[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:27

Ladygiroc schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Ik zou het ook niet aandurven om te gaan rijden met ijzel..
Is wel jammer dat je eerste wedstrijd dan meteen niet door kan gaan, maar een ongeluk met je paard en trailer wil je ook niet hebben!
Maar kosten..? Neem aan dat je nergens voor hoeft te betalen toch als je niet gaat rijden.. Vind dat wel heel raar anders...

Zo raar is dat niet.. de vereniging heeft al kosten moeten maken. Het zou coulant zijn als je door deze omstandigheden niet hoeft te betalen maar raar vind ik het niet.

Jaa daar heb je wel gelijk in! ;)
Ik dacht even te makkelijk :')
Zij kunnen natuurlijk het weer ook niet een maand van te voren zien :o
Neem mijn worden snel terug!

Ladygiroc

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:03

Weet je.. als je alles cancelt heb je weinig tot geen kosten, tenzij een vereniging een accomodatie huurt. Maar vaak hebben de meeste verenigingen een eigen accommodatie met leden die hun paard er gestald hebben, zij zullen dan ook wel gewoon kunnen starten waardoor de kosten van prijzen en juryleden wel gemaakt worden. Reken daarbij wel dat je als vereniging een flinke boete van de KNHS krijgt als je een wedstrijd afgelast.

Veel ruiters weten dit niet of denken hier niet over na. Wat logisch is als je zelf nooit secretariaat hebt gedaan.

Natuurlijk vind ik het als ruiter net zo balen als ieder ander maar als vereniging snap ik het wel.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:05

We zijn natuurlijk thuis gebleven. Het was ff afwachten of er echt sneeuw zou vallen maar dat is dus wel zo. Wilde me net afmelden maar wedstrijd zelf is ook afgelast. Ben der maar even lekkers gaan brengen en toen weer terug naar huis.
Gelijk ingeschreven voor volgende week. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:47

Pien1989 schreef:
We zijn natuurlijk thuis gebleven. Het was ff afwachten of er echt sneeuw zou vallen maar dat is dus wel zo. Wilde me net afmelden maar wedstrijd zelf is ook afgelast. Ben der maar even lekkers gaan brengen en toen weer terug naar huis.
Gelijk ingeschreven voor volgende week. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Sluit mij hier bij aan :) ik ben ook niet meer gegaan en zag inderdaad later dat het zoiezo is afgelast. Heb wel een mailtje gestuurd of ik evt morgen nog kan starten. Dat hoop ik wel want ik had natuurlijk wel zin in de wedstrijd.
Anders ga ik kijken naar een leuke wedstrijd voor volgende week!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:53

Ja de voorspellingen voor morgen zijn beter. Hier gaat het vanaf vanavond dooien de hele nacht. Ik kijk morgen ochtend hoe het is.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:59

Wees maar blij, ik ben hier wel de snelweg op gegaan naar werk en het was verschrikkelijk! Je kon niet harder dan 40/50 en nog glibberde je alle kanten op. Erg veel ongelukken en glijpartijen gezien. Moet je niet willen en al helemaal niet met de trailer. Hopelijk trekt het weer snel bij!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:15

Ik heb me maar ingeschreven voor volgende week. Hoop dat ik morgen naar de binnenbak van de vereniging kan zodat ik toch nog lekker kan rijden.
Ja nessie veel ongelukken op de weg zag ik!
Vorst is soms heel leuk maar in combinatie met paarden toch altijd gelijk weer minder leuk!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:34

Goede keus heb je gemaakt om niet te gaan!
Ik had het ook zeker niet gedaan.

Gaan er nog mensen fotos maken in de sneeuw? :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:38

Zo veel sneeuw ligt er hier niet. Is de moeite niet om de camera mee naar stal te leuren.
Zie overigens wel veel mensen voorbij wandelen ineens..

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:52

Ladygiroc, zonde zeg. Hier ligt nog aardig wat. Tegen over onze stal is bos dus even daar kijken haha!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:03

Hier is het geen sneeuw maar hagel dat is gevallen en uiteindelijk is opgevroren.
Morgen les maar dat doe ik dan in de binnenbak als de buitenbak nog niet goed is. Van mij mag alles weer weg, ben niet zo van de sneeuw in NL. Heel het land staat meteen op zijn kop :')

En daarbij kan ik het terrein ook niet veilig af om eventueel mooie foto's te maken, Don staat rondom op ijzers.. :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:03

Hier ligt niet echt sneeuw, maar gewoon echt ijs. Levensgevaarlijk -O-

Helaas ging gisteren ook niet zoals gepland. Zara was echt heel vervelend onderweg naar de binnenbak. Toen we er waren afgestapt, want we moesten over een kiezelpad. Ze waren ook bezig met bladblazers en quads :+ Gelukkig vindt ze dat niet heel eng, alleen beetje spannend. Vervolgens in de binnenbak alleen maar wat aan de hand rondgestapt, ze vond het best eng. Daarna liep ze wel ontspannen. Ze zat wel vrij hoog in het stress niveau, dus ik ben er niet meer opgegaan. Ze moet de binnenbak niet gaan associëren met enge dingen namelijk. Daarnaast heb ik echt het idee dat ze last heeft van haar rug, ze doet zo vreemd als ik erop zit. Gelijk de osteopaat een bericht gedaan voor een jaarlijkse check. Als zij zegt dat het niet in de rug zit, dan ga ik voorlopig zonder zadel aan de slag om te kijken of dat veel verschil maakt. We willen eind januari/begin februari naar de zadelmaker. Eerder gaat hem helaas niet worden :=

Maar goed, terug thuis nog wel wat leuke foto's gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 07-01-17 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:04

Ladygiroc schreef:
Weet je.. als je alles cancelt heb je weinig tot geen kosten, tenzij een vereniging een accomodatie huurt. Maar vaak hebben de meeste verenigingen een eigen accommodatie met leden die hun paard er gestald hebben, zij zullen dan ook wel gewoon kunnen starten waardoor de kosten van prijzen en juryleden wel gemaakt worden. Reken daarbij wel dat je als vereniging een flinke boete van de KNHS krijgt als je een wedstrijd afgelast.

