste van .
We hebben sinds gisteren een prachtig dressuurzadel en sinds vandaag de officiele startkaart :D
Over 2 weken starten we officieel :D

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:02

little_birdy schreef:
We hebben sinds gisteren een prachtig dressuurzadel en sinds vandaag de officiele startkaart :D
Over 2 weken starten we officieel :D

Wat spannend, maar bovenal VET LEUK! Geniet van alle nieuwe leermomenten en ervaringen.

@MWM: Heel veel succes met het NK. Ik kan zelf niet meekijken, maar hoor vast hoe het je vergaan is in dit topic.

@Papilio: Wat fijn dat je zo'n fijne samenwerking met je instructrice hebt. Daardoor heb je zelf ook de mogelijkheid tot groeien. Mooie foto's, wat een prachtig en aansprekend paard.

@Fleury: 10 km in 48 minuten. Vet goed! Mijn vriend survivalt actief, ik wil het hardlopen ook weer gaan oppakken. Maar voordat ik daar op ben, ben ik heel wat maandjes trainen verder.

@Sterreke: Gefeliciteerd met je punten. Rechtop zitten is best lastig, kan aan 101 dingen liggen dat je benen niet stil blijven. Misschien eens zonder beugels rijden of lessen? Kijken of je balans goed is.

Zo, ik zal nu eten en opschieten. Half 7 les!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:04

Josien_: ik zie dat ik zondag tegen jou mag rijden :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:25

Avalon hoe was je les ?
Ahhh gezonde concurrentie dus haha

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:24

Fleury schreef:
Josien_: ik zie dat ik zondag tegen jou mag rijden :D

Ojee :D !
Ik moet weer wat ritme krijgen met wedstrijden om de spanning minder te laten worden dus ben erg benieuwd hoe het zal gaan.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:01

little_birdy schreef:
Avalon hoe was je les ?
Ahhh gezonde concurrentie dus haha

Heel goed. Paard en ik zijn een bijzonder team zei ze, soms aan het begin zie je ons beiden rommelen. Nevele is onrustig en onstabiel en dat is precies wat je dan ook in mijn zit terugziet. En dan is het net alsof we weer even op elkaar instemmen, worden we weer één en zijn mijn zit-problemen en zijn onrust allemaal verdwenen.
Zijn nu heel erg aan het finetunen, mijn rechterheup knik ik nog te veel in. En als ik het goed doe voelt het 'scheef' omdat ik er zo aan gewend ben. Mezelf aan het rechtrichten dus eigenlijk. ;) Hier gaan we bij de ruiter-balans workshop ook aan werken. Nevele is ongelofelijk gevoelig op de ruiter en dat maakt het ontzettend confronterend maar ook heel dankbaar, want ik merk meteen verschil wanneer mijn houding verbetert. Ik zit links ook iets meer vast in mijn lijf, hier wordt ik me steeds bewuster van waardoor ik dat beter kan omzetten.

Nevele liep aan het einde super, zakt steeds meer van achteren. Heel fijn!

Wat zijn jullie leerpunten tijdens de lessen?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:50

Klinkt fijn !
Dat verschilt heel erg per les .
De vorige les alleen maar aan het terugrijden op zit gewerkt omdat ze nogal heet was .
Mijn houding is wel een terugkerend puntje ook

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:07

Papilio: Wat een knap paard heb je :) Fijn dat hij zo al ervaring op kan doen en dat jij het straks weer kan overnemen.

MyWishMax: Welke dag moet je? Zaterdag?

Josien_: Voor mij hoef je niet bang te zijn hoor ;) Ik kaap geen prijzen weg en ben al super blij als ik 180 punten haal. Maar ik vind het wel leuk om iig niet de enige pony te zijn ;)

Avalon_: Ik ben nog heel erg basis bezig. Ik moet vooral leren om heel duidelijk te zijn en geen genoegen te nemen met een compromis. Het juiste gevoel ontwikkelen om te vragen en correcte ophoudingen te geven.

Vandaag weer les gehad en zaterdag is er een kwartje gevallen en vandaag kon ik dat in de les ook toepassen. Zo heerlijk is dat :D Het ging echt super fijn (voor ons doen dan he). Ook nog een proefje en wat onderdelen geoefend en dan vind ik het toch nog wel heel lastig om haar er helemaal doorheen te houden de hele tijd terwijl ze in de les juist echt heel fijn liep. Maar t was leerzaam en heb genoten! Daarna nog zadel/hoofdstel helemaal gepoetst en nog een keer met de trailer geoefend wat ze weer goed deed dus mijn dag was goed en ik heb helemaal zin in zondag, mijn 2e wedstrijdje! :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:14

Ja, zaterdag Fleury ;) Enige paardenrubriek die dag. Jij succes zondag!

