[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:43

Ik gisteren weg geweest voor selectie.

Hele mooie locatie maar de ringen liggen vast tegen elkaar. Ik had ingeschreven voor 2 proeven. Dan had ik enkel 1 ruiter in de ring naast me, dat kan mijn paard wel aan.

Kom ik daar aan, 2e proef afgelast en alle ruiters aan het losrijden in de ring naast de proef...

Stond 6e met 208 en 218. Enorm balen want had bij beide juryleden een 2 voor een onderdeel en voor een paar onderdelen vijven omdat hij bang was van de paarden in de andere ring...

Als ik vooraf geweten had dat ze zo lieten losrijden had ik afgebeld.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:18

@ Eclare; wat fijn dat je een zadel hebt gevonden die zoveel doet voor je zit! En mooie punten in de M2.
@ Janine; wat goed dat je zit op zo'n korte tijd al zoveel vooruit gaat!
@ Vibabu; gefeliciteerd met je punten en prijs!
@ c_alsemgeest; nog gefeliciteerd :Y) en duidelijk verschil in je punten en gevoel. toch fijn als dat een beetje gelijk op loopt :D
@ liss; jammer van je mindere debuut. Maar kan alleen maar beter gaan nu toch? Zo'n eerste keer kan ook spannend zijn zo'n nieuwe klasse.
@ Lithya; nette punten!
@ renee; gefeliciteerd met je eerste punt!
@ Martine; mooie punten als uitgangspunt toch? Als je voor je gevoel nog zoveel moet en kunt verbeteren ga je hele mooie scores halen!
@ vonneke; wat zonde! Helemaal voor zo'n selectie als je normaal top kunt scoren :( Hopelijk heeft hij dr wel wat van geleerd en is hij niet nog banger geworden :(:)

Ik heb afgelopen zaterdag GP gestart. Meer afdruk en betere pi/pa dan de vorige keer. Maar ook helaas wat hele dure spanningsfoutjes. De jury's waren al niet bepaald royaal en de foutjes werden heel hard afgestraft. Weer een ervaring rijker en op naar de volgende keer :Y)

En gisteren m'n M2 debuut met Hadolly gehad. Eerste proef wel fijn met nog wat kleine balans dingetjes > 203. De 2e proef ging het regenen en dat vond ze niet heel leuk :+ Dus her en der wat scheef en overspringen in contra. Toch nog 183. Komend weekend de 1e selectie.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:40

Ik heb gisteren ook nog M2 gestart en was weer 2x 1e met 187 en 185. Was wel een behoorlijk strenge jury. Ze was ook tegen een aantal niet erg respectvol en aardig helaas. Zette vergelijkbare proeven neer als de dag ervoor dus was wel wat ondergewaardeerd, maar ach dat heb je ook wel eens! had trouwens nog even bij de uitslagen gekeken van zaterdag en de nummer 2 had 180 en 179 dus die zat wel een eind van me vandaan!

Netjes C_Alsemgeest, toch nog een puntje en altijd fijn als je leuk commentaar hebt!

@Renee, leuk! Gefeliciteerd!

@Martine Gefeliciteerd, nette punten toch en da kan het alleen nog maar beter worden!

@Vonneke dat is vervelend, zeker als je er al rekening mee houdt maar de boel omgegooid wordt. Gelukkig toch nog puntjes gereden!

@Sunny44, ja kan echt niet wachten op mijn zadel! Ach en dat heb je ook wel eens, volgende keer beter! Wel nette punten met Hadolly in het M2, zeker voor een debuut!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:12

@vonneke
Dat is wel heel erg balen... ring waar wedstrijd in gereden wordt ernaast is toch altijd wat rustiger dan een inrij baan ernaast.
Bij ons was dat gister ook, maar daar geeft Uni niks om gelukkig, maar je hebt veel paarden die daar niet zo goed tegen kunnen.

Gister ook nog even bij de subtop un maasdijk gekeken. Vriendinnetje moest daar optreden... echt weer veel moois mogen aanschouwen :Y)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:57

De z1 begint zaterdag om 8 uur, best vroeg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:12

Oei, ik heb jullie een beetje verwaarloosd de afgelopen dagen! :oo

Ik zag een berichtje van een wat teleurstellend debuut, jammer, maar komt vast goed, lekker doorgaan! ;)

Verder zag ik hier en daar wel erg mooie punten!

