Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:59

Hoi hoi! Mag ik me hier ook melden? Ik ben Lien en ga van de winter hier in België M10 starten. Bij ons is dit nationaal niveau, dus denk ik gelijk aan subtop bij jullie?
M10 is qua niveau wel wat lager dan de subtop bij jullie (ergens tussen Z2 en ZZL in), dus als ik te vroeg ben om me hier te melden dan wacht nog wel even :D

marjolein88

Berichten: 4061
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:32

ik meld me ook! Ik ga ook ZZ-zwaar starten met mijn paard.
Vraag me alleen af of ik dat met mijn hannoveraanse hoofdstel (lage neusriem) kan doen waar ik nu altijd mee rijdt, of wordt dat echt niet meer gewaardeerd ? Weet iemand dat?

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 01:43

marjolein88 schreef:
ik meld me ook! Ik ga ook ZZ-zwaar starten met mijn paard.
Vraag me alleen af of ik dat met mijn hannoveraanse hoofdstel (lage neusriem) kan doen waar ik nu altijd mee rijdt, of wordt dat echt niet meer gewaardeerd ? Weet iemand dat?

Ja hoor dat kan ik start afwisselend met micklem of lage neusriem.


@lienbono, welkom!

marjolein88

Berichten: 4061
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:31

Oh dat is wel fijn om te horen!!
Ja anders zou ik alleen de S&t erin hangen voor de jurys.. want ik vind hem eigenlijk fijner op een trensje.
Merk jij geen verschil in punten ?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:09

Welkom lienbono en Marjolein.

Ik rijd afwisselend met trens en stang en trens met beide paarden en ik merk nooit verschil in punten.

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:58

marjolein88 schreef:
Oh dat is wel fijn om te horen!!
Ja anders zou ik alleen de S&t erin hangen voor de jurys.. want ik vind hem eigenlijk fijner op een trensje.
Merk jij geen verschil in punten ?


Bij die van mij heeft er nog nooit een S&T in gehangen, dus geen idee!

peetje82
Berichten: 3516
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:29

Kadankovitch schreef:
Ik wantrouw foto's van paarden die in zo'n diepe bodem worden rondgestuurd. Zo krijgt men nog een muildier aan het bewegen.
Het is zo'n methode samen met het opgewonden maken van het te verkopen paard, dat gebruikt wordt om de potentiële koper, een dier voor te toveren met Olympische kwaliteiten. Een paard moet goed lopen in rust, niet in opwinding, mul zand, diepe zuigende bodem of water. Trouwens de aangespannen spierbundel bovenop de rechterarm van de amazone en haar zit met de onderbenen naar voren, spreekt boekdelen.
Misschien toch wel een goed paard, maar ga niet af op die foto. Rijdt het dier langdurig en herhaaldelijk waarvan minstens één keer vanaf dat hij uit de stal komt, koud, niet gelongeerd.


:roll: :roll: :n :n
Hier zakt je broek toch vanaf.

marjolein88

Berichten: 4061
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:02

Katja schreef:
Welkom lienbono en Marjolein.

Ik rijd afwisselend met trens en stang en trens met beide paarden en ik merk nooit verschil in punten.


Gelukkig dat is fijn!
Hebben jullie verder nog tips of dingen wat bij zz-zwaar meer naar gekeken/gewaardeerd wordt in vergelijking met basissport?

Suzanne F.

Berichten: 49552
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:57

marjolein88 schreef:
Katja schreef:
Welkom lienbono en Marjolein.

Ik rijd afwisselend met trens en stang en trens met beide paarden en ik merk nooit verschil in punten.


Gelukkig dat is fijn!
Hebben jullie verder nog tips of dingen wat bij zz-zwaar meer naar gekeken/gewaardeerd wordt in vergelijking met basissport?