Qua les, dat wisselt heel erg waar we op focussen. Vooral de dingen waar ik tegenaan loop als ik voor mezelf rijd en gewoon even met me meekijken of het beeld klopt met het gevoel. Meer controle/bevestiging voor mij dan echt dingen aanleren dus, dat doe ik op eigen houtje :')

Het komt nu wel snel dichterbij := We gaan vrijdag al zoveel mogelijk doen, zodat ze zaterdag eerst nog met de groep naar buiten kan. En ik nog even kan rusten, want het wordt een lange dag.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:38

Ik merk dat het ook heel erg per instructrice scheelt wat de aanpak is en hoe iemand daar op reageert.
Ik heb eerst een instructrice gehad en die liet mij gewoon rijden en die vertelde dan wat ze zag en wat beter kon. Nu heb ik een instructrice die veel meer de leiding neemt in de lessen. Ze is meer aanwezig en heel duidelijk. Dat laatste heb ik echt heel erg nodig! Bij de eerste instructrice had ik heel erg last van faalangst en was ik super onzeker en nu echt waar het is genieten en ik ben altijd tevreden met mijn les, of het nu goed ging of niet.

DexCense

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:25

Sorry dat ik zo lang niet heb meegepraat, erg druk..

Ik zag leuke punten voorbij komen, gefeliciteerd! Ik heb volgende week zaterdag mijn debuut, ik hoop ook dat ik rond de 180 punten rij, afgelopen dinsdag geoefend in de clubles en het voornaamste waar ik op moet letten is tempo want ze wilt gauw te hard en als ik wat terug rij kan ik de figuren net wat netter rijden. Halsstrekken is ook een dingetje, ze gaat wel iets maar niet veel.

Over instructie zag ik ook dingen voorbij komen, ik heb een fanatieke juf die ook wel heel eerlijk is. Ze zet altijd door en dat is voor mij ook wel fijn zodat ik gepusht wordt om door te gaan. Ze stopt ook op de momenten dat het fijn gaat, ook erg fijn! Nu zijn we op een moeilijk stuk om Cense uit haar eigen houding te krijgen, erg moeilijk maar daarin ondersteunt ze heel goed. Ze stapt er soms ook op en dan kan zij voelen en ik kan zien waar we naar toe moeten. Dat is het voornaamste waar ik nu mee bezig ben, wedstrijdgericht pak ik de figuren mee en verder om haar uit haar eigen houding te krijgen.

MyWishMax heeeeeel veel succes, wat een droom zeg! Hopelijk geniet je lekker van de dag.

Voor degene met lichamelijke beperkingen, petje af dat jullie toch doelen stellen en tegelijk ook stapjes terug kunnen nemen.

Sinds kort zit ik in het bestuur van de rijvereniging, mijn taak is onder andere het organiseren van outdoor wedstrijden, super leuk!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:05

Ik kom weer even binnenvallen, moet even wat kwijt. Onze auto is total loss verklaard en dat betekent dat we de dagwaarde terug krijgen |( Daarvoor kunnen we natuurlijk nooit zo'n zelfde auto terug kopen en aangezien wij thuis als privé volledig in de problemen zitten.. Dit komt zo slecht uit en dan is het niet eens onze schuld geweest, maar een ander die hiervoor heeft gezorgd |(

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:38

Ghostattack schreef:
Ik kom weer even binnenvallen, moet even wat kwijt. Onze auto is total loss verklaard en dat betekent dat we de dagwaarde terug krijgen |( Daarvoor kunnen we natuurlijk nooit zo'n zelfde auto terug kopen en aangezien wij thuis als privé volledig in de problemen zitten.. Dit komt zo slecht uit en dan is het niet eens onze schuld geweest, maar een ander die hiervoor heeft gezorgd |(

Jeetje wat enorm balen :(:)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:12

Britt wat enorm balen!!! En die ander gaat ook niets vergoeden? qua verzekering?

Hier m.b.t. instructie best wel wat wisselingen gehad helaas :( Ik had een super fijne GP-instructrice die echt keek naar waar wil jij aan werken en je had dan dus een beetje prive les in de groepsles. Dat was erg fijn! Daarna een wat 'hardere' instructrice. Die meer werkte onder t motto: Ja wat is dan vriendelijker? 1x wat duidelijker of na 1000x nog steeds het lief vragen maar niks bereikt hebben. Wat dit mij bracht is dat ik vooral veel consequenter werd (wat wel nodig was bij mijn kleine bodybuilder <3) waardoor we nu wel echt zijn waar we nu zijn. Helaas is die door privé omstandigheden gestopt.
Nu heb ik les van mijn oude 'eigenaar' (ik heb Tess voor haar gereden) dus dat was enorm wennen....we gingen ineens niet meer verder met sb, traver, keertwendingen maar echt terug naar de basis: eigen houding, activiteit behouden etc.. Vond ik enorm frustrerend in het begin. Maar nu werpt het toch wel zijn vruchten af. Ik krijg een ijzerstrerke basis hiervan en merk dat ik nu verschillende soorten paarden toch wel aan t werk krijg. Met haar bespreek ik ook mijn protocollen en zij helpt mij in de les ook enorm door inderdaad de 'pijnlijke' punten als hakken uitgedrukt houden (met name binnenbeen niet optrekken). En doordat we protocollen bespreken vertelt zij mij ook in de les wat voor een 'cijfer' ik zou krijgen voor een oefening als ik hem heb uitgevoerd (ze is zelf ook KNHS jury lid)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:22