Ooh en de discussie over de verschillende niveaus in de proeven. Nu vind ik dat in het Z wel meevallen. Maar het M2 :') Proef 19 alleen SB en kwartwendingen, proef 20 er achteraan met twee lange zijden travers. Nu denk ik ook wel een beetje dat het er vanaf hangt wat je ligt. Die travers gaat bij mij gewoon nog heel lang duren. :+

Wat betreft proef 24, die korte diagonaal met een wissel, vind ik wel makkelijk. Die wending kan je mooi gebruiken om je paard extra op achter te zetten.

Jeeetje, Sunny, ik heb flink concurrentie zondag... :oo 203 :oo Je moet vlak na mij starten zag ik haha. :P Beetje jammer de bammer dat het feestweek in het dorp is hier, voor mij geen feestje zaterdag _O-

Ik heb gisteren weer les gehad, instructrice vond dat hij in de galop echt mega vooruit was gegaan in zo'n korte tijd. Als ik zo rijd als ik thuis doe, zou ik op elk galop onderdeel wel een punt hoger kunnen scoren. Zo heb ik in ieder geval weer iets te compenseren. Verder vind ze dat ik zo moet gaan zitten als ik thuis ook doe, met wat meer lef. Nu heb ik m'n punten voor het Z toch al, dus denk ik dat ik dat zondag gewoon ga doen. Heb nu toch niets meer te verliezen.
Wat betreft de travers, kan ik het nu nog makkelijker aanpakken, omdat hij een stuk soepeler en actiever galoppeerd, kan ik hem elke keer dat hij stug wordt in de travers terugboetseren in galop zeg maar... Dat hij weer terug soepel is en ik weer opnieuw kan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:39

Ja dat blijf ik ook altijd hebben... zelfs met losrijden is het nog 100%
Ga ik de ring in zakken we naar 60 :')
Iets met spanning en faalangst? :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:42

c_alsemgeest schreef:
Ja dat blijf ik ook altijd hebben... zelfs met losrijden is het nog 100%
Ga ik de ring in zakken we naar 60 :')
Iets met spanning en faalangst? :+

Faalangst heb ik niet, maar het zal ongetwijfeld een stukje spanning zijn waar ik niet bewust van ben. Dus is dit een uitermate geschikt moment om te kijken of ik daar overheen kan stappen. :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:25

Ik ben er ook weer hoor :') heb vorige week mijn ogen laten laseren dus ik heb alleen de laatste 2 pagina's even bijgelezen want langer kan ik mij nog niet focussen haha.

Ik vind proef 24 ook een stuk lastiger dan 23 inderdaad, vooral met de appuyementen vanaf de hoefslag naar de AC lijn en de slangevolte vind ik een grote uitdaging. Ik mag vanavond weer starten, ben heel erg benieuwd heb sinds de laatste keer niet mega veel kunnen oefenen door het laseren helaas.

Ga je gewoon Z1 van het weekend Janine?! Stoer van jou :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:44

Oeh pijnlijk lijkt me dat! Blij dat ik goede ogen heb.

Ik ga geen Z1 hoor :') Blijf nog lekker ff in het M2 :)
Half juni ofzo Z1.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:35

Martine schreef:
Ik ben vandaag ook Z1 gestart. En zo trots als een pauw :') Slaat nergens op.
Fijn kunnen rijden. 203 en 206,5. Nog niet genoeg om echt te scoren want er gaan best nog wel wat dingen fout. Dingen kunnen mooier afgewerkt worden en ik moet zelf wat rustiger worden in de proef zelf. Heb wel filmpjes maar die wil ik eigenlijk niet online zetten zodat iedereen ze kan zien :o
Je mag me wel pb'en dan wil ik ze best geven :j
Want kan best nog wat tips gebruiken.

Nou toch al nette punten :j stuur mij de filmpjes maar ;)

droversrun schreef:
Ik ben er ook weer hoor :') heb vorige week mijn ogen laten laseren dus ik heb alleen de laatste 2 pagina's even bijgelezen want langer kan ik mij nog niet focussen haha.