Veel ruiters weten dit niet of denken hier niet over na. Wat logisch is als je zelf nooit secretariaat hebt gedaan.

Natuurlijk vind ik het als ruiter net zo balen als ieder ander maar als vereniging snap ik het wel.

Hier heb je helemaal gelijk in hoor ;)
Ik dacht gewoon even te makkelijk :o

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:07

Britt, hier is het ook echt ijs en hagel. Super glad!
Wat vervelend dat je pony zo onrustig en stresserig is. Misschien toch iets niet helemaal lekker in haar lijf? Hopelijk kan de osteopaat iets ontdekken!
Heel leuk je foto's, mooi zo die kleurtjes bij elkaar :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:37

Was niet vervelend of persoonlijk bedoeld PrimaDonna :), Meer in het algemeen.

Ghost, mooi setje zo met dat bruin en groen :j . Is je zadel niet wat aan de lange kant? Kan goed zijn dat ze daardoor wat vreemd reageert.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:39

Leuke foto's ! Ook een mooi setje <3 .

Paarden hebben al 4 dagen vrij door het weer helaas. Maar ik kan nu wel weer savonds rijden want we hebben een nieuwe accu gekocht en nu kan alles gelukkig branden. Vandaag even sneeuw fotos gemaakt omdat het ontzettend koud was niet de beste maar ben er wel blij mee. Ik ga ze zo eerst even bewerken om de sfeer op de foto's mooier te maken :D.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:39

Zadel is precies aangemeten vorig jaar, voor het mooie zou een maat kleiner beter zijn. Helaas heeft ze wel een korte rug en dit is al zo'n beetje het kortste zadel wat de zadelmaker had -O-
Nooit problemen gehad met dit zadel, maar nu moet ik weer terug naar de zadelmaker. Hij moet sowieso opgevuld worden :P Kan helaas pas eind januari ergens!

Als ik het budget had, dan had ik wel een nieuw custom zadel gekocht.. Maar helaas _O-

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:44

Een ander zadel zal voor jou ook niet meevallen.. zwart is dan toch makkelijker.

Op mijn vorige poown (1.53) paste max een 16,5 inch zadel.. leuk voor kinders maar als volwassene is dat best krap voor de billen. Uiteindelijk ben ik geslaagd voor een AB (met crystal lepel <3 ) in 17 inch. Gelukkig ligt dat zadel op Jill ook als een huis dus hoefde ik niet opnieuw te zoeken naar een zadel.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:47

Mooie foto's Ghostattack!

Is per zadel ook weer heel verschillend hoe de inch valt. Een 18 inch past normaal echt niet op zijn korte rug. Maar die ik nu heb valt juist heel mooi.

Bij mijn wedstrijd maken ze vanavond bekend of het door gaat.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:48

Ik ben zelf gelukkig maar 1.58m met broekmaat kinder (164) _O- Dus ik pas met gemak in een 16 inch als het nodig is. Dit is een Massimo Dresuur II, 17 inch. Helaas had ik het budget niet voor een nieuwe Massimo in 16.5 inch. De bedoeling is wel dat er uiteindelijk een ander zadel komt, maar ik heb in het afgelopen jaar al bijna 9000 euro uitgegeven en mijn ogen laten laseren a 2500 euro. Doei spaargeld -O-

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:14

Wat *** al dat ijs. Bij ons "helaas" geen sneeuw maar wel ijs. Dus overal glibber je alle kanten op. Net op stal geweest maar vrijwel niks kunnen doen, behalve wat sneeuw foto's maken. :+

Straks even terug om weer te stappen, ze mag namelijk nog niet in de paddock met dit been. :(
Afbeelding

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:30

Wat jammer van alle aflassingen hier! Wij hoeven maar 4 minuten met de trailer en die weg is aardig dooi aan het worden dus ik ga gelukkig zo gewoon naar crosstraining. Ben benieuwd :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:30

Vervelend he dat ijs -O- Ik ga vandaag maar niet naar stal, alles is keihard bevroren en paard vermaakt zich heus wel zonder mij :+

Overigens heb ik een "Jaar lang" video gemaakt.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:13

venivedivici schreef:
Goede keus heb je gemaakt om niet te gaan!
Ik had het ook zeker niet gedaan.

Gaan er nog mensen fotos maken in de sneeuw? :D

Yep vanmorgen effe gedaan!
Het begon zo... :Y)

Afbeelding

Maar nog wel leuke foto's uiteindelijk *D

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:22

Ik heb ook wat sneeuw foto's gemaakt!.
Zijn niet helemaal goed gelukt maar ik heb van iedereen 1 gelukkig. plaats ook even fotos van mijn andere ponys want die zijn iets leuker :D
Wodan :
Afbeelding
Miley :
Afbeelding
Misty :
Afbeelding
Lucky :
Afbeelding
Lady :
Afbeelding
micky :
Afbeelding