Gedragenheid, verzameling, oprichting, afdruk in beweging. Dat zijn echt dingen die zwaarder wegen dan in de basis.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:53

Ruggebruik.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:17

Wat er al gezegd is, maar ik denk dat wanneer je echt goede punten in het zz-licht haalt, je je eigenlijk niet zo druk hoeft te maken. Alleen fouten kosten nog wat meer punten, en wanneer de basis niet voor elkaar is zie je dit veel beter terug in de punten.

Er wordt best slecht gereden vind ik in het zz-zwaar, maar ik weet niet wat die mensen voorheen voor punten haalden in het zz-licht natuurlijk.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:58

Ik vond ruggebruik en gedragenheid echt een groot verschil in het ZZZ. Met mijn eerste paard waarmee ik overstapte reed ik eigenlijk altijd wel vooraan mee in het ZZL en in het ZZZ heb ik best even moeten knutselen voor ik aan mijn punten kwam. Met nummer twee ging het al een stuk makkelijker omdat ik veel beter wist waar ik op moest letten.

Gister en vandaag meegereden op de Hippiade in het ZZL. Gisteren was ik derde in de gewone proef en vandaag vijfde in de kür, echt onwijs trots. Ik rijd hem pas sinds begin van dit jaar, het was zijn 11e wedstrijd waarbij hij alleen nog maar kleine wedstrijdjes had gelopen tot gisteren en ondanks dat het allemaal niet foutloos ging zaten we er tussen alle serieuze dressuurruiters goed bij.
Nu mag hij even vakantie en dan nog een beetje oefenen en dan op naar zijn LT debuut. Vind ik ook wel weer heel spannend om het ZZZ over te slaan.

marjolein88

Berichten: 4061
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:14

ja dat is dus ook wel beetje aanleg van het paard als ik het goed begrijp. Als je een fijn bewegend paard hebt met veel souplesse zou je dus al makkelijker scoren als eentje die beperkt beweegt . Logisch ook wel natuurlijk

Wat goed Katja !

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:48

Wat knap Katja, gefeliciteerd!

@marjolein, ik rij ook altijd met een lage neusriem, nooit iets negatiefs over gehoord, of gemerkt in punten.
Gedragenheid wordt wel veel nadruk opgelegd, veel meer dan in het zz licht.

Welkom Lienbono!

Ik zou komende zaterdag weer starten in Velddriel, maar heb helaas afgezegd. Zit zelf met een beknelde zenuw in mijn rug waardoor rijden even niet zo makkelijk gaat. Vandaag voor het eerst weer even gereden, maar op wedstrijd is toch weer een stapje te ver.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:32

Ik had me ook al afgemeld voor Velddriel. Dakar een warme bult op z'n been. Ongeveer 4cm in de hoogte 2 breed en niet mega bol ofzo maar wel oppervlakkig. Zit in de buurt van z'n pezen en griffelbeentje dus heb hem maar even op rust gezet. Liever teveel rust dan te weinig en paard stuk.
Hij heeft aan zijn andere been ooit een peesblessure gehad, dat ernaar laten kijken en die zei: niks aan de hand, gewoon rijden. Totdat het hele onderbeen gezwollen werd. Super ernstige blessure. Toen niet naar mijn eigen gevoel geluisterd, nu wel. Toen hing het allemaal aan een zijden draadje, toen ook nooit een pas kreupel. Nu eveneens niet kreupel en ook niet geweest... Maar waarvan het is, geen idee. 2 weken terug was laten vrijspringen en toen was die wel echt gestoord aan het doen. Of gek gedaan in de wei, en met die regen was het toch wat glibberig of toch overvraagd met rijden.. Antwoord zal ik helaas niet krijgen van 'm.
Pech, maar is even niet anders. Dan maar even met het jonkie iets meer op pad. Die wordt wel steeds braver en makkelijker.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:39

Thanks Liquorice en Marjolein, zit nog lekker op mijn roze wolk.

Balen Suikermeisje. Heb je al een echo laten maken?