Hoe was dat? Ik wil ook, maar durf niet :7

sunny44 schreef:
Ik heb afgelopen zaterdag GP gestart. Meer afdruk en betere pi/pa dan de vorige keer. Maar ook helaas wat hele dure spanningsfoutjes. De jury's waren al niet bepaald royaal en de foutjes werden heel hard afgestraft. Weer een ervaring rijker en op naar de volgende keer :Y)

En gisteren m'n M2 debuut met Hadolly gehad. Eerste proef wel fijn met nog wat kleine balans dingetjes > 203. De 2e proef ging het regenen en dat vond ze niet heel leuk :+ Dus her en der wat scheef en overspringen in contra. Toch nog 183. Komend weekend de 1e selectie.

Gaaf sunny! En beetje oefenen in de regen :+

Vonneke, wat balen zeg, zeker met een selectie -O-

renee16 schreef:
Proef 23 en 24 vind ik idd ook belachelijk veel schelen in niveau !
Proef 23 is dan ook beduidend makkelijker dan de andere proeven, zonder keertwendingen en travers.
Proef 24 is echt ieder lijntje moeilijker gemaakt. Van contra naar contra wissel, de heeeele korte diagonaal incl wissel. Het laatste lijntje richting jury. En travers, keerwendingen, sb, appuyement.

Vind het verschil tussen die 2 proeven wel heel erg groot. Bijna vreemd dat ze onder hetzelfde niveau vallen. 25 & 26 liggen veel dichter bij elkaar.

Overigens lag mijn punten verschil daar niet perse aan. Mijn paard kan alle onderdelen op zich prima lopen, mijn probleem zit hem in de basis, het aan elkaar houden.

Nou ik heb net de proeven even doorgenomen en ik schrok ook :oo eeeh vanavond maar even oefenen aangezien we zaterdag weer mogen :7

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:37

Moet je kijken, ik was wat nalatig qua trailer schoonmaken := en onder de bomen altijd buiten helpt niet echt O:)
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:44

Woow Splinter! Wat een verschil zeg!

Wij hebben vorig jaar een poging gedaan met de oude Sluis Maxx van de eigenaar van onze paarden. Hij glom niet meer, dus wij een autopoetser erbij gehad. Komen we er achter dat delen van de bodem rot zijn... En dat de laklaak helemaal verloren is gegaan door weer en wind. :') Nieuwe bodem ingekomen, en sinds twee weken hebben we een nieuwe bockmann, voorlopig niet meer poetsen dus :D

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:49

Janine1990 schreef:
Woow Splinter! Wat een verschil zeg!

Wij hebben vorig jaar een poging gedaan met de oude Sluis Maxx van de eigenaar van onze paarden. Hij glom niet meer, dus wij een autopoetser erbij gehad. Komen we er achter dat delen van de bodem rot zijn... En dat de laklaak helemaal verloren is gegaan door weer en wind. :') Nieuwe bodem ingekomen, en sinds twee weken hebben we een nieuwe bockmann, voorlopig niet meer poetsen dus :D

:D nieuwe is nog beter

Mijne is verder nog goed, alleen was wat verweerd, deed wel altijd ff jaarlijkse checkup,
bodem is van 2010, met losse mat, dat vind ik wel fijn, dan kan ik makkelijker checken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:53

Ja hier ook, maar is kennelijk heel snel gegaan ondanks die controles. Zat ook wel een beetje in de punt en in de zadelkamer. Geen losse mat, dus je zag het niet inderdaad. Dat is wel een nadeel!

Maar wij hadden niet zoveel plezier van het poetsen als jij!!!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:00

@Janine oh haha ik vond je al zo omgeslagen opeens :') Ik verwacht bij je Z debuut ook een grotere aankondiging dan zo tussen neus en lippen door haha.