Ghostattack, wat vreselijk rot zeg! :(:)

Ik vind het bij een instructie vooral belangrijk dat de manier van werken bij me past. Zowel hoe ze het paard willen hebben lopen, als de weg ernaartoe als de manier van overbrengen. Ik heb mijn eigen beeld/idee ontwikkeld in de jaren en ben echt enorm kritisch, maar heb een instructie nodig die de verbeterpunten maar ook zeker de goede dingen benoemd. Bij een instructie die alleen kan zeggen wat er fout gaat klap ik dicht, dan ben ik zo bezig met alle fouten in 1 keer oplossen dat je niet meer kan rijden. Bij iemand die alleen maar zegt wat er goed gaat voel ik me voorgelogen. :') Altijd een leuke zoektocht haha. Nu heb ik staleigenaresse waarmee ik vroeger samen gereden heb (is net iets ouder, dus samen ponytijd gehad) en dat klikt heel leuk. Paard doet het goed, we kunnen overleggen over alles en ze zet me op een positieve manier hard aan het werk en is net zo kritisch.

Ik ben stik nerveus voor morgen. Ze voorspellen sneeuw? Het rijden zie ik wel, ik kan niet meer doen dan mijn best en Flow doet dat altijd wel. Vandaag spullen gepoetst, flow gewassen, morgen alleen nog vlechten, poetsen en inladen. :=
De wasplaats was verstopt, dus was even beetje stressen. Het is een moddermonster vol bagger, mest en zand, maar gelukkig konden ze hem doorspuiten en heb ik nog kunnen wassen.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:22

Ghostattack wat erg van jullie auto! Zo oneerlijk ook dat het niet jullie fout was maar wel met zulke gevolgen :(

Mywishmax heel veel succes vandaag! Hopelijk kun je er heen want het sneeuwt behoorlijk.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:43

Succes Mywishmax! Hier geen sneeuw gelukkig. Wel erg harde (en enorm koude) wind..paardlief werd er hier lekker fris door :)

DexCense

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:52

En hoe is het gegaan mywishmax?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:03

Ja wil ik ook graag weten !

Ga echt zo rot van jullie auto
Heel zuur als het door een ander komt zeg bah :(

Zefyra loopt echt heerlijk weer sinds ik haar oude bit weer in heb gedaan.
De tandarts vond mijn plastic beris trens niks (dat mag natuurlijk )
Dus had een dubbelgebroken trens erin gehangen .
Nou ze was niet te rijden alleen maar in mijn hand hangen .
Over 1,5 week starten we officieel :D

Afbeelding

Ons nieuwe zadel

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:16

Ben benieuwd hoe het gegaan is MWM?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:53

Ik heb de laatste combinaties via clipmyhorse gezien, was leuk om te bekijken!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:14

Wij zijn weer thuis! Ik ben uiteindelijk 17e geworden, 198,5 / 12e bij de hoofdjury, 198 / 10e en 192 / 20e bij de anderen. Aan de ene kant heel erg tevreden, aan de andere kant niet helemaal. Flow heeft zich enorm netjes gedragen en we hebben wel eruit gehaald wat er vandaag inzat. Maar normaal zat er wel veel meer in en heb ik zelf vandaag wat stomme dingen gedaan. Net te kort losgereden, te drukke inrijdbak met mensen die zich niet aan bakregels hielden en ik ga dan te veel rekening houden met de rest en stop met rijden. In de proef zelf was ze dus nog net niet los genoeg en fijn genoeg aan de hulpen om echt lekker te kunnen rijden. Dat hebben we wel nodig voor hogere scores, omdat ze gewoon geen bewegingstopper is. Toch wel van 2 van de 3 juryleden weer het compliment dat het een hele correcte en vriendelijke proef was en eigenlijk vind ik dat nog wel echt een groot compliment.

Maar weet je, ik heb er 4 keer opgezeten voor vandaag, dus ik mag totaal niet klagen. Ik heb zelf op het NK een 9,5 gehaald! Enorm leuke en leerzame ervaring en nu naar de hogere niveau's toewerken.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:52

Mijn paard vond het een goed idee om me er af te gooien tijdens het losrijden. Wel nog een winstpuntje kunnen rijden, dus inmiddels op B+8 met mijn 4,5 jarige, maar hij is echt nog te onrustig in de aanleuning om naar L te gaan, dus wil weer even wat lessen pakken..