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:41

Gaaf Katja :D
En voor jou balen suikermeisje :(

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:54

Katja schreef:
Thanks Liquorice en Marjolein, zit nog lekker op mijn roze wolk.

Balen Suikermeisje. Heb je al een echo laten maken?


Nee. Meer dan rust kan toch niet. Dus even korte pauze, af en toe is het helemaal weg en dan later weer iets vocht. Wordt niet groter warmer of wat dan ook.

Denk zelf een lichte irritatie aan de buigpees. Paard loopt wel goed, maar is iets stijver. Loopt nu toch nog 1,5 maand op de wei, dus zolang die niet binnen staat gewoon constant op de wei.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:24

Er zijn nog wel een hoop aanvullingen op rust maar daarin moet je je eigen keuze maken.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:34

Katja schreef:
Er zijn nog wel een hoop aanvullingen op rust maar daarin moet je je eigen keuze maken.


Geloof niet dat het dan beter herstelt, wel sneller misschien. Gebruik de ice vibe boots. Verwachting was 5 jaar geleden recreatiepaard, niet meer mogen springen of crossen. Hij kan niet goed springen, maar dat ook niet meer fanatiek gedaan, crossen ook nog maar 1 of 2x een lesje gedaan in al die tijd, omdat ik weet dat het geen paard is die veel kan hebben lichamelijk. Dierenarts was destijds verbaasd dat het paard toch zo goed hersteld is. Ze gaven toen wel die dure therapieën te kunnen doen maar verwachtten niet dat het meer zou helpen dan rust. Rust duurt misschien langer, maar allerlei zooi in die benen spuiten vind ik ook niet een fijn idee en daarom de natuur z'n werk laten doen.

Ik heb toen na een half jaar groen licht gekregen door gewoon weide rust te bieden. Hij is daar het rustigste en gaat niet uit zijn plaat. Loopt gewoon rustig rond. Mijn verwachting is dat het niet zo ernstig is als toen en daarom deze keuze.
Mijn voorgevoel klopt meestal wel bij dit paard. Ga nooit voor het slapen kijken, voorgevoel zei een keer overdag dat er iets niet klopte. Toch nog gaan kijken toen laat en was maar goed uit. Been mega dik en dus een bloedvergiftiging op de loer..

Een ander zou dit bultje niet eens opgevallen zijn, aan bewegen merk je niets aan hem, hoeven optillen etc ook niet. Als ik nu de dierenarts bel noemt die me gek denk ik als ik wil laten echoën. Eerst maar even rust en dan kijken we wel weer verder. Heb geen haast.

marjolein88

Berichten: 4061
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:58

Wat vervelend zeg! Heb je er een foto van? Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:56

Zal vanmiddag/vanavond even een foto maken.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:01

Grace heeft mn verwachtingen weer ruimschoots overtroffen op de wedstrijd van Diamond League Western gisteren! <3

De resultaten:
- 1e > In hand trail L2 (subtop);
- 3e > In hand trail L1 (top);
- 1e > Pleasure L2(subtop);
- 1e > Reining L2(subtop);
- Allround champion L2 (subtop).

Met daarbij een totaal van 22 winstpunten gehaald (het aantal winstpunten ligt bij ons aan het aantal starts in het onderdeel)

Volgend seizoen gaan we over moeten naar de topklasse van Nederland (zit boven de 150 winstpunten), dan mag ik geen subtop meer starten voor de prijzen. Dus nog even extra genieten dit seizoen van het dubbel starten :D

marjolein88

Berichten: 4061
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:01

gefeliciteerd Wieneke! En leuk dat subtop er ook voor Western is :D

peetje82
Berichten: 3516
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 06:46

Wieneke dat is een knappe lijst!!

Katja wat knap zeg, proficiat!

Suikermeisje dat is balen, heb je dan voor je eigen gemoedsrust niet zoiets van "ik laat een scan maken"?