Ogenlaseren viel echt reuze mee. Ik had de Trans PRK methode, waarbij een laser eerst je hoornvlies weg brandt en dan laseren ze je oog. Hierdoor is de herstelperiode wat langer en duurt het een tijdje voordat je weer volledig kan zien, maar ik kon niet anders vanwege mn relatief jonge leeftijd en mijn grote afwijking in mijn rechteroog. Schijnt ook de methode te zijn met langste en pijnlijkste herstel, maar het is me echt reuze meegevallen. Behandeling zelf merk je al helemaal niets van en duurt hooguit 3 minuten in totaal. Alleen de tweede dag heb ik veel pijn gehad en alleen maar mijn ogen dicht gehad, maar de overige dagen bijna geen last gehad. Kan het echt iedereen aanraden :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:03

droversrun schreef:
@Janine oh haha ik vond je al zo omgeslagen opeens :') Ik verwacht bij je Z debuut ook een grotere aankondiging dan zo tussen neus en lippen door haha.

Ogenlaseren viel echt reuze mee. Ik had de Trans PRK methode, waarbij een laser eerst je hoornvlies weg brandt en dan laseren ze je oog. Hierdoor is de herstelperiode wat langer en duurt het een tijdje voordat je weer volledig kan zien, maar ik kon niet anders vanwege mn relatief jonge leeftijd en mijn grote afwijking in mijn rechteroog. Schijnt ook de methode te zijn met langste en pijnlijkste herstel, maar het is me echt reuze meegevallen. Behandeling zelf merk je al helemaal niets van en duurt hooguit 3 minuten in totaal. Alleen de tweede dag heb ik veel pijn gehad en alleen maar mijn ogen dicht gehad, maar de overige dagen bijna geen last gehad. Kan het echt iedereen aanraden :)

_O- _O- _O-

Ik weet niet of ik het überhaupt aankondig... Ik kondig al nooit wedstrijden aan op FB, nadat ik dit één keer had gedaan en superslecht heb gereden _O- Hoezo bijgeloof :')

Hoe dan ook, laseren lijkt me doodeng. Maar dat lijken lenzen me ook. Dus ik heb braaf een computerbril die ik op heb tijdens het werk en soms met autorijden (heb geen + dus dat kan), dat is fijn. Maar verder is een bril ook maar een onding :')

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:17

Lenzen lijken me echt verschrikkelijk, ogen laseren lijkt me ook eng. :=

Martine ik ben ook benieuwd naar je filmpjes!

Jeetje wat een verschil met die trailer! Die is er echt van opgeknapt. :oo

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:33

ik heb al jaren lenzen, ik kan niet tegen een bril op mn kop. Wordt daar helemaal naar van :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:34

Haha snap dat het jullie eng lijkt, ik keek het meest op tegen de oogklemmen maar he lang leven de verdovingsmiddelen :+ Ik deed ook alles met lenzen hoor Splinter, al 10 jaar ongeveer. Maar voor het laseren moet je toch echt een week je lenzen uit dus bril op.

Gister weer Z1 gestart, pfff mevrouw had der dosis merriegedrag meegenomen. Erg drammerig en sterk, daardoor hele goede stukken maar ook een paar dure fouten. We waren wel 2 keer eerste, dat dan weer wel. Zonder winst :')

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:53

Ja 1 week overleef ik wel :D

en ach plaatsing is ook belangrijk toch :P en zolang er verbetering mogelijk is, is het goed toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:56

Proficiat met je eerste prijs.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:58

Gefeliciteerd Droversrun!! *\o/*
Op naar de volgende????

Zelf vind ik een prijs en geen winst altijd ruk :') In november was ik ergens tweede met 178, de eerste had 178,5.... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:59

Tja als er niet beter gereden wordt dan kan een jury ook niet meer punten kwijt.

Ik vind het zelf ook heel vervelend als ik zit te jureren en ik kan geen hoge cijfers geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:01

vonneke schreef:
Tja als er niet beter gereden wordt dan kan een jury ook niet meer punten kwijt.

Ik vind het zelf ook heel vervelend als ik zit te jureren en ik kan geen hoge cijfers geven.

Jaaa, dat snap ik ook echt helemaal!
Maar ik hoop dan altijd van harte dat er mensen beter hebben gereden dan ik, al is het maar zodat de jury ook nog een paar leuke proeven heeft gezien :')